تبلیغ نویسی

تبلیغ نویسی چیست؟ سیر تا پیاز فروش میلیاردی با Copywriting

1400/08/05

چه چیزی باعث می شود تا یک کسب و کار میلیاردها تومان و دلار سود کند؟ تبلیغ نویسی یکی از مهم ترین عواملی است که باعث برندینگ و افزایش سود بسیار بالا می شود. در این مقاله می خواهیم در مورد Copywriting صحبت کنیم. بعضی از نکاتی که در این مقاله گفته شده، کمتر جایی پیدا می شوند، پیشنهاد می کنیم در ادامه نیز با ما همراه باشید.

تبلیغ نویسی یا کپی رایتینگ چیست؟

رقابت در دنیای امروزی فوق العاده سخت تر از حتی همین چند سال گذشته است. زمانی بود که هر کسی می توانست کسب و کار خودش را ایجاد کند و احتمال موفقیتش نیز بالا بود. چرا؟ چون بیشتر کسب و کارها رقیبی نداشتند و یکه تازی می کردند. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی، رقبای جدیدتر پا به عرصه وجود گذاشتند که هر کدام از آن ها با شگرد و ترفندهایی سعی در جذب مشتریان داشتند.

امروزه و در این لحظه، شما هر کسب و کاری راه اندازی کنید، چه آنلاین و چه سنتی، حداقل 1000 رقیب دارید. تاکید می کنیم که در هر حوزه ای باشید حداقل 1000 رقیب وجود دارد. حتی حوزه ای مانند فروش نمک.

پس برای رقابت با این تعداد از رقبا به چه چیزی نیاز داریم؟ آفرین، ما به کپی رایتینگ احتیاج داریم. تبلیغ نویسی علمی است که به ما کمک می کند تبلیغات اثرگذارتری داشته باشیم. البته تبلیغات در اینجا به این منظور نیست که شما بروید به یک فرد یا شرکت دیگر پول بدهید و آن ها تبلیغ شما را بکنند. بلکه منظور از تبلیغات حتی صفحه اینترنتی فروش محصول یا کاتالوگ خدماتتان است.

در واقع کپی رایتینگ ایجاد محتوایی است که به دیگران ثابت کنیم که محصول یا خدماتی ارزنده داریم. با این کار آن ها متقاعد می شوند که از ما خرید کنند. از تبلیغ نویسی می توان در وب سایت، ایمیل، کاتالوگ، بنرهای تبلیغاتی، تراکت، لندینگ پیج و حتی در شبکه های اجتماعی استفاده کرد. با تبلیغ نویسی کاربران بالقوه را متقاعد می کنیم که محصول یا خدمات ما ارزش پولی که پرداخت می کنند را دارد یا حتی ارزش کالا یا خدمات ما بیش تر از پولی است که آن ها می پردازند. در نهایت آن ها تبدیل به مشتری جدید می شوند و در چرخه ای بی پایان، بارها و بارها از ما خرید می کنند.

تبلیغ نویس کیست؟

تبلیغ نویسی یک علم و تخصص است. به فردی که تبلیغ نویسی انجام می دهد، تبلیغ نویس یا copywriter می گویند. با یادگیری علم تبلیغ نویسی می توان موفقیت های زیادی کسب کرد که در ادامه و در بخش کسب درآمد از تبلیغ نویسی در مورد آن صحبت خواهیم کرد.

تاریخچه Copywriting

بر خلاف تصور، تبلیغ نویسی پدیده جدیدی نیست و از ابتدای انقلاب صنعتی آغاز شده است. در سال 1828 یعنی کمی کمتر از 200 سال قبل، نواح وبستر Noah Webster واژه کپی رایتینگ را ساخت. کلمه Copy با Copywriting متفاوت است. کپی به معنای رونوشت کردن است در حالیکه کپی رایتینگ به معنای تبلیغ نویسی است. در ابتدا این کلمه با اقبال عمومی مواجه نشد و به ادبیات رسمی راه پیدا نکرد.

در دهه 1870 میلادی عبارت تبلیغ نویسی میان خبرنگاران، چاپخانه ها و روزنامه نگاران به معنای کسی که آگهی تبلیغاتی می نویسد رایج شد. آن ها می خواستند که متمایزتر از نویسندگان اخبار سنتی باشند. در قرن 20 میلادی تبلیغ نویسی توسعه فراوانی پیدا کرد و باعث شهرت بسیار و سودهای میلیون دلاری (با احتساب تورم، میلیارد ها دلار به پول امروز) شرکت های مختلف شد. در ابتدا کپی رایتینگ فقط در روزنامه ها یافت می شد، اما با پیشرفت تکنولوژی تبلیغ نویسی به سایر رسانه ها از جمله تصاویر و بیلبوردها، رادیو و تلویزیون راه پیدا کرد.

با ظهور اینترنت و فراگیر شدن استفاده از آن، تبلیغ نویسی کمی رو به افول نهاد. اما پس از مدت کوتاهی با تکنیک های چدیدی که مختص وب بودند، بازگشت. امروزه تبلیغ نویسی فقط نوشتن یک متن ساده نیست. بلکه علمی گسترده است که استفاده از آن فروش را افزایش می دهد.

اهداف کپی رایتینگ، تبلیغ نویسی سایت و وب چگونه است؟

شاید در گذشته تنها هدف تبلیغ نویسی مستقیما افزایش فروش بود. اما حالا داستان تغییر کرده است. همانطور که گفتیم رقبا زیاد شده اند و در هر حوزه ای دست زیاد شده است. شما نمی توانید با یک پیشنهاد فروش مستقیم، موفق واقع شوید. بلکه باید با انجام تکنیک هایی کاربران را به کسب و کار خود عادت دهید و سپس پیشنهاد خود را ارائه دهید.

طبق یک تحقیق، برای فروش محصول یا خدماتی در اینترنت، کاربران باید حداقل 10 بار شما را و محتوای شما ببیند تا اعتمادشان جلب شود. بعد از آن است که فروش ساده می شود. در نتیجه وفتی می گوییم تبلیغ نویسی در سال 2021 منظورمان فروش مستقیم یک کالا یا سرویس نیست. بلکه تبلیغ نویسی می تواند به منظورهای مختلفی مانند تبلیغ نویسی سایت، تبلیغ نویسی در اینستاگرام، دریافت اطلاعات تماس مانند ایمیل یا شماره تماس، عضویت در سایت یا فالو کردن صفحه اینستاگرام باشد. پس از اینکه کاربران ایمیل خود را دادند یا صفحه اینستاگرام شما را فالو کردند، حالا نوبت آن است که مرحله بعدی را انجام دهید.

مرحله بعدی

بعد از آن که کاربر را دعوت به اقدام (Call to action) کردید، برای آن ها هدایایی ارزشمند رایگان یا خیلی ارزان که ارزش آن بسیار بیشتر از پولی باشد که پرداخت می کند در نظر بگیرید. حالا باید با تبلیغ نویسی کاربر را دعوت به خرید کنید. یکی از ایده هایی که سایت های فروشنده خارجی از آن استفاده می کنند این است که ضمن تبلیغ نویسی قدرتمند، از کاربران می خواهند که به صورت رایگان از خدمات یا محصولات آن ها استفاده کنند که این باعث می شود بتوانند لذت استفاده از آن محصول یا خدمات را به صورت رایگان بچشند. بعد از آن به دلیل حس وابستگی که در مغز مشتری رخ می دهد، مشتری به استفاده پولی از خدمات آن کسب و کار علاقه پیدا می کند و این یعنی تمام شدن همه چیز، محصول یا خدمات را فروختند و پول به حسابشان واریز شد.

تفاوت بازاریابی محتوا و Copywriting

بازاریابی محتوا و کپی رایتینگ شباهت هایی به هم دارند و برای همین امکان دارد که به اشتباه بیفتیم. در این بخش تفاوت کانتنت مارکتینگ و تبلیغ نویسی را توضیج می دهیم.

بازاریابی محتوا یعنی تولید محتوایی هدفمند که با استراتژی های خاص سعی داریم کاربران هدفمند جذب کرده و در ادامه آن ها را تبدیل به مخاطب همیشگی خود کنیم. برای مثال شما می خواهید یک لپ تاپ مدل لنوو بفروشید، یک مقاله می نویسید و در آن به نقد و بررسی آن لپ تاپ می پردازید. این یعنی جذب مخاطبین بالقوه. حالا در میان نقد و بررسی به کاربر پیشنهاد می دهیم که ما این لپ تاپ را داریم بیاید این لپ تاپ را از ما خریداری کنید و به این صورت کاربر را به صفحه فرود آن لپ تاپ خاص ارجاع می دهیم.

حالا تبلیغ نویسی چیست؟ تبلیغ نویسی هنر متقاعد کردن کاربر است که این محصول یا خدمات بهترین نوع خودش است و من هم بهترین فروشنده آن هستم. همچنین Copywriting یک کار مهم دیگر نیز انجام می دهد و آن این است که کاربر را در شرایطی قرار می دهد که حس کند با خرید این محصول لذت کسب می کند یا از رنج هایی که درون آن وجود دارد، دور می شود و نجات پیدا می کند.

به مثال لپ تاپ برمیگردیم. فرض کنید که با مهارت های تولید محتوا و بازاریابی محتوا کاربر را جذب کرده اید و او را به لندینگ پیج فروش لپ تاپ هدایت کرده اید حالا باید با استفاده از تبلیغ نویسی او را در شرایطی قرار بدهید که سریعا از شما خرید کند. به علاوه باید از کاربر بخواهید که یک کار انجام دهد. همان موضوع کال تو اکشن. برای مثال همین الان خرید کنید، یا برای دریافت یک کد تخفیف 20% ایمیل خود را ارسال کنید یک Call to action است.

پس چه شد؟

بازاریابی محتوا: جذب کاربران هدفمند و ارجاع آن ها به صفحات فرود و صفحاتی که تارگت کرده ایم.

تبلیغ نویسی: مجاب کردن کاربر به خرید و تبدیل وی به مشتری

آموزش رایگان تبلیغ نویسی، اصول و تکنیک های تبلیغ نویسی حرفه ای

این همه در مورد تبلیغ نویسی صحبت کردیم اما حالا به گل سرسید مطلب رسیده ایم و در این بخش می خواهیم تکنیک های تبلیغ نویسی مختلف که باعث افزایش فروش می شود را مورد بررسی قرار دهیم.

شما بهترین هستید و لیاقت بهتر زندگی کردن را دارید

بسیاری از مردم خودشان را بهتر از آن چیزی که هستند می بینند و همیشه با خودشان و دیگران کل کل می کنند که این زندگی خوب نیست، این زندگی در حد من نیست، من باید بهتر زندگی کنم و… در تبلیغ نویسی شما باید در این طبل بکوبید که آره شما بهترین هستید و زندگی الآن درست نیست و شما لیاقت بهتر زندگی کردن را دارید. اینطور اعتماد به نفس کاربر بالاتر می رود و برای خرید پخته تر می شود.

اگر فردی فکر کند که خیلی عالی است و این زندگی در شأن او نیست، راحت تر تحت تاثیر محصولات و خدمات شما قرار می گیرد. حالا وقت آن است که به او بفروشید. تو بسیار خوب هستی ولی زندگی ات خوب نیست. بیا محصول یا خدمات من را بخر تا زندگی ات بهتر و عالی شود..

برتری بیش از حد محصول یا خدمات

ممکن است که در تبلیغات خمیر دندان دیده باشید که همه اش بر این تاکید می کنند که خمیر دندان ما حاوی فلوراید است. اما جالب است بدانید فلورایدی که در خمیر دندان ها است آن قدر نیست که بخواهد معجزه کند و اگر هم بخواهد تاثیر بگذارد باید چند ماهی از آن استفاده کنید. اما آیا یک خمیر دندان چند ماه دوام می آورد؟ بعید می دانیم که یک خمیر دندان بیشتر از 1.5 ماه دوام داشته باشد و تمام می شود.

منظور را متوجه شدید؟ محصول آن ویژگی را دارد، اما تاثیر معجزه آسایی که تا فرد از آن استفاده می کند، دندان هایش مثل برف سفید می شود ندارد. به این فرایند برتری بیش از حد محصول یا خدمات می گویند. به ویژگی های محصولاتتان بها بدهید و آن ها را بیش از چیزی که حقشان است به چشم بیاورید.

ترساندن

می دانستید که تورم تا 1404 حداقل 2 تا 6 برابر می شود؟ یعنی اگر بخواهید آن موقع یک خانه بخرید باید 2 تا 6 برابر الآن پول بدهید. زمان مثل باد می گذرد. شرکت املاک ما به شما کمک می کند تا خانه ای مدرن و باکیفیت یا قیمتی مناسب بخرید.

متن بالا نمونه ای از ترساندن کاربر بود و تشویق آن به خرید خانه از شرکت املاکی فرضی. البته تورم 2 تا 6 برابری یک بزرگنمایی بود و کاملا فرضی است.

ترساندن یک عامل فوق العاده موثر در کپی رایتینگ است که  اگر بگوییم بیش ترین تاثیر را نیز دارد، دروغ نگفتیم. متاسفانه شرایط فعلی کشور سراسر تورم است و کسب و کارها با تورم مردم را می ترسانند. چون ترس عاملی است که مغز را در حالت آماده باش و تصمیم گیری قرار می دهد، پس فروش راحت تر است.

دوری از درد

دوری از درد نیز یک تکنیک مهم است. در واقع مردم محصول یا خدماتی را می خرند که از وضعیت فعلی بهتر شوند. زندگی آن ها از وضعیت فعلی بهتر شود. اگر زندگی فعلی کاربران را دردناک فرض کنیم، آن ها محصولات یا خدمات را می خرند تا از درد فعلی دوری کنند. مثلا آقایی گوشی ندارد و یک گوشی می خرد. گوشی نیاز او بود و زندگی او با گوشی بهتر می شود. پس او با خرید یک محصول از درد دوری کرده است.

در Copywriting باید زندگی کنونی کاربر را دردناک و ملال آور توصیف کرد و او را بی تاب کنید که اوکی، آره این زندگی، این شرایط خیلی بده…

به مثال خرید گوشی برمی گردیم، اگر بخواهیم زندگی مردی که گوشی خرید را قبل از خرید گوشی توصیف کنیم و او را مجاب به خرید گوشی کنیم باید چه کرد؟

تو گوشی نداری؟ یعنی نمی توانی صدای عزیزانت را که در شهری دیگر زندگی می کنند بشنوی؟ می دانستی اینستاگرام چقدر خفن است؟ می توانی در شبکه های اجتماعی از اخبار مطلع شوی و با دوستانت در ارتباط باشی. چقدر اپلیکیشن ها و بازی های خوبی وجود دارد که تو را سرگرم می کند و لازم نیست برای وقت گذرانی و تفریح، کانال تلویزیونی ببینی که دوستش نداری…

در چنین شرایطی کاربر سعی می کند که از درد فعلی دوری کند و زندگی کنونی برایش بد تلقی شده و حس می کند که چیزی در زندگی اش کم است. یواش یواش این زندگی برایش بد می شود، چون فکر می کند که نداشتن یک گوشی ضربات بدی به او و زندگی اش زده است و در نهایت سعی می کند که یک گوشی بخرد.

ایجاد عذاب وجدان: این چه زندگی است که برای خودت و خانواده ات ساختی؟

مردم با عزیزانشان بسیار آسیب پذیر می شوند. این ها تکنیک های کاملا روانی و روانشناسانه هستند. فرض کنید می خواهید یک پکیج آموزشی کسب و کار اینترنتی به فروش برسانید. تکنیک عذاب وجدان به این شکل است.

ببین، من با کسب و کار اینترنتی این خانه و ماشین را خریدم و با عزیزانم به سفر می روم. اما پدر و مادر تو سخت کار می کنند و تو صبح تا شب بیکار در اینترنت و اینستاگرام می چرخی. هیچ کاری نمی کنی، وقت و پول اینترنت خود را نیز هدر می دهی. اگر پدر و مادرت در شرایط سختی هستند تقصیر تو است. چون تنبل هستی و برای بهبود زندگی خودت و عزیزانت تلاش نمی کنی. من در دوره آموزشی XY بهت آموزش می دهم که چگونه بدون سرمایه اولیه، کسب و کار اینترنتی خودت رو راه اندازی کنی.

نشان دادن خودتان در حال زندگی بهتر

یکی از بهترین روش ها در این تکنیک نشان دادن میزان درآمد خودتان است یا استفاده از محصول یا خدمات خودتان. ببین من امروز 2 میلیون تومان کسب درآمد کردم و درآمد تو روزانه 50 هزار تومان است یا اصلا درآمدی نداری. چرا باید سخت کار کنی و درآمدت اینقدر کم باشد؟ من بهت یاد می دهم که با کار و انرژی کمتر درآمد بیشتری کسب کنی

کسب لذت

یکی دیگر از تکنیک های پراهمیت در تبلیغ نویسی، استفاده از تکنیک کسب لذت است. مردم چیزی را می خرند از که از درد فعلی دوری کنند، اما وقتی آن سرویس یا محصول را خریدند برایشان یکسری لذت ها نیز دارد که ما باید در کپی رایتینگ به آن ها اشاره کنیم.

یادتان هست مثالی زدیم که مرد می خواست گوشی بخرد؟ اگر بخواهیم از ترفند کسب لذت در تبلیغ نویسی گوشی استفاده کنیم بهتر است که به ویژگی های عالی محصول اشاره کنیم. مثلا می توانیم بگوییم این گوشی دوربین باکیفیتی دارد یا حافظه بالایی دارد یا ظاهر لاکچری و زیبایی دارد. همه این ها می توانند بخشی از ویژگی های مثبت محصول باشند که به آن اشاره می کنیم.

زیر سوال بردن محترمانه رقبا

ببینید رقیب من 12 ماه گارانتی می دهد در حالیکه من 18 ماه گارانتی می دهم. اینگونه محترمانه رقبا را زیر سوال می برید و خودتان را بهتر از آن ها جلوه می کنید. به این تکنیک زیرسوال بردن رقبا است. البته هیچگاه به صورت مستقیم به رقبا نتازید چون که کاربر حس خوبی دریافت نمی کند. بهترین راه مقایسه عادلانه و نشان دادن برتری های خودتان است.

تو توی جهنم، من و مشتریانم اوج بهشت

یکی دیگر از تاثیرگذارترین روش هایی که کاربران را احساسی می کند این است که به کاربر ثابت کنید که او الان توی جهنم است. وضعیت بدی دارد و اما شما و مشتریانتان در بهشتی هستبد که با استفاده از محصول یا خدمات شما رخ می دهد. بهترین راه این است که نظرات مشتریان را قرار دهید. بهترین حالت آن صدا و ویدئو است. و بهتر است که مشتریان قبلی در حال استفاده از آن محصول یا خدمات از آن تعریف کنند و نظرشان را بگویند.

این روش به این علت قدرتمند است که همزمان چند تکنیک مهم را به کار می گیریم.

  1. ایجاد حسرت و تلاش برای دوری از درد
  2. کسب لذت
  3. جهنم قبلی و بهشت کنونی
  4. ایجاد عذاب وجدان

پر رنگ کردن ویژگی های مثبت، کم رنگ کردن ویژگی های منفی

همه ما تامین کننده یا سازنده محصولات نیستیم و ممکن است که فقط فروشنده باشیم. در نتیجه کالایی که به ما می رسد ممکن است دارای ویژگی های منفی باشد که در این صورت باید ویژگی های خوب محصول را پررنگ و ویژگی های منفی محصول را کم رنگ کنیم.

دوباره مثال می زنیم:

فرض کنید می خواهید یک سشوار بفروشید که مصرف برق رده B دارد. بهترین کار این است که بر روی تعداد آپشن ها و قدرت آن فوکوس کنید. مثلا بگویید که این سشوار ویژگی باد سرد و گرم دارد، دارای دو دکمه کم و زیاد کردن قدرت است و دکمه روشن و خاموش دارد. به علاوه می توانید از قدرت سشوار هم صحبت کنید. این سشوار قدرت بسیار بالایی دارد و می توانید از آن برای مصارف خانگی و آرایشگاهی استفاده کنید. حالا در آن بین می توانید به رده B مصرف برق آن نیز اشاره کنید، اما چون ویژگی های مثبت زیادی از سشوار را بیان کردید، ویژگی منفی آن که مصرف برق بیشتر نسبت به بعضی از سشوارهای دیگر است زیاد به چشم نمیاید.

تو بیشتر از این میارزی…

تکنیک جذابی که می خواهیم درباره آن صحبت کنیم  ارزش بیشتر از پرداخت را نام دارد. در این روش شما باید ارزش پولی یا معنوی محصول یا خدماتی را که به فروش می رسانید بیش تر از هزینه ای که مشتری پرداخت می کند جلوه دهید. همه مردم به دنبال سود هستند و اگر بدانند که چیزی برایشان سود دارد حاضرند آن را حتی با پرداخت هزینه دریافت کنند، چون حس می کنند بیشتر از پولی که می پردازند به اصطلاح آش می خورند.

گارانتی خدمات پس از فروش

درباره گارانتی پس گرفتن کالا صحبت کردم اما ارائه گارانتی پس از فروش هم می تواند دل مشتری را بیشتر از قبل قرص کند. مثلا اگر کالایی داشته باشید که تا 5 سال گارانتی خدمات پس از فروش داشته باشد، ریسک را به شدت پایین می آورد و جرئت مشتری برای خرید بسیار بیشتر می شود.

کسب درآمد از تبلیغ نویسی، درآمد تبلیغ نویسی چقدر است؟

کپی رایتینگ دانشی است که موقعیت های شغلی بالایی دارد و اگر در آن متخصص شوید می توانید درآمد مناسبی از آن کسب نمایید. اگر تبدیل به یک تبلیغ نویس شوید، روش های بسیار زیادی برای کسب درآمد از تبلیغ نویسی وجود دارد.

آموزش تبلیغ نویسی

در چند سال گذشته موجی انفجاری رخ داده و خیلی ها وارد صنعت آموزش شده اند و پول های زیادی را به جیب زده اند. البته اگر همه چیز را مادی نگیریم، آموزش شغل شریف و با پرستیژی است که اطلاعات خودمان را به دیگران منتقل می کنیم و بابت آن پول می گیریم. خیلی ایده خوبی است. هم ما از زحمات خود و تخصص و تجاربی که کسب کرده ایم کسب درآمد می کنیم و هم دیگرانی که این اطلاعات را ندارند آن ها را یاد می گیرند.

این را مطمئن باشید که شما در هر جایی هم که باشید، افرادی وچود دارند که از شما مبتدی تر هستند. کتابی وچود دارد که آموزش فوق مبتدی کامپیوتر می دهد. مثلا آمورش می دهد که چگونه کیس کامپیوتر را خاموش و روشن کنیم و حدس بزنید که چه شده؟ این کتاب صدها هزار نسحه فروحته است. فرق نویسنده کتاب با ما این بوده که او قدرت و سطح اطلاعاتش را دستکم نگرفته و آن را ارائه داده است. هم به عنوان نویسنده، جایگاه شغلی خوب و با احترامی دارد و هم درآمدی بسیار کسب کرده است.

چون ما تبلیغ نویسی را به خوبی بلدیم ممکن می توانیم به راحتی از آن به کسب درآمد از اینترنت بپردازیم. همچنین یکی از ایده های بسیار جالب و پولساز این است که با سایر مدرسین اینترنتی مانند کسانی که آموزش بیزینس کوچینگ، آموزش بلاگری و آموزش تولید محتوا می دهند به عنوان مدرس مهمان همکاری کنیم. اینگونه هم درآمد بیشتری کسب می کنیم و هم اعتبار و شهرت بیشتری به دست می آوریم.

کسب درآمد از خدمات تبلیغ نویسی و دریافت پروژه های تبلیغ نویسی

می توانید به صورت فریلنسری پروژه های تبلیغ نویسی دریافت کنید. هزینه ای که دریافت می کنید به تخصص، تجربه و سابفه کار شما بستگی دارد. سعی کنید اگر در ابتدای راه هستید، چند پروژه ارزان یا رایگان برای شرکت های معتبر انجام دهید تا رزومه دار شوید. پس از آن می توانید به صورت فریلنسری، در سایت های مختلف مشغول به کار شوید. یک تبلیغ نویس، بسته به دانش و تجربه خود بین 100 هزار تومان تا میلیون ها تومان پول دریافت می کند. خوبی فریلنسری این است که به راحتی می توانید به کسب درآمد در منزل بپردازید.

تبلیغ نویسی برای خدمات و محصولات خودتان

اگر خود شما فروشنده هستید و محصولات و خدمات خاصی برای ارائه سراغ دارید می توانید برای محصولات و سرویس های خود، کپی رایتینگ انجام داده و آن ها را به فروش برسانید.

فعالیت در آژانس های تبلیغاتی

آژانس های تبلیغاتی سنتی و اینترنتی به شما احتیاج دارند. در واقع یکی از بزرگ ترین مشکلاتی که آژانس های تببلیغاتی دارند این است که تبلیغ نویسی را درست انجام نمی دهند. میلیون ها تومان پول صرف این می شود که یک بنر طراحی شده و در امکان قرار بگیرد، اما می بینیم که یک تبلیغات بد انجام می دهند که درنهایت پول تبلیغاتی که انجام داده اند را نیز در نمیاورد. با تبلیغ نویسی می توان تبلیغات باکیفیت و پربازده تری داشت.

استخدام در شرکت های مختلف

تقریبا همه شرکت ها به علم کپی رایتینگ واقف شده اند و اگر سایت های استخدام ایرانی را یک بررسی بکنید می بینید که شرکت های زیادی درخواست استخدام تبلیغ نویس را دارند و در صورت حرفه ای شدن می توانید در شرکت های معتبری مشغول به کار شوید.

افیلیت مارکتینگ

افیلیت مارکتینگ یا بازاریابی وابسته یک نوع از همکاری با شرکت ها و فروشنده های ارائه دهنده کالا و خدمات است. اگر محصول یا خدماتی از خودتان ندارید، افیلیت مارکتینگ چاره کار شماست. می توانید با همکاری در فروش با فروشندگان مختلف کسب درآمد کنید. کافی است که با آن ها صحبت کنید و پلن مالی خود و درصدی که دریافت می کنید را ارائه دهید. بعد از مواففت با تکنیک های تبلیغ نویسی می توانید فروش ایجاد کنید و پورسانت خود را دریافت کنید. این یعنی درآمد بدون سرمایه اولیه و فقط با تخصص شخصی.

جمع بندی و پایان

در این مقاله سعی کردیم تا زیر و بم تبلیغ نویسی را برای شما توضیح دهیم. برای یادگیری تبلیغ نویسی به صورت فوق حرفه ای لازم است که منابع خارجی باکیفیت و کتاب های موجود درباره این علم مانند کتاب هنر تبلیغ نویسی را بررسی کنید. این حوزه کاری می تواند بسیار جذاب باشد چون می توان بدون سرمایه و فقط با تخصص از آن کسب درآمد کرد. اگر شما نیز سابقه انجام در تبلیغ نویسی دارید، در بخش کامنت ها، تخصص و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید. همچنین در صورتیکه سوالی دارید می توانید در همین صفحه از ما بپرسید تا پاسخ دهیم.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.