هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل

آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل

دسته بندی : سئو
1401/03/22

یکی ار پیچیدگی ها و سختی ها برای سئوکاران زمانی بود که الگوریتم فلوریدا 2 آپدیت شد و تغییران عمده ای در هسته گوگل شکل گرفت و وبسایت های زیادی دست خوش تغییر شدند. این آپدیت در ماه مارس سال 2019 انجام شد و ماه مارس را به یکی از ماه های پر چالش و سخت برای وب مستران و سئو کاران تبدیل کرد. حالا شاید پیش خود فکر کنید که میان الگوریتم های گوگل که همگی از نام حیوانات الهام گرفته اند یهویی نام الگوریتم فلوریدا 2 از کجا آمده است؟ آپدیت این الگوریتم به دلیل اینکه با کنفرانس شرکت Pubcon در مورد سئو در فلوریدا همزمان شد ، به نام فلوریدا 2 نامگذاری گردید خالی از لطف نیست بدانید که این فلوریدا 2 هیچ ارتباطی به اولین آپدیت فلوریدا که سال 2003 انجام شد ندارد. اگر حتی با الگوریتن فلوریدا 1 آشنا نیستید در ادامه به توضیح مختصری از آن برای شما میپردازیم. پس همراه برنر آموز با مقاله کاربردی آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • آپدیت الگوریتم فلوریدا 1 گوگل چیست؟
  • آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل چیست؟
  • آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل چه وبسایت هایی را تحت تاثیر قرار می دهد؟
  • چگونه سایت خود را برای آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل بهینه کنیم؟

آپدیت الگوریتم فلوریدا 1 گوگل چیست؟

ترجیح دادیم قبل از اینکه بخواهیم به سراغ توضیح مفصل درباره ی الگوریتم فلوریدا 2 برویم بهتر است کمی راجب به الگوریتم فلوریدا 1 صحبت کنیم. آپدیت الگوریتم فلوریدا 1 گوگل در 16 نوامبر سال 2003 میلادی انجام شد. این الگوریتم برای جلوگیری از فعالیت های اسپم سئوکاران روی کار آمد تا با وبسایت هایی که با انجام کارهای اسپم رتبه می گیرند برخورد نماید. حالا این فعالیت های اسپم شامل چه چیزی می شود؟ در گذشته سئوکار ها با استفاده از کلید واژه‌ ها ، به صورت لینک‌ های خارجی ، در انکر تکست (Anchor Text) سایت‌ها ، الگوریتم آن ها را دستکاری کرده و در نتیجه می‌ توانند جایگاه اول را در موتور جستجو به‌ دست آورند. پس از این آپدیت ، گوگل وبسایت های مختلف را جریمه کرد. حالا چرا الگوریتم فلوریدا؟ سئوکاران معتقد بودند پس از آپدیت این الگوریتم طوفانی در زندگی سئوکاران رخ داد و از آنجایی‌ که ایالت فلوریدا به داشتن طوفان‌ های شدید معروف است ، این به‌ روزرسانی هم به نام فلوریدا نامگذاری گردید.

خوب حالا که با آپدیت الگوریتم فلوریدا 1 آشنا شدیم بهتر میتوانیم الگوریتم فلوریدا 2 را درک کنیم که در ادامه به آن میپردازیم.

پیشنهاد میشود مقاله الگوریتم مرغ مگس خوار گوگل را مطالعه نمایید.

آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل چیست؟

همانطور که دربالاتر ذکر شد در ماه مارس سال 2019 گوگل تصمیم گرفت برای جلوگیری این اسپم ها و بهینه کردن هرچه بیشتر سرچ های گوگل برای کاربران الگوریتم های خود را قوی تر و کارا تر قرار بدهد و به همین منظور الگوریتم فلوریدا 2 تشکیل شد و طبق توضیحات ابتدایی متوجه علت این نامگذاری به فلوریدا 2 شدیم. قبل از اینکه آپدیت هسته گوگل صورت بگیرد یعنی قبل از ماه مارس وب مستران متوجه یکسری تغییرات در SERP موتور جست و جوی گوگل شدند و حدس می زدند که این بار نوبت به آپدیت اساسی هسته گوگل رسیده است. همانطور که قطعا می دانید شما متوجه تمامی آپدیت های الگوریتم های گوگل نمی شوید ولی وقتی تمامی وب مستران به اتفاق متوجه تغییرات شوند این نشان دهنده یک طوفان اساسی از سمت موتور جست و جوی گوگل است.

آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل چه وبسایت هایی را تحت تاثیر قرار می دهد؟

خوب سوال مهمی که برای کاربران به وجود می آید این است که این الگوریتم فلوریدا 2 گوگل بیشتر روی چه وبسایت هایی تمرکز دارد و آنها را جریمه می کند. پس از این آپدیت بیشتر وبسایت ها به اتفاق نظر تاثیرات زیر را در سایت های خود مشاهده کردند. تمامی این تاثیرات روی تمام وبسایت های دنیا انجام شده است و مربوط به منطقه و لوکیشن خاصی نبوده است.

  1. افزایش ترافیک و سرعت جابه‌ جایی در صفحات وب‌ سایت‌ ها
  2. تغییر در رتبه‌بندی‌ های کلیدواژه‌ های کوتاه
  3. تغییرات نامنظم در رتبه‌بندی صفحه و ترافیک
  4. صفحات نتایج موتور جستجو SERP در گوشی‌های همراه در مقایسه با دسکتاپ دچار بی‌ ثباتی بیشتری شدند
  5. بهبود در برخی از روش‌های جستجو در گوگل مانند جست و جوی صوتی و یا تصویری

در واقع با آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل صفحات وبسایت هایی که با دور زدن الگوریتم های گوگل به رتبه رسیده بودند حذف و به جای آن سایت هایی که تولید محتوای بهتر ، سئوی بهتر و… بهتری داشتند جزو SERP قرار بگیرند و ترافیک جذب کنند.

چگونه سایت خود را برای آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل بهینه کنیم؟

خوب حالا که با آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل آشنا شدیم سوالی پر تکرار میان همه ی کاربران این است که چگونه میتوانیم مشکلات به وجود آمده را کمرنگ و در انتها پاک کنیم؟ این نکته را در نظر بگیرید برای اینکه نظر گوگل را جلب کنید و دوباره جایگاه خود را به دست آورید باید روی کار خود تمرکز کرده و صبر و حوصله زیادی را داشته باشید.

کیفیت E-T-A خود را افزایش بدهید.

خوب در همین مرحله اول اگر با E-T-A آشنایی ندارید توضیح مختصری را درباره ی آن به شما بدهیم. عبارت E-A-T ،‌ مخفف کلمات لاتین تخصص ، اعتبار و اعتماد‌پذیری است. با استفاده از این دستورالعمل و تولید محتوای با کیفیت و مفید می‌ توانید رتبه وب‌ سایت خود را در موتورهای جستجو افزایش دهید.

پیشنهاد میشود مقاله الگوریتم دزدان دریایی چیست؟ را مطالعه نمایید.

محتوای بی کیفیت ممنوع!

یکی از عواملی که گوگل سایت شما را مورد جریمه قرار داد این بود که شما محتوای بی کیفیت و نادرستی را در وبسایت خود تولید می کردید و سعی داشتید با انجام سئوی کلاه سیاه گوگل را گمراه کرده و SERP گوگل را دستخوش تغییر قرار بدهید. پس زمانی که می خواهید سایت خود را برای آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل بهینه کنید باید این روش ها را کنار بگذارید. در مرحله اول یک لیست از تمامی محتوا های وبسایت خود تهیه نمایید و آن ها را از لحاظ کیفیت بررسی نمایید و اگر در میان این لیست محتواهای بی کیفیتی قرار داشت سعی در اصلاح این موارد داشته باشید. حال از کجا متوجه شویم که محتوای سایت ما بی کیفیت است؟

وجود محتوای کوتاه (معمولا زیر 300 کلمه) ، گوگل محتوای زیر 300 کلمه را اصلا بررسی نخواهد کرد و از نظر آن فاقد ارزش است. اگر وبسایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده میکند با نصب افزونه یوآست سئو متوجه خواهید شد که اگر محتوای شما زیر 300 کلمه باشد اصلا از نظر گوگل مورد قبول نیست.

استفاده از محتوای کپی و تکراری از سایر سایت ها ، یکی از روش هایی که متاسفانه تولید کنندگان محتوا از آن استفاده می کنند این است که محتوا های با کیفیت از سایت های برتر را کپی و در سایت خود قرار می دهند و به نحوبی دزدی محتوا انجام می دهند و فکر می کنند این محتوا در وبسایتشان به اندازه با کیفیتی وبسایت مبدا است. اما متاسفانه این گونه نیست و به صورت توسط الگوریتم های گوگل جریمه خواهید شد.

الگوریتم فلوریدا 2 گوگل

محتوا های موجود در سایت که هیچ لینکی در آن های وجود ندارد و به هیچ صفحه خاصی اشاره نمی کند. همانطور که می دانید باید بتوانید میان محتوا های سایت خود یک زنجیره لینک سازی ایجاد نمایید. پس اگر محتواهایی در وب سایت شما وجود دارند که لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی در آنها وجود ندارد می توانید این موارد را اصلاح نمایید.

وجود تعداد بی شماری از کلمات کلیدی در یک محتوا. یکی از مواردی که متاسفانه به شدت در وبسایت ها دیده میشود این است که هنوز هم برخی از سئوکاران هستند که در تعداد اسفاده از کلمات کلیدی زیاده روی میکنند و تمامی محتوای سایت را از این کلمات پر می کنند. این روش به شدت از نظر الگوریتم های گوگل روشی منفور است و به سختی با آن مبارزه می کنند و جریمه های سنگینی را برای آن در نظر گرفته اند.

پیشنهاد می شود مقاله رقص گوگل چیست؟ را مطالعه نمایید.

سرعت وبسایت خود را افزایش دهید!

وقتی در مورد الگوریتم های گوگل صحبت میکنیم به یک هدف مشترک یعنی رضایت کاربر می رسیم و رضایت کاربر هم زمانی جلب میشود که وبسایت شما از سرعت خوبی پشتیبانی نماید و همانطور که می دانیم سرعت سایت یکی از موارد مهم و حائز اهمیتی است که الگوریتم های موتور جست و جو گوگل بسیار به آن حساس هستند و سایت هایی که سرعت بارگزاری آنها بسیار طولانی است معمولا در نتایج برتر گوگل قرار نمی گیرند. شما باید در ابتدای امر برای افرایش سرعت سایت تلاش کنید. حال برای افزایش سرعت سایت چه اقداماتی را انجام بدهیم؟

اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می نمایید ، از افزونه های کاربردی استفاده نمایید و افزونه های زیادی را در سایت خود نصب نکنید. افزایش تعدد افزونه ها باعث سنگین شدن سایت می شود و هرچه سایت سنگین باشد باعث کند شدن آن می شود. می توانید برای جلوگیری ازکند شدن از افزونه های کاربردی مانند Wp Rocket استفاده نمایید و در سایت خود نصب نمایید. در این افزونه کد های CSS و JS شما که فضای زیادی را اشغال می کند و باعث کندی میشود را حجمش را کم کرده و به افزایش سرعت سایت کمک می کند. اگر از کد نویسی اختصاصی استفاده می کنید سعی کنید کد های سایت خود را بهینه کنید تا حجم کمتری را اشغال نمایند.

همچنین CDN های یکی از مواردی هستند که به افزایش سرعت سایت شما کمک می کنند. می توانید نمونه های خارجی و داخلی CDN ها را برای سایت خود نصب نمایید و به افزایش سرعت سایت خود کمک کنید. دقت داشته باشید گوگل یکی از افرادی است که به سایت شما سر میزند و در صورت کند بودن سایت شما امتیاز منفی را دریافت می کنید.

تصاویر وب سایت خود را بهینه نمایید. میدانیم که بالا بودن حجم وبسایت ها موجب کاهش سرعت سایت میشود که شما باید با ابزار های موجود در عین حفظ کردن کیفیت تصاویر حجم آن را کاهش دهید. به همین منظور پیشنهاد می شود مقاله کم کردن حجم عکس آنلاین را مطالعه نمایید تا با ابزار های کاربردی و خوبی آشنا بشوید.

با شرکت های معتبر ارائه دهنده هاست همکاری داشته باشید و سعی کنید از سرویس هیا خوبی اتفاده نمایید. از افزایش هزینه واهمه نداشته باشید اگر بتوانید گوگل را راضی کنید درآمد چند صد میلیونی در ماه و یا هفته نصیب شما خواهدا شد.

پیشنهاد میشود مقاله الگوریتم گورخر گوگل چیست؟ را مطالعه نمایید.

امنیت وب سایت خود را تضمین کنید!

گوگل اگر متوجه بشود که شما نمیتوانید از اطلاعات کاربرانش به خوبی محافظت کنید قطعا امتیاز منفی ای را برای شما در نظر خواهد گرفت. به انجام مجموع دستورالعمل ها و فرآیند هایی که یک کسب و کار برای بالا بردن امنیت و به حداقل رساندن نفوذ هکر ها انجام می دهد ، برقراری امنیت سایت گفته می شود. حالا چگونه این امنیت تامین می شود؟

  1. استفاده از اینترنت امن و معتبر
  2. استفاده از احراز دو مرحله ای برای ورود ادمین ها
  3. انتخاب رمز عبور مطمئن توسط ادمین ها
  4. همکاری با شرکت های ارائه دهنده میزبانی وب معتبر
  5. استفاده از گواهینامه امنیتی HTTPS
  6. استفاده از افزونه های امنیتی
  7. داشتن بکاپ منظم از وبسایت

جهت کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می شود حتما مقاله امنیت سایت چیست؟ را مطالعه نمایید تا مشکلات شما در این زمینه برطرف گردد.

سایت خود را مورد اعتماد جلوه بدهید!

برای اینکه بتوانید اعتماد پذیری سایت خود را افزایش دهید یکی از راه های آن استفاده از صفحات درباره ی ما و تماس با ما است. این گونه کاربران قبل از خرید می توانند از هویت کسب و کار شما مطمئن شوند و در اعتماد سازی به شدت موثر است. در وبسایت های ایرانی استفاده از نماد اعتماد الکترونیکی به شدت برای جلب رضایت کاربران موثر است و موجب اعتماد سازی نیز می شود.

سخن آخر: 

سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی آپدیت الگوریتم فلوریدا 2 گوگل صحبت کنیم و نکات کاربردی ای را در این زمینه بیان نماییم. اگر تا به الان با این الگوریتم آشنایی نداشتید بهتر است از این به بعد وبسایت خود را با در نظر گرفتن این الگوریتم بهینه نمایید. اگر تجربه ای در زمینه جریمه شدن توسط انواع الگوریتم های گوگل دارید لطفا در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید تا دوستان برتر آموزی از تجربیات شما استفاده نمایند. شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *