هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
Earn money by selling products

کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش محصولات با 4 روش + نکات و آموزش

1400/10/09

کسب درآمد از اینترنت روش های فوق العاده گوناگونی دارد. در این مقاله در سایت برترآموز می خواهیم به موضوع کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش محصولات اشاره کنیم. اگر شما هم به دنبال کسب درآمد از فروش محصولات خود هستید در ادامه با ما همراه باشید.

کسب درآمد از اینترنت با فروش محصولات

از معروف ترین کسب و کارهای اینترنتی می توان به فروش محصولات از طریق بستر اینترنت اشاره کرد. کاربران زیادی در فضای آنلاین به دنبال محصولات مورد نیاز خود هستند. برای چه وقتی این همه متقاضی وجود دارد دست روی دست بگذاریم و کسب و کار اینترنتی خود را آغاز نکنیم؟!

فروش محصولات فیزیکی

شما می توانید با داشتن یک سایت فروشگاهی به فروش انواع کالا و محصولات فیزیکی بپردازید. اگر شما یک فروشنده سنتی هستید و احساس می کنید می توانید کالایی مورد نیاز را با قیمت به صرفه تهیه کنید می توانید یک اقدام به ایجاد یک سایت فروشگاه اینترنتی کرده و در آن به فعالیت فروشندگی خود ادامه دهید. کالاها و محصولات فیزیکی را می توان به دو دسته تقسیم کرد:

محصولات فیزیکی آماده: این نوع کالاها توسط اشخاص یا سایر شرکت و کارخانجات ایرانی یا خارجی تهیه و تولید می شوند؛ مانند کولر یا لپ تاپ.

محصولات فیزیکی دست ساز (صنایع دستی): اگر تخصص یا حرفه ای دارید که با به کار گیری آن می توانید کالایی دست ساز را تولید کنید بسیار عالی است. چون تهیه کننده این نوع محصولات خود شما هستید و نیازی به طی سایر دغدغه های جستجوی بهترین کالا یا قیمت گذاری بر اساس وضعیت بازار ندارید.

اگر می توانید در عرصه صنایع دستی فعالیت کرده و به فرض مثال یک کوزه ساخته یا یک فرش ببافید، می توانید فروشگاهی راه اندازی کرده و به فروش آثار دستی خود بپردازید. از دیگر صنایعی که می توانید ساخته و با فروش آن ها کسب درآمد کنید می توان به فروش سایر محصولات دست ساز، فروش انواع محصولات خوراکی، فروش محصولات کشاورزی و گیاهی، فروش محصولات تزئینی، فروش تابلو های نقاشی و حوشنویسی یا سایر کالاها اشاره کرد.

فروش محصولات دیجیتال (مجازی -دانلودی)

فروش محصولات دیجیتالی که به صورت دانلود پس از پرداخت، خریداری می شوند یکی از راحت ترین و بی دردسر ترین روش های راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از فروش محصولات است. اگر به دنبال یک کسب و کار اینترنتی مطمئن و با درآمد مناسب هستید، این ایده به درد شما می خورد. فروش محصولات دیجیتال، خود دارای ایده ها و بخش های زیرمجموعه ای است که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.

فروش محصولات آموزشی:

اگر شما دارای تخصصی هستید که عده زیادی از آن بی خبر بوده یا به آن احتیاج دارند، می توانید با راه اندازی کسب و کار اینترنتی خود در این بستر و تهیه و تولید محصولات آموزشی به روش های مختلف، کسب درآمد کنید. حسن این روش این است که هم شما کسب درآمد می کنید و هم با اشتراک دانش خود با دیگران، کاری مثبت انجام می دهید. برای مثال اگر شما معلم زبان آلمانی هستید یا در عرصه کشاورزی تخصص داشته و راه و چاه را بلدید می توانید با تولید انواع محصولات آموزشی ارزان و گران قیمت و طراحی یک قیف فروش، آن ها را به فروش رسانده و کسب درآمد کنید و یا حتی پکیج آموزش زبان آلمانی خود را تهیه کرده و با فروش آن به کسانی که به دنبال یادگیری هستند، کسب درآمد کنید.

از انواع روش های تولید محصولات آموزشی می توان به تولید محصولات ویدئویی، صوتی، ای-بوک های آموزشی یا بسته های چند فرمتی محصولات اینترنتی اشاره کرد. روش های شرح داده شده هم از طریق سایت و هم از طریق شبکه های آموزشی قابل ارائه و فروش هستند. البته نکته ای که وجود دارد، ایجاد سایت با استفاده از آموزش وردپرس و توقع فروش داشتن در بستر اینترنت امری خیالی است. ایجاد یک سایت به تنهایی کافی نیست و باید آموزش سئو سایت را نیز یاد بگیرید تا بتوانید سایت خود را در نتایج برترگوگل به بقیه نشان دهید.

فروش محصولات طراحی شده:

اگر شما یک گرافیست یا طراح انیمیشن هستید، یا می توانید فونت های زیبایی را برای استفاده طراحی کنید می توانید کسب و کار اینترنتی خود را در این حیطه ایجاد کرده و  طرح های خود را برای فروش به عموم عرضه کنید. مزیت این روش برای کسب درآمد این است که طرح ها یا اثرهایی را که به فروش می رسانید به نام خود شما ثبت شده و می توانید با آن بیش از پیش شناخته می شوید.

فروش محصولات کد نویسی شده:

در صورتی که برنامه نویس هستید می توانید با طراحی انواع سایت، اپلیکیشن، قالب و افزونه CMS های آماده یا حتی با بومی سازی نسخه های موجود و عرضه آن ها به صورت خدمات یا محصول در مارکت های متنوع به کسب درآمد از اینترنت بپردازید. برای شروع این کار فقط تخصص شما کفایت می کند.

چه شرکت هایی به شما اجازه می دهند محصولاتشان را بفروشید؟

شما می توانید محصول هر شرکتی را خرید و فروش کنید. با این حال، برخی از شرکت ها برای فروش محصولات خود به شما کمیسیون می دهند. بهترین راه برای کسب درآمد از فروش محصولات از طریق افیلیت مارکتینگ، فروش مستقیم، فروش کامل و ارسال کالا است. شما فقط باید بفهمید که چگونه می خواهید محصولات را بفروشید.

بنابراین راه های مختلفی که می توانید محصولات شرکت های دیگر را بفروشید و پول دربیاورید چیست؟

1. افیلیت مارکتینگ یا کسب درآمد از طریق فروش محصولات دیگران (مشارکت در فروش)

این ایده برای کسانی که مخاطبین یا دوستان زیادی دارند، بسیار مناسب است. برای استفاده از این روش می توانید از سایت های بسیار زیادی که از امکان مشارکت در فروش پشتیبانی می کنند، استفاده کرده و با دریافت لینک منحصر به فرد خود، اقدام به بازاریابی محصولات یا خدمات شرکت یا کسب و کار مورد نظر کرده و به درآمدی پایدار برسید.

از جمله بزرگترین کسب و کارهایی که از این نوع سیستم درآمدزایی برای کاربرانشان استفاده می کنند، می توان به دیجی کالا اشاره کرد. سایت های بسیار زیادی در حیطه های کاری مختلف از این روش استفاده می کنند که در صورت انتخاب بهترین موارد و تمرکز بر روی بازاریابی محصولات یا خدمات آن ها می توانید پیشرفت مناسبی داشته باشید. در مقاله افیلیت مارکتینگ در مورد بازاریابی وابسته و افیلیت مارکتینگ صحبت کرده ایم.

شما می توانید با فروش محصولات برای شرکت ها درآمد تمام وقت از خانه داشته باشید. دریافت پول به سادگی یافتن یک محصول سودآور و نمایش آن به مخاطب است. شما می توانید محصولات را از طریق بازاریابی وابسته، تجارت الکترونیک و فروش مستقیم بفروشید.

افیلیت مارکتینگ به هر کسی اجازه می دهد که محصولات یک یا چند شرکت مختلف را تبلیغ کند و پول دریافت کند. بسیاری از آن ها پروسه شروع ساده ای دارند. کافی است به سادگی ثبت نام کنید، محصولات را پروموت کنید، و وقتی کسی خرید کرد، کسب درآمد کنید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که شخصی را متقاعد کنید تا از طریق لینک افیلیت مارکتینگ شما یک یا چند محصول را خریداری کند.

افیلیت مارکتینگ برای فروش آنلاین محصولات عالی است. برای مثال شما به عنوان یک وبلاگ نویس، ممکن است مقاله ای در مورد غذای حیوانات بنویسید. بررسی شما در مورد غذاهای مختلف حیوانات ممکن است باعث شود که کسی محصولی بخرد. خواننده روی لینکی کلیک می‌کند که او را به آمازون، دیجی کالا یا هر فروشگاه اینترنتی که با آن همکاری دارید می‌برد و می‌تواند غذای حیوانات را بخرد. سپس شما برای معرفی و ارسال یک مشتری مقداری پول به دست می آورید.

کجا می توانم محصولات افیلیت مارکتینگ را برای تبلیغ پیدا کنم؟

اگر وب سایت پربازدید و محبوبی داشته باشید، شانس شما برای تایید توسط شرکت اصلی بیشتر است. شرکت‌ها شما را نمی‌شناسند، بنابراین تأیید یک سایت ناشناخته برای آنها سخت است. با ساخت سایت، اجازه دهید شرکت فروشنده بداند که شما آدم باحالی هستید!

2. فروش مستقیم

شرکت های فروش مستقیم مجموعه هایی از محصولات را ارائه می دهند که می توانید آنها را بفروشید. تنها راهی که مشتری می تواند محصولات را خریداری کند از طریق شخصی است که آنها را می فروشد. شرکت های بازاریابی شبکه ای از این روش استفاده می کنند. مزیت فروش مستقیم این است که می توانید تحت لیسانس تجاری شرکت ها کار کنید. شما همچنین محصولات انحصاری دارید که هر کسی نمی تواند آن ار از مرجع اصلی خریداری کند و فقط از طریق توزیع کنندگان قابل یافتن هستند.

نکته منفی این است که فروش مستقیم و سایر شرکت های بازاریابی شبکه ای شمای بدی دارند. اغلب، مردم شرکت های فروش مستقیم را به عنوان شرکت های هرمی و بازاریابی شبکه ای می بینند. بازاریابی شبکه ای یک ایده نسبتا خوب بود که با سوءاستفاده کلاهبرداران و تخلف شرکت های بازاریابی شبکه ای مورد هجمه انتقادها قرار گرفت. همچنین در پلن فروش مستفیم ممکن است برای فروش به مشتریان سخت پسند با مشکل مواجه شوید.

چگونه در فروش مستقیم موفق می شوید؟

موفقیت در فروش مستقیم باید به یک چیز توجه کنید، کمک به دیگران. وقتی فروشندگان سعی می کنند فقط بفروشند، در فروش مستقیم شکست می خورند. در عوض، روی کمک به مردم در فروش محصولات تمرکز کنید.

تصور کنید، شما در حال تلاش برای فروش محصولات کاهش وزن هستید. بیشتر مواقع، توزیع‌کنندگان سعی می‌کنند مشتریان بالقوه را به زور جمع آوری کنند. بسیاری از افراد در فروش مستقیم ممکن است مردم را در خیابان متوقف کنند و به آن ها می گویند این محصول را بخر. هیچکسی به مشتری اهمیت نمی دهد و آنها فقط می خواهند چیزی بفروشند.

اما باید سعی کنید با مردم رابطه برقرار کنید! در عوض، می توانید یک کلاس ورزشی برای کاهش وزن برگزار کنید و کلاس اول را به صورت رایگان برگزار کرده و امکان شرکت در کلاس های بیشتر ارائه دهید. پس از کلاس، خدمات خود را به عنوان یک مربی کاهش وزن و یک راهنمای مسئولیت پذیر ارائه دهید.

یا اینکه اولین مشاوره رایگان باشد و شرکت در جلسات اضافی هزینه داشته باشند یا برای خرید محصولات کاهش وزن از شما تخفیف دریافت کنند. نکته مهمی که باید به خاطر بسپارید این است که محصول خود را به زور به کسی پیشنهاد ندید. با مشتریان مانند مردمی عادی که کمک می خواهند رفتار کنید، چیزی ارزشمند به آنها بدهید و سپس محصول خود را معرفی کنید.

3. فروش عمده

عمده فروشی زمانی است که شما محصولاتی را با تخفیف همکاری از یک توزیع کننده یا تولید کننده مانند کارخانجات به قصد فروش مجدد در بازار خرده خریداری می کنید. برای خرید عمده محصولات به مجوز تجاری و مجوز نمایندگی فروش نیاز دارید.

به عنوان مثال، شما به دنبال خرید غذا برای گربه خود هستید. شما می توانید با کارخانه تولیدی یا توزیع کننده اصلی تماس بگیرید و سپس به شما می گوید کجا می توانید یک توزیع کننده محصولات آن برند را پیدا کنید. توزیع کننده ممکن است خوراکی ها را با 30 درصد تخفیف از قیمت خرده فروشی به شما بفروشد. پس با خرید از توزیع کننده، شما می توانید آن محصول را با 30٪ تخفیف خریداری کنید و آنها را به قیمت خرده فروشی بفروشید. سپس با هر فروش 30 درصد سود می کنید.

عمده فروشی می تواند بسیار سودآور باشد. اما متأسفانه، پیدا کردن یک تامین کننده که محصولات را با قیمت عمده فروشی به شما بفروشد می تواند سخت باشد. نه تنها باید یک تامین کننده با قیمت مناسب پیدا کنید، بلکه باید تامین کننده ای با محصولات سودآور پیدا کنید. تأمین‌ کنندگان نیز ممکن است نخواهند با شما کار کنند، چون بیشتر مواقع دوست دارند با افرادی کار کنند که مطمئن تر و قابل اعتماد هستند.

چگونه تامین کنندگان عمده فروش را پیدا کنیم؟

شما می توانید تامین کنندگان عمده فروشی را به صورت آنلاین یا از طریق نمایشگاه های تجاری پیدا کنید. پیدا کردن تامین کننده ای که مایل به همکاری با شما باشد ممکن است دشوار باشد. با این حال، پیدا کردن یک تامین کننده خوب می تواند ارزش صبر کردن را پس از شروع فروش محصولات داشته باشد.

بهترین راه برای یافتن یک تامین کننده، شرکت در نمایشگاه ها و همایش ها است. نمایشگاه های تجاری به شما این امکان را می دهد که با فروشندگان اصلی و تامین کنندگان مختلف ملاقات رو در رو داشته باشید. نادیده گرفتن ایمیل یا جواب ندادن تماس راحت تر از ملاقات حضوری است. بیشتر تلاش های آنلاین و غیرحضوری شما هنگام شروع کار نادیده گرفته می‌ شود.

همچنین می توانید تامین کنندگان را با سرچ در گوگل یا سایت هایی مانند ایستگاه پیدا کنید. برای مثال شما به دنبال کارخانه یا تامین کننده کفش هستید باید جست و جو کنید “کارخانه کفش” “خرید عمده کفش” و موارد اینچنینی. به علاوه بهتر است سایت بزنید و با یادگیری سئو سایت خود را سئو کنید بعد به دنبال تامین کننده باشید. چون هم فروش با سئو راحت تر است و هم وقتی تامین کننده آمار سایت شما را ببیند راحت تر قانع می شود که با شما همکاری کند.

4. کار مثل ترب و ایمالز

Drop Shipping کاری مانند سایت ترب است. شما می توانید محصولات را در سایت خود معرفی کنید و سایت های فروشگاهی که می توانید آن را ارزان تر بیابید را معرفی کنید. هنگامی که مشتری می خواهد محصولی را خریداری کند، سفارش را در وب سایت ارزان تر ثبت می کنید. سپس وب سایت ارزانتر محصول را مستقیماً برای مشتری که از سایت شما ارسال می کند.

به عنوان مثال یک محصول در دیجی کالا 2 میلیون تومان است و در سایت دیگر 1 میلیون و هشتصد هزار تومان. شما سایت ارزان تر را نیز پیشنهاد می دهید و اگر کاربر از لینک شما خرید را انجام داد یا کمیسیون دریافت می کنید یا یک هزینه ثابت بابت ایجاد فروش دریافت می کنید. البته درست است که ترب و چند سایت دیگر با سرمایه های فراوان وارد بازار شده و به نوعی آن را قبضه کرده اند اما با انجام کارهایی مانند نیچ مارکتینگ یا استراتژی سئو می توانید بهتر عمل کنید.

سودآورترین محصولات برای فروش چیست؟

سودآورترین محصولات برای فروش دارای بالاترین حاشیه سود و تبدیل بالای کاربر به مشتری هستند. شما به محصولی نیاز دارید که مردم را به مشتری تبدیل کند و حاشیه سود خوبی هم داشته باشد. پول بیشتر با قیمت (حاشیه سود) و نرخ تبدیل بالاتر به دست می آید.

به منظور ساده سازی بیاید یک مثال بزنیم. ما دو محصول داریم. اولین محصول 100 دلار فروخته می شود، اما تنها 1٪ از مردم را به مشتری تبدیل می کند. محصول دیگر با قیمت 15 دلار به فروش می رسد، اما 25 درصد از مردم را به مشتری تبدیل می کند.

با این فرض، محصول 100 دلاری برای شما 100 دلار فروش ایجاد کرد و محصول 15 دلاری 25 نفر را تبدیل کرد و 375 دلار به دست آورد. شما با یک محصول با قیمت کمتر درآمد بیشتری کسب می کنید زیرا افراد بیشتری را به مشتری تبدیل می کند. پس باید این مورد را در نظر داشته باشید.

برای مثال اگر یک محصول با حاشیه سود 5 هزار تومان دارای نرخ تبدیل فوق العاده 26 درصدی باشد! (که در دنیای کسب و کار نرخ بالایی است) اما یک کمیسیون کم 5 هزار تومانی داشته باشد. تخمین زده می شود که این محصول به ازای هر 100 کلیک حدود 4 فروش ایجاد کند و یعنی شما با 100 کلیک می توانید 20 هزار تومان سود کنید. و این فرقی با یک کالای 100 هزار تومانی با کمیسیون 20 درصد ندارد.

چه محصولاتی برای فروش اینترنتی مناسب هستند؟

محصولات دیجیتالی مانند عکس و ویدئو و همچنین دوره های آموزش بهترین محصولات برای فروش آنلاین هستند. در مورد اقلام دیجیتالی حاشیه سود زیاد است زیرا محصول فقط یک بار باید ساخته شود. فروش پس از تولید دارای 100 درصد سود است.

شما می توانید محصولات دیجیتالی را که آن ها را می سازید بفروشید. از طرف دیگر، می‌توانید با شیوه افیلیت مارکتینگ محصولاتی را برای شرکت‌ هایی که محصولات دیجیتالی یا دوره های آنلاین دارند، بفروشید. به عنوان مثال، الکس و لورن با شیوه افیلیت مارکتینگ از سایت Create and Go بیش از 200 هزار دلار در ماه به صورت آنلاین درآمد دارند.

خلاصه: محصولات را برای شرکت ها بفروشید و پول دریافت کنید

همانطور که می بینید، کسب درآمد اینترنتی از طریق فروش محصولات امکان پذیر بوده و شاید سختی هایی داشته باشد اما روش های زیادی برای فروش وجود دارد که کار شما را غیرممکن نمی سازد. شما فقط باید بدانید که فعالیت خود را چگونه شروع کنید و برای کسب درآمد از فروش محصولات اقدام کنید. افیلیت مارکتینگ، فروش مستقیم، عمده فروشی، و فروش به شیوه ترب روش های اثبات شده ای برای کسب درآمد هستند.

افیلیت مارکتینگ شامل فعالیت برای ایجاد فروش برای شرکت فروشنده و دریافت پورسانت است. اگر بتوانید در بازارهای بین المللی مانند آمازون و به زبان انگلیسی یا سایر زبان هایی که پشتیبانی می کنند فعالیت کنید درآمد بیشتری عایدتان می شود اما اگر این امکان میسر نیست می توانید از سایت های داخلی مانند دیجی کالا استفاده کنید.

شرکت های فروش مستقیم به شما یک نمایندگی اعطا می کنند که می توانید محصولات آن ها را به فروش برسانید. شما تحت لیسانس کسب و کار شرکت ها کار می کنید، بنابراین شروع کار آسان تر است و مشتریان بیشتری به دلیل برند اصلی از شما خرید می کنند. متأسفانه، فروش مستقیم برای بسیاری از افراد به علت سوءاستفاده شرکت های هرمی و شرکت های بازاریابی شبکه ای شمای منفی دارد که غلبه بر آن دشوار است.

عمده فروشی شامل خرید یک محصول از یک توزیع کننده یا تولید کننده به قصد فروش مجدد است. شما به لیسانس تجاری و مجوز نمایندگی نیاز دارید. همچنین می توانید تامین کنندگان را از طریق نمایشگاه های تجاری و با جستجو در موتورهای جست و جو پیدا کنید. اما  زمانی که تازه شروع به کار می کنید، به دلیل تازه کار بودن شما یافتن تامین کنندگان می تواند دشوار باشد. پس پیشنهاد می کنیم که یک سایت زده و بر روی سئو آن کار کرده و تعدای کاربر به دست آورید تا توزیع کننده یا تولید کننده سریع تر قانع شود تا با شما همکاری کند.

Drop Shipping شامل فهرست کردن محصولات در یک وب‌ سایت است که می‌توانید ارزان تر آن در جای دیگر پیدا کنید. چیزی شبیه ترب در ایران. هنگامی که شخصی محصول را خریداری می کند، شما به طور فعال سفارشات را تکمیل می کنید و بابت آن کمیسیون یا نرخ ثابت دریافت می کنید. به دلیل وجود رقبای سرسخت در ایران پیشنهاد می شود از استراتژی های سئویی و نیچ مارکتینگ استفاده کنید.

بهترین محصولات برای فروش دارای بیشترین حاشیه سود و نرخ تبدیل بالا هستند. اگر محصولی نرخ تبدیل نداشته باشد، هیچ درآمدی نخواهید داشت. هنگامی که نرخ تبدیل یک محصول بالا رفت سپس بر افزایش حاشیه سود از طریق قیمت تمرکز کنید.

بهترین محصولات برای فروش اینترنتی دوره ها و محصولات دیجیتالی هستند. ساخت محصولات دیجیتال کم هزینه است زیرا شما فقط باید یک بار آنها را بسازید و می توانید بارها آن ها را به فروش برسانید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *