هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
کسب درآمد از تبلیغات

کسب درآمد از تبلیغات با چند روش ساده + نکات کسب درآمد از تبلیغات اینترنتی

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1400/11/28

اگر به دنبال کسب درآمد از روشی جذاب و با پرستیژ به نام تبلیغات اینترنتی هستید، در این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله ضمن معرفی راه های مختلف برای کسب درآمد از تبلیغات، نکاتی جذاب برای افزایش مشتری و بهره وری تبلیغات اینترنتی اجرا شده توسط شما ارائه شده است. در ادامه نیز با ما همراه باشید.

کسب درآمد از اینترنت با تبلیغات

راجع به کسب درآمد از سایر روش ها در برترآموز صحبت کرده ایم و اکنون می خواهیم در مورد پول درآوردن از تبلیغات آنلاین توضیح بدهیم. تبلیغات ابزاری قدرتمند برای گسترش کسب و کار و معرفی بیزینس شما به سایر مردم است. از سویی دیگر، تبلیغات منبعی برای کسب درآمد از سایر روش های کسب و کار در اینترنت است.

ما در این بخش به توضیح مباحث دیگر نمی پردازیم و این مطلب صرفاً درباره تبلیغات است. اینکه از این تبلیغات چگونه درآمد کنید بر عهده خودتان است و می توانید با انتخاب یک روش کاری، تبلیغات را به عنوان شیوه درآمدزایی خود انتخاب کنید.

کسب درآمد از تبلیغات

تبلیغات گوگل ادوردز

تبلیغات گوگل ادوردز یکی از به صرفه ترین و هدفمندترین انواع تبلیغات است. در این روش تبلیغاتی، پا پرداخت هزینه به ازای هر کلیک یا انجام کاری و نه نمایش تبلیغات متقاضی بر روی کلمه ای که در نظر دارد به صفحه اول و بر اساس میزان پرداختی در نتایج اولیه گوناگون قرار می گیرد.

برای کسب درآمد از این روش می توانید آموزش کار با گوگل ادوردز را یاد گرفته و تبلیغات کارفرمایان را خود شما به عهده بگیرید. تبلیغات ادوردز گوگل به دو نوع پرداخت به ازای کلیک و پرداخت به ازای انجام یک کار (همچون عضویت) تقسیم می شود.

تبلیغات بنری

تبلیغات بنری به قرار دادن بنر یک سایت یا کسب و کار در سایتی دیگر گفته می شود. این روش هنوز هم از بهترین و پربازده ترین انواع تبلیغات است. تبلیغات بنری انواع مختلفی دارند که مشهورترین آن ها تبلیغات بنری ثابت و تبلیغات بنری متحرک (گیف) است.

از تبلیغات کلیکی

در این روش تبلیغ دهنده به ازای هر کلیک بر روی نر یا متن تبلیغاتی اش پرداخت می کند. برای کسب درآمد از این روش می توانید در سایت های کسب درآمد کلیکی عضو شده و با کلیک و یا مشاهده سایر تبلیغ ها به کسب درآمد بپردازید.

از تبلیغات لینک غیر مستقیم

در این روش شما باید لینکی را می خواهید در اختیار عموم قرار بگذارید توسط وب سایت های فعال در این حوزه تغییر داده و پس از تغییر لینک آن را در اختیار عموم قرار دهید. با این کار، کاربر قبل از دریافت لینک دانلود وارد صفحات تبلیغات زمان دار می شود که به ازای هر بازدید به شما مبلیغی پرداخت خواهد شد.

از تبلیغات ویدئویی

تبلیغات ویدئویی از مدرن ترین انواع تبلیغات هستند که توسط نرم افزارهای گرافیکی و ساخت ویدئو ایجاد می شوند. این نوع تبلیغات بازدهی بالایی دارند. بهترین کار برای کسب درآمد از این روش این است که در اینستاگرام یا یوتیوب تولید محتوا کرده و تبلیغات بگیرید.

تبلیغات کوتاه کننده لینک

در این روش شما لینک خود را توسط سایت های فعال این حوزه کوتاه کرده و سپس در اختیار کاربران خود قرار می دهید. از آن پس به ازای هر بازدید، به شما وجهی پرداخت خواهد شد.

سایر تبلیغات

روش های تبلیغات اینترنتی فوق العاده زیاد هستند و توضیحات آنها در مطلبی مختصر نمی گنجد. اما شما می توانید با تولید محتوا یا راه اندازی کسب و کار از طریق سایر روش ها، از تبلیغات اینترنتی برای کسب درآمد آنلاین استفاده کنید.

مزایای تبلیغات اینترنتی

بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک از تبلیغات موتورهای جستجو که به آن گوگل ادز گفته می شود استفاده می‌کنند، اما گاهی اوقات تمایلی به امتحان کردن تبلیغات نمایشی اینترنتی ندارند، به‌ویژه به دلیل اینکه نیاز به طراحی خلاقانه است. سایر کسب و کارها دوست دارند کلمات کلیدی خاصی را با تبلیغات موتورهای جستجو به صفر برسانند.

با این حال، من تاکید می کنم که رمز موفقیت تبلیغات، آزمایش و آزمایش است و اگر تبلیغات اینترنتی شما فقط به موتورهای جستجو محدود می شود، شما در حال تست کردن یک نوع از تبلیغا هستید و پیشنهاد می کنیم که از سایر روش های تبلیغاتی نیز برای معرفی کسب و کار خود و برای تبلیغات استفاده داشته باشید.

تبلیغات نمایشی در اینترنت می تواند بسیار محدود و با دقت مورد هدف قرار گیرد. این می تواند حتی برای مشاغل کوچک و محلی بسیار موثر باشد. نرخ کلیک برای تبلیغات نمایشی اینترنتی کاهش یافته است و بسیار پایین است، معمولاً کمتر از 0.05 درصد. اما حتی اگر هزینه آن معمولاً بسیار پایین است، این تبلیغات همچنان می‌توانند سودآور باشند، حتی اگر از آنها برای ایجاد فروش استفاده کنید و نه تنها استراتژی برندسازی را تقویت کنید.

تبلیغات اینترنتی نمایشی معمولاً بر اساس هزینه به ازای نمایش، یا به طور خاص، بر اساس هزینه هر هزار نمایش، CPM (از اصطلاح رومی برای هزاران) خریداری می شود. گاهی اوقات آن را بر اساس هزینه به ازای هر کلیک و یا حتی به قیمت به ازای فروش فروخته می شود.

برخی از مردم فکر می کنند تبلیغات نمایشی اینترنتی بیشتر برای «برندسازی» است تا فروش و یا شاید برای اهداف خاصی مانند تبلیغ رویداد. اما من معتقدم که این مفهوم در حال تغییر است – من مطمئناً دیده ام که باعث فروش می شود. اگرچه بیشتر مشاغل کوچک ممکن است بخواهند ابتدا تبلیغات موتورهای جستجو را امتحان کنند، احتمالاً باید تبلیغات نمایشی اینترنتی را نیز آزمایش کنند.

با تبلیغات نمایش اینترنتی، می توانید تبلیغات خود را نه تنها برای وب سایت های خاص، بلکه برای یک صفحه خاص از یک وب سایت خاص نیز هدف قرار دهید.

پلاگین فروشگاه ساز

30 نکته ای که می توانید استفاده کنید تا تبلیغات بهتری به نمایش بگذارید 🙂

نکته ای که برای کسب درآمد از تبلیغات وجود دارد و دارای اهمیت بالایی است آن است که باید تبلیغاتی که دریافت می کنید را به خوبی اجرا کنید. اگر تبلیغاتی که اجرا می کنید برای کسب و کارها مفید واقع شود، مشتریان بیشتری دریافت خواهید کرد. هم مشتریان ثابتی خواهید داشت و هم با تکنیک های وایرال مارکتینگ، می توانید مشتریان بالقوه جدید و زیادی را جذب کنید.

  • طراحی تبلیغات را ساده نگه دارید، اما آن را سریع کنید. رنگ‌ها را در عین جذابیت ظاهر کنید. اگر از یک تصویر استفاده می کنید، فقط از یکی استفاده کنید.
  • تیترهای بزرگ خوب هستند، اما تبلیغ خود را آنقدر شلوغ نکنید که غیرحرفه ای به نظر برسد. به اصطلاح “فضای سفید” نیز می تواند قدرتمند باشد.
  • کنتراست زیادی بین پس‌زمینه‌تان و نوع تیترها داشته باشید.
  • از تمام کلاهک ها خودداری کنید.
  • از معکوس کردن حروف از پس‌زمینه خودداری کنید (مثلاً حروف سفید از پس‌زمینه سیاه بیرون می‌آیند).
  • یک تیتر قدرتمند و جلب توجه داشته باشید.
  • متن را حداقل نگه دارید. هر چه کلمات کمتر، بهتر است. بیشتر به یک بیلبورد فکر کنید تا یک آگهی مجله.
  • طراحی کلی را جذاب نگه دارید، از جمله انتخاب نوع فونت و قرار دادن متن. فکر می‌کنم مردم بیشتر روی تبلیغات جذاب و شرکت‌هایی که آن‌ها را ایجاد می‌کنند، کلیک می‌کنند و نسبت به آنها تمایل بیشتری دارند.
  • یک فراخوان ویژه برای اقدام داشته باشید. اما توجه داشته باشید که در برخی موارد – به عنوان مثال، اگر تبلیغ شما برای شروع یک خرید بزرگ طراحی شده است – ممکن است «تحرک برای اقدام» برای «بیشتر بدانید» کلیک کنید، نه لزوماً برای خرید فوری.
  • به طور کلی، هدف شما از زمانی که شخصی بر روی آگهی نمایش بنری شما کلیک می کند، انتقال مشتری به صفحه فرود شما است، نه اینکه تعهد خرید داشته باشید. اگر بخواهید از صفحه فرود بفروشید، نه از بنر، فروش بیشتری خواهید داشت. اگر کاربران احساس کنند که حتی به طور آزمایشی به یک فروش متعهد می شوند، یا حتی احتمالاً با فروش سختی مواجه خواهند شد، کلیک نمی کنند.
  • زمانی که به سرفصل ها، کپی و طراحی تبلیغاتی فکر می کنید که توجه مشتریان بالقوه شما را جلب می کند و آنها را برای اقدام ترغیب می کند، زمینه ای را در نظر بگیرید که در آن تبلیغ نمایشی شما دیده می شود.
  • ابتدا تبلیغ را به ذهنیت مشتری خود ببرید، نه بلافاصله به محصول خود. به جای تیتر «تعطیلات مسافرتی با تخفیف!» در عوض در نظر بگیرید: «می‌توانید فردا در یک ساحل شنی باشید. . “
  • از بنرهای با اندازه استاندارد استفاده کنید، بنابراین اگر آنها شروع به کار کردند، می توانید از همان بنرها در بسیاری از وب سایت ها یا شبکه های تبلیغاتی مختلف استفاده کنید.
  • از پرداخت حق بیمه برای تبلیغات با اندازه های عجیب و غریب، بزرگتر یا صفحه اول خودداری کنید. در عوض، توجه تبلیغات خود را به خود جلب کنید و آنها را از طریق تلاش های خلاقانه خود مؤثر کنید، نه صرفاً با صرف هزینه بیشتر برای به دست آوردن اندازه بزرگتر.
  • ممکن است بخواهید چند انیمیشن را در تبلیغات خود آزمایش کنید، اما این کار را با احتیاط انجام دهید. به یاد داشته باشید، مخاطبان شما به اندازه شما در مورد تبلیغ شما هیجان زده نیستند و ممکن است با یک تبلیغ بیش از حد متحرک به اشتباه برخورد کنند.
  • از تبلیغات پاپ آپ استفاده نکنید – همه آنها را آزاردهنده می دانند.
  • برخلاف تبلیغات نمایشی موتورهای جستجو، مخاطب هدفی که می‌خواهید به آن دسترسی پیدا کنید، فرض نمی‌کند که تبلیغات بنری شما برای آنها جذابیت خاصی دارد. بنابراین شما می خواهید مشخص کنید که مخاطبان تبلیغ چه کسانی هستند. به شدت روی بهترین مخاطبان خود – مخاطبانی که به احتمال زیاد پاسخ می‌دهند – تمرکز کنید، حتی اگر در خطر از دست دادن چشم‌اندازهای حاشیه‌ای باشید.
  • یک پیشنهاد آبدار را امتحان کنید، در حالت ایده آل حتی چیزی را به صورت رایگان ارائه دهید. یا شاید یک سوال غیر قابل مقاومت را امتحان کنید. به یاد داشته باشید، دریافت کلیک بسیار سخت است. مانند هر تبلیغات دیگری، روی ویژگی های محصولات یا خدمات خود تمرکز نکنید. در عوض، روی منافع مشتری تمرکز کنید. بنابراین به جای این که «موتور هیبریدی گازی/الکتریکی ما مسافت پیموده شده بنزین بزرگراهی 53 مایل بر گالن دریافت می‌کند»، «سفر خود را به پمپ بنزین نصف کنید» را در نظر بگیرید. از مقاله تبلیغ نویسی استفاده کنید تا تکنیک های تبلیغ نویسی را یاد بگیرید.
  • فقط در صفحات اول وب سایت ها تبلیغات نخرید. ممکن است مرورگرهای بیشتری داشته باشید، خریداران کمتری داشته باشید. در صفحاتی که در داخل وب سایت قرار دارند، ممکن است بتوانید بهترین مخاطبان هدف خود را کمتر کنید.
  • تبلیغات آنلاین یا هر روش دیگری گران است، بنابراین سعی کنید تنها بهترین مخاطبان هدف خود را به صفر برسانید، مخاطبانی که ممکن است امروز بیشترین تمایل را برای پاسخگویی به پیشنهاد شما داشته باشند.
  • به صفحه فرود خود بسیار فکر کنید. حتی بیشتر از تبلیغات موتورهای جستجو، افرادی که روی آن کلیک می‌کنند، در طیف وسیعی از مکان‌های فرآیند خرید قرار خواهند گرفت. صفحه فرود شما باید حداقل تا حدی به همه آنها بپردازد. این دلیل خوبی برای در نظر گرفتن ارائه جایگزین های مختلف به افراد در مراحل مختلف فرآیند خرید است.
  • شاید برخی از مشتریان بالقوه بخواهند برای اطلاعات بیشتر به صفحه دیگری مراجعه کنند، شاید برخی فقط بخواهند به خبرنامه هفتگی شما اضافه شوند، شاید برخی بخواهند با یک مسئول خدمات مشتری زنده صحبت کنند، و شاید برخی کاملاً آماده باشند تا سفارش خود را ثبت کنند. بنابراین در نظر بگیرید که نه تنها صفحات وب جایگزین برای ارسال افراد، بلکه به مقصدهای جایگزین غیرصفحه وب نیز داشته باشید.
  • برای ایجاد ارتباط بصری، برخی از جلوه های گرافیکی تبلیغات بنری خود را در صفحه وب خود نیز در نظر بگیرید. به طور ناگهانی به طور کامل وارد رویکرد فروش سخت نشوید. به فکر خود ادامه دهید: اگر یک مشتری بالقوه بودید، چه چیزی شما را در صفحه نگه می داشت، مشتری بالقوه ای که با یک کلیک می توانست در هر جای دیگری از اینترنت باشد؟
  • تصاویر را در نظر بگیرید. بسیاری از تبلیغ‌کنندگان بر این باورند که چهره انسانی که مردم می‌توانند با آن ارتباط برقرار کنند، نتایج را بهبود می‌بخشد. اما آن را ساده نگه دارید؛ سعی نکنید جمعیت را نشان دهید یک نفر ممکن است ایده آل باشد.
  • فرکانس تست برخلاف تبلیغات موتورهای جستجو، فرکانس ممکن است به عملکرد تبلیغات کمک کند. برخی افراد فکر می کنند که پنج برداشت برای هدف گذاری عدد خوبی است. من گمان می کنم که تعداد ایده آل بسته به عواملی مانند محصول، پیشنهاد، عنوان، زمینه و موارد دیگر بسیار متفاوت است.
  • سعی کنید فروش تکمیل شده را اندازه گیری کنید نه فقط تعداد کلیک ها را. من ترجیح می‌دهم فروش تکمیل‌شده را تقریباً اندازه‌گیری کنم، نه اینکه تعداد کلیک‌ها را دقیقاً اندازه‌گیری کنم. و برای بهبود کمپین ها و صفحات فرود خود، واقعاً می خواهید موارد بیشتری را از جمله تعامل سایت، مانند مدت زمانی که مشتریان بالقوه در هر صفحه صرف می کنند، مسیری که از طریق سایت طی می کنند، و اینکه آیا درخواستی ایجاد می کنند را ردیابی کنید.
  • تست کنید، و به یاد داشته باشید که این مانند یک بیلبورد بیرونی نیست که در آن باید همان تبلیغ را برای یک ماه اجرا کنید. اگر نتایج را دوست ندارید، می توانید هر روز آن را تغییر دهید. اما برخلاف تبلیغات موتورهای جستجو، شما باید در طراحی فکر کنید نه فقط کپی. برای آزمایش یک تبلیغ بد ظاهر یا ضعیف به خود زحمت ندهید.
  • اگر کمپین هایی با اندازه متوسط ​​یا بزرگتر اجرا می کنید، ترکیب نمایش اینترنتی و تبلیغات موتورهای جستجو را در نظر بگیرید. مطالعات گسترده نشان داده است که ترکیب هر دو می تواند به ویژه موثر باشد. این به این دلیل است که در حالی که بسیاری از مردم مستقیماً با کلیک کردن بر روی یک تبلیغ نمایش اینترنتی پاسخ می‌دهند، بخش کوچک‌تر اما همچنان قابل توجهی از مردم با تبلیغات نمایشی اینترنتی انگیزه پیدا می‌کنند تا یک نتیجه مرتبط را جستجو کنند. اما این اثر هم افزایی معنادار نخواهد بود مگر اینکه مقیاس قابل توجهی داشته باشید. بنابراین اگر تعداد زیادی از کلمات جستجوی مرتبط و تبلیغات نمایشی زیادی را در یک موضوع خاص در یک زمان خاص خریداری کنید، ممکن است بهترین کار را داشته باشد.
  • تبلیغات اینترنتی ویدیویی را در نظر بگیرید. قرار دادن تبلیغات ویدیویی پرهزینه تر و تولید آن گران تر و زمان بر است. اما نتایج معمولاً به طور چشمگیری بالاتر از تبلیغات نمایشی اینترنتی است. نرخ پاسخ نزدیک به 2 درصد غیر معمول نیست. علاوه بر این، تبلیغات نمایشی ممکن است به ویژه برای برخی از محصولات یا خدمات، مانند خریدهای پیچیده، احساسی یا بالاتر موثر باشد.

اگر تبلیغات ویدیویی را امتحان کردید، مطمئن شوید که کیفیت ویدیو بسیار قوی است و فراخوان خود را فراموش نکنید! عجله نکن زمان تبلیغات ویدیویی خود را تا زمانی که حداقل چند تبلیغ ویدیویی خوب آماده ندارید، برنامه ریزی نکنید تا بتوانید نتایج را مقایسه کنید. اگرچه ایجاد یک تبلیغ ویدیویی عالی کمی تلاش می کند، اما حس مشروعیت و کیفیت را در مورد کسب و کار شما نیز منتقل می کند.

نکته اصلی این است که در حالی که تبلیغات نمایشی اینترنتی می تواند برای هدف قرار دادن مخاطبان بسیار خاص مورد استفاده قرار گیرد، می تواند به همان اندازه برای برندسازی و افزایش فروش موثر باشد. درست مانند هر نوع تبلیغات، شما نیاز به تست و تست مجدد دارید. در حالت ایده آل، تک تک متغیرهای اصلی را یکی یکی تست کنید. بله، زمان زیادی طول می کشد. زمان زیادی اما چه کسی تا به حال گفته است که گرفتن نتایج عالی تبلیغات آسان است؟

نتیجه گیری و پایان

در این مقاله در مورد کسب درآمد از تبلیغات اینترنتی صحبت کردیم و ضمنا نکاتی را توضیح دادیم که موجب افزایش بازدهی تبلیغات و در نتیجه بیشتر شدن مشتریان می شود. اگر تاکنون تجربه کسب درآمد از تبلیغات داشته اید یا کارهایی انجام داده اید که باعث افزایش درآمد شما از تبلیغات اینترنتی شده در بخش کامنت های همین پست با ما به اشتراک بگذارید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *