هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
نکات کاربردی برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها / توضیح نکات کاربردی

1400/10/27

 

تمامی دیجیتال مارکتر ها و وب مستر ها برای اینکه بتوانند ایمیل مارکتینگ موفقی را داشته باشند، استراتژی های مختلفی را میچینند و در نهایت پروژه خود را نهایی میکنند. در این میان برخی از دیجیتال مارکتر ها هستند که با رعایت نکردن یکسری از نکات کل هزینه و وقت خود را به هدر می دهند و کمپین ایمیل مارکتینگ را با شکست مواجه می کنند. پس بنابراین این افراد به دنبال راه هایی برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها هستند.

اگر پای صحبت کارفرما ها نشسته باشید، قطعا مشاهده کردید که پس از بیان ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ سریعا با جمله نه مواجه میشوید. وقتی هم بخواهید علت را جویا شوید به جملاتی مشابه اینکه تجربه خوبی در این زمینه ندارند، هزینه زیادی را صرف ارسال ایمیل کردند ولی نتیجه نگرفتند، زمان زیادی را به این کار اختصاص دادند اما بی فایده بوده است و…. مواجه می شوید.

پس سعی کنید از الان به عنوان یک دیجیتال مارکتر حرفه ای نکات کاربردی ایمیل مارکتینگ را فرا بگیرید تا بتوانید تجربه خوبی را در این زمینه داشته باشید. قبل از اینکه به بررسی نکات بپردازیم می توانید ایمیل مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید تا اطلاعات خود را تکمیل کنید.

پس در ادامه با برتر آموز همراه باشید تا به توضیح مفصل جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها بپردازیم:

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • ایمیل مارکتینگ چیست؟
  • چرا باید از اسپم شدن ایمیل ها جلوگیری کنیم؟
  • اگر ایمیل وارد پوشه اصلی شود چه مزایایی دارد؟
  • نکات کاربردی برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

ایمیل مارکتینگ چیست؟

بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ در واقع به معنای ارسال پیام هدفمند برای جامعه هدف درست است. شما باید در ایمیل مارکتینگ یک راه تعامل با مشتری خود درست کنید. شما با ایمیل مارکتینگ میتوانید در مرحله اول مشتری های دائمی خود را حفظ کنید و برایشان پکیج های تخفیف قرار دهید و در مرحله بعد باید مشتری های بالقوه خود را به مشتری بالفعل تبدیل کنید.

چرا باید از اسپم شدن ایمیل ها جلوگیری کنیم؟

سوال مهمی که ممکن است برای هر شخصی با خواندن عنوان مقاله پیش بیاید این است که چرا اصلا باید از اسپم شدن ایمیل ها جلوگیری کنیم؟ باید بیان کنیم که برنامه Gmail الگوریتم های ورودی پیام های خود را آپدیت کرده و گسترش داده است به طوریکه اگر پیام ها با ابزار های ارسالی ایمیل انبوه ارسال مانند میل چیمپ ارسال شود و یا از نظر جیمیل پیام تبلیغاتی تشخیص داده شود وارد پوشه اسپم و با تب تبلیغات جیمیل خواهد شد.

بر اساس آمار و ارقام حدود 6 درصد پیام های ارسالی به جیمیل تبلیغاتی تشخیص داده می شود. که ممکن است تعدادی از آنها اسپم تشخیص داده شود. با رعایت نکات ارسال می توانید از اسپم شدن ایمیل ها جلوگیری کنید زیرا اگر ایمیل ها اسپم شود به احتمال زیر 10 درصد مشتری و جامعه هدف آن را خوانده و با شما ارتباط میگیرد. با توجه به هزینه زمانی و مالی که انجام دادید این 10 درصد بازدید در خوشبینانه ترین حالت برای شما آمار خوبی نخواهد بود.

اگر ایمیل وارد پوشه اصلی شود چه مزایایی دارد؟

خوب حالا می خواهیم بررسی کنیم که اگر ایمیل ها وارد پوشه اصلی بشود چه فایده ای دارد که میخواهیم برای آن تلاش کنیم و نکات کاربردی فرا بگیریم.

احتمال اینکه کاربران ایمیل را مشاهده کنند بیشتر است!

اگر ایمیل تبلیغاتی شما وارد پوشه اصلی کاربر شود احتمال اینکه کاربر آن را فقط مشاهده کنند چندین برابر بیشتر میشود، پس اینکه به تنهایی دلیل کافی برای این است که از اسپم شدن جلوگیری کنیم. به طور میانگین کاربران حداقل روزی 1 بار ایمیل خود را چک میکنند و احتمال اینکه ایمیل شما را باز کنند زیاد است.(مشاهده محتوای ایمیل شما به عنوان نویسی جذاب مربوط میشود که کاربر را کنجکاو کند تا درباره ی شما بداند.) از سوی دیگر نوتیفیکیشن های ایمیل روی گوشی کاربران معمولا نمایش داده میشود و از طریق هم کاربر ایمیل شما را مشاهده می کند.

افزایش نرخ تبدیل

اصلا نرخ تبدیل در ایمیل مارکتینگ یعنی چی؟ برای مثال شما برای 100 نفر از جامعه هدف خود ایمیل ارسال می کنید. اگر نکات را رعایت نکنید و ایمیل شما جزو اسپم ها قرار گیرد کاربران بسیار کمی آن را مشاهده میکنند برای مثال 5 نفر. اگر طبق فرمول نرخ تبدیل پیش رویم :

نرخ تبدیل = (خریداران نهایی تقسیم بر تعداد کل بازدید کنندگان ) ضربدر 100

تنها نرخ تبدیل شما 5 درصد خواهد بود که عددی بسیار کم است. حالا در نظر بگیرید، ایمیل های ارسالی خود را برای 100 نفر از جامعه هدف می فرستید و تمام ایمیل ها با موفقیت برای کاربران ارسال شده و در پوشه اصلی قرار میگیرد. تغداد نفراتی که ایمیل شما را مشاهده می کنند و روی آن کلیک کرده . با شما تعامل میگیرند حدود 60 نفر است.(این تعامل گرفتن در هر استراتژی ایمیل مارکتینگ متفاوت است. خیلی از افراد کاربران راه به سایت هدایت می کنند و از آنها اطلاعاتی ماننده شماره تماس میگیرند. برخی دیگر سریع کاربر را به صفحه محصولات ارجاع می دهند تا خرید انجام دهند.)

اگر بخواهیم با فرمول نرخ تبدیل پیش برویم، نرخ تبدیل این حالت حدود 60 درصد است که متوجه می شویم نرخ تبدیل چه افزایش چشمگیری داشته است. پس برای بهینه سازی و افزایش نرخ تبدیل باید از اسپم شدن ایمیل های خود جلوگیری کنید.

پیشنهاد میشود مقاله بهینه سازی نرخ تبدیل چیست؟ را مطالعه نمایید.

نکات کاربردی برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

نکات کاربردی برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

نکات کاربردی برای جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها

حالا به بخش مهم رسیدیم که به بررسی این نکات کاربردی می پردازیم:

ایمیل های انبوه ارسال نکنید.

پیشنهاد میکنم از ارسال ایمیل به صورت انبوه جدا خودداری نمایید. شاید فکر کنید که ممکن است زمان زیادی را برای یک ایمیل مارکتینگ اختصاص دهید و این عاقلانه نیست، اما خدمت شما باید بیان کنم که با اختصاص یک زمان بشتر می توانید نتیجه ایمیل مارکتینگ خود را تغییر دهید.

منظور از این قسمت این نیست که وارد جیمیل شوید و برای هر کدام از افراد جامعه هدف تک به تک ایمیل ارسال کنید، بلکه منظور این است که سعی کنید جامعه هدف را دسته بندی کنیدو افرادی که ویژگی های مشابه دارند را در یک دسته قرار دهید و سعی کنید دسته بندی های خود را بیشتر و تعداد افراد هر دسته را کاهش دهید. سپس در فاصله زمانی های معین و نه پشت سر هم به ارسال ایمیل ها بپردازید.

با انجام این کار از ورود پیام ها به پوشه اسپم تا حدالامکان جلوگیری می کنید. پس رعایت این نکته فراموش نشود.

ایمیل ها را قبل از ارسال شخصی سازی کنید.

اینکه بتوانید ایمیل ها را برای هر کاربر شخصی سازی کنید در واقع در ایمیل مارکتینگ خود تاثیرگزاری بیشتری را مشاهده میکنید. اینکه شما بخواهید بر هر فرد تک به تک ایمیل طراحی کنید تایم زیادی را از شما میگیرد. در مرحله اول می توانید برای هر دسته بندی کاربر محتوای جدا و متناسب با روحیات آن کاربران تهیه کنید. در مرحله بعدی میتوانید از ابزار های کاربردی برای شخصی سازی ایمیل استفاده نمایید.

ابزار Mailmerge یک ابزار مناسب برای شخصی سازی ایمیل ها است که می توانید از آنها استفاده نمایید. ابزار Saleshandy هم در زمینه شخصی سازی عملکرد مناسبی را دارد به این صورت که برای مشترکین خود می توانید فایل CVS آماده کنید و اطلاعات شخصی خود را در آنها قرار دهید. اگر بتوانید ایمیل هر فرد را متناسب با نام کاربری آن انجام دهید تاثیرگزاری بیشتری را خواهید داشت و نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

پیشنهاد میشود نکات کاربردی دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

از کلماتی که باعث اسپم شدن میشود جلوگیری کنید.

یکسری کلمات وجود دارند که جیمیل با مشاهده آنها به سرعت آن را اسپم تشخیص داده و پیام شما وارد پوشه اسپم میشود و در دسترس کاربر قرار نمیگیرد.

این کلمات شامل عبارت فروش ویژه ، تخفیف ،رایگان ، ارزان ترین قیمت ، تخفیف صد در صدی و…. میشود. سعی کنید تا حد الامکان از استفاده این کلمات در عنوان ایمیل خود جلوگیری نمایید.

بانک ایمیل نخرید.

سعی کنید برای ایمیل مارکتینگ خود، خودتان از مشتری ها و جامعه هدف ایمیل جمع آوری کنید و از بانک های ایمیلی که به فروش میرسد اسفاده نکنید. این کار چند علت دارد که به آن میپردازیم. اول اینکه در این بانک های ایمیل آماده ، ایمیل های نادرست به شدت یافت میشود، زیرا هدف اصلی فروشنده های بانک های ایمیلی جمع آوری آنهاست و به درست و یا غلط بودن آن نمی پردازند. دوم اینکه این بانک های ایمیل ممکن است اصلا جامعه هدف مورد نظر شما نباشند. برای مثال شما فروشنده لباس کودک هستید ولی به افرادی ایمیل ارسال می کنید که اصلا بچه ندارند. همین موضوع باعث میشود که تنوانید با بانک ایمیل ها ارتباط بگیرید و احساس کنید که ایمیل مارکتینگ کارکرد ندارد.

پس هم بانک ایمیل نگیرید هم سعی کنید به ایمیل های مشکوک و نادرست ایمیل ارسال نکنید.

پیشنهاد میشود مقاله اصطلاحات رایج دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

بانک ایمیل نخرید

بانک ایمیل نخرید

در ارسال ایمیل از قالب بندی صحیح استفاده کنید.

سعی کنید در ارسال محتوای ایمیل خود حرکات عجیب و غریب نداشته باشید. همانطور که بارها هم شنیده ایم زیبایی در سادگیست پس شما هم با قالبی ساده و در عین حال زیبا برای مشتری های خود ایمیل ارسال کنید.

ارسال ایمیل با فونت های عجیب، تصاویر پر حجم و انیمیشن ها و… کاملا ممنوع است. سعی کنید از فونتی مناسب و تصویری با حجم پایین استفاده نمایید. این کار از ارسال پیام های شما به پوشه اسپم به شدت جلوگیری میکند. پس سعی کنید از این نکته اسفاده نمایید و آن را رعایت کنید.

از حداقل لینک­ ها و Attachment ها استفاده کنید.

در ارسال ایمیل های خود سعی کنید از فایل های ضمیمه و لینک های زیادی استفاده نکنید. اینکه شما فایل های ضمیمه و لینک های زیادی قرار دهید از طرف Gmail ربات تشخیص داده میشوید و وارد پوشه اسپم خواهید شد. معمولا از یک Call to action مناسب استفاده کنید تا بتوانید با مشتری ارتباط خوب بگیرید.

سعی کنید فایل های HTML ارسال نکنید.

اگر نسبت فایل HTML شما به فایل های متنی بیشتر باشید. Gmail شما را اسپم تشخیص میدهد و فکر میکند که شخصی که این پیام را ارسال کرده ربات است و پیام شما را در لیست اصلی کاربر قرار نمی دهد. بنابراین سعی کنید این نکته را رعایت کنید.

پاورقی را جمع و جور کنید و ایمیل طولانی نفرستید.

شاید دوست داشته باشید در مرحله اول که ایمیل ارسال میکنید تمامی اطلاعات خود را کامل و دقیق در اختیار کاربر قرار دهید ولی این کار کاملا اشتباه است. نیازی نیست شما اطلاعات دقیق و ریز از نحوه فعالیت و قوانین و مقررات خود در ایمیل برای کاربران ارسال کنید. جای این موارد در وبسایت است و نه در ایمیل های تبلیغاتی. شما باید در این ایمیل ها با محتوای جذاب سعی کنید از کاربر Action دریافت نمایید و به سایت و یا شبکه های اجتماعی خود آنها را هدایت کنید. پس در پاورقی زیاده گویی نکنید و کاربر را از بازکردن ایمیل شما پشیمون نکنید.

از مخاطبین نظر سنجی کنید.

بازاریابی اجازه ای یکی از انواع بازاریابی است که باید در انجام هر کاری که با کاربران سر و کار دارد، در اولویت قرار گیرد. شما باید در نظر سنجی از مخاطبین خود بپرسید که آیا میخواهند ایمیل های شما را دریافت کنند یا خیر! اگر جواب کاربران خیر بود باید به آنها کاملا احترام بگذارید و از ارسال ایمیل به این دسته از افراد خودداری کنید. شما میتوانید با حذف کردن افرادی که مایل به برقراری ارتباط با شما نیستند از اسپم شدن ایمیل های خود برای بقیه کاربران جلوگیری کنید. بدین صورت که می توانید پبام های شخصی سازی شده تری را برای کاربران خود ارسال نمایید.

پیشنهاد میشود مقاله بهترین کتاب های دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

محتوای خوب بنویسید.

محتوای خوب بنویسید.

محتوای خوب بنویسید.

شما باید سعی کنید در ایمیل مارکتینگ محتوای خوب و کاربردی بنویسید. در محتوا های ایمیل خود سعی نکنید خیلی روی فروش مانور دهید چون شما قطعا نمیخواهید به افرادی که تا به حال به شما هیچ تعاملی نداشته اند فروش ایجاد کنید ، بلکه نیاز است ابتدا با تولید محتوای خوب آموزشی کاربر را به سمت خود جذب کنید، کاربر به مشتری بالقوه شما تبدیل شود. پس نوع محتوا نویسی خیلی در ایمیل مارکتینگ مهم است زیرا شما باید اعتماد کاربر را بدست آورید.

سخن آخر : 

سعی کرده ایم به طور کامل و کاربردی به توضیح جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها بپردازیم. سعی کنید با رعایت کاربردی نکات بالا ایمیل مارکتینگ های خوبی را تجربه کنید. به عنوان یک دیجیتال مارکتر از برنامه ریزی برای ایمیل مارکتینگ نترسید و سعی کنید همواره مهارت خود را افزایش دهید.

ایمیل مارکتینگ یکی از شیوه های خوب دیجیتال مارکتینگ است که می توانید با پرداخت هزینه پایین جامعه هدف زیادی را درگیر برند و کسب و کار خود کنید.

پیشنهاد میشود مقاله بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید تا با ابزار های ارسال ایمیل آشنا شوید.

اگر در این زمینه و ارسال ایمیل و راه های جلوگیری از اسپم شدن آنها تجربه و یا ایده ای دارید لطفا در قسمت کامنت با ما به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *