هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تاثیر سوشال سیگنال بر سئوی سایت

تاثیر سوشال سیگنال بر سئوی سایت، چرا باید از سوشیال سیگنال بر سئوی سایت استفاده کنیم؟

دسته بندی : سئو - کسب و کار آنلاین
1401/06/30

زمانی که شما به بررسی رشد اینترنت در یک دهه گذشته می‌کنید، متوجه خواهید شد که سبک زندگی افراد، سبک کار کردن افراد و به طور کلی نظم زندگی جامعه به کلی تغییر کرده است. امروزه یک سایت مناسب داشتن برای شما سودآورتر از یک  مغازه مناسب است. اما شما برای اینکه یک سایت با جایگاه عالی داشته باشید، نیاز دارید که یک سئوی سایت قوی داشته باشید. برای این که سئوی سایت قوی داشته باشید باید یک سوشیال سیگنال مناسب داشته باشید. ما در این مقاله در سایت برترآموز می خواهیم در مورد تاثیر سوشال سیگنال بر سئوی سایت با یکدیگر صحبت کنیم.

شما برای این که فروشگاه اینترنتی مناسبی داشته باشید، یا برندینگ خود را بواسطه وبلاگ خود انجام دهید، لازم است که تمام تلاش خود را به کار گیرید، تا برای سایت خود از یک متخصص سئو قوی استفاده کنید و یا با آموزش سئو خود این وظیفه بسیار مهم را بر عهده بگیرید. زمانی که شما به بررسی استراتژی‌های سئو می‌پردازید، یکی از اصولی که شما باید به آن توجه داشته باشید. این است که بتوانید یک سوشال سیگنال موثر ایجاد کنید. در صورتی که در مورد سوشال سیگنال اطلاعی ندارید تا پایان این مقاله با ما همراه باشید تا علاوه بر آشنایی با این حوزه انواع استراتژی‌های استفاده از آن را نیز یاد بگیرید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که تاثیر سوشیال سیگنال برای سایت شما مهم است اما همه چیز نیست و شما باید با تولید محتوای مناسب و جذب مخاطب از کانال‌های مختلف به صورت مکمل کمک به رشد سایت خود کنید.

سوشیال سیگنال چیست؟

زمانی که شما به بررسی صفحات سایت‌های مطرح می‌پردازید متوجه خواهید شد که در این صفحات شما امکان لایک کردن، کامنت گذاشتن، به اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی و… را خواهید داشت. به هر میزان که تامل مخاطبین شما با سایت شما بیشتر باشد به این معنی است که سایت شما برای آن‌ها موثر بوده است. از طرفی شما باید به این نکته توجه داشته باشید که سوشیال سیگنال فقط محدود به سایت شما نمی‌شود، بلکه شما می‌توانید از دیگر سایت‌ها و اپلیکیشن‌ها برای افزایش تاثیر گذاری بر روی مخاطبین خود استفاده کنید.

شما می‌توانید از سایت‌های فیسبوک، توییتر، پینترست، اینستاگرام نیز استفاده کنید. البته به این موضوع توجه داشته باشید که از نظر گوگل این‌ سایت‌ها مهم‌ترین سایت‌های شبکه اجتماعی می‌باشند. در حالی که شما از سایت شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز استفاده کنید، البته این موضوع به این بستگی دارد که جایگاه این شبکه‌های اجتماعی برای گوگل به چه اندازه مهم و موثر است. در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که شما برای این که بتوانید سایت خود را به صورت موثر رشد دهید و جایگاه خود را میان رقبا بهبود بخشید باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا رشد خود را در شبکه‌های اجتماعی نیز بهبود بخشید. چرا که در به هر میزان که در شبکه‌های اجتماعی بیشتر در مورد شما صحبت کنند. شما می‌توانید رشد قوی‌تری  را تجربه کنید. این رشد فقط محدود به بهبود سئوی سایت شما نمی‌باشد. بلکه شما می‌توانید به واسطه سوشال سیگنال به افزایش فروش خود و همچنین آگاهی از برند خود بیشتر و موثرتر کمک کنید.

به چه علت گوگل باید به شبکه‌های اجتماعی تا این اندازه اهمیت بدهد؟

ممکن است این سوال برای شما هم مطرح شود که گوگل چرا باید به شبکه‌های اجتماعی اهمیت بدهد، در حالی که ماهیتی متفاوت دارد و به نوعی می‌توان گفت که نیازی ندارد که شبکه‌های اجتماعی را به رسمیت بشناسد؟

گوگل به بررسی شبکه‌های اجتماعی می‌پردازد تا شما را بهتر بشناسد و به همین علت به تعریف سوشال سیگنال پرداخته است. او به هر میزان که بتواند مخاطبین خود را بهتر بشناسد، به این معنی است که او می‌تواند بهتر کاربران خود را تحلیل کند و به آن‌ها خدمات مناسب‌تری بدهد. از طرفی با رشد روز افزون استفاده از شبکه‌های اجتماعی او می‌تواند برنامه ریزی بلند مدت خود را برای تعریف امکاناتی متفاوت از شبکه‌های اجتماعی داشته باشد و جایگاه خود را مستحکم‌تر کند.

سوشال سیگنال چه تاثیری در سئو دارد؟

گوگل سوشیال سیگنال را به عنوان یک بک لینک برای شما محاسبه می‌کند و شما به این واسطه می‌توانید میزان ورودی سایت خود را افزایش دهید، در نتیجه شما به ترافیک ارگانیک و با کیفیتی دست پیدا کرده‌اید که می‌تواند سئوی سایت شما را به صورت موثر تقویت کند. به سبب اهمیت بک لینک در موضوع سئو و اهمیت آن برای سایت شما می‌توانید از بخش مقالات سایت برترآموز از مقاله « بک لینک چیست؟ در سئوی سایت چه تاثیری دارد؟ » استفاده کنید.

آیا استفاده از سوشال سیگنال ضروری است؟

ما تا این قسمت از مقاله به شناخت سوشال سیگنال پرداختم و از طرفی علت تعریف سوشال سیگنال توسط گوگل را نیز درک کردیم. اما سوال اصلی و اساسی این است که چرا ما به سوشیال سیگنال نیاز خواهیم داشت؟ شما بواسطه سوشیال سیگنال می‌توانید، برندینگ سایت خود را بهبود ببخشید و این جریان برای شما به واسطه سه پارامتر به وجود می‌آید که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد. سوشیال سیگنال می‌تواند بهبود دهند Rank سایت شما باشد و از طرفی به افزایش ترافیک وب‌سایت شما به صورت طبیعی نیز کمک شایانی داشته باشد.

  1. به هر میزان که ترافیک سایت شما افزایش داشته باشد، آگاهی از برند شما و همچنین فروش شما افزایش خواهد داشت.
  2. و در نهایت لینک‌هایی شما که در سایت خود ساخته‌اید، طبیعی‌تر به نظر می‌رسد.

همانطور که در ابتدای مقاله نیز خدمت شما عرض کردیم از مهم‌ترین پارامتر‌هایی که شما برای بهبود سئو خود به آن نیاز دارید، سوشیال سیگنال است. زمانی که شما سوشیال سیگنال قوی داشته باشید به این معنی است که دیگران در مورد شما صحبت می‌کنند و زمانی که دیگران در مورد شما صحبت میکنند به این معنی است که برند شما در حال ساخته شدن است و برندینگ شما به این معنی است که فروش شما و اعتبار شما افزایش پیدا می‌کند و در نهایت شما به یک جریان مالی قوی دست خواهید یافت. اگر شما به مجموع این عوامل دقت کنید، متوجه خواهید شد که رشد و موفقیت شما به مجموعه‌ای از عوامل ارتباط دارد که به صورت زنجیروار به یک دیگر متصل شده‌اند و شما باید به تمامی این عوامل دقت داشته باشند.

چگونه به گوگل اعلام کنیم که در شبکه‌های اجتماعی حضور داریم؟ چگونه سوشال سیگنال خود را بسازیم؟

شما برای اینکه بتوانید سوشال سیگنال خود را به صورت قوی و موثر بسازید، لازم نیست که عملیات خاص و پیچیده‌ای انجام دهید، تنها لازم است که در تمام شبکه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید و آن‌ها را به یک دیگر متصل کنید. در مرحله بعد باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با تولید محتوای جذاب و یکپارچه مخاطبین هر شبکه اجتماعی را به سمت سایت خود جذب کنید. توجه داشته باشید که شما باید اتصال یک پارچه شبکه‌های اجتماعی و سایت خود را حفظ کنید. به عنوان مثال در تمامی شبکه‌های اجتماعی خود باید آدرس سایت خود را قرار دهید و با تعریف کال تو اکشن مناسب ‌آن‌ها را به سمت سایت خود جذب کنید. از طرفی به این موضو توجه داشته باشید که شما باید تولید محتوای یکپارچه داشته باشید و از طرفی به این موضوع نیز توجه کنید که شما باید اصول بازاریابی محتوا را برای سوشال سیگنال قوی رعایت کنید.

 سوشال سیگنال در سئو

در صورتی که در مورد بازاریابی محتوا اطلاعاتی ندارید به شما توصیه می‌کنم که از مقاله « هرم بازاریابی محتوا » استفاده کنید، چرا که شما بواسطه این آموزش می‌توانید تولید محتوای هدفمند داشته باشید و از طرفی برنامه ریزی مناسبی برای هدایت مخاطبین به سایت خود داشته باشید و در نهایت این موضوع به سوشال سیگنال قوی برای شما می‌شود و اعتبار سایت شما برای گوگل افزایش پیدا می‌کند، چرا که از نظر گوگل شما یک سایت محبوب می‌باشید که در شبکه‌های اجتماعی حضور فعال دارید و دیگران نیز با شما در مورد آن صحبت خواهند کرد.

تقابل سئو کلاسیک و سئو نوین بواسطه تعریف سوشیال سیگنال

سئو نیز از گذشته تا کنون دستخوش تغیرات زیادی گشته است و از طرفی زمانی که شما به بررسی رفتار مخاطبین یک سایت و همچنین مدیران یک سایت می‌پردازید، متوجه خواهید شد که استراتژی کلان این دو گروه نیز دستخوش تغییرات زیادی شده است. در گذشته که شبکه‌های اجتماعی به اهمیت امروز نبود و از طرفی سوشیال سیگنال جایگاهی نداشت، شما برای این که بتوانید رتبه سایت خود را بهبود ببخشید نیاز به انکر تست صحیح، بک لینک موثر و کلید واژه‌های هوشمندانه داشتید.

اما بعد از افزایش به روز رسانی‌های گوگل و از طرفی بعد از آپدیت الگوریتم های

Panda  و penguin در گوگل، ارزشگذاری گوگل بر روی سایت‌ها تغییر کرد و او به سایتی اهمیت بیشتری می‌دهد که محتوای یونیک و باارزش بیشتری استفاده کند و در گام بعدی با توجه به این تغییرات گوگل به سایتی بهترین رتبه می‌دهد که محتوای او بیشترین بازخورد را در شبکه‌های اجتماعی داشته باشد. در صورتی که شما در مورد الگوریتم‌های گوگل اطلاعی ندارید به شما توصیه می‌کنم، که از بخش مقالات سایت برترآموز از مقاله الگوریتم‌های گوگل  استفاده کنید. چرا که شما با شناخت بهتر الگوریتم‌های گوگل و همچنین تحقیق  در مورد آپدیت‌های هر کدام می‌توانید با قدرت بیشتر سئوی سایت خود را ارتقا دهید و در نتیجه رتبه سایت شما به شدت بهبود خواهد یافت.

سوشیال سیگنال موثر چه ویژگی‌هایی دارد؟

زمانی که شما سوشیال سیگنال موثر و صحیح ایجاد می‌کنید سایت شما دستخوش تغییراتی می‌شود و شما برای این که بتوانید به بررسی این تغییرات بپردازید باید به بررسی تاریخچه سایت خود بپردازید و تغییرات سایت خود را بررسی کنید. به یاد داشته باشید که یک سوشیال سیگنال موثر یک شبه و یک هفته‌ای ایجاد نمی‌شود و این موضوع نیازمند یک فرآیند روتین است که به صورت بلند مدت انجام می‌شود.

یکی از نشانه‌هایی که شما بواسطه آن می‌توانید متوجه شوید که در مسیر درست قرار دارید، این است که شما بواسطه سوشیال سیگنال موثر خود نرخ خروج از سایت شما کاهش می‌دهید و در مقابل آن نیز بازدیدهای مکرر شما افزایش پیدا می‌کند. البته ذکر این نکته نیز حائز اهمیت است که سوشیال سیگنال حاصل از یک از صفحه می‌تواند، بر سایر صفحات داخل دامنه آن نیز تاثیر بگذارد و در نهایت منجر به رشد و ارتقای معیار رتبه بندی شما شود.

از دیگر نشانه‌هایی که شما بواسطه آن متوجه خواهید شد که سوشال سیگنال موثر ایجاد کرده‌اید این است که با لایک کردن و یا رای دادن در صفحات وب خود ارتقای سایت در SERP را تجربه کنید و این موضوع را جایگزین بک لینک‌های گذشته خود کرده باشید و در نهایت این جابجایی می‌تواند برای شما ورودی جدید ایجاد کند که برای شما قابل مشاهد و قابل بررسی می‌باشد. شما باید زمانی که تغییرات استراتژیک در سایت خود ایجاد می‌کنید یک معیار ثابت در گذشته داشته باشید و بواسطه آن رشد خود را اندازه گیری کنید.

چگونه سوشال سیگنال قوی ایجاد کنیم؟

چگونه می‌توانیم قدرت سوشال سیگنال خود را افزایش دهیم

شما تا این قسمت از مقاله به اهمیت سوشال سیگنال و کاربرد آن در رشد سایت خود پی بردید، ممکن است برای شما این سوال ایجاد شود که چگونه می‌توانیم سوشیال سیگنال خود را به صورت موثر رشد دهید و از طرفی چگونه می‌توانیم با برخی تغییرات نظر گوگل را بیشتر به خود جلب کنیم؟ برای این پیدا کردن پاسخ این سوالات شما باید تا پایان این بخش با ما همراه باشید تا با داشتن سرنخ‌هایی  به تقویت سوشیال سیگنال سایت خود بپردازید.

  1. به صورت روتین و برنامه ریزی شده در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید

زمانی که ما صحبت از سوشیال سیگنال قوی می‌کنیم باید به این موضوع توجه داشته باشید که شما باید به صورت منظم در شبکه‌های اجتماعی حضور داشته باشید و به لینک سازی‌های مختلف راهنمایی به سمت سایت خود بپردازید. گاها شما مشاهده می‌کنید که برخی از افراد به صورت بازه‌های زمانی گسسته در شبکه‌های اجتماعی حضور پیدا می‌کنند و زمانی که قرار است این افراد به واسطه سوشیال سیگنال خود به نتیجه برسند، به دلیل کاهش فعالیت‌های خود حتی ممکن است که نتیجه عکس بگیرند. شما باید برای به صورت روزانه شروع به تولید محتوای ارزشمند کنید و مخاطبین خود را به سمت سایت خود جذب کنید. شما باید با تولید محتوای مکرر و برنامه ریزی خود به گوگل این سیگنال را ارسال کنید که هدف شما فعالیت بلند مدت و برندینگ قوی است.

  1. از تصاویر جذاب استفاده کنید

یکی از مهم‌ترین ابزاری که شما بواسطه آن می‌توانید نظر مخاطبان خود را در شبکه‌های اجتماعی  به خود جلب کنید، استفاده از تصاویر جذاب است به نحوی که شما بتوانید بواسطه تصاویر جذاب مخاطبان خود را تحریک کنید که از بخش‌های دیگر شبکه‌ اجتماعی شما و یا سایت شما دیدن کند. به این موضوع نیز توجه داشته باشید که شما گاها می‌توانید به واسطه استفاده از اتفاقات ترند شبکه‎های اجتماعی اقدام به طراحی عکس‌های کنید که به صورت وایرال شده پست و استوری شوند و به تبلیغات شما بپردازند. در این بخش خلاقیت شما مهم است که از چه استراتژی تبلیغی استفاده کنید. شما به هر میزان که بازخورد بهتری از مخاطبان خود دریافت کنید، سوشال سیگنال شما قوی‌تر و موثرتر خواهد بود و افراد زیادی را به سمت شما جذب خواهد کرد.

  1. حضور در یک شبکه اجتماعی کافی نیست

همانطورکه می‌دانید هر شبکه اجتماعی مخاطبین مختص به خود را دارد و زمانی که شما در یک شبکه‌ اجتماعی عضو می‌شوید از مخاطبان دیگر شبکه‌های اجتماعی باز می‌مانید و از طرفی باید به این نکته توجه داشته باشید که این موضوع برای گوگل نیز حائز اهمیت است و گوگل برای فعالیت شما در یک شبکه ‌اجتماعی امتیاز بالایی را قائل نمی‌شود و این موضوع به این منزله است که سوشال سیگنال شما به صورت موثر و قوی نخواهد بود. شما باید در شبکه‌های اجتماعی اصلی مانند فیس بوک، توییتر، پینترست، اینستاگرام و لینکدین عضو شوید و از طرفی تمام شبکه‌های اجتماعی خود را نیز به یک دیگر ارجاع دهید، در صورتی که مخاطبین شما از شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز استفاده می‌کنند بتوانند شما را پیدا کنند. و در نهایت شما را دنبال کنند و به لایک و اشتراک گذاری مطالب شما بپردازند.

با توجه به مطالب بیان شده  به این موضوع توجه داشته باشید همانطور که در بخش‌های قبل به شما گفتیم مطالب شما باید به صورت منسجم و یکپارچه باشد و تولید محتوای شما باید به صورت هدفمند. از طرفی تولید محتوای شما نیز باید به صورت شخصی سازی شده باشد و برای هر شبکه‌ اجتماعی به صورت خصوصی بتوان از آن استفاده کرد. شما برای این که یک سوشیال سیگنال قوی از این بخش دریافت کنید، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا مخاطبین خود در شبکه‌های اجتماعی خود را بواسطه کال تو اکشن مناسب به سایت خود ارجاع دهید و سعی کنید که بخشی از خدمات و مطالب مدنظر دنبال کنندگان خود را در سایت خود به او ارائه دهید، در این صورت ترافیک سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند و شما علاوه بر افزایش سوشیال سیگنال قوی خود سئوی سایت خود را نیز تقویت کرده‌اید. در صورتی که شما در مورد طراحی کال تو اکشن مناسب اطلاعات جامع و کاملی ندارید به شما توصیه می‌کنم که از مقاله « فراخوان عمل یا Call To Action  چیست؟ » استفاده کنید و دانش خود را در این زمنیه افزایش دهید.

  1. به طراحی کمپین‌های تبلیغاتی و برگزاری مسابقات بپردازید

در نهایت شما برای اینکه بتوانید سوشیال سیگنال قوی داشته باشید، باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا یک جریان تبلیغاتی به صورت همزمان در چند شبکه اجتماعی ایجاد کنید. زمانی که شما جریانی ایجاد می‌کنید که در چند شبکه اجتماعی شما را مشاهده کنند و در مورد شما حرف بزنند، باعث خواهید شد که توجه گوگل را نیز به خود جلب کنید. از طرفی شما باید به این نکته توجه داشته باشید که هیچ چیز مانند هدیه دادن و مسابقه نمی‌تواند درگیری مخاطبان شما با شما را بالا ببرد. البته به این موضوع باید توجه داشته باشید که استراتژی تبلیغاتی شما نیز مهم است و شما باید از روشی استفاده کنید که به بهترین شکل ممکن نظر کاربران را به خود جلب کند، از این رو به شما پیشنهاد می‌دهم برای درک بهتر این بخش، از مقالات سایت برترآموز به مقاله « 8 نمونه از بهترین کمپین‌های تبلیغاتی موفق دنیا » مراجعه نموده و تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با الگو برداری مناسب و صد البته اضافه کردن خلاقیت به آن یک کمپین تبلیغاتی موثر راه اندازی کنید. در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که افزایش سوشال سیگنال شما در این بخش نیازمند سرمایه گذاری است و شما برای این که بتوانید بهترین بازخورد را جذب کنید در صورتی که سرمایه کافی ندارید می‌توانید به جذب سرمایه و اسپانسر بپردازید و به نوعی با کمک برندینگ خود این مسابقات را به سرانجام مثبت برسانید.

  1. تولید محتوای ویدیویی جذاب

یکی از موارد که در سوشال سیگنال توجه مناسبی به آن نمی‌شود، تولید محتوای ویدیویی جذاب است، شما برای تولید محتوای ویدیویی جذاب نیازمند بلاگرهای مختلف و یا اتفاقات ترند روز نمی‌باشید. بلکه شما باید با توجه به نیاز مخاطب خود به کالا و خدمات شما با تولید محتوای جذاب و کاربردی مورد نیاز او می‌توانید او را سمت خود جذب کنید و سعی کنید به گونه‌ای به تولید محتوا بپردازید که بیشترین آمار اشتراک گذاری متعلق به شما باشد. از طرفی شما باید به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید صرفا با انباکسینگ محصولات خود و صحبت در مورد نقاط مثبت و منفی آن با اگاه سازی مخاطبین خود می‌توانید اقدام به تولید محتوای ویدیویی جذاب و کاربردی کنید و سوشیال سیگنال خود را افزایش دهید و همچنین با بارگذاری این ویدیوها در آپارات و یوتیوب به کسب درآمد جانبی بپردازید و برندینگ خود را نیز به صورت قابل توجه‌ای رشد دهید.

از کدام شبکه‌های اجتماعی می‌توان سوشال سیگنال بدست آورد؟

شما تا این قسمت از مقاله به صورت کلی با مفاهیم سوشال سیگنال و همچنین مفاهیم چگونگی افزایش سوشال سیگنال آشنا شدید. اما در این قسمت از مقاله ما قصد داریم که به شما نکاتی را آموزش دهیم که شما بواسطه آن می‌توانید سوشال سیگنال موثر داشته باشید. قبل از هر چیز به این نکته توجه داشته باشید که گوگل به صورت رسمی برخی از الگوریتم‌های خود را اعلام نمی‌کند، بنابراین برخی از اطلاعات ما در این بخش بر اساس تحقیقات تیم سئو برترآموز بدست آمده است.

اولین نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید که تلگرام از نظر گوگل یک شبکه اجتماعی نبوده است و آن صرفا یک پیام رسان می‌باشد. در نتیجه استراتژی‌هایی که ما در این مقاله اعلام کرده‌ایم مناسب برای استفاده در تلگرام نیست. علت این موضوع نیز کاملا مشخص است، چرا که انجام این کار برای شما مزایای ندارد. اما ممکن است که در آینده نزدیک ما شاهد این موضوع باشیم که تلگرام به صورت رسمی خود را در دسته بندی برنامه‌های شبکه‌ اجتماعی قرار دهد و در دسته بندی پیام رسان‌ها.

از کدام شبکه‌های اجتماعی می‌توان سوشال سیگنال بدست آورد؟

1.    فیسبوک

اگر بخواهیم معتبرترین شبکه اجتماعی حال حاضر را بررسی کنیم، قطعا اولین گزینه ما فیسبوک است. به این موضوع توجه داشته باشید که شاید فیسبوک در ایران جایگاه بسیار بالایی نداشته باشد. اما در جهان فیسبوک یک شبکه اجتماعی بسیار قوی است که شما می‌توانید به آن نگاه ویژه داشته باشید. علاوه بر سوشال سیگنالی که ممکن است که شما از فضای مجازی داشته باشید.

 به این نکته نیز توجه داشته باشید که فیسبوک یک محیط عالی برای این است که شما می‌توانید به واسطه آن افزایش ترافیک و افزایش فروش داشته باشید. این موضوع در کوتاه مدت و بلند مدت شما بسیار تاثیر گزار خواهد بود. در نهایت توجه داشته باشید که بزرگترین شبکه‌های ارتباطی دنیا در حال حاضر در فیسبوک در حال کار است.

2.    لینکدین

امروزه زمانی که شما به شرکت‌های دانش بنیان و یا شرکت‌های ارتباط محور نگاهی می‌کنید. متوجه می‌شوید که برای این شرکت‌ها لینکدین از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. اما به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما می‌توانید با استفاده از این شبکه اجتماعی یک سوشال سیگنال بسیار قوی دریافت کنید. از طرفی شما به این موضوع توجه داشته باشید که ما هدف از تمرکز خود روی سوشال سیگنال را فقط به خاطر گوگل و یا سئو نیست.

بلکه هدف ما این است که بتوانیم بواسطه سوشیال سیگنال دایره ارتباطی خود را به صورت موثر افزایش دهیم. امروزه شرکت‌های بسیار زیادی زمانی که قرار است یک شخص را پوزیشن‌های اصلی خود انتخاب کنند. اولین کاری انجام می‌دهند این است که لینکدین فرد را مورد بررسی قرار می‌دهند. شما نیز باید سعی کنید که این موضوع را برای سایت خود به صورت ویژه انجام دهید.

3.    توییتر

این شبکه مجازی تقریبا در حال رواج پیدا کردن در بین ایرانیان است. شما تا چند سال قبل خیلی صحبت از توییتر نمی‌شنیدید. اما امروزه داستان کاملا برعکس شده است. تقریبا می‌توان گفت که تمام رجل سیاسی و یا روشنفکران اجتماعی نظرات خود را در این محیط بیان می‌کنند. شما نیز می‌توانید برای سوشیال سیگنال و همچنین برندینگ خود از این فضای جذاب به نفع خود استفاده کنید. به این نکته نیز توجه داشته باشید که شما در این فضا می‌توانید برای فروش کالا و خدمات خود جریان سازی داشته باشید. البته به شرطی که در ابتداء جایگاه خود را تثبیت کرده باشید.

4.    پینترست

قطعا شما برای فعالیت در فضای مجازی نیاز به عکس خواهید داشت. این موضوع برای گوگل نیز کاملا مشخص و حائز اهمیت است. از این رو یکی از مواردی که بواسطه آن می‌توانید یک سوشال سیگنال موفق داشته باشید، پینترست است. شما اگر بتوانید برای عکس‌های خود یک برنامه ریزی کاملا موفق داشته باشید. از این رو می‌توانید در پینترست فعالیت مناسبی داشته باشید و با فعالیت در این فضا علاوه بر دریافت سوشال سیگنال موثر افزایش ترافیک ورودی نیز داشته باشید.

به این نکته توجه داشته باشید که شما به هر میزان که رفتار استراتژیک‌تری داشته باشید در کوتاه مدت و بلند مدت می‌توانید بازخورد مثبت‌تری از سوشیال سیگنال برای خود ثبت کنید.

سخن پایانی

ما در این مقاله شما را به صورت کاربردی و جامع با مفهوم تاثیر سوشال سیگنال بر سئو آشنا کردیم و به شما راهکارهایی را آموزش دادیم که شما بواسطه آن می‌توانید رشد خود را در شبکه‌های اجتماعی را افزایش دهید از طرفی به یاد داشته باشید که شما بواسطه هر روشی که بتوانید توجه بیشتر و اکشن مناسب‌تری از مخاطبان خود دریافت کنید به این معنی است که سوشیال سیگنال قوی‌تری به گوگل ارسال کرده‌اید. در نهایت به این موضوع توجه داشته باشید که الگوریتم‌های گوگل روز به روز در حال تغییر و آپدیت می‌باشد و شما برای اینکه جایگاه فعلی خود را در ابتدا حفظ کنید و سپس رشد دهید نیازمند مطالعه و آموزش خواهید بود که بهترین مکان برای این موضوع مراجعه مستمر به سایت برترآموز می‌باشد.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *