اگر به دنبال کسب درآمد از روشی جذاب و با پرستیژ به نام تبلیغات اینترنتی هستید، در این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله ضمن معرفی راه های مختلف برای کسب درآمد از تبلیغات، نکاتی جذاب برای افزایش مشتری و بهره وری تبلیغات اینترنتی اجرا شده توسط شما ارائه شده است. در ادامه نیز با ما همراه باشید.
راجع به کسب درآمد از سایر روش ها در برترآموز صحبت کرده ایم و اکنون می خواهیم در مورد پول درآوردن از تبلیغات آنلاین توضیح بدهیم. تبلیغات ابزاری قدرتمند برای گسترش کسب و کار و معرفی بیزینس شما به سایر مردم است. از سویی دیگر، تبلیغات منبعی برای کسب درآمد از سایر روش های کسب و کار در اینترنت است.
ما در این بخش به توضیح مباحث دیگر نمی پردازیم و این مطلب صرفاً درباره تبلیغات است. اینکه از این تبلیغات چگونه درآمد کنید بر عهده خودتان است و می توانید با انتخاب یک روش کاری، تبلیغات را به عنوان شیوه درآمدزایی خود انتخاب کنید.
تبلیغات گوگل ادوردز یکی از به صرفه ترین و هدفمندترین انواع تبلیغات است. در این روش تبلیغاتی، پا پرداخت هزینه به ازای هر کلیک یا انجام کاری و نه نمایش تبلیغات متقاضی بر روی کلمه ای که در نظر دارد به صفحه اول و بر اساس میزان پرداختی در نتایج اولیه گوناگون قرار می گیرد.
برای کسب درآمد از این روش می توانید آموزش کار با گوگل ادوردز را یاد گرفته و تبلیغات کارفرمایان را خود شما به عهده بگیرید. تبلیغات ادوردز گوگل به دو نوع پرداخت به ازای کلیک و پرداخت به ازای انجام یک کار (همچون عضویت) تقسیم می شود.
تبلیغات بنری به قرار دادن بنر یک سایت یا کسب و کار در سایتی دیگر گفته می شود. این روش هنوز هم از بهترین و پربازده ترین انواع تبلیغات است. تبلیغات بنری انواع مختلفی دارند که مشهورترین آن ها تبلیغات بنری ثابت و تبلیغات بنری متحرک (گیف) است.
در این روش تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک بر روی نر یا متن تبلیغاتی اش پرداخت می کند. برای کسب درآمد از این روش می توانید در سایت های کسب درآمد کلیکی عضو شده و با کلیک و یا مشاهده سایر تبلیغ ها به کسب درآمد بپردازید.
در این روش شما باید لینکی را می خواهید در اختیار عموم قرار بگذارید توسط وب سایت های فعال در این حوزه تغییر داده و پس از تغییر لینک آن را در اختیار عموم قرار دهید. با این کار، کاربر قبل از دریافت لینک دانلود وارد صفحات تبلیغات زمان دار می شود که به ازای هر بازدید به شما مبلیغی پرداخت خواهد شد.
تبلیغات ویدئویی از مدرن ترین انواع تبلیغات هستند که توسط نرم افزارهای گرافیکی و ساخت ویدئو ایجاد می شوند. این نوع تبلیغات بازدهی بالایی دارند. بهترین کار برای کسب درآمد از این روش این است که در اینستاگرام یا یوتیوب تولید محتوا کرده و تبلیغات بگیرید.
در این روش شما لینک خود را توسط سایت های فعال این حوزه کوتاه کرده و سپس در اختیار کاربران خود قرار می دهید. از آن پس به ازای هر بازدید، به شما وجهی پرداخت خواهد شد.
روش های تبلیغات اینترنتی فوق العاده زیاد هستند و توضیحات آنها در مطلبی مختصر نمی گنجد. اما شما می توانید با تولید محتوا یا راه اندازی کسب و کار از طریق سایر روش ها، از تبلیغات اینترنتی برای کسب درآمد آنلاین استفاده کنید.
بسیاری از کسبوکارهای کوچک از تبلیغات موتورهای جستجو که به آن گوگل ادز گفته می شود استفاده میکنند، اما گاهی اوقات تمایلی به امتحان کردن تبلیغات نمایشی اینترنتی ندارند، بهویژه به دلیل اینکه نیاز به طراحی خلاقانه است. سایر کسب و کارها دوست دارند کلمات کلیدی خاصی را با تبلیغات موتورهای جستجو به صفر برسانند.
با این حال، من تاکید می کنم که رمز موفقیت تبلیغات، آزمایش و آزمایش است و اگر تبلیغات اینترنتی شما فقط به موتورهای جستجو محدود می شود، شما در حال تست کردن یک نوع از تبلیغا هستید و پیشنهاد می کنیم که از سایر روش های تبلیغاتی نیز برای معرفی کسب و کار خود و برای تبلیغات استفاده داشته باشید.
تبلیغات نمایشی در اینترنت می تواند بسیار محدود و با دقت مورد هدف قرار گیرد. این می تواند حتی برای مشاغل کوچک و محلی بسیار موثر باشد. نرخ کلیک برای تبلیغات نمایشی اینترنتی کاهش یافته است و بسیار پایین است، معمولاً کمتر از 0.05 درصد. اما حتی اگر هزینه آن معمولاً بسیار پایین است، این تبلیغات همچنان میتوانند سودآور باشند، حتی اگر از آنها برای ایجاد فروش استفاده کنید و نه تنها استراتژی برندسازی را تقویت کنید.
تبلیغات اینترنتی نمایشی معمولاً بر اساس هزینه به ازای نمایش، یا به طور خاص، بر اساس هزینه هر هزار نمایش، CPM (از اصطلاح رومی برای هزاران) خریداری می شود. گاهی اوقات آن را بر اساس هزینه به ازای هر کلیک و یا حتی به قیمت به ازای فروش فروخته می شود.
برخی از مردم فکر می کنند تبلیغات نمایشی اینترنتی بیشتر برای «برندسازی» است تا فروش و یا شاید برای اهداف خاصی مانند تبلیغ رویداد. اما من معتقدم که این مفهوم در حال تغییر است – من مطمئناً دیده ام که باعث فروش می شود. اگرچه بیشتر مشاغل کوچک ممکن است بخواهند ابتدا تبلیغات موتورهای جستجو را امتحان کنند، احتمالاً باید تبلیغات نمایشی اینترنتی را نیز آزمایش کنند.
با تبلیغات نمایش اینترنتی، می توانید تبلیغات خود را نه تنها برای وب سایت های خاص، بلکه برای یک صفحه خاص از یک وب سایت خاص نیز هدف قرار دهید.
نکته ای که برای کسب درآمد از تبلیغات وجود دارد و دارای اهمیت بالایی است آن است که باید تبلیغاتی که دریافت می کنید را به خوبی اجرا کنید. اگر تبلیغاتی که اجرا می کنید برای کسب و کارها مفید واقع شود، مشتریان بیشتری دریافت خواهید کرد. هم مشتریان ثابتی خواهید داشت و هم با تکنیک های وایرال مارکتینگ، می توانید مشتریان بالقوه جدید و زیادی را جذب کنید.
اگر تبلیغات ویدیویی را امتحان کردید، مطمئن شوید که کیفیت ویدیو بسیار قوی است و فراخوان خود را فراموش نکنید! عجله نکن زمان تبلیغات ویدیویی خود را تا زمانی که حداقل چند تبلیغ ویدیویی خوب آماده ندارید، برنامه ریزی نکنید تا بتوانید نتایج را مقایسه کنید. اگرچه ایجاد یک تبلیغ ویدیویی عالی کمی تلاش می کند، اما حس مشروعیت و کیفیت را در مورد کسب و کار شما نیز منتقل می کند.
نکته اصلی این است که در حالی که تبلیغات نمایشی اینترنتی می تواند برای هدف قرار دادن مخاطبان بسیار خاص مورد استفاده قرار گیرد، می تواند به همان اندازه برای برندسازی و افزایش فروش موثر باشد. درست مانند هر نوع تبلیغات، شما نیاز به تست و تست مجدد دارید. در حالت ایده آل، تک تک متغیرهای اصلی را یکی یکی تست کنید. بله، زمان زیادی طول می کشد. زمان زیادی اما چه کسی تا به حال گفته است که گرفتن نتایج عالی تبلیغات آسان است؟
در این مقاله در مورد کسب درآمد از تبلیغات اینترنتی صحبت کردیم و ضمنا نکاتی را توضیح دادیم که موجب افزایش بازدهی تبلیغات و در نتیجه بیشتر شدن مشتریان می شود. اگر تاکنون تجربه کسب درآمد از تبلیغات داشته اید یا کارهایی انجام داده اید که باعث افزایش درآمد شما از تبلیغات اینترنتی شده در بخش کامنت های همین پست با ما به اشتراک بگذارید.
بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را میزند". فردیش نیچه
نظرات کاربران