هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
دریافت ایمیل از مشتری

10 روش دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/07/14

شما در این مقاله در مورد اهمیت ایمیل مارکتینگ و همچنین

ترفندهای دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت به صورت کامل و جامع آموزش خواهید دید.

یکی از روش‌های جذاب تبلیغات، روش ایمیل مارکتینگ می‌باشد. البته شما برای اینکه تبلیغات موثر داشته باشید. باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت را در برنامه خود قرار دهید. ما در این مقاله قصد داریم به شما ترفندهایی را آموزش دهیم که می‌تواند، آمار دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت شما را افزایش دهد.

به یاد داشته باشید که شما باید با توجه به نیاز خود و با توجه به نوع محتوای سایت خود اطلاعات گفته شده را شخصی سازی کنید. همچنین شما باید در مراحل مختلف سایت خود را کال تو اکشن مناسب استفاده کنید که در ادامه بیشتر در این باره توضیح خواهیم داد. یکی از نکاتی که به صورت مکمل باید در موضوع دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت با آن توجه داشته باشید؛ این است که تمام تلاش خود را کار گیرید تا با آموزش وردپرس، دانش خود را در این زمینه افزایش دهید. با ما تا پایان این مقاله همراه باشید تا دلیل این موضوع را بهتر درک کنید.

10 روش دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت

ما در این بخش از مقاله نکاتی را به شما آموزش می‌دهیم که پیش نیاز آن درک صحیح از اصول بازاریابی آنلاین است. همانطور که می‌دانید بازاریابی آفلاین و بازاریابی آنلاین تفاوت‌هایی با یک دیگر دارد که شما باید نسبت به آن آگاهی داشته باشید. شما برای این که به صورت موثر دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت داشته باشید. باید با نگاه کاربران آنلاین آشنایی داشته باشید.

1.    استفاده از فراخوان عمل مناسب

زمانی که شما به دنبال دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت خود می‌باشید، باید به صورت موثر از آن‌ها درخواست کنید. یکی از راه‌هایی که می‌تواند برای شما معجزه کند، استفاده از فراخوان عمل مناسب است. به یاد داشته باشید که شما بواسطه یک فراخوان عمل مناسب می‌توانید مسیر گشت و گذار مخاطب خود را بررسی کنید. زمانی که شما متوجه شدید که مخاطب شما در چه بخش‌هایی بیشترین واکنش را دارد.

و یا شما دریافتید که مخاطب شما در کدام بخش از سایت شما بیشترین نیاز را دارد، می‌توانید از با استفاده از یک کال تو اکشن مناسب ایمیل او را دریافت کنید. به یاد داشته باشید که این موضوع نباید به گونه‌ای باشد که مخاطب شما را آزرده کند. متاسفانه مشاهده شده است که برخی از افراد در استفاده از کال تو اکشن رفتاری وسواس گونه دارند. به عنوان مثال ممکن است که فردی برای مطالعه یک مقاله به سایت شما مراجعه کرده باشد.

اگر شما در مرحله به مرحله از مطالعه او بخواهید یک کال تو اکشن برای او ارسال کنید. نه تنها آمار دریافت ایمیل از بازدیدکنندگان سایت شما افزایش پیدا نمی‌کند. بلکه میزان ورودی سایت شما کاهش پیدا می‌کند و نقطه مقابل نیز نرخ پرش سایت شما افزایش پیدا می‌کند. سعی کنید در استفاده از این تکنیک یک تعادل نسبی داشته باشید. سعی کنید برای این که نظر مخاطبین خود را به بهترین شکل ممکن به خود جذب کنید، از جملات مناسب استفاده کنید.

روش دریافت ایمیل از بازدیدکننده سایت

2.    محتوای طبقه بندی شده ارائه دهید

زمانی که فردی به سایت شما مراجعه می‌کند برای دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت، باید او را نیازمند نگه دارید. شما باید محتوای خود را به گونه‌ای طبقه بندی کنید که کاربر شما برای اینکه بتواند از محتوای شما بیشتر داشته باشد؛ اطلاعات مورد نیاز شما را به شما تحویل دهد. شما برای اینکه بتوانید به خوبی این کار را انجام دهید، نیازمند هرم بازاریابی محتوا خواهید بود.

در صورتی که شما با این موضوع آشنایی ندارید، به شما توصیه می‌کنم که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید. در آن بخش از مقاله « هرم بازاریابی محتوا چیست » به صورت کاربردی استفاده کنید. البته به یاد داشته باشید که شما باید همیشه محتوای خود را به روز نگه دارید. زمانی که شما از استراتژی هرم بازاریابی محتوا برای دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت استفاده می‌کنید. شما باید پویایی محتوای خود را حفظ کنید. در این صورت می‌توانید بازدهی مناسبی از کار خود دریافت کنید.

سعی کنید زمانی که از این استراتژی برای دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت استفاده می‌کنید. محتوای خود را غنی نگه دارید. همانطور که می‌دانید گاها برخی از سایت‌ها اقدام به تولید محتوا می‌کنند. البته تولید محتوایی که به صورت بازنویسی می‌باشد، در این صورت بازدهی شما کاملا مشخص است. شما نمی‌توانید بازدید کنندگان سایت خود را به صورت کامل اغنا کنید. در این صورت آن‌ها به شما نیاز نخواهند داشت و این اصل یعنی از دریافت ایمیل هم خبری نخواهد بود.

3.    کد تخفیف در ازای دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت

شما برای اینکه بتوانید نظر مخاطبین خود را به خود جلب کنید. باید به آن‌ها پیشنهاد رد نشدنی بدهید. اگر شما یک سایت فروشگاهی و یا یک سایت خبری می‌باشید، می‌توانید از این موضوع به نحو احسن استفاده کنید. منظور ما این است که شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا احساس طمع مخاطب خود را درگیر کند. به عنوان مثال می‌توانید به او بگویید، در صورتی که می‌خواهد محصولات شما را با تخفیف از شما خریداری کند. می‌تواند از شما کد تخفیف دریافت کند،  که این موضوع از طریق ایمیل امکان پذیر است.

البته به یاد داشته باشید که برای اینکه این موضوع برای مخاطب شما به صورت ملموس قابل احساس باشد. سعی کنید، که از جلوه ویژه نیز برای پیشنهاد خود استفاده کنید. در این صورت احتمال دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت افزایش پیدا خواهد کرد. به این نکته توجه داشته باشید که اگر قیمت محصولات خود را به صورت غیر واقعی افزایش دهید و سعی کنید که با تخفیف زیاد مخاطب را به خود جلب کنید. در این صورت شما نتیجه عکس خواهید گرفت، مخاطب در مدت زمان کوتاهی سایت شما را ترک خواهد کرد.

چگونگی دریافت ایمیل از مشتری

4. در ازای دریافت ایمیل به مخاطبان خود یک ارزش افزوده پیشنهاد دهید

زمانی که شما به بررسی سایت‌های مختلف می‌پردازید، متوجه می‌شوید که آن‌ها می‌توانند به شما خدماتی جانبی ارائه دهند. منظور ما از خدمات جانبی این است که نظر مخاطب خود را به صورت ویژه به خود جلب کنید. به عنوان مثال من یک سایت آموزش گیتار دارم، برای اینکه بتوانم یک خدمت جذاب به کاربران خود ارئه دهم. برای آن‌ها یک جلسه کوک کردن سایت به صورت آنلاین قرار می‌دهم.

به آن‌ها پیشنهاد می‌دهم، در صورتی که ایمیل خود را برای ما ارسال کنند. برای آن‌ها یک ایمیل  حاوی زمان و لینک یک جلسه آنلاین ارسال می‌کنیم، که می‌توانند به صورت رایگان ساز خود را کوک کنند. دقت کنید، یک کار خدمت سازنده و برد – برد است. چرا که زمانی که من به صورت فیس تو فیس با کاربران خود در ارتباط باشم. می‌توانم به صورت غیر مستقیم نیز به بازاریابی محصولات و خدمات خود مشغول شوم.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که راز دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت این است که این کار به صورت غیر مستقیم انجام شود. چرا که معمولا افراد در برابر اطلاعات شخصی خود همیشه یک گارد حفاظتی دارند. شما باید سعی کنید که به صورت غیر مستقیم از این گارد رد شوید. برای این کار باید سعی کنید که به مخاطبان خود نزدیک شوید.

5. افزایش بازدید سایت یک مکمل جذاب است

هدف شما از دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت ممکن است که به دست آوردن یک بانک اطلاعات قوی از مخاطبین هدف حوزه کاری شما باشد. شما برای این که بتوانید ایمیل مخاطبان خود را دریافت کنید، باید علاوه بر برنامه ریزی برای دریافت ایمیل از مخاطبان خود؛ یک برنامه ریزی جذاب داشته باشید تا بازدید از سایت خود را افزایش دهید، در این صورت به صورت غیر مستقیم آمار دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

اگر شما به دنبال راهکاری برای افزایش بازدید از سایت خود می‌باشید، تنها یک راه حل بیشتر نخواهید داشت، آن هم انجام سئو به صورت تخصصی است. در صورتی که شما در این باره اطلاعات مناسبی ندارید. می‌توانید به بخش آموزش‌های سایت برترآموز مراجعه کنید. در این بخش از « آموزش سئو » به صورت کاربردی استفاده کنید. این آموزش به صورت ویژه به گونه‌ای طراحی شده است، که برای همه مفید است. چه برای کسی که در این حوزه مشغول است و چه کسی که می‌خواهد شخصی را در این حوزه استخدام کند.

در نهایت به این نکته توجه داشته باشید که دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت یک عامل چند متغیره است. شما برای اینکه بتوانید آمار دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت خود را افزایش دهید، باید عوامل مختلف که روی آن تاثیر گذار است را افزایش دهید. شما نمی‌توانید به صورت تک بعدی در این حوزه موفق عمل کنید. سعی کنید مواردی که فکر می‌کنید در این حوزه موثر است را در بخش کامنت‌های این مقاله با دیگران به اشتراک بگذارید.

6.  سعی کنید لندینگ پیج مناسب استفاده کنید

شما برای اینکه بتوانید آمار دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت را افزایش دهید، می‌توانید از لندینگ پیج و یا صفحات فرود مناسب استفاده کنید. در گذشته و در سال‌های اولیه که مردم تازه به محیط وب دسترسی پیدا کرده بودند و همچنین خیلی استفاده از ایمیل رایج نبود. استفاده از لندینگ پیج بسیار مفید فایده بود، اما امروزه ممکن است که شما از این روش نتجه مناسبی دریافت نکنید. علت این موضوع نیز کاملا مشخص است. به علت اینکه بسیاری از سایت‌ها از این روش استفاده می‌کنند و به نوعی این روش یک روش تکراری است.

اما شما نباید ناامید شوید، خوشبختانه شما می‌توانید با مراجعه به بخش مقالات سایت برترآموز و استفاده از مقاله « 15 نکته برای افزایش نرخ صفحات ورود » به صورت کاربردی و جامع استفاده کنید. سعی کنید برای اینکه یک بازدهی مناسب دریافت کنید. تمام تلاش خود را کار گیرید تا یک لندینگ پیج کاملا متفاوت طراحی کنید. به یاد داشته باشید، در صورتی که شما بتوانید لندینگ پیج‌های جذاب طراحی کنید. می‌توانید آمار بازدید از سایت خود را به صورت قابل توجه‌ای افزایش دهید. در این صورت مجددا به صورت غیر مستقیم آمار دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

یکی از مهمترین نکاتی که شما می‌توانید برای طراحی یک صفحه فرود موثر از آن استفاده کنید، این است که تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از ادبیات کاربران خود استفاده کنید. در این صورت می‌توانید نرخ تبدیل  لندینگ پیج خود را افزایش دهید. به یاد داشته باشید که این روش در صورتی که همراه با خلاقیت و با توجه به مخاطب هدف طراحی شود. می‌تواند برای شما مزایای بسیار داشته باشید که یکی از این مزایا افزایش آمار دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت می‌باشد.

7. به بازدید کنندگان خود یک پیشنهاد جذاب بدهید

سعی کنید که به بازدید کنندگان سایت خود به صورت مستقیم که پیشنهاد جذاب بدهید. پیشنهادی که در آن نیاز و تمایلات مخاطب شما هدف گرفته شده باشد. شما بواسطه انجام این کار می‌توانید آمار دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت خود را به خوبی افزایش دهید. البته منظور ما از پیشنهاد به صورت مستقیم به نحوی نیست که مخاطبان شما را آزرده کند و  به آن‌ها احساس بد منتقل کند. منظور ما این است که شما پیشنهاد خود را خلاصه و شفاف منتقل کنید.

به عنوان مثال فرض کنید، که شما یک سایت تولید کننده مقاله به صورت تخصصی دارید و یا شما یک سایت بررسی محصولات به صورت تخصصی دارید. شما معمولا در سایت خود یک محتوای جذاب متنی همراه با تصاویری جذاب طراحی و تولید می‌کنید. قطعا شما هم از این موضوع آگاه می‌باشید، که افراد معمولا تماشا کردن را به مطالعه کردن ترجیح می‌دهند. شما نیز می‌توانید از این گزینه به نفع خود استفاده کنید.

شما در میان مطالب خود باید یک فیلم کوتاه و در حد چند ثانیه‌ای قرار دهید. این فیلم باید توضیح مقاله به صورت جامع و خلاصه باشد، همچنین حاوی نکاتی تکمیلی باشد که نظر مخاطبان را به خود جلب کند. در پایان فیلم و یا در زیر این فیلم برای مخاطبان خود یک کال تو اکشن جذاب طراحی می‌کنید. در مرحله بعد به این نکته اشاره می‌کنید، در صورتی که تماشای این فیلم علاقه‌مند می‌باشید. می‌توانید ایمیل خود را وارد کنید و ما لینک دانلود و تماشای آنلاین این فیلم را برای شما ارسال خواهیم کرد.

8. برای دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت مخاطبان خود را در انتظار نگه دارید

شما برای اینکه بتوانید از این روش استفاده کنید، باید یک محتوا کامل و درجه یک به مخاطبین خود ارائه دهید. مهم نیست که شما چه محصول و خدماتی را به فروش می‌رسانید، مهم نیست که حوزه فعالیت شما چیست! مهم این است که شما چگونه مخاطبان خود را غافلگیر می‌کنید. اگر شما تجربه استفاده از سایت‌های دانلود فیلم و سریال را داشته باشید، معمولا زمانی که دانلود شما کاملا رایگان است.  شما در صفحه دانلود نهایی اندکی منتظرم می‌‍مانید. این مدت زمان ممکن است در حد چند ثانیه باشد.

حال شما می‌توانید از این موضوع به نفع خود استفاده کنید. منظور ما این است که شما می‌توانید با تولید یک محتوای بسیار کاربردی و مهم در نقطه حساس آن از مخاطب خود در خواست اطلاعات کنید. به عنوان مثال فرض کنید، که شما یک محتوای ویدیویی جذاب تولید کرده‌اید و مخاطب شما در حال تماشای آن می‌باشد. شما باید زمانی که مخاطب منتظر یک اتفاق خواست است، دسترسی او را متوقف کنید و از او در خواست ایمیل کنید. در صورتی که مخاطب شما تمایلی به دادن ایمیل خود ندارد باید مدت زمانی مشخصی را منتظر بماند.

شما از این روش در محتوای متنی نیز می‌توانید استفاده کنید. به عنوان مثال می‌توانید بگویید، در صورتی که شما نیاز به آپدیت مقاله و این محتوا دارید. می‌توانید ادامه آن را به صورت اختصاصی از طریق ایمیل خود دریافت کنید. اگر شما تمایلی به این موضوع ندارید می توانید صبر کنید تا هفته آینده که مقاله به صورت عمومی منتشر می‌شود. البته به  این موضوع توجه داشته باشید که این روش برای دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت شما نباید به صورت افراطی استفاده شود. بلکه شما باید از این روش به صورت محدود و در موارد خاص استفاده کنید.

9. استفاده از شبکه‌های اجتماعی

یکی از بهترین کارهای که شما می‌توانید برای افزایش آمار دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت خود انجام دهید، این است که یک لینک قوی بین شبکه‌های اجتماعی و سایت خود ایجاد کنید. از طرفی به این نکته توجه داشته باشید که شما باید از مخاطبین هدف خود در تمامی فضا‌ها استفاده کنید. حال سوال اساسی این است که چگونه بواسطه شبکه‌های اجتماعی آمار بازدید از سایت و آمار دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت خود را افزایش دهیم؟

در مرحله اول به یاد داشته باشید، شما باید در تمامی مراحلی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنید. آدرس و مشخصات سایت خود را به صورت پیوست قرار دهید، چرا که افراد زیادی ممکن است که از وجود سایت شما اطلاعی نداشته باشند. از این رو شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا آن‌ها از حضور شما آگاه شوند. در مرحله بعدی شما باید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا مخاطبین خود را به سایت خود منتقل کنید. در این صورت شما می‌توانید بواسطه روش‌هایی که در قبل بیان شده است آمار دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت افزایش دهید.

تاثیر شبکه اجتماعی در دریافت ایمیل

البته شما می‌توانید برای اینکه آمار دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت افزایش دهید، به صورت مستقیم برای این موضوع لندینگ پیج‌های اختصاصی طراحی کنید. به عنوان مثال شما می‌توانید، در صفحه استوری خود یکی رشته استوری جذاب قرار دهید. به گونه‌ای که نظر مخاطب خود را به صورت کامل به خود جذب کنید. سپس در مرحله بعد برای دریافت ادامه محتوای شما یک لینک اختصاصی برای او ارسال کنید. در صورتی مخاطب می‌تواند به ادامه این محتوا دسترسی داشته باشد که ایمیل خود را در اختیار شما قرار دهد. البته این استراتژی باید با استفاده از تکنیک‌های بازاریابی  باشد.

10. برای دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت یک استراتژی خروج داشته باشید

به عنوان آخرین ترفند برای دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت شما باید یک استراتژی خروج رد نشدنی داشته باشید. شاید استراتژی خروج برای شما اندکی نامفهوم باشد، با ما تا پایان این بخش همراه باشید تا مفهوم این ترفند را بهتر درک کنید. زمانی که شخصی به سایت شما مراجعه می‌کند، ممکن است که دلایل مختلفی داشته باشد. شما باید با توجه به نوع سایت خود و نوع مخاطبین درگیر سایت خود این دلایل را دسته بندی کنید.

سپس در مرحله بعدی اگر بواسطه تمامی ترفندهای قبلی نتوانستید از بازدید کنندگان سایت خود ایمیل دریافت کنید. در هنگام خروج از سایت خود یک پاپ آپ برای او ارسال می‌کنید. پاپ آپ شما باید پاسخ به عللی باشد که ممکن است که یک فرد به سایت شما مراجعه کرده باشد. به عنوان مثال فرض کنید من مشاور یک شرکت سرمایه گذاری می‌باشم. در سایت خود یک اصول سرمایه گذاری را آموزش می‌دهم. قطعا استفاده از ایمیل افراد می‌تواند برای من مزایای بسیاری داشته باشد.

در صورتی که من در تمامی مراحل قبلی نتوانستم با او ارتباط برقرار کنم، به او پیشنهاد میدهم که بواسطه ایمیل خود لینک یک گردونه شانس را دریافت کند. در این گردونه شانس جوایز بسیاری قرار دارد. از جمله هدیه نقدی، مشاوره، رایگان، پوچ و… . همانطور که می‌دانید شما می‌توانید، تعیین کنید که هر گزینه چه میزان شانس برنده شدن داشته باشد. شما به این موضوع فکر کنید که چگونه می‌توانید با یک پیشنهاد رد نشدنی مخاطب خود را متحیّر کنید. این موضوع بسیار به محتوایی که شما برای سایت خود تولید می‌کنید، بستگی دارد. سعی کنید این بخش را به شدت شخصی سازی کنید و خلاقیت داشته باشید.

سخن پایانی

در پایان ذکر این نکته حائز اهمیت است که شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگ معمولا یک سرمایه قابل توجه برای تبلیغات در حوزه ایمیل مارکتینگ قرار می‌دهند. در نتیجه اگر دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت اهمیتی نداشته باشد و یا بازدهی مناسبی نداشته باشد. شرکت‌های بزرگ نیز برای تبلیغات خود به سراغ راه حل‌های دیگری میروند.

البته تنها دریافت ایمیل از بازدید کنندگان سایت کافی نیست. مرحله بعدی که بسیار مهم و سرنوشت ساز است، استفاده از یک محتوای تبلیغاتی مناسب است. چرا که در صورتی که مخاطب شما از شما یک ایمیل نامناسب و غیر جذاب دریافت کند. به راحتی شما در لیست اسپم خود قرار می‌دهد. سعی کنید که محتوای تبلیغاتی خود را مبتنی بر اصول روانشناسی بازار منتشر کنید، در این صورت بازدهی شما نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

 

 

 

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *