هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
محتوای سئو شده چیست؟ برتر آموز

محتوای سئو شده چیست؟ | آموزش محتوای سئو شده

دسته بندی : سئو
1401/07/29

اگر در فضای مارکتینگ کار کرده باشید با اهمیت تولید محتوا به خوبی آشنا هستید ، چه در شبکه‌های اجتماعی و چه در موتور جست و جوهای مختلف مانند گوگل ، بینگ ، یاندکس و غیره شما برای ادامه بقا و رتبه گرفتن به محتوای خوب نیاز دارید. حالا همین محتوای خوب فاکتورهای زیادی را دارد که در صورتی‌که آنها را رعایت کنید محتوای شما هم برای کاربران و هم شبکه مورد نظر مفید خواهد بود. بحث ما در این قسمت بیشتر بر روی محتوای سئو شده از نظر موتورهای جست و جو می‌باشد. این که شما شما چگونه محتوای درجه یکی را تولید کنید تا بتوانید رتبه خوبی از آن دریافت نمایید. برای تمامی این موارد نیاز دارید تا یکسری از نکات خاص را به خوبی بلد باشید که در این قسمت ما به شما به خوبی تمامی موارد را آموزش می‌دهیم پس همراه برتر آموز باشید.

سئوکاران همیشه به دنبال این موضوع هستند که بتوانند با استراتژی سئویی که طراحی می‌کنند بهترین نتیجه را از آنالیز و خزش ربات‌ها و الگوریتم‌ها بگیرند. با یادگیری مفهوم محتوای سئو شده چیست؟ می‌توانید تا حد زیادی روی رتبه گرفتن سایت خود تاثیر گذار باشید.

اما متاسفانه چون گاهی روی مفهوم تسلط ندارند نمی‌توانند این کار را به خوبی انجام دهند.

شاید فکر کنید که مگر به مفهوم خاصی نیاز است؟

بله !!!

شما تا زمانی که به خوبی مفهوم سئو کردن محتواها را بلد نباشید نمی‌توانید رتبه خوبی را کسب نمایید.

پس در این مرحله افراد به دو دسته تقسیم می‌شوند:

مرحله اول افرادی هستند که سئوکار و یا دیجیتال مارکتر هستند ، مفهوم سئو را قبلا آموزش دیده‌اند و امروز میخواهند آموزش سئو کردن محتوا را مشاهده کنند.

سری دوم افرادی هستند که در مفهوم اولیه سئو مشکل دارند که ما به این افراد پیشنهاد می‌کنیم پیش از مطالعه این مقاله حتما آموزش سئو فوق حرفه‌ای محسن حبیبی راد را مطالعه و سپس اقدام به یادگیری موضوع این مقاله نمایند.

توجه داشته باشید که رمز اصلی یادگیری مقاله محتوای سئو شده چیست؟ تسلط بر روی مفهوم سئو است.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت :

  • مفهوم محتوای سئو شده چیست؟
  • کدام از محتواهای سایت خود را می‌توانیم سئو کنیم؟
  • آموزش محتوای سئو شده

مفهوم محتوای سئو شده چیست؟

خوب قبل از این که مفهوم محتوای سئو شده را بررسی نماییم ، یک توضیح کوچک راجع به مفهوم کلیت سئو می‌دهیم.

در حالت کلی سئو به انجام مجموع قوانین و دستورالعمل‌های گوگل گفته می‌شود که شما با انجام دادن آنها توسط ربات و خزنده‌های گوگل رتبه کسب می‌کنید. اگر فرآیند استراتژی سئو شما به قوانین گوگل نزدیک باشد خوب مسلما رتبه بهتر و اگر خلاف این قوانین رفتار کنید رتبه نامناسبی را دریافت می‌کنید. در واقع الان راجع به سئو کلاه سفید و سیاه صحبت کردیم.

خوب در قسمت محتوای سئو شده منظور ما کاملا مشخص شد. ما می‌خواهیم محتوایی را تولید نماییم که شباهت زیادی به قوانین نوشته شده گوگل دارند تا بتوانیم رتبه خوبی را از محتوای خود کسب نماییم.

دقت کنید که این محتوای شما برای کاربران است و باید با قوانین گوگل مطابقت داشته باشد بنابراین در حین تولید محتوا کاربر را فراموش نکنید و با هدف آموزش و یادگیری جامعه هدف آن را طراحی نمایید.

کدام از محتواهای سایت خود را می‌توانیم سئو کنیم؟

در واقع شما می‌توانید تمامی محتواها که در دسترس کاربران و ربات‌های گوگل است را با قوانین سئو مطابقت دهید. فکر نکنید که حتما محتواهای صفحه‌های خاص نیاز به سئو شدن دارند. هر محتوایی که در سایت شما قرار می‌گیرد توانایی رتبه گرفتن را دارد. مانند محتواهایی که در صفحه محصولات ، لندینگ پیج‌ها ، بلاگ‌ها ، صفحات ثابت مانند فوتر و…

سئو کردن محتواها برتر آموز

آموزش محتوای سئو شده

خوب حالا که با مفهوم محتوای سئو شده آشنا شدیم می‌خواهیم بررسی نماییم که چگونه محتواهای تولیدی خود را برای گوگل سئو کنیم. شما بعد از خواندن این مقاله باید تلاش کنید که محتواهای جدید خود را بر طبق این قوانین بنویسید و محتواهای قبلی خود را ویرایش کنید تا در بازدید دوباره الگوریتم‌های گوگل بتوانید رتبه‌دهی بهتری را کسب نمایید.

در سئو کردن محتواهای خود سعی کنید که بیش از حد این کار را انجام ندهید. به این نکته توجه داشته باشید که تمامی مسائل اگر روی قاعده و قانون خودش انجام بشود عملکرد و نتیجه خوبی را به همراه خواهد داشت.

1. برای محتوای خود حتما کلمه کلیدی قرار دهید.

اگر سئوکار باشید که حتما با مفهوم و معنی کلمه کلیدی آشنا هستید ، شما باید برای محتواهای تولیدی خود یک یا چند کلمه کلیدی انتخاب کرده و و محتوای خود را طبق این کلمات تولید نمایید.

کلمه کلیدی این امکان را به محتوای شما می‌دهد تا کاربران بر اساس نیازشان محتوای شما را پیدا کنند. در واقع مثلا کلمه کلیدی محتوای شما آموزش x است و کاربران با تایب کلمه آموزش x به محتوای شما دسترسی پیدا می‌کنند.

شما با تعیین کلمه کلیدی یک نقشه راه برای کاربران ایجاد می‌کنید تا با استفاده از آن به مقاله شما دسترسی داشته باشند.

این که چه کلمه کلیدی را انتخاب نمایید نیازمند دانش و تحقیق و بررسی است که ابزارهای زیادی در این زمینه وجود دارند و شما با استفاده از آنها می‌توانید بهترین و پر تقاضا ترین موضوعات را پیدا نمایید.

اگر در حوزه انتخابی کلمه کلیدی شما رقابت بسیار بالاست شما می‌توانید کلمات کلیدی به اصطلاح طولانی یا لانگ تیل را انتخاب نمایید تا بتوانید رتبه بهتری روی این کلمات داشته باشید.

در همین راستا پیشنهاد می‌شود مقاله اشتباهات رایج در انتخاب کلمات کلیدی سایت را مطالعه نمایید.

تراکم مناسب کلمه کلیدی

زمانی که کلمه کلیدی مناسب مقالات و محتوای خود را پیدا می‌کنید حالا نوبت این می‌رسد که با توجه به تعداد کلمات نوشته شده از کلمه کلیدی خود استفاده نمایید که به این کار تراکم کلمه کلیدی گفته می‌شود. تعداد کلمات کلیدی شما در یک مقاله نه باید بسیار زیاد و نه بسیار کم باشد بنابراین حتما باید حد اعتدال را در این زمینه رعایت نمایید.

2. محتوای طولانی بنویسید!

حتما به تعداد واژه‌های نوشته شده محتوای خود اهمیت بدهید. ربات‌های گوگل محتواهای زیر 300 کلمه را اصلا در رتبه بندی حساب نمی‌کنند. بهترین حالت این است که محتوای شما بین 2000 تا 3500 کلمه باشد تا بتواند رتبه خوبی را از الگوریتم‌های مربوطه گوگل کسب نماید.

البته به این نکته توجه داشته باشید که محتوای شما در 2000 کلمه باید کاملا کاربردی و مناسب نوشته شده باشد. در واقع گوگل به کیفیت محتوا بیشتر از تعداد کلمات آن رتبه می‌دهد ، بنابراین هم کیفیت را در محتوای خود رعایت نمایید و هم تعداد کلمات محتوای خود را استاندارد در نظر بگیرید.

برخی از سئوکاران هستند که طول محتوای خود را تا 4000 کلمه هم قرار می‌دهند اما زمانی که محتوا را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که اصلا کیفیت لازم و کافی در آن رعایت نشده است. بنابراین حتما به موضوع کیفیت محتوا در کنار افزایش تعداد کلمات دقت نمایید.

3. از کلمه کلیدی خود در تگ‌های هدینگ استفاده نمایید.

شما در محتوا نویسی یکسری امکانات از جمله تگ‌های هدینگ H1 تا H6 در اختیار دارید که باید از آن‌ها در محتواهای خود استفاده نمایید. خیلی از سئوکاران و محتوا نویس‌ها هستند که متاسفانه اصلا به این تگ‌ها توجهی ندارند.

شما باید از کلمات کلیدی خود در این تگ‌ها حتما استفاده نمایید.

از تگ H1 یک بار در طول محتوای خود می‌توانید استفاده نمایید. مهم نیست که طول محتوای شما چه قدر است مهم این است که باید حتما یک بار از این تگ استفاده کرده و حتما شامل کلمه کلیدی نیز باشد.

از سایر تگ‌ها می‌توانید به ترتیب در محتوای خود استفاده نمایید.

4. لینک سازی داخلی و خارجی را در محتوای خود رعایت نمایید.

یکی دیگر از فاکتورهای مهم که ممکن است برخی از سئوکاران آن را فراموش کنند و این مورد روی سئوی محتوا نیز بسیار تاثیر گذار است ، لینک سازی داخلی و خارجی نام دارد.

شما باید داخل محتوای خود حتما زنجیره لینک سازی داخلی ایجاد نمایید تا کاربران بتوانند به آسودگی میان صفحات سایت شما حرکت کنند این کار باعث می‌شود تا کاربران تایم زیادی را در سایت شما بگذرانند و در نتیجه عدد بانس ریت سایت شما کاهش می‌یابد. سعی کنید به موارد و محتواهای مرتبط در سایت خود لینک بدهید تا کاربران تمامی موارد مرتبط به هم را به خوبی آموزش ببینند.

لینک سازی خارجی باعث می‌شود تا شما اعتبار سایت خود را افزایش بدهید باید با سایت‌هایی صحبت نمایید که آن‌ها هم لینک سایت شما را داخل سایت شما انجام دهند و اینگونه باعث می‌شود که DA سایت شما افزایش بیاید.

سعی کنید به وبسایت‌های خارجی مهم لینک خارجی بدهید این کار روی رتبه و اعتبار سایت شما نیز تاثیر گذار است.

5. به خوانایی مطالب سایت خود اهمیت بدهید.

یکی از مواردی که باید حتما در سئو کردن محتواهای خود رعایت نمایید نمره خوانایی محتوای شما است.

حالا اصلا خوانایی یعنی چی؟

 پارگراف های کوتاه استفاده کنید.
فونت های ضخیم و کج (ایتالیک) برای اشاره بیشتر به بخش های مهم محتوا بهره ببرید.
از لیست ها استفاده کنید.
از جملات کوتاه استفاده کنید.
یک فونت خوانا و نسبتا درشت برای خوانایی هر چه بهتر محتوا استفاده کنید
فضاهای خالی کافی بین پارگراف ها اضافه کنید

6. در کنار محتوای متنی خود از سایر محتواها استفاده نمایید.

یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی که در دسترس شما دیجیتال مارکترها و سئوکاران است این است که در کنار محتوای متنی خود حتما از سایر محتواها مانند تصویری ، پادکست ، ویدیویی و… استفاده نمایید.

نوشتن یک محتوای متنی شاید برای شما کار آسان‌تری باشد اما مطمئن باشید هیجان خواندن آن برای خواننده کم‌تر است.

برای اینکه خواننده را به مطالعه تشویق کنید از سایر محتواها استفاده نمایید. میتوانید در این قسمت از تیم تولید محتوای خود کمک بگیرید.

اگر هاست سایت شما قابلیت آپلود ویدیو دارد حتما برای یکسری از مقالات خود ویدیو تهیه نمایید.

با طراحی محتوا به صورت پادکست این امکان را به کاربران می‌دهید تا در صورت رانندگی و انجام کارهای روزمره اطلاعات خود را افزایش دهند و تولید محتوای تصویری همیشه برای کاربران جذاب بوده است.

آموزش سئو در تولید محتوا برتر آموز

7. استفاده از کلمه کلیدی در پاراگراف اول

همانطوز که در قسمت بالا توضیح دادیم مهم‌ترین عامل در سئو کردن محتواها انتخاب کلمه کلیدی است. حالا شما باید این کار کلمه کلیدی را به گوگل معرفی نمایید. استفاده از کلمه کلیدی در پاراگراف اول دقیقا کاری است که شما با استفاده از آن می‌توانید کلمه کلیدی خود را به گوگل معرفی نمایید.

سعی کنید در پاراگراف اول توضیح خلاصه‌ای از محتوای خود به همراه کلمه کلیدی داشته باشید.

8. سرعت بارگذاری سایت

یکی از مهمترین موضوعاتی که در بحث تولید محتوای سئو شده چیست؟ می‌توان به آن اشاره کرد ، سرعت بارگذاری سایت است. هر چه سرعت بارگذاری یک سایت کمتر باشد ، از نظر سئو رتبه بهتری دریافت خواهد کرد. در واقع کاربران از سایت هایی که سرعت بیشتری داشته باشند، استقبال بیشتری می‌کنند. به این فکر کنید که کاربران حوصله و زمان زیادی برای بارگزاری صفحات سایت شما نخواهند داشت و اگر سرعت لود سایت شما کند باشد به راحتی سایت را ترک می‌کنند.

با توجه به اینکه گوگل نیز به دنبال افزایش رضایت کاربران است ، به این موضوع توجه ویژه‌ای دارد. سرعت بارگذاری سایت ها در موبایل با دقت بیشتری توسط ابزار های مختلف سنجیده میشود، زیرا سرچ یا همان جستجو از طریق موبایل در سال های اخیر نسبت به محیط ویندوز افزایش یافته است پس به مبحت ریسپانسیو بودن سایت هم باید اهمیت ویژه‌ای بدهید.

سخن آخر:

سعی کرده‌ایم در این مقاله به خوبی راجع به موضوع محتوای سئو شده چیست؟ صحبت کرده و نکات کاربردی را به شما دوستان عزیز معرفی نماییم. قطعا اگر فعالیت سئو انجام داده باشید با تمامی موارد فوق آشنا بودید اما امروز متوجه شدید که با انجام دادن تمام این موارد در یک محتوا می‌توانید یک تولید محتوای اساسی و مطابق الگوریتم‌های گوگل را داشته باشید.

سعی کنید کیفیت محتوا خود را همیشه در رتبه A قرار دهید زیرا مهم‌ترین قسمت برای گوگل این است که بتوانید نیاز کاربر را برطرف نمایید. بنابراین اگر تمامی نکات را به خوبی انجام دهید اما نیاز کاربر برطرف نشود شما امتیاز و رتبه خود را از دست می‌دهید. اگر به مقالات و آموزش‌های سئو علاقه مند هستید ما در تازه‌ ترین‌های سئو بهترین مقالات را برای شما گردآوری می‌کنیم.

اگر تجربه‌ای در زمینه محتوای سئو شده چیست؟ دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *