سبد خرید شما خالی است.

ورود | ثبت نام
استراتژی همیشه سبز برای افزایش فروش

استراتژی همیشه سبز برای افزایش فروش

1400/12/13

در هر کسب و کاری و با هر موضوعی کارفرما همواره به دنبال این است که جامعه هدف را به مشتری بالقوه و سپس آنها را به مشتری بالفعل تبدیل کند. این که چه طور بتوانیم یک استراتژی همیشه سبز برای افزایش فروش داشته باشیم به این بستگی دارد که چه طور با مشتری هایمان رفتار داشه باشیم و چگونه برنامه ریزی خوبی را داشته باشیم. همواره دیجیتال مارکتر ها به دنبال این موضوع هستند که بتوانند با انواع روش های دیجیتال مارکتینگ فروش کسب و کار را افزایش دهند اما به این نکته توجه داشته باشید که شما ممکن است تمامی شیوه های بازاریابی را به خوبی انجام دهید اما در انتها نتیجه مطلوبی را دریافت نکنید که این موضوع به استراتژی همیشه سبز برای افزایش فروش بر میگردد. پس اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که روش های بازاریابی آنلاین را به خوبی فرا گرفته اید اما در قسمت فروش مشکل دارید این مقاله برای شماست تا به تمامی این نکات رسیدگی نماییم. پس با من و برتر آموز همراه باشید تا به این موضوع رسیدگی کنیم.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • قیمت گذاری چیست؟
  • استراتژی همیشه سبز برای افزایش فروش

قیمت گذاری چیست؟

وقتی که شما محصول و یا خدماتی را تولید می کنید و برای آن بر اساس هزینه ها، بازار رقبا و… قیمت تعیین می کنید به آن قیمت گذاری گفته میشود. قیمت گذاری محصول پروسه ای پیچیده است و به راحتی نمی توان برای یک کالا قیمت تعیین کرد زیرا باید شرایط مختلف و متفاوتی را در نظر گرفت. برای اینکه شما قیمت گذاری انجام دهید دانستن یک سری مفاهیم اهمیت دارد که در ادامه به توضیح خلاصه ای از آن می پردازیم اما اگر می خواهید درباره ی قیمت گذاری اطلاعات جامعی داشته باشید پیشنهاد می شود حتما مقاله روش های قیمت گذاری فروش را مطالعه نمایید.

قیمت یا Price : قیمت هزینه یا بهایی است که مشتری بابت کالا و خدمات ما پرداخت می کند تا بتواند از آن استفاده نماید.

هزینه یا Cost: هزینه هایی است که برای تولید یک محصول صرف شده که این هزینه ها میتواند ثابت یا متغییر باشد.

ارزش یا Value :ارزش برای یک کالا زمانی اتفاق میفتد که مشتری بداند بیشتر از مبلغی که بابت کالا پرداخت کرده ، مزایا گرفته است. برای مثال خدمات پس از فروش یا گارانتی را می توان جزو ارزش حساب کرد.

ممکن است شما کاربران را در قیف فروش قرار دهید اما در مرحله خرید کاربر منصرف شود. این انصراف کاربر می تواند علت های مختلفی را داشه باشد که مهم ترین آنها معمولا به قیمت گذاری نادرست کالا باز می گردد. پس بنابراین برای اینکه کاربر در قیف فروش حرکت کند تمامی مفاهیم ارزش دارند. در ادامه به توضیح مختصر قیف فروش می پردازیم و پس از آن درباره ی استراتژی همیشه سبز برای افزایش فروش صحبت می کنیم.

مرحله اول قیف فروش Brand Awareness یا آگاهی از برند نام دارد. شما باید با بازاریابی محتوا ، چه متنی چه ویدیویی به جامعه هدف مرتبط با کسب و کار برند خود را معرفی کنید. مرحله اول قیف مرحله ریزش شماست در این قسمت شما شاهد ریزش زیادی خواهید بود. مرحله بعدی  Consideration یا جذب مخاطب نام دارد. افرادی که در این مرحله کتار شما هستند اگر روش های اصولی بازاریابی داشته باشید میتوانید همگی را به مشتری بالفعل تبدیل کنید.

اگر این افراد از شما خرید انجام دهند وارد مرحله Acquisition یا جذب مشتری میشود. مرحله بعدی ریتنشن مارکتینگ است یعنی کاربر در یک فاصله زمانی دوباره از شما خرید انجام دهد. مرحله بعدی Loyalty یا وفاداری گفته میشود. در این قسمت مشتری کسب و کار شما را درک کرده و شما را به عنوان یک برندی که برایش مفید هستید در نظر دارد.

پیشنهاد میشود مقاله ارتباط سئو با تجربه کاربری را مطالعه نمایید.

استراتژی همیشه سبز برای افزایش فروش

قیمت های یکسان نباید داشته باشید!!

در سایت های اینترنتی بسیار مشاهده میشود که در حال فروش چند کالایی هستند که به یک دیگر بسیار شباهت دارد اما قیمت گذاری آنها یکسان است. اولین سوال که پیش می آید این است که این دو کالا که در قالب دو محصول جداگانه عرضه شده است اگر قیمت های یکسانی دارد و کاملا شبیه به هم است چرا دو محصول برای آن تغریف شده است؟؟ اگر این دو کالا اختلاف با یک دیگر دارند چرا قیمت های مشابه دارد؟ این دو موضوع از لحاظ روانی روی ذهن کاربر تاثیر میگذارد و بیان شده است که محصولات شما نباید قیمت های یکسان داشته باشند، حتی اگر قیمت به صورت جزئی هم کاهش پیدا کند تاثیر خوبی را روی فروش شما خواهد گذاشت. پس اگر همین الان در سایت خود کالا های مشابه با قیمت های یکسان دارید ، این قیمت ها را تغییر دهید و به صورت جزئی کاهش یا افزایش دهید تا در این صورت نتیجه فروش خود را مشاهده کنید.

از عدد جادویی 9 استفاده کنید.!

اعجاز جادویی عدد 9 آنقدر بالاست که هر دیجیتال کارکتری به کارفرما خود گوشزد می کند که هنگام قیمت گذاری اعجاز عدد 9 را فراموش نکنند .یکی از روش هاس سنتی و دیرینیه که حتی امروزه هم بسیار کاربرد دارد این است که شما در قیمت گذاری خود از عدد 9 استفاده نمایید و به جای این که یک کالا را به قیمت 60 هزار تومان بفروشند می توانند به قیمت 59 هزار تومان آن  را به فروش برسانید . کم کردن قیمت و رساندن آن به 59 هزار تومان تاثیر چشمگیری روی سود شما نخواهد داشت ولی تاثیر چشمگیری روس فروش سایت شما و کسب و کار شما دارد. این روش بسیار زیاد در سایت های مختلف امتحان شده است و طبق این آزمون دو کالای 40 دلاری را به قیمت 35 دلار و 39 دلار تخفیف گذاری کرده اند و پس از اینکه آمار و میزان فروش را بررسی کردند متوجه شدن که کالایی که به قیمت 39 دلار قیمت گذاری شده بود فروش بیشتری را نسبت به کالای 35 دلاری داشته است و باز هم اعجاز عدد 9 مشخص شد. پس همین الان وارد سایت خود شوید و اگر در تخفیف گذاری هستید سعی کنید که برای تجربه فروش بیشتر و بهتر از عدد 9 استفاده نمایید.

لنگر های قیمت را بیاندازید!

اگر با مفهوم لنگر قیمت آشنا نیستید الان به صورت جزئی آن را توضیح می دهیم ، فرض کنید شما یک کالای 1میلیون تومانی برای فروش دارید اگر این کالا را در کنار کالا های 100 یا 200 هزار تومانی قرار دهید قیمت این کالا بسیار زیاد است و حتی باعث میشود که کاربران اصلا به آن توجه ای نداشته باشند، اما اگر می خواهید یک کالای 1 میلیون تومانی را به فروش برسانید باید آن را در کنار کالاهای 5 میلیون تومانی قرار دهید تا از لحاظ ذهنی این موضوع برای مشتری روشن باشد که کالایی با قیمت متناسبی را خریداری کرده است. به این شیوه فروش لنگر گذاری قیمت می گویند. پس قرار دادن محصولات و خدمات ویژه کسب و کارمان در کنار گزینه استاندارد می‌تواند باعث ارزشمندتر شدن آن‌ها در نزد مشتریان بالقوه شود و کاری کند که گزینه ارزان‌ همچون یک فرصت استثنایی به نظر برسد و در نهایت این مشتری ها را به مشتری بالفعل تبدیل کند.

افزایش قیمت متناسب داشه باشید!

متاسفانه بر خلاف میل باطنی همه ی ما بعضی اوقات ناچار هستیم تا قیمت های برخی از کالا ها و خدمات را افزایش دهیم، بیشتر مواقع خود مردم هم به این افزایش قیمت آگاه هستند ولی چون باید کالای مصرفی خود را خریداری کنند با فروشنده چونه نمی زنند. هر افزایش قیمتی یک مقدار معقولی دارد که مشتری تا آن مقدار را قبول می کند و ایرادی بر آن وارد نیست. اما اگر افزایش قیمت غیر معقول داشته باشید با برخورد مشتریان مواجه میشوید و حتی ممکن است که مشتری های خود را از دست بدهید و جامعه هدف را از خود دور کنید در این جور مواقع رقبای شما با قیمت گذاری کمتر مشتری ها را به سمت خود می کشانند، پس حتما در افزایش قیمت به این نکات توجه داشته باشید. شاید سود بیشتری را بدست آورید اما مشتری هایی که برای بدست آوردن آنها هزینه کرده اید را از دست می دهید. برای اینکه اهمیت این موضوع را متوجه شوید می توانید مقاله حفظ مشتریان دائمی چیست؟ را مطالعه نمایید.

ارزش محصول و خدمات خود را درست بیان کنید!

برای مثال شما فروشنده اشتراک فروش محصولات هستید برای اینکه به کاربران اشتراک بفروشید به جای اینکه برای آنها بسته های یک ساله و دو ساله قرار دهید بهتر است بسته های پیشنهادی شما یک ماهه، دوماه و سه ماهه باشد. با این ترفند کاربر زودتر متوجه خواهد شد که اگر بسته ی اشتراک ماهیانه خریداری کنید سود بیشتری نسبت به بسته های روزانه دریافت می کند اما اگر شما بسته ها را در بلند مدت ارائه دهید کاربر چون باید پول بیشتری را به صورت بکجا پرداخت کند ترجیح می دهد از اشتراک های روزانه استفاده نماید.

افزایش فروش

محصولات را به صورت پکیج ارائه دهید!!

خیلی از فروشگاه های اینترنتی مانند فروشگاه های فروش لوازم آرایشی و بهداشتی هستند که محصولات خود را بر اساس نوع پوست کاربران پکیج بندی می کنند و به صورت پک می فروشند، اصولا فروش این محصولات بسیار بالاتر از خرید تکی مردم است. کاربران به جای اینکه ساعت ها وقت بگذارند و محصولات را تکی بخرند با توجه به نوع پوست و موی خود پک های آماده را خریداری می کنند. اگر در کسب و کار شما هم میتوان محصولات را پک بندی کرد پیشنهاد میشود حتما یک لندینگ پیج برای فروش محصولات پک شده تهیه نمایید. تا مشتریان شما بتوانند دید بهتری هنگام خرید داشته باشند و از پکیج طراحی شده شما استفاده نمایند.

پینشهاد میشود دلیل شکست استارتاپ ها چیست؟ را مطالعه نمایید.

در صورت امکان ارسال رایگان داشته باشید!

ارسال رایگان برای کاربر معجزه می کند و باعث افزایش فروش کسب و کار هم میشود، خیلی اوقات مشاهده شده است که کاربر به خاطر اینکه فروشگاه ارسال رایگان داشته و یا هزینه ارسال بسیار بالا بوده است از خرید منصرف شده و در مقابل خیلی از افراد هم هستند صرفا به خاطر اینکه فروشگاه ارسال رایگان دارد از آنها خرید انجام می دهند. در صورتی که بستری را می توانید فراهم کنید که ارسال رایگان داشته باشید حتما این کار را انجام دهید تا نتیجه آن را در فروش خود مشاهده کنید. اما اگر قیمت گذاری به صورت ارسال رایگان برای شما مقدور نیست میتوانید با قرار دادن باشگاه مشتریان و جمع آوری امتیاز توسط کاربر، او را به این تشویق نمایید که اگر از شما 5 تا خرید انجام دهند خرید 6ام رایگان خواهد بود یا سبد خرید بالای n هزار تومان رایگان میشود. پیشنهاد میشود حتما باشگاه مشتریان چیست؟ برتر آموز را مطالعه نمایید تا در این زمینه اطلاعات کسب کنید!

در طراحی پیغام های تبلیغاتی دقت نمایید!!

شما باید با روانشناسی کلمات با مشتری ارتباط برقرار نمایید. خیلی از اوقات علی رقم اینکه کسب و کار ها هزینه های زیادی را برای تبلیغات انجام می دهند اما نتیجه مطلوب دریافت نمی کنند، وقتی این موارد را بررسی می کنیم به این نکته می رسیم که معمولا پیغام های تبلیغاتی آنها موثر واقع نبوده و نتواسته است کاربر را به شور و اشتیاق خرید وادار کند. استفاده از کلمات رایگان، ارزان، ارازان ترین، بهترین و… معمولا در فروش کسب و کارها بسیار اهمیت دارد و نکته اساسی محسوب میشود.

سخن آخر:

سعی کرده ایم به طور کامل به بررسی استراتژی همیشه سبز برای افزایش فروش بپردازیم و نکات کاربردی را در این زمینه به شما توضیح دهیم. قصد داریم شما با خواندن این مقاله اطلاعات مفیدی را کسب کرده و توانسته باشید آن را در کسب و کار خود پیاده سازی کنید. مهم ترین رکن و نبض تپنده هر کسب و کاری مشتری ها و فروش آن شرکت است. سعی کنید با پیاده سازی استراتژی همیشه سبز برای افزایش فروش، فروش کسب و کار خود را بالا ببرید، راستی اگر در این زمینه تجربه ای دارید و نکات کاربردی بیشتری را بلد هستید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید در صفحه آموزش دیجیتال مارکتینگ محتوا های کاربردی بیشتری را برای شما داریم که پیشنهاد می شود به آن حتما سر بزنید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم کارشناس رشته علوم کامپیوتر. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.