محتوای همیشه سبز چیست و چگونه می توانید از آن برای استراتژی بازاریابی محتوای خود استفاده کنید؟ به زبان ساده، محتوایی است که ارتباط خود با کاربران را حفظ میکند، به زمان حساس نیست و مدتها پس از اولین انتشار به افزایش بازدید سایت ادامه میدهد. در این مقاله در مورد تولید محتوای همیشه سبز صحبت هایی داشته ایم و به شما کمک می کنیم تا محتواهای همیشه سبز عالی تولید کنید.
محتوای همیشه سبز محتوای بهینه شده برای موتورهای جستجو است که همیشه با موضوع خاصی مرتبط است و برای خوانندگان در مدت زمان طولانی “تازه” می ماند – همانطور که از نام آن پیداست. ممکن است فکر کنید که تمام محتواهای آنلاین پایدار است. اما بیشتر پست های وبلاگی و محتواهای دنیا پس از مدتی به فراموشی سپرده می شودند. اما محتوای همیشه سبز متفاوت است. چنین محتوایی مدت هاست که از تاریخ انتشارش گذشته است و با این حال هنوز ترافیک دریافتی از موتورهای جستجو در طول زمان افزایش مییابد، چونکه همچنان با موضوع شما مرتبط است.
محتوای همیشه سبز ارتباط زیادی به تحقیق کلمات کلیدی موثر دارد.
فرمت های رایج همیشه سبز
در زیر چند فرمت رایج همیشه سبز وجود دارد که ممکن است بخواهید محتوای همیشه سبز خود را بر آن اساس ایجاد کنید:
تولید در این قالبها که در موردشان توضیحات مختصری ارائه شد، به طور خودکار محتوای شما را همیشه سبز نمیکند، اما این نوع محتوا بیشتر از سایر قالبها تمایل به نوشتن محتوای همیشه سبز دارد. فیلمهای آموزشی که اطلاعات مفیدی را ارائه میدهند، مانند نحوه تعویض لاستیک، ماندگاری بیشتری نسبت به ویدیوهای کمتر کاربردی دارند.
اکنون که برخی از قالبهای کلیدی برای ایجاد محتوای همیشه سبز را یاد گرفته اید، در ادامه نحوه عملی کردن آنها آورده شده است.
راه هایی برای ایجاد یک مقاله یا وبلاگ همیشه سبز
نمونه هایی از محتوای همیشه سبز
در اینجا چند نمونه خاص از محصولات همیشه سبز برای صنایع مختلف آورده شده است:
البته، برخی یا همه این موضوعات به کسب و کار شما مرتبط نخواهد بود. شما باید محتوایی ایجاد کنید که برای مخاطب خاص شما ارزش ایجاد کند. بخش دشوار محتوای همیشه سبز این است که بیشتر محبوب ترین موضوعات حوزه کاری شما قبلاً حتی صدها بار پوشش داده شده است. بدین ترتیب باید محتوای جذابی تولید کرده و بر روی سئو محتوای آن تمرکز کنید. چرا که در بین رقبای بسیاری که وجود دارند، تنها سئو کردن و دیده شدن در صفحات اول گوگل می تواند موجب بهبود بازدید سایت شما شود.
در این مورد که برخی محتواها قبل از شما کار شده اند، باید توضیحات منحصر به فرد خود را روی موضوع اضافه کنید یا با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی، عبارت های طولانی را جستجو کنید که ترافیک مناسبی دارند اما رقابت چندانی ندارند. این باعث می شود محتوای شما ارزشمندتر شود و احتمال اینکه سایت شما در نتایج موتورهای جستجو رتبه های بهتری کسب کند، بیشتر می شود.
برای توضیح بیشتر اینکه محتوای همیشه سبز چیست، بیایید ببینیم که چه چیزی نیست.
برای روشن شدن بهتر اینکه چه نوع نوشته ای “همیشه سبز” در نظر گرفته می شود، می توانیم بررسی کنیم که چه نوع محتواهای خاصی همیشه سبز نیستند.
به یاد داشته باشید، محتوای همیشه سبز تاریخ انقضا واقعی ندارد و ارزش خود را در دراز مدت حفظ می کند، بنابراین مقاله ای در مورد انتخابات ریاست جمهوری یا روندهای بازاریابی امسال ممکن است در حال حاضر محتوای محبوبی باشد، اما به عنوان محتوای همیشه سبز شناخته نمی شود.
اکنون که میدانید محتوای همیشه سبز قطعا چیست و چه چیزی نیست، همراه با انواع موضوعاتی که در این زمینه بهترین عملکرد را دارند، در اینجا چند نکته خاص برای نوشتن محتوای همیشه سبز وجود دارد:
محتوای همیشه سبز عالی است، اما فکر نکنید که هر چیزی که ایجاد می کنید باید محتوای همیشه سبز باشد. محتواهای به موقع و موضوعی نیز مهم هستند. این محتواها برای کمپینهای بازاریابی کوتاهمدت مناسب هستند، زمانی که میخواهید در مدت زمان کمی ترافیک و مشتریان زیادی را جذب کنید. بهترین استراتژی بازاریابی محتوا شامل ترکیبی از پست های همیشه سبز ماندگار و مقالاتی است که بر روی موضوعات دیگر کار کرده اند.
هنگامی که محتوای همیشه سبز خود را ایجاد کردید، آن را به سادگی در وبلاگ خود دفن نکنید. بدین معنا که محتوای همیشه سبز نوشته، آن را قرار داده و سپس اگر محتوای خود را منتشر کنید و «آن را قرار دهید و فراموش کنید»، به نتایجی که انتظارش را دارید نخواهید رسید. در عوض، باید تلاش کنید تا محتوای ارزشمند همیشه سبز خود را برجسته کنید تا بلافاصله توسط بازدیدکنندگان سایت دیده و در دسترس باشد. چند راه برای انجام این کار وجود دارد:
همچنین باید سئو را به عنوان یک کانال برتر برای جذب ترافیک بیشتر در نظر بگیرید.
علاوه بر برجسته کردن محتوای خود در ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، باید از بروز بودن آن نیز اطمینان حاصل کنید. در حالی که برای بهروزرسانی محتوای همیشه سبز نباید کار زیادی انجام دهید، یافته های جدیدی که به آن مقاله همیشه سبز ارتباط دارند، مقاله های جدیدی که میتوانید به آنها لینک دهید و سایر پیشرفتهای جدیدی که وجود خواهد داشت می تواند کمک کند که یک محتوای همیشه سبز، همیشه آپدیت و جذاب داشته باشید.
علاوه بر این، به روز رسانی محتوا و تاریخ انتشار آن می تواند به عنوان یکی از فاکتورهای سئو به رتبه بندی سایت شما کمک کند. این یک استاندارد ثابت است که چگونه بهروزرسانی محتوای همیشه سبز میتواند برای رتبهبندی سئو بسیار مفید باشد، وقتی که محتوای خود را به روز کردید، آن را طوری تبلیغ کنید که گویی یک محتوای جدید است. اینگونه می توانید بازدهی آن محتوا را بالاتر ببرید.
برای اینکه ببینید آیا محتوای شما در طول زمان در رتبه بندی جستجو کاهش یافته است و قطعا باید به روز شود، می توانید از رنک ترکرها و ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول استفاده داشته باشید.
همچنین می توانید از رنک ترکر Aherfs استفاده داشته باشید. با استفاده از این ابزار، می توانید ایمیل هایی که حاوی خلاصه گزارش کار هفتگی شما هستند را بررسی کنید تا ببینید اگر می خواهید محتوای خود را در صفحات برتر گوگل نمایش دهید، کدام یک از صفحات شما به تلاش بیشتری نیاز دارند. به یاد داشته باشید، محتوای جدیدی همیشه در حال به وجود آمدن است و برخی از آنها برای همان کلمات کلیدی مورد نظر شما رقابت میکنند. شما باید محتوای خود را تازه و جامع نگه دارید تا در صدر نتایج باشید.
هنگام بهروزرسانی محتوا، عناصر زیر را در نظر داشته باشید:
هنوز هم مغز خود را برای برخی از ایده های تولید محتوای همیشه سبز که برای کسب و کار شما مفید است درگیر میکنید؟ در اینجا یک لیست جامع وجود دارد که ممکن است کمک کند. وقتی گیر کردید دوباره به این لیست مراجعه کنید. تولید محتوای همیشه سبز باید یک هدف دائمی برای کسب و کار شما باشد، بنابراین به احتمال زیاد در برخی مواقع از اکثر فرمت ها استفاده خواهید کرد.
در این مقاله در مورد محتواهای همیشه سبز نکات بسیار جالبی را ارائه دادیم. مهم ترین نکته این مقاله آن است که همیشه سبزها کارآمدی زیادی داشته که می توانند موجب بهبود بازدید سایت شما و رشد کسب و کارتان شوند.
با این حال باید در نظر داشته باشید که محتوای همیشه سبز یک راه حل تنها و نهایی برای پیشبرد اهداف نیست. در دنیای کنونی رقبا بسیار زیاد شده و رقابت نیز سخت تر شده است. با سرمایه گذاری ها و نوآوری ها و ابتکارهایی که از رقبا می بینیم، تنها داشتن یک استراتژی کافی نیست. به جای آن بهتر است از تلفیق روش های مختلف بازاریابی اینترنتی استفاده کنیم. ضمن آنکه پیشنهاد می کنیم مقاله موفقیت در تولید محتوا را مطالعه کرده تا دیدی بهتر در مورد تولید محتوا به دست آورید.
بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را میزند". فردیش نیچه
خیلی مقاله آموزنده ای بود واقعا لذت بردم. هم در دوره سئوی برتر آموز و هم از این مقاله یاد گرفتم که چجوری من هم در کسب و کارم از محتوای همیشه سبز استفاده کنم. مثلا حوزه کاری وبسایت من فروش انواع ماسک های صورت ورقه ای هست که می تونم با مقاله ای درباره طرز استفاده از ماسک ورقه ای یک محتوای همیشه سبز داشته باشم و با بروزرسانی اون رو عالی کنم.
سپاسگزارم از شما
سلام
دقیقا درسته، محتوایی که همیشه کاربر به دنبالش هست، میتونه به سئوی سایت شما کمک زیادی بکنه