هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
گوگل دیسکاور چیست

گوگل دیسکاور Google Discover چیست؟ 0 تا 100

دسته بندی : سئو - کسب و کار آنلاین
1401/07/06

یکی از راه های بکر و جذاب برای کسب بازدیدکنندگان کاملا هدفمند، گوگل دیسکاور است که سایت های علاقمندی را به کاربران نمایش می دهد. در این مقاله قصد داریم در مورد 0 تا 100 آن، تکنیک های کسب رتبه در دیسکاور گوگل و سایر موضوعات مهم مرتبط به آن صحبت کنیم.

گوگل دیسکاور روشی متفاوت برای جستجو در اختیار کاربران قرار می دهد. در واقع، این واقعاً یک جستجو به معنای سنتی نیست. این یک کشف بدون پرسش از محتوایی است که متناسب با ترجیحات و علایق شما باشد. گوگل محتوای جدیدی را بر اساس فعالیت جستجو و تعامل شما با برنامه Discover پیشنهاد می‌کند. و آنچه را که دوست دارید یاد می‌گیرد، بنابراین دفعه بعد که از آن استفاده می‌کنید می‌تواند محتوای بهتری ارائه دهد.

گوگل دیسکاور چیست؟

Google Discover چیست؟

گوگل دیسکاور فیدی است که در صفحه اصلی برنامه iOS و Android Google و همچنین Google تلفن همراه ظاهر می شود. کاربران می‌توانند فیدهای خود را شخصی‌سازی کنند تا محتوای مربوط به خود را ببینند. برخلاف تبلیغات جستجوی گوگل، افراد برای نمایش این تبلیغات نیازی به وارد کردن عبارت جستجو ندارند. Google بر اساس فعالیت، کاربران را بر اساس مخاطبان مرتب می کند و تبلیغات مربوط به آن شخص را ارائه می دهد.

Google Discover یک تجربه تلفن همراه است که به شما امکان می دهد محتوایی را که حتی نمی دانستید به آن نیاز دارید را کشف کنید. این یک تجربه جستجوی متفاوت است، به این معنی که بخش جستجوی فعال عمدتاً از بین رفته است. اگر سیستم به اندازه کافی درباره شما یاد می‌گیرد، می‌توانید برای دریافت محتواهای تازه فقط اسکرول کنید. گوگل بررسی می کند و یاد می گیرد که شما به چه چیزها و مباحثی علاقه دارید و همان ها را در بخش گوگل دیسکاور به شما نمایش می دهد.

توضیحات تکمیلی

Google بر اساس فعالیت جستجو و فعالیتی که در دستگاه شما پیدا شده است، محتوایی را برای کاربر پیشنهاد می کند. به جستجوهای وب، فعالیت برنامه، تاریخچه مکان و تنظیمات مکان نگاه می کند. می‌توانید موضوعات یا موجودیت‌های خاصی را دنبال کنید تا نمایه خود را بسازید و محدودیت‌هایی برای مواردی که Discover باید برای شما آشکار کند تعیین کنید.

Discover ابزاری هوشمند است که یاد می‌گیرد چگونه جستجو می‌کنید و چه چیزی را دوست دارید تا بهترین یا به‌موقع‌ترین محتوا را برای نیازهایتان در اختیار شما قرار دهد. به علاوه، بدون اینکه شما به دنبال آن باشید، این کار را انجام می دهد.

تجربه Discover همیشه چیزهای جدیدی دریافت می کند. چندی پیش گوگل استوری های وب را به فید اضافه کرد. این مفید است زیرا داستان های وب به دلیل فرمت موبایل گرا، راهی عالی برای جلب توجه انواع خاصی از محتوا است. بیشتر در مورد آن در ادامه این مقاله. گوگل همچنین در حال آزمایش ویژگی Follow در مرورگر کروم خود است که به کاربران امکان می دهد سایت شما را دنبال کنند تا محتوای جدید را در فید Discover خود ببینند. برای این کار، گوگل از فید RSS یا Atom وب سایت شما استفاده می کند، بنابراین مطمئن شوید که آن را به درستی فعال کرده و پیوند دهید.

حرکت گوگل از رشته ها به چیزها

در چند سال گذشته، گوگل در تلاش بوده است تا به قول خودشان «از رشته به چیزها» حرکت کند. برای آنها، جستجو دیگر به معنای وارد کردن یک پرس و جو در نوار جستجو نیست که منجر به یک صفحه ساده با ده لینک آبی می شود که آن را صفحه نتایج SERP گوگل می نامیم. امروزه جست‌وجو تمام دنیا را در نظر می‌گیرد و حتی آن جهان را به یک رابط تبدیل می‌کند.

گوگل دیسکاور بخش پرس و جو را از معادله خارج می کند و یک سیستم هوشمند ارائه می دهد که محتوای جدیدی را بر اساس فعالیت و علایق شما پیشنهاد می کند. این روشی متفاوت برای یافتن و تجربه محتوا است. کمتر به متن و بیشتر بر تصاویر جذاب متکی است.

هدف Discover این است که شما را با چیزهای جدید اما مرتبط در تماس قرار دهد. همیشه وقتی نمیدونی بهش نیاز داری اونجا زمان زیادی طول نمی کشد تا متوجه شود که آیا شما به دنبال چیز دیگری هستید مثلاً زمانی که تعطیلات خود را برنامه ریزی می کنید. اقدامات شما نشان دهنده تغییرات است و محتوای جدید، به موقع یا همیشه سبز برای لذت خواندن شما ظاهر می شود.

چگونه سایت خود را در گوگل دیسکاور نمایش دهیم.

گوگل دیسکاور شخصی است، بنابراین هر کسی تجربه خود را با آن خواهد داشت. Discover حتی دانش شما را در مورد یک موضوع در نظر می گیرد. اگر شروع به کاوش در موضوعی می کنید، محتوایی برای مبتدیان دریافت خواهید کرد. اگر پیشرفته تر باشید، چیزهای پیشرفته تری دریافت خواهید کرد. بنابراین هیچ راهی برای وادار کردن همه به خواندن یک مقاله وجود ندارد زیرا همه به طور همزمان به آن نگاه نمی کنند – یا همزمان به آن علاقه مند نیستند. اما، هنگامی که یک خواننده با کلیک بر روی یک مقاله به برند یا محتوای شما علاقه نشان داد.

چگونه محتوای خود را در Google Discover نمایش دهیم؟

آموزش Google Discover

دریافت محتوای شما در Discover تفاوت چندانی با سئوی معمولی ندارد و الزامات سختگیرانه ای وجود ندارد. می توانید مانند آموزش سئو، آن را نیز یاد بگیرید. همه اصول اولیه اعمال می‌شوند، بنابراین هر کاری که انجام می‌دهید سئو جامع را تمرین کنید و به دستورالعمل‌ها و خط‌مشی‌های Google پایبند باشید. شما باید محتوای برجسته ای داشته باشید که برای مخاطبان مناسب نوشته شده باشد، به علاوه باید یک وب سایت عالی داشته باشید که تجربه کاربری فوق العاده ای را ارائه دهد. با این حال، می خواهیم برخی از مواردی را که باید به خاطر بسپارید برجسته کنیم.

محتوای عالی بسازید

اگر می خواهید به عنوان یک کسب و کار در گوگل دیسکاور ظاهر شوید، محتوا باید نقطه کانونی هر کاری باشد که انجام می دهید. اما نه فقط هر محتوای قدیمی، نه محتوای عالی و با کیفیتی که به سوالاتی که ممکن است خوانندگان شما داشته باشند پاسخ دهد.

محتوای خود را بهبود بخشید و تیترهای عالی بنویسید

بهترین راه برای ورود به Discover نوشتن محتوای بهتر از دیگران است. البته، اگر محتوای برند دارید، ممکن است ورود به آن آسان‌تر باشد. اما اگر محتوای شما در مورد موضوعات عمومی است و در مقابل رقبا هستید، باید روی کیفیت تمرکز کنید. در مورد مخاطبان، رقبا و صنعت خود تحقیق کنید و بهترین قطعه ممکن را در مورد یک موضوع مرتبط بنویسید.

مطمئن شوید که می دانید خوانندگان شما چه نوع سؤالاتی می پرسند و به آنها به گونه ای پاسخ دهید که درک آن آسان و خواندن آن لذت بخش باشد. شما همچنین می توانید قدرت خود را در داستان سرایی امتحان کنید. ترکیب آن با تصاویر بصری خوب ممکن است شما را متمایز کند نه فقط در Discover بلکه در جستجو.

مثل همیشه، ببینید رقبای شما چه می کنند. آیا محتوای آنها در Discover ظاهر می شود؟ سعی کنید دریابید که آنها چگونه این کار را کردند. کار خاصی کردند؟ فکر می کنید چرا آن قطعه از محتوا وارد شده است؟ سعی کنید موفقیت آنها را تقلید کنید – البته بدون کپی کردن.

نگاهی به مطالب خود بیندازید. آیا تیتر قدرتمندی دارد؟ آیا به وعده های خود عمل می کند؟ اگر X را در عنوان ذکر کنید اما هرگز X را در مقاله ذکر نکنید، کار نخواهد کرد. راستگو، واقعی و مقتدر باشید. عناوین عالی بنویسید و از چیزهای زرد خودداری کنید.

مطالب به موقع بنویسید

Discover می‌تواند محتوایی را در یک لحظه کشف کند، که برای محتوای خبرساز نیز صدق می‌کند. محتوای خود را به موقع ارسال کنید و شانس بیشتری برای عملکرد خوب در Discover دارد. به موضوعات پرطرفدار یا موضوعات محبوب در حوزه یا صنعت خود نگاه کنید و در مورد آنها بنویسید.

اما فقط محتوای جدید نیست که شانس زیادی برای حضور در Discover دارد. محتوای با کیفیت بالا و همیشه سبز می تواند به خوبی عمل کند. از آنجایی که Discover کارهای شما را یاد می گیرد، تغییرات در عادات شما باعث ایجاد انواع جدیدی از محتوا می شود. بنابراین، اگر در حال کشیدن فید خود هستید و می‌بینید که یک مورد خبری در مورد ایران ظاهر می‌شود، ممکن است به فکر رفتن به آنجا در تعطیلات بیفتید. اگر آن را با جستجو در مورد ایران دنبال کنید – یا موضوع ایران را در Discover دنبال کنید، جدیدترین مطالب مربوط به آن موضوع و محتوای همیشه سبز را دریافت خواهید کرد. این محتوایی است که ارزش خود را ثابت کرده است و همیشه ارزشمند است. شاید چیزی شبیه به 10 مقصد برتر در ایران.

تخصص، اقتدار و اعتماد را بهبود بخشید

یکی از جالب‌ترین خطوط در اسناد Google در مورد نحوه وارد کردن محتوای خود به Discover، قسمت EAT است:

سیستم‌های خودکار ما محتوای سایت‌هایی را در Discover نشان می‌دهند که صفحات منفرد زیادی دارند که تخصص، اعتبار، و قابل اعتماد بودن (EAT) را نشان می‌دهند. کسانی که به دنبال بهبود EAT هستند می توانند برخی از سوالات مشابهی را که ما صاحبان سایت را تشویق می کنیم برای جستجو در نظر بگیرند، در نظر بگیرند. در حالی که جستجو و کشف متفاوت هستند، اصول کلی EAT همانطور که در محتوای درون آنها اعمال می شود مشابه است.

EAT چیست؟

مخفف عبارت Expertise, Authoritativeness و Trustworthiness است. به معنای عواملی حیاتی برای تعیین میزان اعتماد شما به یک محتوا یا نویسندگان آن. در برخی صنایع، نویسنده باید مهارت ها و پیشینه ای برای ارائه اطلاعاتی داشته باشد که مردم بتوانند به آن تکیه کنند.

یکی از آن صنایع پزشکی، مالی و بسیاری دیگر است. این سایت‌ها سایت‌های Your Money یا Your Life، به اختصار YMYL نامیده می‌شوند. این سایت ها توصیه هایی را ارائه می دهند که می تواند مستقیماً بر زندگی افراد تأثیر بگذارد. برای اینها، مردم باید بدانند که شما همانی هستید که می گویید و شرایط لازم را دارید.

EAT فقط یک عامل برای Discover نیست. به طور فزاینده ای برای گوگل مفید است که محتوای گمراه کننده و گاهی اوقات خطرناک را از فهرست حذف کند. شما باید ثابت کنید که می دانید در مورد چه چیزی برای محتوای خود صحبت می کنید. مطمئن شوید که مردم درک می کنند که چرا باید به شما اعتماد کنند. بگذارید بدانند که شما در این موضوع مرجع هستید. می توانید مقاله تولید محتوای مرجع ما را مطالعه کنید.

Google برخی از پیشنهادات خواندن در EAT را جمع آوری کرد و ما همچنین پست هایی در مورد تخصص ، اعتبار و اعتماد داریم.

از نهادهای خود با داده های ساختاریافته حمایت کنید

در حالی که برای دریافت محتوای خود در گوگل دیسکاور نیازی به اعمال قطعات خاصی از داده های ساختار یافته Schema ندارید، مطمئن شوید که اجرای Schema شما درجه یک است. هر زمان که در مورد چیزی می نویسید باید به همان اندازه اطلاعات در مورد موجودیت های خود بدهید.

علاوه بر این، توصیف خوب محتوای شما به آنچه در پشت صحنه اتفاق می افتد نیز صدق می کند. اگر از نهادهای خود با داده‌های ساختاری عالی پشتیبانی می‌کنید، موتورهای جستجو می‌توانند از آن داده‌ها استفاده کنند تا درک دقیق‌تری از محتوای شما و اینکه چه کسی آن را نوشته است، به دست آورند.

آن را بصری کنید

یکی از مهمترین بخش های بهینه سازی برای گوگل دیسکاور، جنبه بصری آن است. Discover یک رسانه بصری است. افراد یک فید را اسکن می‌کنند و به سمت محتوایی می‌روند که ظاهر و به نظر جذاب می‌رسد. یکی از مواردی که در Discover جذاب است، تصویر اصلی محتوای شماست. این یکی از اولین چیزهایی است که چشم خواننده شما روی آن متمرکز خواهد شد.

مطمئن شوید که تصویر شما برجسته است، اما آن را مرتبط نگه دارید. از تصاویر جذاب و با کیفیت در محتوای خود استفاده کنید. و مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ هستند تا به درستی در Discover ظاهر شوند. تصاویر شما باید حداقل 1200 پیکسل عرض داشته باشند و توسط max-image-preview:largeتنظیمات فعال شوند. پلاگین های سئو همچون یوست و رنک مث این کار را برای شما انجام می دهند.

البته این برای ویدیو هم صدق می کند. اگر یک ویدیوی عالی در مورد موضوعی دارید، آن را به محتوا اضافه کنید. از آنجایی که ویدیو روز به روز بحرانی‌تر می‌شود، داشتن راهی برای ساختن ویدیوهای باکیفیت سود زیادی را به همراه خواهد داشت. اکنون، نیازی به تنظیم میلیون دلاری ندارید، اما مطمئن شوید که محتوای ویدیوی شما حرفه ای به نظر می رسد. آنها را جذاب کنید!

سایت خود را بهبود بخشید

مثل همیشه، چیزی نیست که محتوای شما را سریعاً در Discover فهرست کند. البته تولید محتوای عالی حرف اول را می زند، اما چیزهای زیادی برای بهبود وجود دارد. اگر به دنبال ترافیک Discover هستید، مطمئن شوید که سایت شما کاملاً در تلفن همراه قابل استفاده است. باید یک تجربه کاربری عالی ارائه دهد و به سرعت بارگذاری شود. می توانید مقاله ما در زمینه افزایش سرعت لود سایت را مطالعه کنید.

Google Web Stories را امتحان کنید

Discover همه چیز در مورد تلفن همراه است. جریان نهایی محتوا به شما کمک می کند هر چیزی را که در آن لحظه به آن فکر نمی کردید پیدا کنید. برای دسترسی به این کاربران، ابزار جدیدی دارید: Web Stories . A Web Story در بهترین حالت داستان سرایی تصویری موبایلی است. این برداشت گوگل از قالب داستان رسانه های اجتماعی است که همه شما از فیس بوک، اسنپ چت و اینستاگرام می شناسید. اما، این باز است، در جستجو و گوگل دیسکاور قابل یافتن است.

داستان های وب برای Discover مناسب هستند. داستان‌های قابل غذا خوردن و موبایل‌گرا به راحتی قابل کشف و سریع هستند ساختن داستان برای محتوای شما ممکن است راهی آسان در فید Discover به شما بدهد. ساخت آنها آسان است و همچنین بسیار سرگرم کننده است. آن را امتحان کنید! گوگل این داستان ها را در زیر بنر Visual Stories در موبایل نشان می دهد.

گوگل دیسکاور در گوشی

عملکرد Discover خود را در کنسول جستجوی Google بررسی کنید

Google Search Console به شما کمک می کند تا در مورد عملکرد سایت خود در جستجو و Discover اطلاعاتی کسب کنید. یک تب اختصاصی وجود دارد که به شما امکان می دهد عملکرد محتوای خود را در Discover تجزیه و تحلیل کنید. در اینجا، می توانید ترافیک کلی خود را در مدت زمان طولانی تری پیدا کنید. همچنین، می توانید به ترافیک ایجاد شده توسط پست های خاص شیرجه بزنید.

0 تا 100 گوگل دیسکاور

از این بینش ها برای یادگیری در مورد آنچه محتوای شما انجام می دهد استفاده کنید. آیا این یک خط مستقیم از ترافیک مداوم است یا در حال افزایش است؟ آیا برمی گردد؟ به نظر شما چرا یک پست خاص در یک روز خاص ترافیک زیادی دارد؟ ببینید آیا می توانید این روندها را تجزیه و تحلیل کنید و تصمیمات آگاهانه تری در مورد محتوای Discover خود بگیرید.

تبلیغات Google Discovery چیست؟

تبلیغات اکتشافی، تبلیغات تصویری قابل کلیک و بهینه سازی شده برای موبایل هستند که از قدرت قصد کاربر استفاده می کنند. این تبلیغات بر اساس سیگنال‌های گوگل از بازدید از وب‌سایت افراد، دانلود برنامه‌ها، ویدیوهای تماشا شده و جستجوی نقشه است.

تبلیغات اکتشافی با استفاده از مخاطبان به جای کلمات کلیدی (شبیه به مخاطبان در بازار) هدف‌گیری می‌شوند و می‌توانند علاوه بر فید گوگل دیسکاور در فید اصلی YouTube تلفن همراه و تبلیغات Gmail اجرا شوند.

«گوگل تبلیغات Discovery را به عنوان جایگزینی برای فیس بوک و اینستاگرام قرار می دهد. Discovery یک سطح قابل مرور و مبتنی بر فید است که به تبلیغ‌کنندگان این فرصت را می‌دهد تا برند خود را به صدها میلیون کاربر Google در سراسر جهان نمایش دهند. تنها با یک کمپین. همه اینها در حالی است که از سیگنال‌های هدف کاربر غنی برای برآورده کردن انتظارات کاربران در زمانی که مشتاق کسب اطلاعات بیشتر و آماده انجام اقدام هستند، استفاده می‌شود.»

 جیمز آنتونی، نماینده گوگل.

چرا در Discovery Ads سرمایه گذاری کنید؟

  • آگاهی از برند و تعامل کاربر را افزایش می دهد
    • ضمن ایجاد تصویر برند، محصولات و خدمات را تبلیغ می کند
    • موجودی جدید به گسترش دسترسی و ترافیک کمک می کند
  • توجه مخاطب را جلب می کند
    • قالب تبلیغاتی بصری تاثیرگذار و بدون درز
    • فقط به مخاطبانی ارائه می شود که آن را مرتبط می دانند
  • مدیریت کمپین را ساده می کند
    • دسترسی به مشتریان مناسب در Google در مقیاس تنها در یک کمپین دارایی های مورد نیاز برای راه اندازی تبلیغات Google Discovery
    • مناقصه هوشمند به شما امکان می دهد قیمت ها را بر اساس اهداف بهینه کنید

چیزهای مورد نیاز برای راه اندازی تبلیغات Google Discovery

تبلیغات گوگل دیسکاور

نتایج تبلیغات Google Discovery

از زمان راه‌اندازی Discovery در چند سال پیش، این کمپین‌ها را در بسیاری از حساب‌های Google اجرا شد و نتایج موفقیت آمیز بود. Discovery کمک کرده است تا برندها، تبدیل‌های افزایشی را با یک CPA کارآمد (اغلب کمتر از میانگین حساب) هدایت کنند. می توانید نتایج دو نمونه Discovery را در زیر بررسی کنید که توسط یکی از آژانس های تبلیغاتی گوگل ادز انجام گرفته است.

مشتری A

در اولین مشتری شرکت اجرایی شاهد کاهش عملکرد کمپین Discovery خود پس از اجرا از زمانی بود که Google برای اولین بار این را عرضه کرد، بنابراین در دسامبر 2021 یک بازنگری در Discovery انجام داده شده و در مقایسه با Period Over Period (PoP) نتایج عالی را مشاهده کردند.

این شرکت مخاطبانی را که زمانی ترکیب می‌شدند، به دو کمپین مختلف تقسیم کرده تا به مخاطبان کوچک‌تر اجازه دهند بودجه اجرا کنند بدون اینکه مخاطبان بزرگ‌تر آن را تصاحب کنند. آن ها همچنین خلاقیت را تازه کرده و به موتور تیترها، توضیحات و تصاویر بیشتری برای انتخاب و بهینه سازی دادند. در نهایت، برای بهبود کارایی، استراتژی پیشنهاد را به CPA هدف تغییر داده شد.

از زمان اجرای این تغییرات، Discovery Ads باعث شد:

  • +247٪ تبدیل
  • CPA ثابت باقی ماند (+1%)
  • +285٪ بازدید و +298٪ کلیک

مشاهده شود و ثابت شده است که این یک تاکتیک بسیار مؤثر برای ما در ایجاد آگاهی و ایجاد تعامل است.

مشتری B

در سال 2021، این مشتری یک کمپین خبرنامه راه اندازی کرد و نیاز به ایجاد یک پایگاه داده ایمیل جدید داشت. در Google، Discovery را در کنار Display و YouTube اجرا شد تا مشخص کنند کدامیک در ایجاد تبدیل ثبت نام ایمیل مؤثرتر است.

همه انواع کمپین از پسوندهای فرم لید برای ایجاد لید یا سرنخ مستقیماً از محل تبلیغات به جای صفحه فرود جداگانه استفاده می کردند.

در نهایت، Discovery Ads باعث شد:

  • +26٪ CPL در مقابل YouTube و +154٪ CVR در مقابل نمایش
  • +84٪ CVR در مقابل YouTube و +120٪ CPL در مقابل نمایش
  • بیش از 58 هزار ثبت نام ایمیل جدید

صورت گیرد.

نتیجه گیری: تست کنید و پیشرفت کنید…

آموزش گوگل دیسکاور

این مقاله به شما اطلاعاتی درباره نحوه عملکرد Discover و کارهایی که می‌توانید برای وارد کردن محتوای خود انجام دهید ارائه داد. امیدواریم این اطلاعات به شما کمک کند تا بهترین استفاده را از کار خود ببرید. در حالی که به چیستی Google Discover فکر می‌کنید، اگر به یاد بیاورید که گوگل دیسکاور یک موجود زنده است که بر اساس آنچه شما به آن می‌دهید، ساخته شده است. آنچه شما می بینید با آنچه دوستانتان می بینند متفاوت است. که پیش بینی موفقیت را دشوار می کند. پس باید تست کنید، آزمایش کنید، و راه خود را برای موفقیت تنظیم کنید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *