کمپین های تبلیغاتی یوتیوب برتر آموز

راه اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب و بررسی نکات آن

1401/07/23

امروزه شبکه‌های اجتماعی به یک ابزار قدرتمند برای کسب اطلاعات کاربران و درآمد زایی کسب و کارها تبدیل شده است. شبکه‌های اجتماعی مانند یوتیوب ، اینستاگرام ، تلگرام و غیره به قدری میان کاربران محبوب است که الان کسب و کارها همگی به فکر کسب درآمد از این شبکه‌ها هستند. خوب قاعدتا کسب درآمد و یا حتی آگاهی از برند راهکارهای مختلفی دارد که شما با توجه به موضوع کسب و کارتان باید بتوانید بهترین این روش‌ها را انتخاب و آنها را پیاده سازی نمایید. گاهی اوقات در شروع کسب و کار نمی‌دانید چه روشی برای شما موثر است که امروز من به همراه برتر آموز اینجا هستیم تا بهترین راهکارها را به شما آموزش بدهیم. قصد داریم راجع به کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه اجتماعی یوتیوب به خوبی صحبت کرده و نکات کاربردی را به شما بیان نماییم پس تنها کافیست در ادامه همراه ما باشید.

راه اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب یکی از آموزش‌های موثری است که شما همواره برای کسب درآمد و جذب جامعه هدف در شبکه‌های اجتماعی به آن نیاز دارید.

شاید فکر کنید که قرار است موضوعات پیچیده‌ای را بررسی کنیم.

اما اصلا اینطور نیست شما قرار است با جدیدترین روش‌های کمپین‌های تبلیغاتی آشنا شوید.

در ابتدای صحبت باید بررسی نماییم اگر کانال یوتیوبی دارید این آموزش برای شما به شدت موثر خواهد بود.

نگران نباشید اگر هنوز آموزش مناسب برای ساخت کانال یوتیوب را پیدا نکرده‌اید آموزش ساخت کانال یوتیوب برتر آموز می‌تواند برای شما موثر باشد.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • کمپین تبلیغاتی چیست؟
  • راه اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب

کمپین تبلیغاتی چیست؟

قبل از این‌که بخواهیم به سراغ توضیحات گسترده برویم قصد داریم کمی از ابتدا برای مخاطبین شرح دهیم که اصلا کمپین تبلیغاتی چیست؟ و حتی چرا به آن نیاز داریم؟

Advertising Campaign یا به عبارتی کمپین تبلیغاتی به اجرای فعالیت‌های تبلیغاتی گفته می‌شود که از قبل پیام هدف کمپین ، مخاطب و برنامه‌ ریزی دقیق معین شده تا پیام مورد نظر در بهترین زمان ممکن با توجه بودجه برای جامعه هدف ارسال شده و مخاطبان بیشتری را برای ارتباط بهتر با کسب و کار ، ترغیب نماید.

در واقع شما با کمپین تبلیغاتی قصد دارید تا در درجه اول مخاطبین هدف خود را جذب نمایید سپس با توجه به هدف کسب و کارتان این افراد را به مسیر مناسب در قیف فروش هدایت نمایید.

هر مرحله از قیف فروش ممکن است اهداف یکی از کسب و کارها باشد یک کسب و کاری آگاهی از برند مهم‌ترین هدفش در راه اندازی کمپین تبلیغاتی است.

و کسب و کار دیگری مهم‌ترین هدف برای آن فروش و کسب درآمد است.

در ادامه برای کسب اطلاعات بیشتر به توضیح خلاصه‌ای از قیف فروش می‌پردازیم که شما هر کدام از این مراحل را می‌توانید به عنوان هدف برای خود انتخاب نمایید.

توضیح مراحل قیف فروش

مرحله اول قیف فروش Brand Awareness یا آگاهی از برند نام دارد. شما باید با بازاریابی محتوا ، چه متنی چه ویدیویی به جامعه هدف مرتبط با کسب و کار برند خود را معرفی کنید. مرحله اول قیف مرحله ریزش شماست در این قسمت شما شاهد ریزش زیادی خواهید بود. مرحله بعدی Consideration یا جذب مخاطب نام دارد. افرادی که در این مرحله کنار شما هستند اگر روش های اصولی بازاریابی داشته باشید میتوانید همگی را به مشتری بالفعل تبدیل کنید.

اگر این افراد از شما خرید انجام دهند وارد مرحله Acquisition یا جذب مشتری میشود. مرحله بعدی ریتنشن مارکتینگ است یعنی کاربر در یک فاصله زمانی دوباره از شما خرید انجام دهد. مرحله بعدی Loyalty یا وفاداری گفته می‌شود. در این قسمت مشتری کسب و کار شما را درک کرده و شما را به عنوان یک برندی که برایش مفید هستید در نظر دارد.

راه اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب برتر آموز

 

نحوه راه اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب

خوب حالا نوبت به آن می‌رسد که راجع به موضوع راه اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب به شما نکات مفید و ضروری را آموزش بدهیم.

اگر می‌خواهید در این زمینه موفق بشوید حتما نکات را به خوبی به خاطر سپرده و با توجه به موضوع کسب و کارتان آن را پیاده سازی نمایید.

1. معرفی حساب گوگل ادز به کانال یوتیوب

اگر می‌خواهید کمپین تبلیغاتی داشته باشید باید در مرحله اول حساب گوگل ادز خود را به کانال یوتیوب خود معرفی نمایید.

حالا چگونه این کار را انجام بدهیم؟

اگر شما با سئو آشنایی داشته باشید پس حتما با Google Ads آشنایی دارید. شما برای تبلیغات کلیکی در سئو نیاز به این پلتفرم داشتید پس الان کافیست وارد حساب گوگل ادز خود بشوید.

حالا که به موضوع سئو اشاره کردیم می‌توانید آموزش سئو فوق حرفه‌ای محسن حبیبی راد را مطالعه نمایید.

پس از این‌که وارد حساب کاربری خود شدید از قسمت چپ روی گزینه همه کمپین‌ها کلیک نمایید. در این حال برای شما یک کمپین جدید ایجاد می‌گردد.

وارد حساب مدیریت تبلیغات گوگل شده و از قسمت Tools روی گزینه Linked accounts کلیک نمایید.

اگر ایمیل مربوط به اکانت یوتیوب شما با حساب گوگل یکسان باشد ، به صورت خودکار لینک کانال شما در این بخش درج می‌شود .

اما خوب ممکن است ایمیل‌ شما متفاوت باشد و برای کسب و کاری دیگری درحال طراحی استراتژی باشید.

خوب در این مرحله چه کنیم؟

باید ایمیل فرد مورد نظر خود را وارد کنید و از آن فرد درخواست دسترسی کنید. همچنین اگر نیاز به آنالیز لینک موردنظرخود دارید ، کافی است همین مراحل را در سرویس گوگل‌آنالیز طی کنید و کلیک‌های صورت گرفته بر روی لینک کانال یوتیوب خود را آنالیز کنید.

2. هدف کمپین تبلیغاتی خود را مشخص نمایید.

یکی از مهم‌ترین مراحل چه در راه اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب و در شبکه‌های دیگر مانند اینستاگرام اهمیت زیادی دارد ، مشخص کردن هدف است.

زمانی که هدف کسب و کار شما مشخص باشد ، شما می‌توانید به شیوه‌های بهتری این کمپین را هدایت و به سمت و سوی مناسب هدایت نمایید.

هدف شما در کمپین‌های تبلیغاتی بسیار اهمیت دارد ، هدف شما با توجه به موضوع کسب و کارتان می‌تواند متفاوت باشد.

شما در یوتیوب می‌توانید با توجه به اهداف خود کمپین‌های متفاوتی را ایجاد نمایید. یوتیوب گزینه‌های مختلفی از اهداف را برای شما قرار می‌دهد.

Sales : کسب و کارهایی که که هدفشان تنها فروش پکیج و محصولاتشان است می‌توانند از این گزینه استفاده کنند.

Leads and Website Traffic : این گزینه ، بهترین انتخاب برای جذب ترافیک و تبدیل کاربران به مشتری بالفعل است.

Product and Brand Consideration: این گزینه‌ برای افزایش آگاهی از برند به کار می‌رود و اگر شما قصد دارید تا برند خود را به کاربران معرفی نمایید می‌توانید از این گزینه استفاده نمایید.

Brand Awareness and Reach : این گزینه هم برای برندسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد و تنظیمات زیادی را در این زمینه برای شما قرار می‌دهد.

پس از انتخاب موارد بالا و گذر از این مرحله به قسمت Select a campaign type می‌رسید و در این قسمت باید گزینه Vidio را انتخاب نمایید.

3. فرمت تبلیغاتی خود را مشخص نمایید.

خوب بعد از مشخص کردن هدف حالا نوبت به انتخاب فرمت تبلیغاتی می‌رسد. فرمت تبلیغاتی ارائه شده در یوتیوب به شرح زیر می‌باشد.

تبلیغات Skippable in-stream

این رو تبلیغ را تمامی افراد در فضای یوتیوب مشاهده کرده اند. در این تبلیغات کاربران پس از چند ثانیه مشاهده ویدیو برای مثال 5 ثانیه می‌توانند روی دکمه Skip کلیک کرده و دیگر تبلیغ را مشاهده نکنند. در این حالت تبلیغ شما باید کاملا خلاقانه باشد تا بتواند نظر کاربر را جلب کند.

از تبلیغات یوتیوب شما تنها در صورتی که کاربران 30 ثانیه از ویدئو را ببینند هزینه پرداخت می‎‌کنید.

شاید کاربران تبلیغات شما را رد کنند ، اما در همان 5 ثانیه نام کسب‌وکارتان را می‌بینند و همین مسئله منجر به برندسازی شما خواهد شد.

تبلیغات Non-skippable in-stream

این نوع تبلیغات دقیقا مشابه تبلیغات بالا است با این تفاوت که گزینه Skip برای کاربر نمایش داده نمی‌شود و کاربران باید تا زمان اتمام ویدیوی تبلیغاتی صبر کنند.

بازه زمانی تبلیغات شما در این ویدیو تنها می‌تواند بین 6 تا 15 ثانیه باشد و بیشتر از آن را نمی‌توانید درج نمایید.

در این نوع تبلیغات شما بابت هر بار بازدید هزینه می‌دهید و تعامل آن ممکن است پایین باشد و برای شما بازخوردی نداشته باشد. البته اگر محتوای تبلیغاتی شما خوب باشد، تعامل کاربران هم بیشتر است و به راحتی می‌توانید فروش کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

تبلیغات Bumper

این نوع تبلیغات ویدیوهای بسیار کوتاه 5 یا 6 ثانیه‌ای هستند که اصلا نیازی به گزینه Skip ندارند و کاربران تا اتمام آن را مشاهده می‌کنند. این نوع تبلیغات بیشتر برای آگاهی از برند کاربرد دارد.

در این تبلیغات هزینه شما بر اساس مشاهده کاربران محاسبه می‌گردد.

تبلیغات In-feed video

این دسته از تبلیغات همانگونه که از نامش پیداست در قسمت Feed نمایش داده می‌شود. کاربران زمانی که در حال دیدن ویدیو و یا جست و جوی آن هستند این دسته از تبلیغات را مشاهده می‌کنند.

برای این‌ که بتوانید در یوتیوب بهتر فعالیت داشته باشید نیاز دارید تا به زبان انگلیسی تا حدودی مسلط باشید بنابراین با مطالعه آموزش زبان انگلیسی می‌توانید اطلاعات مفیدی در این زمینه بدست بیاورید.

4. بودجه خود را در این قسمت مشخص نمایید.

حالا نوبت به آن می‌رسد که در این مرحله بودجه خود را مشخص نمایید تا بر اساس بودجه بتوانید استراتژی خوبی را طراحی نمایید.

بعد از اینکه هدف خود را مشخص کردید و نوع قالب تبلیغاتی شما مشخص شد حالا نوبت به آن می‌رسد که راجع به بودجه خود تصمیم گیری نمایید ، همچنین تاریخ آغاز و پایان استراتژی شما باید مشخص باشد.

شاید الان فکر کنید که نیاز به بودجه بالایی دارید اما در حالت کلی این گونه نیست ، شما با یک بودجه متوسط هم می‌توانید تبلیغات خوبی را داشته باشید ، اما خوب مسلم است اگر بودجه شما بیشتر باشد قطعا بازدید بالاتری را خواهید داشت.

میزان بودجه خود را باید بر اساس نوع ارز پرداختی تعیین نمایید.

هنگام درج و مشخص کردن بودجه شما با یکسری مفاهیم مانند Maximum CPV , Maximum CPM , Target CPM , Viewable CPM , Target CPA , Maximixie conversions مواجه می‌شوید.

Maximum CPV یا تعیین حداکثر هزینه برای نمایش 

یکی از بهترین استراتژی‌ها و مهم‌ترین فاکتور برای تبلیغات ویدئویی ، تعیین حداکثر هزینه برای نمایش تبلیغات به کاربران است. این کار به شما کمک می‌کند تا بتوانید میزان هدف‌ مندی تبلیغات خود را مشخص کنید.

مسلما هرچه قدر هزینه بیشتری را در نظر بگیرید تبلیغات شما برای تعداد بیشتری از افراد نمایش داده خواهد شد و شما کمپین هدفمندتری را خواهید داشت و حتی می‌توانید بازخورد بهتری را دریافت نمایید.

Target CPV یا میانگین هزینه روزانه برای نمایش تبلیغات 

میانگین هزینه روزانه برای نمایش تبلیغات این است که شما مثلا n تومان برای تبلیغات در نظر می‌گیرید و هر روز n/1 آن را برای تبلیغات قرار می‌دهید و گل بودجه خود را در یک روز صرف نمی‌کنید و آن را در تایم‌های مختلف پخش می‌کنید.

مسلما هر چقدر بودجه روزانه شما بیشتر باشد ، بازدهی تبلیغات بیشتر است.

باید توجه داشته باشید که ممکن است تعداد نمایش ویدئو در یک روز کمتر یا بیشتر از میانگین انتخاب‌شده باشد اما تفاوت زیادی با آن ندارد.

کمپین تبلیغاتی در یوتیوب برتر آموز

5. جایگاه تبلیغات خود را در یوتیوب مشخص نمایید.

خوب حالا نوبت به این می‌رسد که جایگاه تبلیغات خود را در شبکه اجتماعی یوتیوب مشخص نمایید. شما می‌توانید تبلیغات خود را در جایگاه‌های مختلفی از یوتیوب قرار داده و بازخوردهای مختلفی از هر قسمت دریافت نمایید.

نمایش تبلیغات در ویدیوها

یکی از مرسوم‌ترین تبلیغات که بارها آن را مشاهده کردیم این است که تبلیغات شما میان ویدیوها و یا در ابتدای ویدئوهای مورد بازدید کاربران قرار می‌گیرد. این روش یکی از بهترین و تاثیرگذار ترین روش‌های تبلیغات در یوتیوب است. اگر در ابتدای مسیر هستید پیشنهاد می‌شود حتما این نوع تبلیغات را استفاده نمایید.

نمایش تبلیغات در نتایج جست و جوی یوتیوب

یکی از جایگاه‌های نمایش تبلیغات در یوتیوب ، نمایش در بخش نتایج جستجو یوتیوب است. با استفاده از این بخش می‌توانید تبلیغات discovery ads خود را نمایش دهید.

6. جامعه هدف خود را برای کمپین تبلیغاتی انتخاب نمایید.

بعد از تمامی این موارد حالا می‌خواهیم مطمئن بشویم که چه اشخاصی قرار است کمپین تبلیغاتی ما را مشاهده کنند؟ گزینه مخاطبان هدف در یوتیوب بسیار قدرتمند است و اطلاعات یوتیوب با اطلاعات بخش جستجوی گوگل تکمیل می‌شود که به هدف‌گیری جامعه مخاطبان کمک زیادی می‌کند.

دسته بندی در یوتیوب بر اساس ویژگی‌های زیر صورت می‌گیرد؟

بر اساس ویژگی آن‌ها

طبق علایق و سرگرمی افراد

دسته بندی بر اساس مشخص کردن ویژگی‌های دلخواه

دسته بندی بر اساس رویدادهای مختلف

7. نوبت به انتخاب ویدیو مورد نظر می‌رسد!

تا به اینجا راجع به نحوه ایجاد کمپین تبلیغاتی صحبت کردیم حالا نوبت به آن می‌رسد که راجع به انتخاب ویدیو بحث نماییم.

این نکته را در نظر بگیرید که اگر تمامی موارد را به خوبی رعایت نمایید و حتی بودجه خوبی برای این کار داشته باشید اما اگر ویدیو مناسبی را درج نکنید قطعا بازخورد خوبی را دریافت نخواهید کرد. بنابراین تولید محتوای ویدیویی از اهمیت بالایی برخورددار است.

سخن آخر:

در مقاله راه اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب سعی کرده‌ایم به طور کامل راجع راه اندازی کمپین تبلیغاتی صحبت کرده و نکات کاربردی را به شما دوستان عزیز مطرح نماییم. مهم‌ترین نکته این است که با توجه به تمامی آموزش‌ها بتوانید بهترین نوع تبلیغ را برای کانال یوتیوب خود باشید ، توجه داشته باشید که شما با بهترین نوع تبلیغات می‌توانید بهترین عملکرد و بازخورد را دریافت نمایید.

اگر در زمینه راه اندازی کمپین تبلیغاتی در یوتیوب تجربه‌ای دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.