سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام برتر آموز

اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

1401/06/20

برخی از کسب و کارها هستند که با وجو تلاش و زحمات زیادی که برای صفحه خود دارند متاسفانه نتیجه دلخواه را دریاف ت نمی‌کنند. خوب افراد در اکثر این مواقع به دوسته تقسیم می‌شوند. دسته اول که پس از گرفتن نتایج ضعیف نا امید شده و به طور کلی کسب و کار را در شبکه‌های اجتماعی رها می‌کنند مانند اکثر استارتاپ‌هایی که متاسفانه آن را مشاهده می‌کنیم. دسته دوم بیزینس‌هایی هستند که به طور کلی راجع به مشکلات و ضعف‌های خود تحقیق و بررسی می‌کنند تا بتواند ریشه اصلی مشکلات خود را در شبکه‌های اجتماعی متوجه بوشند. اگر شما جزو دسته دوم هستید به شما تبریک می‌گویم زیرا به مقاله درستی سر زده‌اید. در این سری از مقالات برتر آموز ما می‌خواهیم این اشتباهات را بررسی و آن را رفع نماییم بنابراین همراه مقاله اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام باشید. راستی اگر در مسائل اولیه کارکرد با این برنامه مشکلی دارید می‌توانید محتوای آموزش اینستاگرام را با دقت مطالعه نمایید.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • چرا در اینستاگرام بازاریابی ما اشتباه می‌شود؟
  • اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

چرا در اینستاگرام بازاریابی ما اشتباه می‌شود؟

یکی از سوالات پر تکرار کسب و کارها این است که چرا در اینستاگرام بازاریابی ما اشتباه می‌شود؟ خوب این مورد سوال کلی است و علت‌های آن به عوامل مختلفی بررسی دارد. گاهی اوقات کسب و کارها اصلا بودجه کافی و خوبی را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص نمی‌دهند و فرض می‌کنند که چون این شبکه‌ها رایگان هستند نباید هزینه‌ی خاصی در طول مسیر انجام دهند! خوب این مورد جزو اشتباهات شما در بازاریابی است.

مورد بعدی این است که شما بودجه کافی‌ای هم اختصاص می‌دهید اما متاسفانه برنامه بازاریابی درستی را ندارید! عدم نتیجه در این حالت بسیار بدتر از مورد بال است زیرا شما انرژی و بودجه کافی برای این کار اختصاص دادید اما نتیجه نگرفته اید. در هر دو حالت شما روش‌های بازاریابی را به طور اشتباه انجام داده‌اید که در ادامه می‌خواهیم این اشتباهات را بررسی نماییم.

بررسی اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام برتر آموز

اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام

در این قسمت تمامی اشتباهات ممکن را بررسی کرده‌ایم این اشتباهات ممکن است در هر کسب و کاری به روش‌های مختلفی انجام شده باشد. ممکن است که در کسب و کاری تنها یک اشتباه مانع موفقیت و در کسب و کار دیگری تعداد اشتباهات به شدت افزایش یابد. پس با دقت موارد بالا را بررسی کرده و مهم ترین آنها را یادداشت نمایید تا در برنامه کاری کسب و کار خود اعمال نمایید.

اینستاگرام جایگاه بسیار خوبی را میان کسب و کارها پیدا کرده است پس بدیهی است که تمامی افراد همواره به دنبال این هستند که بتوانند از این پلتفرم نهایت استفاده را داشته باشند. مهم تر از همه این است که رقبای شما هم در این حوزه در حال فعالیت هستند و اگر نتوانید جایگاه خوبی را کسب نمایید قطعا جامعه هدف زیادی را از دست می‌دهید.

درست است که بهینه سازی موتورهای جست و جو قدم بزرگی در کسب مشتری است و سئو شما را به اهداف کسب و کارتان می‌رساند اما هماهنگی سئو و شبکه مجازی اینستاگرام می‌تواند نتایج خیلی بهتری را برای شما به همراه داشته باشد. اگر در مورد سئو اطلاعاتی خاصی ندارید پیشنهاد می‌شود آموزش سئو برتر آموز را مطالعه نمایید!

1.فاقد استراتژی هدفمند هستید.

یکی از مشکلات جدی که در کسب و کارهای زیادی به چشم می‌خورد این است که زمانی از آنها می‌پرسیم که شما در بازاریابی اینستاگرام چه هدفی را دنبال می‌کنید گاها یا هدفی ندارند یا چند هدف پراکنده را بازگو می‌کنند. خوب این مورد اولین قدم برای شکست در بازاریابی‌ها می‌باشد زیرا دیجیتال مارکتر زمانیکه هدف شما را نداند چگونه می‌تواند بهترین استراتژی را طراحی کند. برای مثال مشاور کنکوری را در نظر بگیرید که روزانه برنامه‌های درسی به دانش آموزان خود ارسال می‌کند و قطعا این برنامه درسی با توجه به هدف دانش آموزان متغییر است برای مثال دانش آموزی که هدف پزشکی را دارد با سایر دانش آموزان میزان مطالعش فرق دارد.

پس همین الان هدف کسب و کارخود را مشخص کرده و در راستای آن تلاش نمایید. اگر هدف شما فعلا برندینگ است پس باید برنامه ریزی در این راستا داشته باشید و از عملکرد خود انتشار فروش نداشته باشید بلکه باید منتظر این باشید که فالورهای زیاید روزانه به شما بپیوندند و شما را شناسایی کنند.

اگر هدف شما فروش است پس باید تبلیغات زیادی را در نظر بگیرید و در راستای تبلیغات خود تلاش نمایید تا فروش خوبی را کسب کنید. حتی هدف شما در نحوه تولید محتوا هم تاثیر گذار است و اگر نتوانید موفق عمل کنید قطعا تولید محتوای پیج هم تحت تاثیر این قضیه قرار خواهد گرفت!

2. تعامل با کاربران ندارید.

یکی از مهم ترین علت‌های شکست شما در اینستاگرام این است که شما تعامل کافی با کاربران ندارید. اولین هدف دیجیتال مارکترها در معرفی اینستاگرام برای کسب و کارها این است که تعامل خود را به بیشترین حد ممکن برسانید! این تعاما شامل موارد پاسخ دهی به دایرکت و کامنت‌ها ، برگذاری لایو در اینستاگرام ، درج استوری‌های روزانه و…..

بلاگرها و کسب و کارهای زیادی وجود دارند که تعاما فوق العاده‌ای با کاربران دارند و حداقل روزانه یک Question Box قرار داده و به بیشتر آنها پاسخ می‌دهند. همین نکته افراد علاقه مندی بیشتری را جذب می‌کند تا محتوای تولید شده رو مشاهده کنند.

حالا در مقابل این موضوع کسب و کارهایی هستند که هیچ تعاملی با کاربران ندارند. دایرکت‌های صفحه خود را پس از گذشت ماه‌ها جواب داده و اصلا متوجه کامنت مردم نمی‌شوند. خوب همین موضوع باعث می‌شود تا به مرور زمان افراد زیادی کسب و کار شما را ترک کرده و دیگر با شما ارتباط نگیرند.

سعی کنید انرژی کافی را برای پاسخ دادن به کامنت و دایرکت مشتریان قرار داده و با حوصله با آنها برخورد نمایید. اگر نیرو کافی برای این کار را ندارید حتما برای اینستاگرام خود ادمین استخدام نمایید.

3. داشتن حساب کاربری پرایوت با خصوصی

شما فروشگاهی را در نظر بگیرید که کلی تبلیغات و شور و هیجان برای مشتری‌های تازه خود دارد اما به محض این که مشتری به فروشگاه مراجعه می‌کند با در بسته مواجه می‌شود. خوب قطعا کمتری مشتری صبر می‌کند تا فروشگاه شما باز شود بقیه به راحتی شما را ترک می‌کنند. داشتن حساب کاربری پرایوت هم به همین غلظت مضر است.

شما یک فروشگاه هستید و نبای در مرحله اول کاربران را مجاب کنید که شما را فالو کنند. برخی از افراد می‌خواهند یک دوری در پیج شما بزنند تا متوجه شوند که آیا می‌خواهند با شما تعامل بگیرند یا خیر!

از همه مهم تر این است که زمانی که پیج شما باز است روزانه بازدیدهای زیادی را دارید که خود این موضوع روی الگوریتم‌ها تاثیر گذار است. اگر پیج شما باز باشد قطعا با مشکلات زیادی روبرو می‌شوید و ممکن است حتی رقبا لایک و فالوور فیک برای پیج شما بخرند و الگوریتم‌ها را حساس کنند که شما باید همواره این موارد را چک نمایید.

4. خرید فالوور ، لایک و کامنت!

یکی از مشکلاتی که بسیار روی عملکرد پیج تاثیر دارد خرید فالوور و لایک و کامنت است. متاسفانه اگر این عبارت را در گوگل سرچ نمایید سایت‌های زیادی هستند که در این زمینه به خوبی فعالیت می‌کنند ولی تاثیر مضری را روی پیج‌های شما دارند. معمولا کسب وکارهایی که ابتدا مسیر هستند و یا صبر و حوصله کافی برای جذب مشتری ندارند به این راه‌ها روی می‌آورند تا اعتماد مشتری را جذب کنند. توصیه می‌شود اکیدا از این راه دوری نمایید و سعی کنید با تولید محتوا و تبلیغات این آمار و ارقام را به صورت واقعی بدست آورید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌شود حتما مقاله آموزش افزایش کامنت اینستاگرام را مطالعه نمایید.

بررسی خطاهای اینستاگرام برتر آموز

5. استفاده نادرست از هشتگ‌ها

یکی از مواردی جزو اشتباهات به شمار می‌رود و روی بازاریابی تاثیر می‌گذارد استفاده از هشتگ‌ها است. هشتگ‌ها ابزار مناسبی برای پیشرفت و کسب فالوور در اینستاگرام هستند که باید به صورت مرتبط از آنها استفاده شود. برای مثال اگر پست شما درباره‌ی آموزش زیان است حتما از هشتگ‌های مانند آموزش زبان انگلیسی ، زبان خارجه و… استفاده نمایید تا کاربرانی که با زبان انگلیسی علاقه دارند و این هشتگ‌ها را فالو دارند بتوانند با محتوا و پیج شما ارتباط بگیرند. از هشتگ‌های غیر مرتبط برای بازدید بیشتر استفاده نکنید زیرا ممکن است توسط کاربران ریپورت شوید و تاثیر نامناسبی را مشاهده کنید.

6. تولید محتوای نامناسب!

درج تولید محتوای نامناسب جزو یکی از مهم ترین موارد در اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام می‌باشد که باید به درستی آن را اداره نمایید. خوب برای کسب و کارها با هر موضوعی تولید محتوا از اهمیت زیادی برخوردار است. کاربران علاقه دارند تا محتوای درجه یک و تازه‌ای از شما ببینند بنابراین اگر غیر از این حالت عمل کنید مشکلات جبران ناپذیری برای شما به وجود می‌آید. قطعا شما نمی‌توانید هر چیزی که علاقه دارید پست نمایید بلکه باید محتوا به پیج شما مربوط باشد اگر پیج شما فروشگاهی است سعی نکنید همیشه محتوای فروش ایجاد نمایید بلکه حتما محتوای آموزشی در کار خود قرار دهید زیرا با آموزش بیشتر می‌توانید فروش بهتری را داشته باشید.

7. تبلیغات درستی ندارید!

گاهی اوقات کسب و کارها هزینه‌های زیادی برای تبلیغات پرداخت می‌کنند اما متاسفانه روش تبلیغی درستی ندارند و این باعث می‌شود که نتیجه لازم را دریافت نکنند. برای مثال شما به پیج‌های تبلیغ می‌دهید که موضوع فعالیت آنها کاملا با موضوع پیج شما متفاوت است که خوب مسلما نتیجه خوبی را دریافت نمی‌کنید!

نکته بعدی این است که پیچ‌هایی را انتخاب می‌کنید که عملکرد خوبی ندارند و شما بدون بررسی آمار پیج به آنها تبلیغ می‌دهید. البته این مورد برای برخی از کسب و کارها به این صورت صدق می‌کند که شما اصلا تبلیغات انجام نمی‌دهید که این موضوع هم به ضرر سیستم شما است. فکر نکنید که بدون تبلیغات می‌توانید فعالیت نمایید زیرا روند کاری شما بسیار طولانی‌تر می‌شود و اگر صبر و حوصله این کار را ندارید ممکن است آن را رها کنید که تمامی زحمات شما هدر می‌رود.

اگر به طور کلی دانشی راجع به زمینه تبلیغات ندارید پیشنهاد می‌شود حتما مقاله راهنمای کامل تبلیغ در اینستاگرام را مطالعه و طبق روش‌های آن عمل نمایید.

8. نگذاشتن لینک سایت در بیو اینستاگرام!

گاهی اوقات افراد اعتماد کافی برای از شما خرید کننذ را ندارند و به همین منظور بازاریابی شما با شکست مواجه می‌شود یکی از روش‌هایی که می‌توانید این اعتماد را افزایش داده و ترافیک ارگانیک به سمت سایت هدایت نمایید ، گذاشتن لینک سایت در Bio موارد مثبت زیادی را به همراه دارد که توصیه می‌شود حتما این کار را انجام بدهید اگر دلایل خرید نکردن مشتری‌ها از پیج اینستاگرام را بلد باشید قطعا می‌دانید که درج سایت چه موارد مثبتی را برای شما به همراه دارد.

9. عدم بررسی و آنالیز پیج رقبا

قطعا جامعه هدف شما و رقبا با یک دیگر یکسان است و شما باید بتوانید این جامعه را با ویژگی‌های متمایز تر و صد البته بهتر به سمت پیج خود هدایت نمایید. پس لازم است بدانید که پیج رقبا در حال چه فعالیتی و تولید محتوایی است که شما بهتر آن را ارائه بدهید. یکی از موارد شکست کسب و کارها این است که اصلا رقبای خود را آنالیز نمی‌کنند. مخصولا اگر رقبای شما جزو بزرگان و قدیمی‌تر ها در این زمینه به شمار می‌رود با آنالیز آن اطلاعات بسیار مفیدی را بدست می‌آورید.

10. با الگوریتم‌های اینستاگرام آشنایی ندارید!

اگر می‌خواهید در فضای گوگل کار کنید باید الگوریتم‌های گوگل را بشناسید و اگر می‌خواهید در اینستاگرام فعالیت کنید شناخت الگوریتم‌های اینستاگرام جزو واجبات است. تا وقتی که شما شناخت کافی از الگوریتم‌ها و قوانین موجود در اینستاگرام نداشته باشید نمی‌توانید به خوبی فعالیت نمایید. مانند کلاس‌های آموزش رانندگی که در ابتدای مسیر قوانین رانندگی به شما آموزش داده می‌شود.

سخن آخر: 

در این مقاله سعی کرده‌ایم به طور کامل راجع به موضوع اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام صحبت کرده و نکات کاربردی را بیان نماییم. امیدواریم با رعایت این نکات بتوانید بازخورد خوبی را در بازایابی‌های خود دریافت نمایید. سعی کنید تمامی قدم‌های کسب و کار خود را به درستی بردارید تا در ادامه راه دچار اشتباه نشوید. اگر تجربه خاصی در زمینه اشتباهات بازاریابی در اینستاگرام و یا مواردی اضافه تر می‌شناسید لطفا در قسمت کامنت مطرح نمایید. برتر آموز همیشه در جدیدترین‌های اینستاگرام برای شما محتواهای درجه یکی را آماده کرده است. با تشکر از شما برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم کارشناس رشته علوم کامپیوتر. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.