هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
استراتژی لینک سازی دی جی کالا برتر آموز

استراتژی لینک سازی دیجی کالا

دسته بندی : سئو
1402/07/11

کمتر سئو کاری را امروزه می‌توان پیدا کرد که از اصول لینک سازی و تولید محتوا دیجی کالا استفاده نکند. همه ما می‌دونیم که دیجی کالا جزو یکی از وبسایت‌های پرقدرت فروشگاهی در ایران است و رقبای بسیار زیادی هم داره. سایت‌های فروشگاهی تقریبا دی جی کالا را به عنوان یک منبع مهم می‌شناسند. این که از اصول سئو و لینک سازی دیجی کالا ایده بگیرید خیلی مفید است چون باعث می‌شود که شما استراتژی سئو بهتری را طراحی کنید. ما نمی‌خوایم که از دیجی کالا کپی برداری کنیم بلکه با یک الگو سازی صحیح قراره فرآیند بهتری را طی کنیم. در استراتژی لینک سازی دیجی کالا شما خیلی خوب متوجه خواهید شد که چه قدر موارد خیلی آسان کنار یک دیگر به ظرافت قرار گرفته‌اند و نتیجه خیلی خوبی را داشته‌اند ، برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه حتما همراه من و برتر آموز باشید.

شاید برای شما سوال باشد که استراتژی لینک سازی دیجی کالا چیست؟

این استراتژی اصلا سخت نیست فقط نیاز به اطلاعات قوی در زمینه سئو دارد.

اگر هنوز با اصول لینک سازی و سئو آشنا نیستید و یا اطلاعات کمتری دارید ، می‌توانید با مطالعه آموزش سئو فوق حرفه‌ای محسن حبیبی راد اطلاعات بسیار مفیدی کسب کنید.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت :

  • لینک سازی چیست؟
  • استراتژی لینک سازی دیجی کالا چیست؟
  • بررسی نکات مهم در استراتژی لینک سازی دیجی کالا
  • وظیفه اصلی سئوکار برای لینک سازی چیست؟

لینک سازی چیست؟

قبل از اینکه بخواهیم به سراغ بحث‌های اصلی برویم کمی در مورد لینک سازی با هم صحبت کنیم. لینک سازی جزو یکی از مهم‌ترین اصول استراتژی سئو است و بزرگترین پروژه‌ها هم با لینک سازی به بهترین نتایج رسیده‌اند.

در برخی از حوزه‌های کاری آنقدر رقابت در سئو پیچیده است که بدون لینک سازی قوی اصلا موفق به کسب رتبه برتر در گوگل نخواهیم شد.

لینک سازی اصلا اصول پیچیده‌ای ندارد ولی برای این که نتیجه مثبت بگیرید باید کاملا اصولی رفتار کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود مقاله نحوه صحیح لینک سازی برای سئو را مطالعه نمایید.

به طور کلی در دنیای سئو لینک سازی به دو دسته ، لینک سازی داخلی و لینک سازی خارجی ( بک لینک ) تقسیم می‌شود.

ما با لینک سازی داخلی یک زنجیره خیلی قوی داخل سایت ایجاد می‌کنیم تا کاربران و یا حتی خزنده‌های گوگل به راحتی بتونند بین صفحات سایت در حال گردش باشند. در لینک سازی خارجی به دنبال این هستیم که از سایت‌های قوی و مهم اعتبار به سمت سایت خودمون هدایت کنیم. (هنگام بک لینک سازی حتما به عدد DA سایت مبدا دقت نمایید.)

الگوریتم‌های گوگل روی لینک سازی بسیار حساس و دقیق هستند و هرگونه رفتار مشکوک و خارج از قوانین گوگل را سریع و به خوبی تشخیص می‌دهند بنابراین با استفاده از سئو کلاه سیاه لینک سازی نکنید ، در صورت انجام این موارد مجازات خیلی سختی از طرف الگوریتم‌ها برای سایت شما اعمال می‌شود.

برای لینک سازی داخلی و خارجی اصلا نیازی نیست که پیچیده عمل کنید شما با چند روش ساده هم می‌تونید لینک سازی قوی داشته باشید!

چند نکته مهم!

برای لینک سازی خارجی یا همان بک لینک بهترین و رایگان‌ترین کار لینک سازی در شبکه‌های اجتماعی است که تاثیر مثبتی روی صفحات سایت شما دارد. بعد از این کار می‌تونید از رپورتاژ آگهی‌ها استفاده کنید که با توجه به تعرفه هر وبسایتی برای شما یک بک لینک با کیفیت قرار گرفته می‌شود. اگر بخواهید خیلی تخصصی‌تر عمل کنید و لینک‌های با کیفیت برای سایت خودتون تهیه کنید می‌توانید از انواع مختلف بک لینک استفاده کنید. فقط فراموش نکنید که خرید لینک کاملا ممنون است!! متاسفانه وبسایت‌های زیادی وجود دارند که انواع بک لینک‌های غیر معتبر را با قیمت‌های مناسبی میفروشند.! طبیعتا افراد زیادی از جمله کارفرماها فکر می‌کنند که با پرداخت هزینه کم می‌تونند بک لینک بگیرند و رتبه خوبی را داخل گوگل دریافت کنند ولی این کار جز جریمه شدن توسط الگوریتم‌ها و حتی پنالتی شدن سایت نتیجه‌ای نخواهد داشت.

استراتژی لینک سازی دیجی کالا چیست؟

خیلی خوب است که بدانیم این وبسایت قوی چه جوری از لینک سازی استفاده می‌کند و در حالت کلی استراتژی لینک سازی دیجی کالا چیست؟

بعد از این که با استراتژی لینک سازی دیجی کالا آشنا شدید متوجه می‌شوید که شما هم میتوانید یک وبسایت قوی مثل دیجی کالا را سئو کنید.

1.استراتژی لینک سازی در فوتر سایت

دیجی کالا یکی از وبسایت‌هایی است که از تک به تک قسمت‌های وبسایت برای لینک سازی استفاده می‌کند. یکی از لینک سازی‌های داخلی و موثر دیجی کالا لینک‌های موجود در فوتر سایت است. در گذشته الگوریتم‌های گوگل اصلا به لینک‌های موجود در فوتر اهمیتی نمی‌دادند اما بعد از آپدیت‌های مکرر هسته گوگل ، لینک سازی در فوتر اهمیت پیدا کرد.

معمولا ایجاد لینک در قسمت فوتر سایت از دید سئوکاران پنهان است اما دیجی کالا این موضوع را به خوبی رعایت کرده است.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، سئوکاران دیجی کالا خیلی ماهرانه لینک‌های داخلی را داخل محتوا و فوتر سایت قرار داده‌اند تا نتیجه مثبتی را روی سئو داخلی خود بگیرند.

کاملا مشخص است که تمامی لینک‌های داخلی کاملا درست و متناسب با محتوا داخل متن قرار گرفته است.

لینک سازی در فوتر برتر آموز

همچنین در قسمت آخر دیجی کالا در قالب لینک تمامی پلتفرم‌ها و سایت‌هایی که عرضه کرده است را به صورت بک لینک قرار داده است تا به سایت‌ها اعتبار بدهد و از طرفی از طریق وبسایت مرجع دیجی کالا این سرویس‌ها را به کاربران معرفی نماید.

2. استراتژی لینک سازی در منو سایت

دیجی کالا کاملا لینک سازی در منو سایت را به خوبی انجام داده است. لینک سازی در منو امتیاز بسیار مثبتی دارد. معمولا صفحه اصلی هر سایتی جزو صفحات پر اعتبار است و اگر شما از این صفحه پر اعتبار به سایر صفحات سایت لینک بدهید امتیاز خوبی را به صفحات منتقل می‌کنید و همچنین الگوریتم‌های گوگل به محض مشاهده صفحه اصلی شما از طریق همین لینک‌ها به صفحات سر می‌زنند.

منو سایت در تمامی صفحات سایت شما تکرار می‌شود و این باعث می‌شود که دائما این لینک‌ها داخل سایت شما تکرار شوند.

معمولا این نوع لینک سازی را داخل سایت‌های مختلف مشاهده می‌کنیم که می‌توان گفت یکی از بهترین انواع لینک سازی است.

لینک سازی در منو برتر آموز

3. استراتژی لینک سازی در محتوا

لینک سازی در محتوا جزو یکی از مهم‌ترین انواع لینک سازی است که این مورد را تقریبا در تمامی سایت‌ها مشاهده می‌کنیم. معمولا زمانی که محتوا نویس یک محتوایی را تولید می‌کند برای توضیحات بیشتر به سایر مقاله‌ها ارجاع می‌دهد که همین ارجاع به مقالات یک لینک سازی داخلی با کیفیت است. استراتژی لینک سازی در محتوا باید بر پایه این باشد که تمامی لینک‌هایی که در یک صفحه قرار می‌گیرند به یک دیگر مرتبط باشند. مثلا شما در یک مقاله در مورد ویژگی‌های برتر سیستم مدیریت محتوا وردپرس صحبت می‌کنید ، خیلی راحت در این مقاله می‌توانید به آموزش وردپرس لینک بدهید.

الگوریتم‌های گوگل کاملا متوجه مرتبط بودن موضوعات مقاله هستند ، پس حتما این نکته را رعایت نمایید.

4. استراتژی لینک سازی در شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی جزو یکی از بهترین ابزارهایی است که شما می‌توانید از آن بک لینک رایگان دریافت نمایید. سایت دیجی کالا هم از این بک لینک رایگان و پر اهمیت استفاده می‌کنید و نتایج خوبی را روی سئو مشاهده می‌کنند. خیلی راحت می‌توانید محصولات خود را در شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام منتشر کنید و لینک محصولات را قرار بدهید.

شبکه‌هایی مثل اینستاگرام ، یوتیوب ، توییتر ، لینکدین و…. ابزار مناسبی برای لینکسازی رایگان و با کیفیت هستند.

بررسی نکات مهم در استراتژی لینک سازی دیجی کالا

تا الان که در مورد استراتژی لینک سازی دیجی کالا صحبت کردیم بهتر است که کمی در مورد نکات مهم لینک سازی اطلاعات کسب کنیم. اگر اصول پایه‌ای سئو را بلد باشید شما خیلی راحت می‌توانید به سبک دیجی کالا لینک سازی کنید و امتیاز خوبی را در گوگل کسب کنید.

1. در لینک سازی زیاده‌ روی نکنید.

همیشه حد اعتدال را رعایت کنید و به دنبال این باشید تا سئو را به صورت اصولی و سئو کلاه سفید پیاده سازی کنید. یعنی چی؟

زمانی که یک محتوا داخل سایت منتشر می‌کنید سعی کنید که تعداد لینک‌های داخلی که به وبسایت‌های دیگر می‌دهید متناسب با متن باشد. مثلا برای یک مقاله 2000 کلمه‌ای نباید 50 تا لینک داخلی قرار بدهید این تاثیر منفی روی سئو شما خواهد داشت.

هدف اصلی گوگل این است که کاربر از محتوای شما راضی باشد و بازدهی بالایی برای شخص داشته باشد. ما برای این که خودمون هم بتوانیم از این محتوا نتیجه بگیریم ، قوانین گوگل را داخل آن لحاظ می‌کنیم. حالا هدف این نیست که بخواهیم باعث آزار کاربران بشویم پس باید خیلی دقیق قوانین لینک سازی را رعایت کنیم.

اگر داخل مقالات خود از لینک‌های زیاد استفاده کردید سعی کنید آن‌ها را حذف کنید و به یک تعداد معقول برسانید.

اگر می‌خواهید مثلا تعداد 7 تا لینک داخلی برای یک مقاله قرار بدهید بهتر است این لینک‌ها در پاراگرف‌های مقاله در کنار یک دیگر نباشند و کاملا لینک‌ها را پخش کنید.

2. ترجیحا رنگ لینک با نوشته متفاوت باشد.

این که لینک‌های شما با یک رنگ متفاوت از نوشته‌ها نمایش داده شود نمای زیباتری خواهد داشت. بنابراین پیشنهاد می‌شود که لطفا لینک‌های داخلی داخل نوشته را با یک رنگ ملایم و متفاوت‌تری از نوشته‌های اصلی نمایش بدهید. وبسایت‌های بزرگ و برند هم از این قاعده استفاده می‌کنند. حتی می‌توانید برای رنگ لینک‌ها از رنگ سازمانی هم استفاده نمایید.

3. به یک کلمه کلیدی یک بار لینک بدهید!

متاسفانه وبسایت‌های خیلی زیادی را مشاهده می‌کنیم که مثلا کلمه آموزش فتوشاپ کلمه کلیدی آن‌ها است و این کلمه در یک مقاله 2000 کلمه‌ای 20 بار تکرار و هر 20 بار لینک داخلی داده می‌شود. این کار باعث آزار برای کاربران خواهد شد .و اصلا نتیجه مثبتی هم روی سئو ندارد. لینک شما در یک مقاله تنها یک بار محاسبه می‌شود و با تعدد لینک‌ها نتیجه‌ای نخواهید گرفت.

وظیفه اصلی سئوکار برای لینک سازی چیست؟

مهم‌ترین وظیفه‌ای که سئو کار در لینک سازی دارد این است که باید به طور مداوم هم نسبت به ساخت لینک جدید و هم چک کردن لینک قبلی ها اقدام کند و لیستی از این لینک‌ها داشته باشد.

حالا این موضوع یعنی چی؟

متاسفانه در برخی از حوزه‌های کاری که رقابت خیلی شدیدی بین رتبه‌های گوگل وجود دارد و حتی میزان فروش لینک اول و لینک دوم هم متفاوت است ، رقبا برای سایت‌های رقیب بک لینک بی کیفیت خریداری می‌کنند که این کار باعث می‌شود سایت از جایگاه فعلی نزول رتبه داشته باشد ، این خوشبینانه‌ترین اتفاقی است که ممکن است برای سایت شما اتفاق بیفتد چون در برخی از موارد آنقدر شدت بک لینک‌های بد بالاست که موجب از دسترس خارج شدن سایت شما می‌شود.

لطفا هر روز در سرچ کنسول قسمت بک لینک‌ها ، لینک‌های ورودی به سایتتون رو چک کنید اگر مورد مشکوک دیدید سریعا کنترل کنید تا خسارات بدی برای سایت شما نداشته باشد.

در مورد لینک‌های داخلی شما باید آمار تمامی لینک‌های موجود در سایت را داشته باشید و به محض مشاهده ارور و یا خرابی لینک سریعا آن را برطرف کنید.

یک سئوکار هر روز باید یک استراتژی خوب برای تولید بک لینک و لینک داخلی داشته باشد. با زمانبندی مشخص در این کار شما به الگوریتم‌های گوگل هم زمانبندی می‌دهید.

لطفا لینک‌های با کیفیت رو برای سایت انتخاب کنید. برای این کار زمان بزارید و اصلا عجله نکنید! در مقاله ساخت بک لینک‌های رایگان به شما لیستی از مواردی که می‌تونید لینک خارجی با کیفیت بسازید را قرار داده‌ایم و می‌توانید به خوبی از آن استفاده نمایید.

سخن آخر :

در مقاله استراتژی لینک سازی دیجی کالا سعی کرده‌ایم مهم‌ترین نکات لینک سازی دیجی کالا را به شما آموزش بدهیم. البته مهم‌ترین قسمت این بود که متوجه شوید دیجی کالا هیچ گونه کار پیچیده‌ای در لینک سازی انجام نمی‌دهد و طبیعتا مطابق با قوانین گوگل رفتار می‌کند.

اما به خاطر این که استراتژی سئو خیلی قوی دارد و تمامی لینک سازی‌های داخلی و خارجی روی نظم و زمان مشخص انجام می‌شود امتیاز خوبی را از جانب الگوریتم‌های گوگل کسب می‌کند.

اگر شما هم تجربه‌ای در زمینه لینک سازی در دیجی کالا و یا استراتژی لینک سازی در وبسایت شخصی خود دارید و موفق عمل کرده‌اید ، لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *