هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تکنیک های افزایش فروش در استوری اینستاگرام برتر آموز

تکنیک های افزایش فروش در استوری اینستاگرام

دسته بندی : اینستاگرام
1401/07/01

یکی از روش‌های افزایش درآمد که امروزه این روزها کسب و کارهایی زیادی به آن روی آوردند تکنیک های افزایش فروش در استوری اینستاگرام است. فروش از طریق پلتفرم‌های مجازی مانند اینستاگرام و تلگرام است. حتی برخی از کسب و کارهای سنتی هستند که با وجود داشتن مغازه و فروشگاه باز هم فروش اینترنتی در اینستاگرام را دارند. اگر بتوانید روش‌ها و تکنیک های افزایش فروش در استوری اینستاگرام را به درستی انجام بدهید قطعا میتوانید فروش خوبی را تجربه کنید.

تکنیک های افزایش فروش در استوری اینستاگرام مهارتی است که هر دیجیتال مارکتری به دنبال آن است.

بسیاری از کسب و کارهای بزرگ و کوچک وجود دارند که با فروش اینترنتی و از طریق اینستاگرام درآمد بالایی دارند.

حتی از این طریق ترافیک بالایی را به سمت وب سایت خود هدایت می‌کنند که گاهی اوقات نیازی به سئو هم پیدا نمی‌کنند.

در واقع شما از طریق سئو می‌خواهید کسب و کار خود را روی کلمات کلیدی جزو رتبه برتر گوگل قرار دهید که اگر فروش بالا در اینستاگرام داشته باشید می‌توانید نصف این فروش را به سمت سایت هدایت کنید و در این صورت شاید دیگر احتیاجی به سئو و آموزش سئو نداشته باشید.

در ادامه این مقاله همراه برتر آموز باشید.

تا به طور کلی راجع به تکنیک های افزایش فروش در استوری اینستاگرام صحبت کرده و نکات کاربردی را به شما دوستان عزیز بیان نماییم.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • استوری اینستاگرام چیست و چرا باید فروش در آن را یاد بگیریم؟
  • تکنیک های افزایش فروش در استوری اینستاگرام

استوری اینستاگرام چیست و چرا باید فروش در آن را یاد بگیریم؟

استوری در اینستاگرام یکی از قابلیت‌های این پلتفرم می‌باشد که شما می‌توانید انواع محتواهای خود را شامل محتوای متنی ، ویدویی ، پادکست و… را با کاربران در مدت زمان تنها 24 ساعته به اشتراک بگذارید و از کاربران اکشن دریافت نمایید.

خیلی از افراد هستند که از طریق استوری‌ها تعامل زیادتری با کسب و کارها دارند و همین موضوع اهمیت استوری را به وضوح به افراد نشان می‌دهد. در آموزش اینستاگرام به صورت کامل و مفصل راجع به این موضوع صحبت کرده‌ایم که با مطاله آن می‌توانید دانش خود را در این زمینه به خوبی افزایش دهید.

افرادی زیادی وجود دارند که اول استوری‌های اینستاگرام را مشاهده و سپس به سمت بازدید پست‌ها می‌روند برای همین شما در استوری‌ها فرصت کافی برای این که کاربران را به خرید بهتر و بیشتر قانع کنید دارید.

در استوری شما چه ویژگی‌هایی در اختیار دارید؟

در استوری شما می‌توانید محتواهای خیلی بیشتری از محصولات و خدمات خود درج نمایید و به قول معروف دست شما در استوری‌ها باز تر است.

اگر پیج فروش لباس هستید می‌توانید تنخور تمامی لباس‌ها را پوشیده و در استوری برای کاربران درج نمایید تا بتوانند با دید بهتری از شما خرید کنند. شما در کسب و کار خود نیاز دارید تا جامعه هدف را به مشتری بالفعل تبدیل کنید پس باید از تمامی راه و روش‌ها به بهترین نحو استفاده نمایید.

آیا در استوری تنها باید محتوای سرگرم کننده تولید کرد؟

اغلب افراد فکر می‌کنند که استوری یک تولید محتوای سرگرم کننده می‌خواهد و اگر شما به دنبال فروش هستید نمی‌توانید از این طریق خواسته خود را عملی کنید.

ولی اینگونه نیست ، اگر به کسب و کارهای آنلاین سر بزنید متوجه خواهید شد که گاهی اوقات استوری درباره محصولات آنقدر موثر است که فروش به بیشترین میزان خود می‌رسد و ادمین‌ها تصمیم می‌گیرند دیگر پستی راجع به این کالا نگذارند.

در اینستاگرام شما به دلیل بازدید بالای کاربران پتانسیل فروش بالایی دارید و تنها نیاز است که با استراتژی مناسب این فروش را دنبال کنید. اگر دقت کرده باشید بیشتر تبلیغات فعلی در اینستاگرام از طریق استوری‌ها صورت می‌گیرد.

در راهنمای کامل تبلیغات در اینستاگرام راجع به این موضوعات به طور مفصل صحبت کرده‌ایم.

فروش در استوری اینستاگرام برتر آموز

تکنیک های افزایش فروش در استوری اینستاگرام

نوبت به آن رسید که به طور کامل راجع به موضوع تکنیک های افزایش فروش در استوری اینستاگرام صحبت نماییم و شما می‌توانید با یادگیری این نکات آن را در کسب و کار خود پیاده سازی و فروش خوبی را تجربه نمایید.

استوری‌های جذاب در اینستاگرام قرار دهید.

متاسفانه برخی از برندها و کسب و کارها را مشاهده می‌کنیم که استوری‌های نامناسب و غیر معقول و از همه مهم تر بی هدفی را پست کرده و اینستاگرام  قرار می‌دهد.

استوری یک فرصت طلایی برای فروش کسب و کار شما است بنابراین اگر به صورت نامناسب از این ویژگی استفاده کنید ، انگیزه مردم را از مشاهده استوری‌های خود کاهش می‌‌دهید.

خوب حالا چگونه استوری‌های خود را جذاب طراحی نماییم؟

در درجه اول حتما از رنگ بندی‌های جذاب استفاده کنید. استفاده از رنگ بندی‌های درست تاثیر بسیار زیادی روی فروش کسب و کار شما خواهد داشت. آنقدر مسئله رنگ بندی در کسب و کارها مهم است که در راهنمای جامع روانشناسی رنگ‌ها به طور کامل و مفصل راجع به آن توضیح داده‌ایم.

در درجه دوم حتما از استیکرها ، گیف‌ها ، فیلترها و… استفاده نمایید. اینستاگرام در قالب استوری‌های خود ویژگی‌های جذاب و جالبی مانند Question Box , Yes or No Qestions و… را قرار داده است که با استفاده از تک تک این موارد می‌توانید تعامل و صمیمیت بیشتری را میان کاربران ایجاد کرده و در نهایت اکشن‌های بیشتری را دریافت نمایید.

آیا فونت روی طراحی استوری تاثیر گزار است؟

در درجه سوم از فونت‌های مناسب استفاده نمایید. سعی کنید یک فونت مناسب انتخاب کرده و آن را همواره استفاده نمایید تا کاربران همیشه شما را با این فونت بشناسند.

از روزمره خود در استوری‌ها استفاده نمایید. معمولا دنبال کننده‌ها علاقه دارند تا از پشت صحنه کسب و کارها اطلاعات داشته باشند برای همین شما از روزمره کسب و کارتان می‌توانید در استوری اینستاگرام اکشن دریافت نمایید.

تمام عناصر استوری‌های شما باید بین 1080 تا 1420 پیکسل و درست در وسط کادر قرار بگیرد تا استوری شما در تمامی تلفن‌های همره نمای درستی داشته باشد و تمامی کاربران بتوانند به درستی از محتواهای شما استفاده نمایند.

استفاده از هشتگ‌ها در اینستاگرام برای فروش بیشتر

همانطور که در کپشن‌های خود می‌توانید از هشتگ‌ها استفاده کنید این قابلیت برای شما در استوری‌ها هم وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید از ویزگی‌های مثبت آن استفاده نمایید.

در حالت کلی یکی از راه‌های جذب فالوور و حتی همکاری و تبلیغات با سایر اینفلوئنسرها استفاده از همین هشتگ‌‌ها است.

 روزمره خود را به اشتراک بگذارید.

اگر در پیج‌های بلاگرهای معروف یک سر بزنید متوجه خواهید شد که درصد زیادی از افراد هستند که دنبال کننده این روزمرگی‌ها هستند برای همین منظور شما هم برای بالا بردن نرخ تعامل پیج‌تان می‌توانید از این روزمره‌ها استفاده نمایید.

روزمرده دنیای کسب و کارها به چه صورتی است؟

خوب روزمرگی در دنیای کسب و کارها طبیعتا با زندگی بلاگرها متفاوت است شما باید از شیوه‌های مختلفی مانند درج نحوه ارسال سفارشات ، نحوه آماده شدن سفارشات ، درج محتوا از نحوه کار کارمندان و… می‌توانید استوری روزمرگی تهیه نمایید. این کار باعث می‌شود که صمیمیت بیشتری با کاربران خود داشته باشید و از همه مهم تر کاربران کل سیستم شما را شناخته و اعتماد آنها از خرید بیشتر شود که تمامی این موارد برای شما درآمد بیشتری را خواهد داشت.

اگر دقت کرده باشید سریال‌‌های که در قسمت‌های 10 الی … پخش می‌شود حتما در قسمت آخر یک پشت صحنه هم قرار می‌دهند که این پشت صحنه نیز با استقبال کاربران مواجه می‌شود زیرا همواره افراد مشتاق هستند تا در پشت پرده کسب و کارها چه اتفاقی در حال رخ دادن است.

البته درج روزمرگی همانطور که مهم است نباید از آن زیاده روی کرد بنابراین باید حد اعتدال را رعایت نمایید.

محصولاتی که پست می‌کنید را در استوری درج نمایید.

یکی از موارد مهم این است که کسب و کارها زمانی که محصولات خود را پست می‌کنند آن را در استوری اعلام می‌کنند تا کاربرانی که پست‌ها را چک نمی‌کنند از طریق استوری متوجه حضور آن بشوند.

دقت داشته باشید که به خاطر الگوریتم‌های اینستاگرام پست‌های شما در تایم اول انتشار تنها برای یک تعدادی از کاربران نمایش داده می‌شود بنابراین شما می‌توانید با اطلاع رسانی آن در استوری تعداد زیادی از کاربران را به مشاهده پست تشویق نمایید.

با تشویق مخاطبین به تعامل به فروش بپردازید.

شما باید بتوانید با تشویق کردن مخاطبین به تعامل فروش خود را بیافزایید. شما باید بتوانید برای تعامل در استوری‌های خود برنامه ریزی نمایید. این تعامل می‌تواند در بخش‌های استوری ، لایو ، کامنت گذاری در پست‌ها به اشتراک گذاشتن پست و استوری و… باشد.

حالا چگونه این تعامل را برگزار نماییم؟

شما با برقراری یک مسابقه می‌توانید این تعامل را به بهترین روش خود انجام بدهید. برگزاری مسابقه برای شما ویزگی‌های مثبتی خواهد داشت و این ویژگی‌های مثبت به شرطی عملی می‌شود که به درستی این کار را انجام بدهید.

می‌توانید مسابقات خود را با روش‌های مختلفی مانند درج کامنت ، لایک کردن ، به اشتراک گذاری استوری و… انجام دهید و برای برنده مسابقه جایزه نفیسی را قرار بدهید. زمانی به بیشترین تعامل در مسابقات خود دستیابی پیدا می‌کنید که مسابقات شما به صورت درست و صحیح برگزار شود. اگر با برگزاری مسابقات آشنایی ندارید می‌توانید با مطالعه مقاله ابزارهای مدیریت قرعه کشی در اینستاگرام اطلاعات مفیدی راجع به این موضوع بدست آورید.

لینک سایت خود را در استوری‌ها درج نمایید.

یکی از مواردی که باعث خرید کاربران از شما می‌شود اعتماد سازی است که شما باید بتوانید با اعتماد سازی درست فروش خود را افزایش بدهید ، برای این که بتوانید اعتماد سازی خوبی داشته باشید در صورت داشتن سایت می‌توانید لینک آن را در استوری‌ها درج نمایید.

اگر پیج فروشگاهی دارید استوری مربوط به محصولات خود را بگذارید و سپس لینک مستقیم خرید از سایت را در همان استوری درج نمایید تا کاربران برای کسب اطلاعات بیشتر و یا خرید به وبسایت شما مراجعه نمایند. البته قبل از درج لینک از درست بودن آن اطمینان حاصل نمایید تا لینکی اشتباه و نادرست برای کاربران درج نکرده باشید.

مشتری‌های خود را تشویق به تعامل نمایید.

یکی از مواردی که در اینستاگرام‌های زیادی مشاهده می‌کنیم این است که بخشی به نام رضایت مشتریان وجود دارد و افرادی که خرید کردن برای تشکر پیامی محبت آمیز ارسال کرده‌اند.

کسب و کار این موضوع را به صورت استوری به سایر افراد نمایش داده و همین موضوع هم موجب اعتماد سازی و هم موجب تشویق کاربران جدید برای خرید می‌شود.

برای همین شما باید بتوانید مشتریان خود را به این کار تشویق نمایید. برای مثال یک کد تخفیف در باشگاه مشتریان برای افراد قرار دهید تا اگر از شما بابت ارسال تشکر کردند و از نحوه ارسال راضی بودن می‌توانند از این کد استفاده کنند. حتی می‌توانید جای کد تخفیف یک هدیه و گیفت برای مشتریان ارسال نمایید.

محتوای سرگرم کننده هم قرار بدهید.

نیازی نیست که همواره استوری‌های شما مربوط به محصولات و یا کسب و کارتان باشد گاهی اوقات با درج محتواهای سرگرم کننده می‌توانید تعامل کاربران را بیشترین حد خود برسانید.

معمولا کاربران دوست دارند پیج‌هایی که دنبال می‌کنند مطالب مفید و سرگرم کننده هم برای آنها قرار بدهند.

همیشه به این مورد فکر نکنید که باید محصول بفروشید گاهی اوقات با درج مطالب آموزشی هم می‌توانید به فروش بیشتر خود کمک کنید.

چگونه مطالب آموزشی درج نماییم؟

اگر فروشنده محصولات آرایشی بهداشتی هستید به جای تبلیغ مداوم محصولات به آموزش کاربران در انتخاب محصولات اصل از فیک ، نحوه استفاده از محصولات ، نحوه انتخاب محصولات مناسب پوست بپردازید تا کاربران با داشتن اطلاعات روی این موضوع بتوانند به خرید بهتری بپردازند.

هرچه قدر به دنبال آموزش بیشتر باشید قطعا نتیجه بهتری را دریافت خواهید کرد.

تنوع در ساخت استوری‌ها

درست است که باید همیشه یک قالب مشخصی را برای درج استوری‌های خود داشته باشید اما یکی از نکات مهم این است که در ساخت استوری‌های خود تنوع داشته باشید.

گاهی اوقات به توضیح موضوعات ترند بپردازید تا بتوانید کاربران زیادی را جلب نمایید. البته دقت نمایید داشته باشید که در انجام این کار تعادل را رعایت نمایید.

سخن آخر:

در مقاله تکنیک های افزایش فروش در استوری اینستاگرام سعی کرده‌ایم به طور کامل راجع به این موضوع صحبت کنیم.

و همچنین نکات کاربردی را بیان نماییم.

مهم ترین خواسته ما این است که از درج استوری غافل نشوید.

سعی کنید که یک برنامه درست و منظمی برای درج استوری به صورت پیوسته داشته باشید. با داشتن یک تقویم محتوایی منظم می‌توانید این کار را به بهترین نحو انجام بدهید.

اگر تجربه ای در زمینه تکنیک های افزایش فروش در استوری اینستاگرام دارید.

یا نکات کاربردی تری نسبت به توضیحات بالا بلد هستید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموز به اشتراک بگذارید. شما می‌توانید در قسمت جدیدترین‌های اینستاگرام مطالب مفیدی را مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *