هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
وبلاگ نویسی

کسب درآمد از وبلاگ نویسی، چگونه با وبلاگ نویسی درآمد میلیونی داشته باشیم؟

1400/08/21

وبلاگ نویسی از آن دست کارهایی است که خیلی ها آن را حداقل یکبار انجام داده اند. اما چه می شود اگر جدی تر به وبلاگ نویسی نگاه کنیم و به فکر کسب درآمد از وبلاگ نویسی باشیم؟ در حال حاضر اینستاگرام مارکتینگ خیلی روی بورس است و خیلی ها مانند بانوان خانه دار، دانشجویان و نوجوانان با استفاده از آموزش اینستاگرام به دنبال کسب درآمد از اینستاگرام هستند. فعالیت در اینستاگرام عالی است اما نیازمند نمایش چهره است که بعضی از بانوان با آن مشکل دارند و در کنار آن، باید آموزش فن بیان را فراگرفت تا بتوانید به خوبی صحبت کنید و با فالوورها ارتباط بگیرید.

همه این چالش ها برای این نیست که بگویم ایستاگرام خوب نیست یا وبلاگ نویسی خیلی بهتر از اینستاگرام است. هر دوی آن ها خوب هستند و اگر درست استفاده شوند بسیار پولساز هستند اما مزیت وبلاگ نویسی این است که نیازی به نمایش خود در انظار عمومی ندارید و یک کار خیلی مخفی کارانه است. البته برای شروع وبلاگ نویسی نیاز به کامپیوتر و لپ تاپ دارید. با گوشی یا تبلت نیز می شود وبلاگ نویسی کرد اما کار به شدت سخت می شود. با این حال می خواهیم امروز به صورت کامل وبلاگ نویسی و کسب درآمد از آن را در برترآموز با یکدیگر بررسی کنیم.

وبلاگ نویسی چیست

وبلاگ نویسی چیست؟

وبلاگ نویسی شامل یک متن منتشر شده در وب است که ممکن است حاوی خاطرات و اتفاقات شخصی، موضوعات کاری، موضوعات علمی، موضوعات آموزشی و چیزهای دیگر باشد. ساختار وبلاگ در قالب متن است و در آن می توان مدیاهایی مانند عکس و ویدئو نیز به کار برد. در گذشته سرویس های وبلاگدهی بسیار مطرح بودند و میلیون ها کاربر، با ثبت نام در این سرویس های وبلاگدهی، یک وبلاگ در دسترس داشتند تا وبلاگ نویسی کنند.

اما با پیشرفت علم و گسترش سواد اینترنتی، افراد بیشتری با ساخت سایت آشنا شدند و سرویس های وبلاگدهی جای خود را به سایت ها دادند. همچنین سرویس های جدیدی برای نوشتن آغاز به کار کردند که با ثبت نام در آن ها به شما یک وبلاگ مجزا نمی دهند، بلکه مانند شبکه های اجتماعی یک User name دارید و می توانید پست های وبلاگی خود را در آن ها منتشر کنید. از جمله این سرویس های وبلاگی جدید می توان به سایت مدیوم اشاره کرد.

کسب درآمد از وبلاگ نویسی امکان پذیر است؟

100% کسب درآمد از وبلاگ نویسی امکان پذیر است. اما شیوه های درآمدزایی با گذشت زمان تغییر می کنند و باید هوشیار و گوش به زنگ باشید تا اگر شیوه درآمدزایی بهتری به وجود آمد، از غافله جا نمانید. نکته دیگر این است که کسب درآمد از وبلاگ نویسی مانند اینستاگرام، سرعت ندارد و برای اینکه به سطح مناسبی از درآمد برسید لازم است تا ضمن داشتن استراتژی، بین 4 ماه تا 1 سال وقت صرف کنید. بیشتر کسب و کارها در عرض 6 ماه به درآمد می رسند. نکته ای که در وبلاگ نویسی وجود دارد، آشنایی شما با محتوا نوشتن و استفاده از آموزش تولید محتوا است. شما با استفاده از این آموزش می توانید در زمان سریع تر و با بازدهی بالاتری به درآمد برسید.

کسب درآمد از وبلاگ نویسی

چرا وبلاگ نویسی؟

وبلاگ نویسی نویسی شغلی بسیار باپرسیتژ و پتانسیل کاری بالاست. اگر به یک وبلاگ نویس تبدیل شوید درآمد مناسبی خواهید داشت و به دلیل انعطاف زمانی که دارد می توانید به صورت شغل دوم از آن استفاده کنید. چیزی که اهمیت دارد این است که خودتان رئیس خودتان هستید و می توانید که یک روز بیشتر کار کنید و یک روز که مثلا کمی مشکل دارید، کمتر کار کنید. لازم نیست که مانند یک کارمند ساعت 7، 8 صبح از خواب بیدار شوید و می توانید هر موقع شبانه روز آن را انجام دهید.

چون کاری نسبتا سبک است می توانید شغل اصلی خود را داشته باشید و از این روش درآمدزایی نیز استفاده داشته باشید و اگر وبلاگ نویسی به درآمد مناسب و قابل قبولی رسید از شغل اول کناره گیری کرده و وقت خود را کاملا برای وبلاگ نویسی کنار بگذارید. همچنین نیازی نیست که چهره یا صدای خود را به کسی نمایش دهید و کسی هم از کارتان سر در نمی آورد. به دلیل انعطاف بالایی که دارید اصلا نیازی به سرمایه آنچنانی ندارید و تنها سرمایه شما همان هزینه ای است که برای طراحی سایت می دهید. همچنین نیازی به رفتن به دفتر یا اداره و شرکتی نیست و با چالش هایی مانند ترافیک و سردی و گرمی هوا مواجه نخواهید شد.

وبلاگ نویسی به دلیل معیارهای مناسبی که دارد یک شغل عالی برای دانشجویان، بانوان، صاحبان کسب و کار و صاحبان شغل و تمامی افراد است و سن نمی شناسد. تنها چیری که لازم دارید نوشتن بر اساس دانش و تحقیقات خودتان است.

چگونه وبلاگ نویسی را شروع کنم؟

برای اینکه شروع به وبلاگ نویسی کنید، لازم است تا مسیر زیر را طی کنید:

  1. یک سایت بزنید، یا در سرویس های نوشتنی جدید مانند مدیوم و ویرگول عضو شوید. می توانید هم از طریق سرویس های وبلاگدهی یک وبلاگ بزنید، اما وبلاگ ها قدرت خود را از دست داده اند.
  2. سپس بهتر است یک حوزه کاری خاص و پولساز را که به آن علاقه دارید و کمی هم تخصص و سررشته دارید انتخاب کنید. اگر در آن حیطه تخصص ندارید، سعی کنید با یادگیری از طریق مطالعه، یوتیوب، گوگل، اینستاگرام یا هر راه دیگر دانش خود را افزایش دهید.
  3. شیوه درآمدی خود را انتخاب کنید. می خواهید به چه شیوه های از وبلاگ نویسی کسب درآمد کنید؟ تبلیغات؟ فروش خدمات یا افیلیت مارکتینگ؟ و سپس به سراغ مرحله بعد بروید.
  4. با تحقیق کلمات کلیدی، کلمات پولساز آن حوزه کاری را پیدا کنید.
  5. شروع به نوشتن کنید. بهترین شیوه های نوشتن، معرفی، نقد و بررسی، بهترین ها و ارائه مطالب آموزشی هستند.
  6. نوشتن را به صورت مستمر ادامه داده و با آموزش سئو سعی کنید در موتورهای جست و جو رتبه بگیرید. در دسته بندی سئو برترآموز مقالات زیادی برای یادگیری سئو وجود دارد.

بسترهای وبلاگ نویسی

بسترهای وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی بسترهای زیادی برای فعالیت دارد که بسیاری از آن ها رایگان هستند و اگر نیاز به پولی هم باشد، ارزان هستند. چون در این بخش می خواهیم در مورد بسترها و پلتفرم های وبلاگ نویسی صحبت کنیم پس درباره سرویس های وبلاگ دهی نیز صحبت می کنیم. این سرویس ها زمانی برای خود پادشاهی می کردند و هر کدام از آن ها هزاران و گاها میلیون ها کاربر داشت. اما در حال حاضر رو به افول گذاشته اند و قدرت سابق خود را ندارد. به این علت که ابزارهای جدیدتر با رابط کاربری جدید و آسان و همچنین ظاهری شکیل و مدرن پا به عرصه وجود گذاشته اند.

دو روش اصلی وبلاگ نویسی در حال حاضر، ساخت سایت و استفاده از سایت های اشتراک نوشتن مانند مدیوم است. البته ما پیشنهاد می کنیم که از ساخت سایت استفاده کنید. چون اگر خودتان بلد باشید می توانید با هزینه ای 500 هزار تومانی هم یک سایت وبلاگی مناسب داشته باشید. اما اگر به دنبال یک سرویس رایگان و قدرتمند می گردید بهتر است که از سایت های اشتراک نوشتن استفاده کنید.

برای ساخت سایت لازم است که اقدامات زیر را انجام دهید:

  • خرید هاست و دامنه که در مقاله هاست چی بخرم مفصل به آن پرداختم.
  • ساخت سایت با سایت ساز وردپرس
  • نصب قالب وردپرس
  • نصب پلاگین های وردپرس

و در نهایت شروع وبلاگ نویسی

روش های درآمدزایی از وبلاگ نویسی

روش های کسب درآمد از وبلاگ نویسی

این همه درباره پیش زمنیه های وبلاگ نویسی صحبت کردیم و در این بخش می خواهیم به روش های کسب درآمد از وبلاگ نویسی بپردازیم.

کسب درآمد از وبلاگ نویسی: فروش محصول

روش اولی که با وبلاگ نویسی می توانید از آن درآمد داشته باشید. فروش محصولات است. لازم نیست که حتما خودتان محصولی داشته باشید تا آن را به فروش برسانید. می توانید با یک یا چند فروشگاه صحبت کنید و سپس با توافقی که انجام می دهید محصول آن ها را به فروش برسانید. بهتر است قبل از اینکه به سراغ تامین کننده بروید سعی کنید که بازدید سایت خود را افزایش دهید. چون با این کار بازدیدهای زیادی به کسب و کار اینترنتی شما سرازیر می شود و اگر آمار سایت خود را به یک یا چند فروشنده نشان دهید وسوسه شده و به احتمال خیلی زیاد به شما نه نمی گوید.

لازم نیست که حتما محصول را خریداری کنید و هم خاک خوری داشته باشد و هم سرمایه ای برای این کار قرار دهید. می توانید صفحه محصول را درست کنید و وقتی که کاربری آن محصول را سفارش داد، از پول را بگیرید سود خود را بردارید و محصول را خریداری کرده و برای او ارسال نمایید. همچنین گاهی اوقات حتی لازم نیست با فروشنده خاصی صحبت کنید. ققط آمار قیمت ها را داشته باشید و صفحه محصول را درست کنید و وقتی آن را فروختید، با پولش محصول را تهیه و برای مشتری ارسال کنید و سود خود را نیز بردارید.

نکته ای که وجود دارد این است که سعی کنید کالاهایی را به فروش برسانید که اطلاعات زیادی از آن ها در اینترنت وجود دارد. مثلا شما بخواهید اجاق گاز یا یخچال بفروشید، هم اطلاعات آن در اینترنت موجود است و هم می توانید قیمت حدودی آن را بفهمید اما بخواهید لباس بفروشید سر و کارتان زیاد به فروشنده می خورد و باید از لباس ها عکس بگیرید، قیمت ها را بگیرید، امکان دارد نوسان قیمتی در کار باشد و به علاوه احتمالش وجود دارد که فروشنده موجودی تمام کند چون هیچ فروشنده ای محصولش را به امید فروش در سایت، چند ماه نگه نمی دارد. پس بهترین کار فروش محصولاتی است که اطلاعات کلی و قیمت آن ها در اینترنت وجود دارد و حالا حالا هم موجودی آن به اتمام نمی رسد و اگر به اتمام رسید هم تامین آن سخت نیست.

کسب درآمد از وبلاگ نویسی: افیلیت مارکتینگ

در این مقاله در مورد افیلیت مارکتینگ توضیح داده ایم. افیلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش، شیوه ای از همکاری بین فروشنده و ناشر است که با یکدیگر توافق می کنند که فروشنده محصول را تامین کند، ناشر فروش ایجاد کند و هر یک سهمی مشخص از فروش را داشته باشند. در واقع افیلیت مارکتینگ خیلی با بخشی از چیرهایی که در پاراگراف های بالا گفتم تفاوت نمی کند. اما تفاوت افیلیت مارکتینگ با فروش محصول این است که بسترهای مختلفی برای افیلیت مارکتینگ وجود دارند که شما به عنوان افیلیت مارکتر در آن ها ثبت نام می کنید و سپس لینک بازاریابی خود را دریافت می کنید و با انتشار آن درآمد کسب می کنید.

مزیت افیلیت مارکتنیگ این است که اصلا دغدغه تامین محصولات یا مسئولیت پشتیبانی و پاسخگویی و مرجوعی و غیره ندارید. همچنین در افیلیت مارکتینگ لازم نیست که حتما کالایی فیزیکی را به فروش برسانید و می توانید که خدماتی مانند هاستینگ یا محصولات دیجیتالی مانند قالب و افزونه را به فروش برسانید.

نکته مهم در افیلیت مارکتینگ این است که اصلا نباید وابسته به یک سیستم افیلیت مارکتینگ خاص باشید و می توانید از روش ها و پلتفرم های افیلیت مارکتینگ زیادی سود کنید. پس اصلا خود را بند یک سیستم خاص افیلیت مارکتینگ نکنید.

کسب درآمد از وبلاگ نویسی: ارائه خدمات

ارائه خدمات نیز یکی از بهترین و پولسازترین روش های کسب درآمد از وبلاگ نویسی است. فرض کنید که شما تخصص خوبی در حل مسائل مربوط به اینستاگرام مانند اکشن بلاک، هک پیج اینستاگرام، امنیت اینستاگرام و مواردی مانند این داشته باشید. یا فرض کنید که نسبت به دروس شیمی و فیزیک درسی واقف هستنید. حالا شما می توانید یک سایت وبلاگی بزنید و پس از نوشتن چندین مقاله و کسب بازدید از طریق سئو، خدمات خود را به فروش برسانید.

مثلا سرویس امنیت اینستاگرم: قیمت 300 هزار تومان. یا خدمات حضوری را در نظر بگیرید. فرض کنید که شما در تعمیرات خانه، تخصص دارید. می توانید یک وبلاگ بزنید و با تبلیغ کار خود، پروژه های تعمیرات بگیرید. فردی بود که از طریق این روش روزی 3، 4 پروژه می رفت و تازه یک تیم بودند که هر کدام روزی 3، 4 پروژه تعمیرات می گرفتند. پس ارائه سرویس خیلی سودآور است. بهترین روش این است که خدمات خود را به صورت آنلاین بفروشید. مثلا سرویس امنیت اینستاگرام 300 هزار تومان – پرداخت آنلاین. در این صورت شما پولتان را گرفته اید و سرویس ارائه می دهید. اما اگر فقط با مشاوره تلفنی خدمات ارائه کنید، درصد بالایی از آن ها به مشتری تبدیل نمی شوند و وقت شما نیز تا حدود زیادی گرفته می شود.

کسب درآمد از وبلاگ نویسی: ارائه مشاوره

مشاوره در واقع خودش نوعی خدمات است. اما چون بازار گسترده ای دارد گفتم آن را در بخشی جداگانه و مفصل معرفی کنم. برای مشاوره نیز نیاز به تخصص دارید. سپس یک سایت بزنید و سرویس های مشاوره خود را به فروش برسانید. ارائه مشاوره می تواند به دو روش صورت بگیرد.

  1. استفاده از خط های 0909
  2. استفاده از پکیج های مشاوره ای

کارکرد خط های 0909 تلفن ثابت به این شکل است که اولا حتما باید با خط تلفن ثابت با آن ها تماس بگیرید و دوما وقتی با آن ها تماس می گیرید به ازای هر دقیقه مبلغی بر روی قبض تلفن منظور می شود و این مبلغ به صاحب خط 0900 داده می شود.

مورد بعدی استفاده از مدل درآمدی پکیج های مشاوره است. مثلا شما می گویید مشاوره بازاریابی اینستاگرام قیمتش ساعتی 300 هزار تومان است. حال اگر روزانه 500 بازدید هم داشته باشید و از این 500 نفر با نرخ تبدیل 1% هم حساب کنیم روزی 5 مشاوره خواهید داشت که باز ما بدبینانه تر می گوییم روزی 3 مشاوره که جمع آن می شود روزانه 900 هزار تومان درآمد.

البته این یک حساب فرضی بود و به شرایط، بازدیدی که کسب می کنید و میزان هدفمند بودن آن بازدیدها بستگی دارد. مثلا اگر سایت شما در مورد همان مبحث اینستاگرام است و شما در زمینه مودم مقاله بنویسید و بازدید کسب کنید، بازدیدهای بیشتریی خواهید داشت، اما آن ها تبدیل به مشتری نمی شوند چون به دنبال موضوعات مربوط به مودم بوده اند نه اینستاگرام. اگر بتوانید ماهانه 30 هزار بازدید یا بیشتر کسب کنید، مطمئنا می توانید درآمد بالایی از ارائه مشاوره داشته باشید.

کسب درآمد از وبلاگ نویسی: فروش اکانت VIP

فروش اکانت VIP یا اعضای ویژه که به آن مدل درآمدی فریمیوم نیز می گوییم، یکی از برترین روش ها برای کسب درآمد است. در این روش شما یک سایت می زنید و سپس بخشی از محتواهای سایت را رایگان کرده و برای دسترسی به بخش پولی، اکانت VIP بفروشید. نکته مهم در این شیوه کسب درآمد این است که باید مطالب شما بسیار جذاب باشند و البته باید یک آرشیو قوی نیز از محتواهای رایگان و VIP تهیه کنید که این خودش نیازمند تلاش و زمان است.

به علاوه باید محتواهای شما به یکدیگر ربط داشته باشند و به صورت سریالی ارائه شوند. مثلا یک مجموعه مقالات در مورد سئو می نویسید و 3 مورد اول را رایگان ارائه داده و برای دسترسی به قسمت های بعدی اکانت VIP می فروشید. از بزرگترین سایت های فروش اکانت VIP در جهان می توان به نتفلیکس و در ایران می توان به فیلیمو اشاره کرد.

برای ایجاد قسمت اعضای ویژه یا VIP در سایت های وردپرسی لازم است که از افزونه های ایجاد بخش VIP وردپرس استفاده کنید که از بهترین آن ها می توان به WooCommerce Membership اشاره کرد. این پلاگین بر بستر ووکامرس فعالیت می کند.

بهترین روش کسب درآمد از وبلاگ نویسی کدام است؟

بهترین روش برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی کدامیک از موارد توضیح داده شده است؟ جواب این سوال کاملا به خودتان بستگی دارد. اینکه در چه حیطه ای تخصص دارید و خودتان چه مدل کسب درآمدی را دوست دارید. همچنین برای کسب درآمد از یک روش باید بتوانید آن را انجام دهید. مثلا اگر می خواهید به صورت اختصاصی به فروش بخچال بپردازید باید بتوانید که با یک یا چند تامین کننده صحبت کنید و آن را تامین کنید.

مدل کسب درآمدی که انتخاب می کنید تاثیر بسیار زیادی در میزان درآمد شما خواهد داشت. پس سعی کنید با دریافت اطلاعات بییشتر در مورد روش های کسب و کار اینترنتی، بهترین مورد را انتخاب کنید. در مقاله 19 ایده کسب و کار اینترنتی، مفصل درباره ایده های مختلف راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد از آن صحبت کردم.

مزایا و معایب وبلاگ نویسی

وبلاگ نویسی پتانسیل بسیار بالایی برای درآمدزایی داشته و به نسبت بعضی از کسب و کارها مزیت و به نسبت برخی دیگر معایبی دارد.

  • وبلاگ نویسی نیازمند داشتن کامپیوتر یا لپ تاپ است در حالبکه روش های دیگری مانند اینستاگرام نیازی به کامپیوتر و لپ تاپ ندارند و همه کارها با یک گوشی رقم می خورد.
  • وبلاگ نویسی یک کار بدون نیاز به نمایش چهره یا صدا در انظار عمومی است و برای کسانی که دوست ندارند تصویر یا صدایشان را منتشر کنند عالی است.
  • وبلاگ نویسی دیرتر از اینستاگرام مارکتینگ به درآمد می رسد. برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی لازم است که حدود 6 ماه وقت صرف کنید در حالیکه برای اینستاگرام با 2 ماه وقت می توانید، درآمدزایی را شروع کنید.
  • وبلاگ نویسی روشی پایدارتر برای کسب درآمد اینترنتی است. چون امکان دارد که طرح صیانت اجرایی شود یا اینستاگرام فیلتر شود. در این حالت داشتن یک سایت وبلاگی بهتر است.

نکاتی در رابطه با اینکه چگونه از وبلاگ پول در بیاوریم؟

 

1.    محتوای خود را بهینه سازی کنید

به این نکته توجه داشته باشید، به هر میزانی که مخاطب شما رضایت بیشتری از نوشته شما داشته باشد. می‌تواند مدت زمان بیشتری را در سایت شما سپری کند. در نتیجه این موضوع به افزایش درآمد شما از وبلاگ منتهی می‌شود. سعی کنید محتوایی که برای وبلاگ خود می‌نویسید را به صورت مستمر بهینه کنید. این کار تا زمانی ادامه دهید که به یک محتوای دسته اول و خلاصه دست پیدا کنید. به این نکته توجه داشته باشید که محتوای شما نباید خیلی طولانی باشد و نباید خیلی کوتاه باشد. در نهایت سعی کنید محتوای خود را برای موتورهای جستجو و خواننده جذاب کنید.

از نکاتی که شما می‌توانید برای بهینه سازی محتوای خود انجام دهید، این است که خود را در جایگاه مخاطب قرار دهید. ببینید که از ۱ تا ۲۰ به محتوای خود چه نمره‌ای می‌دهید. در صورتی که شما به محتوای خود نمره کمی می‌دهید سعی کنید که آن را بهینه سازی کنید و نمره خود را افزایش دهید. توجه داشته باشید ممکن است که شما با توجه به علاقه‌ای که به محتوای خود دارید، به محتوای خود نمره بالا بدهید. اگر می‌خواهید این کار را به نحو احسن انجام دهید، می‌توانید در این رابطه از دوستان خود کمک بگیرید.

اگر خود را یک وبلاگ نویس حرفه‌ای می‌دانید، برای اینکه وبلاگ شما بازدید بیشتری داشته باشد باید از پادکست‌های صوتی، تصاویر جذاب و ویدیوهای متناسب با نوشته خود استفاده کنید. جذابیت‌های بصری وبلاگ خود را افزایش دهید. به هر میزان که شما جذابیت‌های بصری وبلاگ خود را افزایش دهید کسب درآمد از وبلاگ نویسی شما بیشتر می‌شود. علت این موضوع نیز بسیار ساده است، چرا که با کار مردم بیشتری علاقه و تمایل دارند که در وبلاگ شما زمان خود را سپری کنند.  سعی کنید که خلاصه صوتی محتوای خود را همیشه در ابتدای وبلاگ خود قرار دهید.

برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی باید  تعامل خود با مخاطبین وبلاگ خود را افزایش دهید؟

اگر شما قصد پول درآوردن از وبلاگ خود را دارید مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که شما باید با مخاطبین خود دوست شوید. برای اینکه با مخاطبین خود دوست شوید باید با آنها تعامل خود را افزایش دهید. در نتیجه شما باید تمام سعی خود را به کار گیرید تا با برگزاری مسابقات، تشویق آنها به کامنت گذاشتن و…  تعامل آن‌ها با خود را به صورت کارا افزایش دهید. شما با ارتباط گرفتن با آنها در شبکه‌های مجازی می‌توانید توجه‌ آن‌ها را به خود جلب کنید، و تعامل خود را با آنها افزایش دهید.

به این نکته توجه داشته باشید که به هر میزان که شما تعامل خود را با مخاطبین خود افزایش دهید، کاملاً طبیعی است که آنها نیز تبلیغات شما را بیشتر انجام دهند.  حتی اگر آنها تبلیغات شما را نکنند همین که در مورد شما صحبت کنند، باعث می شود که به صورت خودکار دیگران نیز شما را بشناسند.

در نهایت توجه داشته باشید که برای کسب درآمد از وبلاگ نویسی تقریباً اولین و مهمترین رکن شما حضور مخاطبین فعال در سایت شما می‌باشد.  توجه داشته باشید که امروزه رقابت اصلی بر سر مخاطبین فعال می‌باشد. در این مسیر از دوستان خود کمک بگیرید تا شما را بهتر راهنمایی کنند.

چت روم‌های جذاب و داغ درست کنید

اگر شما به دنبال کسب درآمد از وبلاگ نویسی به صورت حرفه‌ای می‌باشید، بهتر است که درون سایت خود چت روم‌های جذاب درست کنید. و مردم را تشویق به صحبت کردن و بحث کردن درباره مسائل روز دنیا موضوعات جذاب کنید. به این نکته توجه داشته باشید به هر میزانی که شما تعامل بیشتری از افراد بگیرید، می‌توانید کسب درآمد بیشتری داشته باشید. نکاتی که نیز ما در این مقاله شما برای شما بیان کردیم، دقیقا در همین راستا می باشد.

زمانی که تعامل افراد در سایت شما بیشتر می‌شود و ترافیک مصرفی سایت شما افزایش پیدا می‌کند شما می‌توانید از مسیرهای مکمل به کسب درآمد بپردازید. منظور ما از مسیرهای کسب درآمد از وبلاگ نویسی دریافت تبلیغات از گوگل و یا سایت های دیگر می‌باشد. در صورتی که شما در این مسیر شناخته شوید، کسب درآمد شما بسیار قابل توجه خواهد بود.

نتیجه گیری

در این مطلب سعی داشتم تا شما را با کسب درآمد از وبلاگ نویسی و ایده هایی که برای درآمدزایی وجود دارد آشنا کنم. اگر سوال، نظر یا ایده ای درباره کسب درآمد از وبلاگ نویسی داشتید، در بخش کامنت ها منتظرتان هستیم. نکته مهم در کسب درآمد از وبلاگ نویسی، داشتن حوصله، زمان گذاشتن و همچنین تایپ سریع است. به علاوه باید به اصول سئو واقف باشید، چون درآمد اصلی وبلاگ نویسی از سئو است. چون وبلاگ نویسی مهارتی است که سر و کار زیادی با کامپیوتر و لپ تاپ دارید و چشمان خسته و آسیب پذیر می شوند پیشنهاد می کنم مقاله نور آبی چیست را مطالعه کنید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. یحیی مرادی

    سلام من یک مبتدی هستم و به این باور رسیده ام که نحوه اموزش باید حساب شده و مرحله به مرحله باشد،متاسفانه اموزش ها در عرصه اینترنت و استفاده از ان ،به ترتیب و پله کانی ندیده ام ،ولی نظرات شما در مورد وبلاگ ها نویسی روشن وبرای من قابل فهم بود.

    1. جواد فرازمند

      سلام یحیی عزیز
      خوشحالیم که برات مفید بوده
      ممنون از نظری که برامون گذاشتی:)