وقتی در مورد سئو صحبت میکنیم تمامی ذهن کاربران به سمت موتور جست و جوی گوگل میرود غافل از این که هنوز موتور جست و جوی زیادی وجود دارد و شما باید نحوه سئو کردن این موتورهای جست و جو را هم بلد باشید. درست است که موتور جست و جوی گوگل حجم زیادی از سرچهای روزانه در کل دنیا را به خود اختصاص داده است اما شما باید با نحوه سئو کردن سایز موتورهای جست و جو آشنا باشید زیرا هنوز هم افراد زیادی وجود دارند که از موتور جست و جوهای دیگری استفاده میکنند. یکی از این موتورهای جست و جو که بعد از گوگل بیشترین میزان سرچ را به خود اختصاص داده است و هنوز هم استفاده میشود ، بینگ نام دارد. امروز در سری مقالات از برتر آموز قصد داریم تا به طور کامل راجب به آموزش سئو برای موتور جست و جوی بینگ بپردازیم پس همراه ما باشید و برتر آموز را در شبکه های اجتماعی به دوستان خود معرفی نمایید. برتر آموز بزرگترین مرجع آموزشی در سطح کشور برای شما محتوای فوق حرفهای آموزش سئو را آماده کرده است که با مطالعه آن میتوانید به دانش خود بیافزایید و پروژههای سئویی زیادی را دریافت نمایید.
آنچه که شما در این مقاله میآموزید:
بینگ یک موتور جست و جو مانند گوگل میباشد که کاربران به نسبت زیادی از آن استفاده میکنند. موتور جست و جوی بینگ متعلق به شرکت ماکروسافت میباشد. این موتور جست و جو در سال 2009 توسط شرکت آمریکایی Microsoft Corporation معرفی گردید. در ماه فوریه سال 2010 شبکه اجتماعی فیس بوک با بیش از 400 دنبال کننده دومین وب سایت پربازدید پس از گوگل بود ، که با مایکروسافت توافق کرد نتایج Bing را به کاربران جستجو کننده در سراسر جهان ارائه دهد. زمانی که بینگ معرفی کردید سهم آن از کل جست و جوها از موتور گوگل و یاهو بسیار کمتر بود اما الان توانسته رتبه دوم را به خود اختصاص بدهد. گرچه بینگ را نمیتوان رغیب جدی برای گوگل در نظر گرفت اما برخی از کاربران معتقدند که در برخی از جست و جویها بینگ نتایج بهتری را نسبت به گوگل در اختیار افراد قرار میدهد.
پس از خواندن این تیتر شاید فکر کنید که الان باید قوانین مختلفی از سئو را برای موتور جست و جوی بینگ مشاهده کنید اما واقعیت امر این است که سئوی گوگل شباهتهای زیادی با بینگ دارد و اگر پایههای اولیه سئو گوگل آشنایی داشته باشید به راحتی میتوانید سئو ی بینگ را یاد بگیرید.
همانطور که میدانید در سئوی گوگل تولید محتوا از اهمیت بالایی برخورددار است که در موتور جست و جوی بینگ هم همین داستان صدق میکند و باز هم محتوا از اهمیت بالایی برخورددار است. حالا چه محتوایی تولید کنیم تا موتور جست و جوی Bing به آن امتیاز بدهد؟
محتوای شما باید از کیفیت کافی برخورددار باشد پس در بینگ هم کیفیت حرف اول را میزند.
محتوا باید حاوی تصویر ، ویدیو و… باشد و این تصاویر و ویدیوها باید به موضوع محتوا مرتبط باشد.
طول محتوایی که مینویسید هم باید از اهمیت بالایی برخورددار باشد. یعنی باید یک محتوای با کیفیت و در عین حال نسبتا طولانی بنویسید و مختصر نباشد.
بینگ به Meta Keyword ها اهمیت میدهد و باید از آن استفاده نمایید.
اگر محتوای شما برای زبان خاصی است ، بینگ از شما میخواهد که با استفاده قطعه کدی آن زبان را معرفی نمایید. برای مثال اگر محتوای شما به زبان انگلیسی است میتوانید از قطعه کد <meta http-equiv=”content-language” content=”en-us” /> استفاده نمایید.
محتوای شما باید بتواند نرخ تعامل در کاربران را افزایش دهد. برای مثال تعداد اشتراک گذاری آن در شبکه های اجتماعی ، تعداد کامنتها و…. مورد بررسی قرار میگیرد.
در تولید محتوای موتور جست و جوی بینگ باید در نظر داشته باشید که حتما از هدینگهای H1,H2,…..H6 اسفاده نمایید همچنین استفاده از Strong و P هم توصیه شده است. بر اساس تجربه های سئوکاران موتور بینگ استفاده از این موارد بسیار زیاد در رتبه دهی موثر است.
پیشنهاد میشود مقاله باورهای نادرست درباره ی موتور های جست و جو را مطالعه نمایید.
توضیحات متا یک بخش مهم و ضروری در موتور جست و جوی بینگ محسوب میشود به طوریکه استفاده از آن به صورت اکیدا برای گرفتن رتبه خوب توصیه میشود. توضیحات متا وبسایت شما باید بین 25 تا 150 کلمه باشد. معمولا توضیحات متا برای این استفاده میشود تا شما بتوانید موضوع محتوای خود را به صورت خلاصه به کاربر نشان بدهید.
در نوشتن عنوانهای محتوای خود باید دقت زیادی داشته باشید. در سایت عنوان تکراری نداشته باشید. عناوین بین 5 تا 65 کاراکتر باید باشد. سعی کنید از علائم نگارشی ‘”<>{}[]() استفاده نکنید.
اگر موارد بالا را در محتوای خود رعایت نمایید قطعا امتیاز کامل محتوا را از موتور جست و جوی بینگ خواهید گرفت.
خوب پس از این که محتواهای خود را در سایت منتشر میکنید نوبت این میرسد که این محتواها توسط خزندههای موتور جست و جوی بینگ ایندکس شود. در حالت کلی اگر صفحهای را در سایت خود ایجاد کردید که نه لینک داخلی و نه لینک خارجی برای آن قرار دادید ، موتور Bing نمیتواند آن را ایندکس نماید. خوب در حال حاضر برای ایندکس شدن صفحات خود در بینگ باید چه کار کنیم؟
برای این که تمامی صفحات سایت شما ایندکس شود باید برای سایت خود نقشه سایت ایجاد نمایید. ( سایت مپ یا نقشه سایت یا XML ، فایلی است که توسط آن ، لیست کلیه صفحات وب سایت به موتورهای جستجو معرفی میشود. در واقع ساختار صفحات وبسایت ، به وسیله سایت مپ در اختیار موتورهای جستجو قرار میگیرد و این موتورهای جست و جو هستند که با خواندن XML به تمامی صفحات سایت شما سر میزنند و اگر صفحهای تغییرات تازه و یا جدید درج شده بود ایندکس میکنند.) شما پس از ایجاد سایت مپ باید آن را به بینگ وب مستر تولز معرفی نمایید تا خزندههای این موتور جست و جو از این طریق به سایت شما دسترسی داشته باشند. همچنین توصیه میشود لینک جدید مطالب منتشر شده خود را در فوتر سایت قرار دهید. چون فوتر در تمامی صفحات وب سایت تکرار میشود پس خزندهها بیش تر به آن سر میزنند.
سیگنال شبکههای اجتماعی برای موتور جست و جوی بینگ بسیار اهمیت دارد. یعنی شما تواما با فعالیت در شبکههای اجتماعی و سایت خود میتوانید نتایج مثبتی را دریافت کنید. بینگ برای رسیدگی به این کار الگوریتمهای زیادی دارد که به دقت این موارد را بررسی کرده و روی سئو سایت تاثیر میدهد. دقت داشته باشید که مواردی همچون لایک و کامنت در سئو بینگ تاثیر گذار نیست ، بلکه کیفیت محتوا ، میزان اشتراک گذاری آن (وایرال شدن آن) ، اعتبار نویسنده و…. مورد بررسی قرار میگیرد و در صورت با کیفیت بودن در سئو سایت تاثیر گذار خواهد بود.
هنگام سئو کردن موتور جست و جوی گوگل میدانیم که بسیار زیاد به بک لینک های سالم و با کیفیت اهمیت میدهد. بک لینکها در موتور جست و جوی بینگ اهمیت دارد اما در واقع اهمیت آن به اندازه گوگل نیست. پس برای سئو کردن سایت خود باید استراتژی برای تولید بک لینکهای با کیفیت را داشته باشید. موتور Bing بیشتر بر روی مرتبط بودن بک لینکها و سیگنالهای شبکههای اجتماعی تمرکز دارد. با استفاده از مرتبط بودن صفحات و سیگنال تعامل کاربری خوب میتوان برای مدت زمان طولانی در بینگ حضور داشت. یعنی مهم نیست که شما 100 تا بک لینک در روز ایجاد نمایید بلکه مهم این مورد است که بتوانید ده تا بک لینک مرتبط و سیگنال تعامل کاربری خوبی ایجاد نمایید. برای این کار میتوانید قدرت شبکه اجتماعی خود را افزایش دهید و از سایتهای مرتبط با موضوع سایت خود لینک دریافت نمایید.
در بینگ کیفیت بک لینکها به نسبت کمیت آنها اهمیت بیشتری دارد!
پیشنهاد میشود مقاله تشخیص لینک خوب از لینک بد چگونه است؟ را مطالعه نمایید.
معمولا شما روشهای مختلفی برای گرفتن بک لینک سراغ دارید اما در موتور جست و جوی بینگ با انجام چند روش میتوانید بک لینکهای دلخواه بینگ را برای سایت خود به دست آورید.
چه نوع لینک سازیهایی را در بینگ انجام ندهیم؟
تبادل لینک : دو سایت A و B را در نظر بگیرید که بدون توجه به موضوع سایت یک دیگر لینکهای همدیگر را در سایت خود قرار میدهند.
خرید بک لینک : همانطور که در بالاتر هم بررسی شد تعداد لینک به نسبت کیفیت آن در بینگ از اهمیت کمتری برخوددار است. پس گزینه خرید بک لینک برای بینگ عملا غیر منطقی به شمار میرود و موتور جست و جوی بینگ به شدت با آن برخورد میکند و به جای کسب رتبه ممکن است جریمه بشوید.
لینکهای اسپم : لینکهای بیکیفیتی که به سمت سایت شما هدایت میشود.
سئوکاران در موتور جست و جوی بینگ همواره باید آمار مشخصی از تعداد بک لینکهای دریافتی خود داشته باشند و با بررسی وب مستر تولز بینگ اگر لینک بیکیفیت و اسپمی را مشاهده کردند به سرعت آن را بررسی نمایند تا تاثیر منفی روی سایت نگذارد.
با ادامه آموزش سئو برای موتور جست و جوی بینگ همراه ما باشید.
لینکهای داخلی به مجموع لینکهایی گفته میشود که در سایت شما همانند یک زنجیره در بین صفحات در حال گردش هستند. همانند گوگل ، لینک سازی داخلی در بینگ از اهمیت زیادی برخورددار است. صفحات پر قدرت خود را شناسایی نمایید و از این صفحات به دیگر صفحات جدید سایت خود لینک بدهید. حتما لینک سازی خود را روی انکر تکست مرتبط انجام دهید.
پیشنهاد میشود مقاله اشتباهات رایج در سئو سایت را مطالعه نمایید.
سرعت سایت یکی از فاکتورهای مهم در گوگل به شمار میرود و امروزه جزو مهم ترین فاکتورهای رتبه دهی به شمار میرود. درست همانند گوگل بینگ هم به این موضوع بسیار اهمیت میدهد. در واقع وجه اشتراک بینگ و گوگل این است که کاربران آنها بیشترین میزان رضایت را داشته باشند که با سرعت بالای وب سایتها میزان زیادی از این رضایت برآورده میشود. حتی اگر محتوای سایت شما از کیفیت عالی برخورددار باشد اما سایت شما در مدت زمانی زیادی لود شود ، طبیعتا این موضوع از حوصله کاربران خارج است و سایت شما بازدید کمتری را خواهند گرفت. اگر سایت شما از سیستم وردپرس پشتیانی میکند ، وردپرس به تنهایی حجم زیادی دارد و موجب سنگین شدن فضای سایت میشود حتما باید از افزونههای کاربردی در این زمینه استفاده نمایید. پیشنهاد میشود محتوای کاربردی آموزش وردپرس را مطالعه نمایید.
همانطور در موتور جست و جوی گوگل اگر شما مطابق قوانین آن عمل نمایید جریمههای سختی دارید و به عبارتی گوگل پنالتی میشوید ، در موتور جست و جوی بینگ هم همین موضوع صادق است و اگر شما مخالف قوانین بینگ عمل کنید جریمههای سختی در انتظار سایت شما است تا جایی که ممکن است حتی شما بینگ پنالتی هم بشوید.
از کجا متوجه بشویم که بینگ پنالتی شدهایم؟
زمانی که بینگ شما را جریمه میکند و به عبارت بینگ پنالتی برای شما رخ میدهد ، سایت شما از نتایج ایندکس بینگ حذف میگردد. در این حالت زمانی که شما وارد وب مستر تولز بینگ میشوید عبارت مسدود را در سایت مشاهده میکنید که یعنی توسط بینگ پنالتی شدهاید.
چگونه از بینگ پنالتی جلوگیری کنیم؟
همانطور که شما در موتور جست و جوی گوگل یکسری نرفندها برای رتبه گرفتن انجام میدهید در بینگ هم میخواهیم تعدادی تکنیک برای رتبه گرفتن بیان کنیم. شما میتوانید از این ترفندها در پروژههای بینگ خود استفاده نمایید. البته دقیت کنید که اگر تمامی روشها را به ئرستی انجام دهید گاهی اوقات اصلا به هیچ ترفندی نیاز پیدا نمیکنید.
ما در ترفندها به شما موضوع جدید آموزش نمیدهیم بلکه مهمترین اصول را برای رتبه گرفتن بررسی میکنیم.
در ادامه به خوبی این ابزار را به شما توضیح خواهیم داد. ثبت سایت در وب مستر تولز بینگ این امکان را به شما میدهد تا به خوبی آمار و ارقام سایت خود را بررسی نمایید. همانطور که میدانید در هر پروژه سئویی زمانی میتوانید موفق عمل کنید که نتایج خود را دائما بررسی نمایید. وب مستر تولز بینگ این نتایج را به خوبی مانند سرچ کنسول گوگل در اختیار شما قرار میدهد.
همانطور که ما آدرس کسب و کار خود را در گوگل مپ ثبت میکنیم نیاز است تا شما سایت و کسب و کار خود را در Bing Places ثبت نمایید. این مورد به سئوی بینگ شما بسیار کمک خواهد کرد. این کار روی سئوی محلی بینگ شما هم تاثیر گذار است.
مهم نیست در گوگل یا یاندکس و بینگ فعالیت میکنید. تولید محتوای حرفهای و کاربردی حرف اول را میزند. اگر به طور کلی با تولید محتواآشنایی ندارید بهتر است دانش خود را در این زمینه افزایش دهید گاهی اوقات تنها با یک تولید محتوای حرفهای رتبههای زیادی در بینگ جا به جا میشود. میتوانید از انواع و اقسام محتواها ، متنی ، ویدیویی ، پادکست و…. در سایت خود استفاده نمایید.
در خط بالا به یاندکس اشاره کردیم بد نیست که آموزش سئو برای موتور جست و جوی یاندکس را مطالعه نمایید.
سعی کنید در هر شبکه اجتماعی که میتوانید در آن لینک قرار دهید استفاده کنید. شبکههای اجتماعی بک لینکهای قوی هستند که به اعتبار و افزایش رتبه سایت شما کمک خواهند کرد. آسانترین و موثرترین شبکه اجتماعی که میتوانید استفاده کنید اینستاگرام است که در آموزش اینستاگرام به خوبی راجب به آن توضیح دادهایم.
همانند گوگل سرچ کنسول که آمار ورودی و خزنده های موتور جست و جوی گوگل را به شما میدهد. ، ابزار وب مستر تولز بینگ تمامی اطلاعات لازم راجب به آمار ورودیها و خزندههای موتور جست و جوی بینگ را به شما میدهد.
وب مستر تولز بینگ چه مواری را در اختیار شما قرار میدهد؟
شما با بررسی دقیق وب مستر تولز آمار دقیقی از بک لینکهای وارده به سایت خود را میتوانید داشته باشید. با بررسی روزانه این آمار باید بک لینکهای خود را کنترل نمایید و در صورت وجود مورد مشکوکی حتما آن را گزارش بدهید.
وب مستر تولز بینگ تمامی کلمات کلیدی سرچ شده که با استفاده از آنها سایت شما ورودی گرفته است را نمایش میدهد و با استفاده از آن میتوانید صفحات خود را برای این کلمات بهینه نمایید.
با استفاده از این قابلیت خزندههای موتور بینگ به سایت شما سر میزنند و اگر مشکلی در یکی از صفحات سایت شما وجود داشته باشد آن را گزارش میدهند.
همانطور که میدانید شما می توانید فایل XML خود را داخل وب مستر تولز بینگ ثبت نمایید و این امکان را به بینگ بدهید که با استفاده از نقشه سایت خزندههای خود را به سمت سایت شما هدایت نماید.
موتور جست و جوی بینگ یک ویژگی خوبی را در اختیار سئو کاران قرار میدهد و آن این است که شما میتوانید خزش خزندهها را در سایت خود کنترل نمایید. شما میتوانید سرعت خزیدن رباتهای Bing را در طول روز مشخص کنید. بینگ در حالت کلی بهترین سرعت خزش برای سایت شما را بر اساس دادههای مصرفی به دست آورده تعیین میکند.
قابلیت خوبی که وب مستر تولز بینگ در اختیار شما قرار داده است این است که اگر قصد نقل و انتقال سایت خود به یک آدرس جدید را دارید میتوانید مشخصات URL مبدا و مقصد را در اخیار آن قرار بدهید.
با استفاده از گزینه Page Traffic میتوانید آمار کلی راجب به کلیکهای انجام شده از طریق نتایج جستجو ، تعداد جستجو ها و نرخ کلیک به دست آورید. این بخش حاوی ترافیک ترکیبی از موتور جست و جوی بینگ و یاهو است.
یکی از ویژگیهای کاربردی در وب مستر تولز بینگ ، مسدود کردن صفحات شخصی و دایرکتوریهای سایت است. این موارد مسدود شده برای 90 روز اعمال میشود و بعد از سپری شدن این زمان ، منقضی خواهد شد.
سخن آخر:
سعی کردهایم به طور کامل و کاربردی راجب به آموزش سئو برای موتور جست و جوی بینگ صحبت کنیم. اگر به سئوی گوگل آشنایی داشته باشید متوجه شدید که تفاوت زیادی میان سئوی گوگل و سئوی بینگ وجود ندارد و شما نیازی ندارید تا دستورالعملهای جدید را یاد بگیرید بلکه با دانستههای قبلی خود و رعایت چند نکته میتوانید سایت خود را برای بینگ نیز سئو نمایید. اگر در زمینه سئو کردن موتور جست و جوی بینگ تجربه خاصی دارید که در نکات بالا ذکر نشده است لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.
تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.
نظرات کاربران