هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آموزش فرمول تبلیغ نویسی

آموزش فرمول تبلیغ نویسی به صورت حرفه ای

1401/03/20

قطعا در طول روزمره تبلیغ های زیادی را در قالب پیام های بازرگانی ، بیلبورد ها ، ایمیل ، پیامک و… مشاهده می کنید و شاید پیش خود فکر کنید که تبلیغ نویسی به راحتی انجام می شود و در عرض 1 ساعت می توانید تبلیغ خود را تهیه کنید. اما واقعیت امر اینطور نیست و تبلیغ نویسی نیاز به دانش خاص خود دارد و یک سری فرمول درآن باید رعایت شود. آیا میتوانیم بدون یادگیری این فرمول ها تبلیغ مورد علاقه خودمون را بنویسیم؟؟ شاید کمی تعجب کنید ولی باید بگویم بله!! شما بدون فرا گرفتن اصول تبلیغ نویسی هم میتوانید تبلیغ خود را منتشر کنید ولی آیا آن بازدهی مورد علاقه خود را دریافت می کنید؟ تبلیغ نویسی یک سوی ماجرا و سوی دیگر آن گرفتن بازخورد از تبلیغ است. متاسفانه من تا به حال کارفرمایی را پیدا نکرده ام که فقط برای تبلیغ نویسی و دیجیتال مارکتینگ خود هزینه کند ولی به دنبال بازخورد و گرفتن نتیجه نباشد. شما با یاد گرفتن آموزش فرمول تبلیغ نویسی در واقع به گرفتن بازخورد خوب و جذب جامعه هدف کمک می کنید. در واقع تبلیغ نویسی حرفه ای ، شامل هنر ، خلاقیت ، تجربه و دانستن فرمول های تبلیغ نویسی می شود. پس از مطالعه این بخش متوجه خواهید شد که چرا تا الان برخی از تبلیغات به درآمد میلیاردی رسیده اند و برخی دیگر شکست خورده اند. پس در ادامه همراه برتر آموز باشید تا به توضیح مفصل آموزش فرمول تبلیغ نویسی بپردازیم:

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • آموزش فرمول تبلیغ نویسی به صورت حرفه ای

آموزش فرمول تبلیغ نویسی به صورت حرفه ای

در این بخش به توضیح فرمول های موثر در رابط با تبلیغ نویسی می پردازیم. پیشنهاد می شود در ادامه با یادداشت کردن فرمول ها آن ها را به خاطر بسپارید تا بتوانید در تبلیغ نویسی کسب و کار و پروژه های خود بتوانید نتیجه خوبی را دریافت نمایید.

آموزش فرمول تبلیغ نویسی 4U

قبل از اینکه به توضیح این موضوع بپردازیم بهتری است بگوییم که 4u مخفف چهار کلمه Ultra – Specific – Unique – Urgent – Useful می باشد ، که هرکدام ر کنار هم تشکیل یک فرمول مهم در تبلیغ نویسی را به شما می دهند. در استفاده از فرمول 4U شما باید چهار گام زیر را در ابتدا رعایت نمایید و حتما آن را مطرح نمایید.

در مرحله نخست شما باید به مخاطب نشان دهید که محصول شما برای او مفید است ( ایجاد کردن حس نیاز برای مشتری) و او را قانع کنید. اگر مشتری این حس نیاز را درک کند تفریبا قدم اساسی و مهم را در این زمینه برداشته اید.
در این مرحله باید یک فوریت یا ضرورت ایجاد کنید. (مثلا تا آخر هفته فرصت دارید تا از تخفیف 50 درصدی استفاده نمایید.)
خصوصیاتی که محصول شما را منحصر به فرد نشان می‌ دهد را بیان کنید.
در مرحله آخر باید یکی از خاص‌ ترین ویژگی‌ های محصول خود را بیان کرده یا بازار را انحصاری کنید.

یک نمونه تبلیغ نویسی 4U را بررسی خواهیم کرد: فرض کنید شما فروشنده کاغذ A4 هستید و می خواهید کاغذ خود را معرفی نمایید و سپس به فروش برسانید. در گام اول طبق بالا حس نیاز را باید برای مشتری ایجاد کنید برای مثال به مسئول خرید شرکت بگویید که باید یک کاغذ درجه یک و خوب را تهیه کند تا سایر کارمندان از کیفیت راضی باشند و تایم مفید کاری صرف گیر کردن کاغذ های نامرغوب در پرینتر نشود و اعصاب کارمندان به هم نریزد با گفتم جملاتی شبیه این شما حس نیاز را در مشتری ایجاد می کنید. برای حس ضرورت کافیست به او بگویید که تخفیف 50 درصدی روی محصولات خود تا آخر هفته گذاشته اید و این تخفیف تکرار نشدنی است. (حالا اگر سود محصول شما کم است و نمی توانید تخفیف لحاظ کنید میتوانید مثالا 6 ماه پشتیبانی رایگان ، ارسال رایگان ، اشانتیون و…. قرار دهید.) در مرحله 3 ویژگی های محصول خود را که از سایر رقبا متمایز می سازد مطرح نمایید. مانند این مورد که کاغذ شما با بهترین دستگاه برش روز دنیا برش داده می شود و کمترین آسیب را به دستگاه های کپی می رساند. خاص ترین ویژگی محصول خود را نگه دارید تا در انتها تیر آخر را رها کرده و به مشتری خود نشان بدهید. برای مثال اگر بسته بندی ، جنس کاغذ و… شما منحصر بفرد است در انتهای تبلیغات آن را بیان کنید البته در مورد انحصاری کردن می توانید به این موضوع بپردازید که این فصا فروش فقط مخصوص شرکت های بزرگ است. شما با این روش تبلیغات میتوانید هم محصول خود را به خوبی به مشتری نشان دهید و هم فروش خوبی را تجربه نمایید.

پیشنهاد می شود مقاله مدیریت وظایف روزانه را مطالعه نمایید.

آموزش فرمول تبلیغ نویسی 3S

فرمول 3S هم یکی از تکنیک های معروف و موثر در تبلیغ نویسی است. تکنیک 3S مخفف کلمات Solution – Story – Star است. در واقع این تکنیک بر اساس داستان سرایی باپرجا است و انجام میشود. شما در ابتدا باید محصول ، خدمات ، کسب و کار و…خود را به عنوان یک قهرمان به مشتری و جامعه هدف معرفی نمایید. حالا در مرحله بعدی باشد داستان این قهرمان را بیان کنیم و چون همه ی قهرمان ها به کمک مردم می آیند باید بیان کنید که قهرمان شما چه کمکی به مردم می کند؟ و در مرحله آخر هم باید راه حل خود را به مشتری ها بیان نمایید.

برای مثال شما یک وب مستر ماهر هستید که داستان خود را برای مشتری و جامعه هدف تعریف میکنید. در مرحله بعدی به مشتری نشان می دهید که پس از اینکه دوره ها شما را تهیه کنند چگونه میتوانند سایت خود را اداره کنند و رتبه خوبی را کسب کنند و در مرحله آخر هم به عنوان راه حل محصولات آموزشی خود را برای مشتری نشان بدهید.

آموزش فرمول تبلیغ نویسی 4P

فرمول 4P هم یکی از فرمول های خوب و موثر در تبلیغ نویسی است. این فرمول 4P مخفف کلمات Push- Prove – Promise – Picture می باشد که در ادامه این موارد را بررسی خواهیم کرد.

در مرحله اول باید بتوانید عنوان خوبی را برای محصول خود بنویسید. اگر کارشناس دیجیتال مارکتینگ باشید به خوبی اهمیت عنوان نویسی را درک می کنید. اگر این موارد را بلد نیستید پیشنهاد میشود حتما مقاله آموزش عنوان نویسی را مطالعه نمایید تا در این زمینه مهارت کافی ای را کسب نمایید. در مرحله بعدی باید به مشتری قول بدهید تا مشتری با این قول ها به خرید راضی شود. توجه نمایید که قول دادن با فریب دادن مشتری کاملا متفاوت است. اگر در این مرحله به جای قول دادن از فریب کاری استفاده نمایید مشتری های شما فرق این موارد را تشخیص داده و شما را ترک خواهند کرد. در مرحله بعدی باید از نظرات مشتری ها استفاده نمایید. به این صورت که از مشتری ها بخواهید اگر از محصول شما راضی و یا حتی ناراضی بودند به شما اعلام کنند. میتوانند در بخش صدای مشتری ، کامنت شبکه های اجتماعی و سایت این موارد را برسی نمایند. اصولا همه ی کاربران به صورت خودجوش این کار را برای شما انجام نمی دهند که با روش های باشگاه مشتریان می توانید شرایط را فراهم نماییم تا کاربران به اعلام نقطه نظرات خود بپردازند. مرحله آخر هم باید مخاطبین را به خرید دعوت نماییم. این جامعه هدف است که اگر در 3 مرحله گذشته به خوبی قانع شده باشد از شما خرید انجام می دهد.

برای مثال شما فروشنده دوره آموزش سئو هستید و میتوانید با تیتری مانند درآمد میلیونی از گوگل ، مخاطبین را به سایت خود هدایت نمایید. سپس به مشتری قول بدهید با دیدن آموزش های شما میتوانند در کمترین چند ماه به درآمد میلیونی از وبسایت های خود برسند. بستری را فراهم نمایید تا مشتری های قبلی خود نقطه نظرات خود را به اشتراک بگذارند تا مشتری های بالقوه جدید بتوانند آن ها را مطالعه نمایند و در مرحله آخر با گذاشتن لینک خرید از جامعه هدف بخواهید که محصول شما را تهیه نمایند.

آموزش فرمول تبلیغ نویسی BAB

فرمول BAB از مخفف سه کلمه Before – After- Bridge تشکیل شده است. حالا چگونه از BAB استفاده نماییم؟

در مرحله اول یک مشکل را با جامعه هدف مطرح کنید و آن را تبدیل به یک دغدغه نمایید تا مخاطب درگیر این موضوع بشود. حالا که مخاطب مشکل را به خوبی درک کرده است در مرحله دوم باید فضایی را به وجود آورید که مخاطب متوجه شود با تهیه محصول و یا خدمات شما میتواند از این مشکل رهایی پیدا نماید. در مرحله آخر هم این موضوع را به خوبی شفاف سازی نمایید و فضایی را به وجود آورید تا کاربر بداند از کجا محصول شما را تهیه کند و از دغدغه فکری رها شود.

برای مثال شما فروشنده پلنر های برنامه ریزی هستید. در مرحله اول باید برای مشتری این فضا را به وجود آورید که بدون برنامه ریزی از کارهای روزمره خود عقب میفتند و نمی توانند عملکرد خوبی را داشته باشند. در مرحله دوم پلنر های برنامه ریزی خود را به مشتری معرفی نمایید و درباره ی این موضوع صحبت کنید که با داشتن برنامه ریزی و داشتن یک پلنر اختصاصی میتوانند روتین زندگی خود را برنامه ریزی کرده و نتیجه خوبی را در نهایت کسب نمایند. پس ار ذکر تمام این توضیحات حالا فضایی مانند سایت و یا شبکه اجتماعی خود را به مشتری ها معرفی نمایید تا از شما خرید انجام دهند.

پیشنهاد می شود مقاله کم کردن حجم عکس آنلاین را مطالعه نمایید.

فرمول تبلیغ نویسی

آموزش فرمول تبلیغ نویسی PAS

تکنیک فرمول تبلیغ نویسی PAS بوده که مخفف سه کلمه Solve – Agitate -Problem است. برای استفاده ار این تکنیک کافیست مراحل زیر را به خوبی رعایت نمایید.

در مرحله اول حس نیار را به خوبی در مشتری به وجود آورید سپس بیان کنید که اگر این نیاز ها را برطرف نکنند مشکلات جدی برای آنها به وجود می آید. با این کار شما حس ترس را در مشتری ایجاد می کنید. حال در مرحله آخر برای رهایی از این ترس محصولات و خدمات خود را در قالب رها شدگی از این مشکلت بیان نمایید. برای مثال شما یک کسب و کار فروش دزدگیر هستید. اول باید حس نیاز را در مشتری به وجود آورید که به دزدگیر برای امنیت خود نیاز دارند در مرحله بعدی نوبت ایجاد حس ترس ایت. باید بیان کنید بدون داشتن دزدگیر در صورتی که سارقان به شما حمله کنند خسارات جبران ناپذیری برای شما به وجود می آید و پس از این مرحله محصولات خود را به مشتری نسان دهید و خاطر نشان کنید که در صورتیکه این محصولات را تهیه کنند مشکلی برای آنها به وجود نمی آید و از شر سارقان در امان هستند.

آموزش فرمول تبلیغ نوسی FAB

فرمول تبلیغ نوسی FAB را یکی از مهم ترین فرمول هلی تبلیغ نویسی به شمار می آورند. این فرمول مخفف سه کلمه Benefits – Advantages – Features میباشد. که مراحل استفاده از این فرمول را در ادامه توضیح خواهیم داد:

در FAB در مرحله اول به ویژگی های محصول اشاره می کنیم و آن را به مشتری توضیح می دهیم این ویژگی میتواند شامل این باشد که خدمت یا محصول شما چه چیزی را میتواند انجام دهد. در مرحله بعدی راجب به مزایا صحبت میکنیم برای مثال شما با تهیه این محصول این ویژگی ها را به دست خواهید آورد و این ویژگی از محصولات سایر رقبا برتر و بهتر است و در مرحله آخر منافع محصول خود را به مشتری نشان دهید. مشتری ها اگر بدانند محصول شما برای آنها منفعت و سود دارد قطعا با دید بهتری آن را تهیه می کنند زیرا ذات انسان فطرت طلب است.

پیشنهاد می شود مقاله راهنمای انتخاب اسم برند را مطالعه نمایید.

آموزش فرمول تبلیغ نوسی AIDA

این فرمول تبلیغ نویسی مخفف کلمات Action -Desire – Interest – Attention میباشد که یکی ار مشهور ترین روش های تبلیغ نویسی به شمار میورد که طبق مراحل زیر میتوانید آن را انجام بدهید.

در مرحله نسخت نیاز است که عنوان نویسی جذاب را به خوبی بلد باشید و از آن استفاده نمایید. در مرحله بعدی باید تولید محتوا خوبی را برای محصول خود ایجاد نمایید تا کاربران را به محصول خود جذب نمایید و علاقه در کاربر ایجاد شود. در مرحله سوم باید از بعد احساسی به مخاطب وارد عمل بشوید. بیشتر خرید هایی که انسان در طول روز انجام می دهند بیشتر بعد احساسی دارد بنابراین با وارد شدن از طریق بعد احساسی میتوانید تاثیر گذاری بیشتری را داشته باشید و در مرحله آخر هم بستری را فراهم نمایید تا کاربران از شما خرید انجام بدهند. این بستر میتوانید شامل گذاشتن لینک سایت و یا شبکه های اجتماعی باشد.

آموزش فرمول تبلیغ نوسی ACCA

این فرمول مخفف کلمات Awareness – Comprehension Conviction -Action است. که برای استفاده از این فرمول باید به صورت زیر عمل نمایید.

در مرحله نخست باید مخاطب را نسبت به مشکلی که قرار است تجربه کند آگاهی ببخشید. این کار را میتوانید به شیوه توضیح دادن و یا تصویر سازی آن مشکل در ذهن مخاطب انجام بدهید.
در مرحله دوم باید مخاطب را به تفکر در این مورد تشویق کنیم. یعنی این که این مشکلات چگونه می‌ تواند بر زندگی او اثر منفی بگذارد.
در این مرحله باید به جامعه هدف این اطمینان را بدهید که شما می‌توانید این مشکل را حل کنید. استفاده از نقطه نظرات مشتری های قبلی خالی از لطف نیست.
در مرحله آخر باید از جامعه هدف بخواهید تا برای خرید محصول کار مورد نظر شما را انجام دهد مثلا روی لینک کلیک کند.

پیشنهاد میشود مقاله آموزش تحقیقات بازار را مطالعه نمایید.

سخن آخر: 

سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی آموزش فرمول تبلیغ نویسی صحب کنیم و نکات کاربردی را در این زمینه به شما بیان نماییم. برای درک بهتری این موضوغ نیاز است که تبلیغات حال حاضر را آنالیز کرده و برای آنها دسته بندی ایجاد نمایید و با توجه به بازخوردی که داشته اند از آنها برای تبلیغات خود الگو بگیرید. اگر در زمینه آموزش فرمول تبلیغ نویسی مهارت خاص و یا تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید.  همچنین شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *