هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
جذب مشتری در اینستاگرام و روش های آن برتر آموز

جذب مشتری در اینستاگرام و روش های آن

دسته بندی : اینستاگرام
1401/06/04

همانطور که قبلا هم به آن پرداختیم شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام یکی از فضاهای بسیار خوب برای جذب مشتری می‌باشد. این یعنی این که شما می‌توانید با چند روش کاربردی دنبال کننده‌های خود یعنی مشتری‌های بالقوه را به مشتری واقعی یعنی مشتری بالفعل تبدیل کنید. مشتری‌هایی که از فضای اینستاگرام بدست می‌آورید بسیار زیاد ارزشمند هستند زیرا این افراد با شما ارتباط بسیار زیادی گرفته‌اند و حتی می‌توانند تا مرحله آخر قیف فروش با شما حرکت کنند. اگر آشنایی با قیف فروش ندارید در ادامه توضیح مختصری راجب به آن می‌دهیم. همراه من و برتر آموز باشید زیرا قصد داریم به طور کاربردی و کامل راجب به موضوع جذب مشتری در اینستاگرام و روش های آن صحبت کرده و روش‌های کاربردی را مطرح نماییم. برای این که با پلتفرم اینستاگرام به خوبی آشنایی داشته باشید پیشنهاد می‌شود آموزش اینستاگرام را مطالعه نمایید.

مرحله اول قیف فروش Brand Awareness یا آگاهی از برند نام دارد. شما باید با بازاریابی محتوا ، چه متنی چه ویدیویی به جامعه هدف مرتبط با کسب و کار برند خود را معرفی کنید. مرحله اول قیف مرحله ریزش شماست در این قسمت شما شاهد ریزش زیادی خواهید بود. مرحله بعدی  Consideration یا جذب مخاطب نام دارد. افرادی که در این مرحله کنار شما هستند اگر روش های اصولی بازاریابی داشته باشید میتوانید همگی را به مشتری بالفعل تبدیل کنید.

اگر این افراد از شما خرید انجام دهند وارد مرحله Acquisition یا جذب مشتری میشود. مرحله بعدی ریتنشن مارکتینگ است یعنی کاربر در یک فاصله زمانی دوباره از شما خرید انجام دهد. مرحله بعدی Loyalty یا وفاداری گفته میشود. در این قسمت مشتری کسب و کار شما را درک کرده و شما را به عنوان یک برندی که برایش مفید هستید در نظر دارد.

آنچه که شما در این مقاله می‌آموزید:

  • چرا باید از اینستاگرام برای جذب مشتری استفاده نماییم؟
  • انواع راه و روش‌های جذب مشتری در اینستاگرام

چرا باید از اینستاگرام برای جذب مشتری استفاده نماییم؟

خوب اولین سوالی که برای کاربران پیش می‌آید این است که چرا باید از اینستاگرام برای جذب مشتری استفاده کنیم؟ آیا نمی‌توان از روش‌های دیگر مانند موتور جست و جوی گوگل و…. برای جذب مشتری استفاده کنیم؟ در پاسخ به این پرسش‌ها باید گفت که بله روش‌های دیگری برای جذب مشتری وجود دارد اما شما باید بتوانید همواره مطمئن‌ترین و تضمینی ترین راه را برای جذب مشتری انتخاب نمایید. جذب مشتری از طریق سرچ موتور جست و جوی گوگل و استفاده از سئو همواره بهترین راه برای جذب می‌باشد (پیشنهاد می‌شود محتوای فوق کاربردی آموزش سئو را مطالعه نمایید.) اما شما می‌توانید با استفاده شبکه‌های اجتماعی از جمله اینستاگرام به جذب بیشتر مشتری بپردازید. امروزه مردم تایم زیادی از روزمره و حتی اوقات فراغت خود را از طریق اینستاگرام می‌گذرانند پس بنابراین توصیه می‌شود که شما با فعالیت در این فضا و تولید محتوای کاربردی بتوانید مشتری‌های زیادی را بدست آورید. به اکثر برندهای مطرح توجه نمایید که علاوه بر این که سایت‌های قوی دارند در شبکه‌های اجتماعی هم به خوبی فعالیت می‌کنند. اینستاگرام فضایی صمیمی‌تر میان شما و مشتری‌ها می‌باشد و می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های زیادی مانند استوری ، لایو و…. با فالوورها بیشتریت تعامل را داشته باشید. اگر بتوانید اعتمادسازی خوبی را انجام دهید آن موقع می‌تواند تمامی این دنبال کننده‌ها را به مشتری بالفعل تبدیل کرد.

جذب مشتری در اینستاگرام برتر آموز

انواع راه و روش‌های جذب مشتری در اینستاگرام

خوب در این قسمت می‌خواهیم تا راجع به انواع راه و روش‌های جذب مشتری در اینستاگرام بپردازیم و نکات کاربردی را به شما بیان نماییم. شما می‌توانید با توجه به ماهیت کسب و کارتان و موضوع فعالیتتان هر کدام از روش‌های زیر را که می‌خواهید استفاده نمایید. با توجه به شرایط فعلی هر کسب و کاری می‌توان هر کدام از روش‌ها را انجام داد. اگر با انجام تمامی روش‌ها هنوز نتوانستید مشتری‌های لازم را جذب نمایید توصیه می‌شود که به بررسی مشکلات صفحه خود بپردازید.

1.جذب مشتری در اینستاگرام از طریق تبلیغات

امروزه تبلیغات یکی از روش‌های مهم و کاربردی در زمینه جذب مشتری می‌باشد که 99 درصد از پیج‌ها از این روش استفاده می‌کنند و حجم زیادی هم بازخورد خوبی را دریافت می‌کنند. شما برای تبلیغات در اینستاگرام باید بودجه کافی‌ای را در نظر داشته باشید و با انواع راه‌ها و روش‌های تبلیغات آشنایی داشته باشید. از چند روش مختلف می‌توان در اینستاگرام تبلیغات خود را انجام داد.

1. تبلیغات از طریق اینفلوئنسرها و استفاده از خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ

یکی از روش‌های بسیار معروف این روزها که میان کاربران شبکه‌های اجتماعی هم جایگاه خوبی دارد ، تبلیغات اینفلوئنسر مارکتینگ نام دارد. (Influencer marketing) اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از شیوه‌ها روش‌های بازاریابی در دنیای دیجیتال مارکتینگ در فضای شبکه‌های اجتماعی می‌باشد که شما به افرادی که در حوزه و حیطه کاری‌های مختلف شناخته شده و مطرح هستند یعنی به عبارتی دنبال کننده‌های زیادی دارند و محبوبیت کافی میان مردم کسب کرده‌اند مبلغی را به عنوان حق تبلیغ پراخت می‌کنید تا این افراد محصول یا خدمات شما را به شیوه‌های که می‌شناسند ومی‌دانند که برای فالورها جذاب است تبلیغ کرده و به مردم معرفی نمایند. اگر این روش به درستی انجام شود قطعا بازخورد خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت مهم ترین نکته در درست انجام شدن این تبلیغ این است که محصول ، خدمات و… شما مطابق با نظر و سلیقه فالوورهای پیج مورد نظر باشد. برای مثل در پیج های بیوتی بلاگرها شاید تبلیغ فروش لباس مجلسی به خوبی نتیجه بخش نباشد. در نظر داشته باشید که تمامی این شرایط نسبی است و برای کسب اطلاعات بیشتر باید حتما قبل از تبلیغ به تحقیقات بپردازید.

2. تبلیغات در پیج‌های عمومی ولی پربازده در اینستاگرام

پیج‌های خبری ، پیج‌های جوک و طنز ، فن پیج‌ها و…. همگی در دسته پیج‌های عمومی قرار می‌گیرند که بازدهی بالایی در تبلیغات دارند. این پیج‌ها معمولا با دنبال کننده‌های بالا بیشترین میزان اثر بخشی را برای شما به همراه دارند. مزیت تبلیغات توسط پیج‌های عمومی به نسبت اینفلوئنسرها این است که شما می‌توانید با قیمت خیلی مناسبتری در فضای شبکه‌های اجتماعی تبلیغات داشته باشید.

تبلیغات در فضای اینستاگرام بسیار روش مهم و کاربردی است که برای این که شما بهترین بازخورد را از تبلیغات دریافت نمایید باید یکسری از روش‌ها را به درستی انجام بدهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌شود مقاله راهنمای کامل تبلیغ در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

2.جذب مشتری در اینستاگرام از طریق هشتگ‌ها

خیلی از مواقع برای شما پیش آمده است که یک هشتگ به خصوص مانند آموزش وردپرس را در نظر دارید و این هشتگ را در اینستاگرام فالو می‌کنید و هر شخصی که پست مربوط به وردپرس بگذارد و این هشتگ را تگ کند شما آن پست را مشاهده می‌کنید بدون آنکه آن پیج را فالو کرده باشید. بنابراین پیشنهاد می‌شود حتما در پست‌های خود هشتگ‌های مرتبط را قرار دهید تا از این طریق پست شما برای افرادی که پیج شما را فالو ندارند ولی به زمینه کاری شما علاقه‌مند هستند نمایش داده شود و از طریق بتوانید مشتری برای خود جذب نمایید. هیچ موقع قدرت هشتگ‌ها را دست کم نگیرید. سعی کنید که یک هشتگ منحصر بفرد برای برند خود بسازید و با روش‌های مختلف کاربران را به استفاده از این هشتگ تشویق نمایید می‌توانید از آنها بخواهید که این  هشتگ را فالو کنند تا اعتبار بیشتری را در اینستاگرام خود بدست آورید و فروش خود را افزایش دهید و حتی در تمامی پست‌های خود این هشتگ را قرار بدهید. در پست‌های خود از تعداد زیادی هشتگ استفاده نکنید سعی کنید معمولا بین 3 تا 6 عدد هشتگ مرتبط برای پست‌های خود بگذارید.

3.جذب مشتری در اینستاگرام از طریق درج تصاویر جذاب

خیای از کسب و کارها هستند که ادعا می‌کنند با پرداخت هزینه‌های تبلیغاتی بسیار زیاد هنوز نتوانسته‌اند فروش خوبی را تجربه کنند. زمانی که پیج این کسب و کارها را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که تصاویر منتشر شده آن‌ها اصلا جذاب نیست و به عبارتی اصلا عکاسی از محصول جالبی ندارند. زمانی که به صورت حضوری خرید می‌کنید یک کالا را از ابعاد مختلفی بررسی می‌کنید. در خرید آنلاین متاسفانه این امکان برای مشتری برقرار نیست اما شما باید با عکس برداری درست از محصولات این امکان را تا حدودی برای مشتری‌ها فراهم نمایید. درج عکس‌های با کیفیت برای محصولات بسیار زیاد روی فروش شما تاثیر گذار است. در واقع عکس‌های با کیفیت مشتری را به خرید تشویق می‌کند.

4.جذب مشتری در اینستاگرام از طریق آموزش بیشتر

گاهی اوقات نیاز نیست تا تمرکز صد در صد خود را روی فروش محصولات بگذارید ، برخی اوقات لازم است تا مثل همراه و یک دوست کنار مشتری‌ها باشید و از این طریق این افراد را به خرید تشویق کنید. برای مثال در نظر بگیرید که شما فروشنده محصولات مراقبت پوستی هستید به جای اینکه همواره پست بگذارید و محصولات خود را معرفی کنید تنها کافیست یک پست آموزشی راجع به نحوه انتخاب ضد آفتاب یا محصولات مراقبت پوستی بگذارید و در ادامه محصولات خود را معرفی نمایید متوجه خواهید شد که تاثر شگفت انگیزی روی خرید مشتری دارد زیرا اول آموزش خرید را دادید و سپس محصول مناسب را معرفی کرده‌اید.

جذب مشتری و کسب درآمد از اینستاگرام برتر آموز

5.جذب مشتری در اینستاگرام از طریق تخفیف‌ها

گاهی اوقات برای کسب مشتری بیشتر نیاز است تا از حاشیه سود خود کم کنیم و تخفیفات خوبی را برای کاربران بگذاریم. اگر تخفیفات شما خوب و واقعی باشد مشتریان زیادی را به همراه خواهد داشت. یکی از دلایلی که می‌توانید فروش خود را از تخفیف گذاری افزایش دهید این است که تخفیف را شخصی سازی کنید. برای مثال بدون اطلاع رسانی در سایت تنها یک پست در اینستاگرام بگذارید و بگویید 20 درصد تخفیف تنها برای فالوورهای اینستاگرام. این موضوع باعث می‌شود تا افراد همواره پیج شما را دنبال کنند و از تخفیفات منحصر بفرد استفاده نمایند.

6. استفاده از تمام ویژگی‌های اینستاگرام!

اینستاگرام ویژگی‌های کاربردی برای استفاده شما در آپدیت‌های خود قرار می‌دهد. برای مثال اگر استوری را نگاه کنید کلی ویژگی‌های جذاب مانند باکس سوالات ، رای گیری ، المان‌های مختلف و…. دارید که با استفاده از هر کدام این موارد می‌توانید مشتری‌های زیادی را جذب نمایید. سعی کنید در روز تعدادی استوری با معنا و مفهوم خوبی را برای فالوورها قرار دهید. افراد معمولا از پیج‌هایی خرید میکنند که فعالیت زیادی در استور‌ی‌ها دارند و با کاربران به تعامل می‌پردازند. مثلا جواب دایرکت‌ها را به صورت کلی بدهید و به حالتی تبدیل شوید که انگار با فالوورهای خود رفیق هستید البته حواستان باشد که زیاده روی نکنید!

7. درست کردن فیلد رضایت مشتری در اینستاگرام

قطعا پیج‌های زیادی را دیده‌اید که به محض اینکه وارد پیج می‌شوید چند هایلایت به نام رضایت مشتری دارند و مشتری‌ها بابت محصولاتی که خرید کرده‌اند از پیج تشکر می‌کنند. فرقی ندارد که این محصولات آرایشی و بهداشتی و با لباس باشد بلکه مهم این است که کاربران از کیفیت کالا ، نحوه ارسال ، ثبت سفارش و مشتری مداری پیج رضایت داشته اند که پیام تشکر آمیز فرستاده‌اند. می‌توانید از مشتری‌های خود خواهش کنید تا پس از دریافت کالا و در صورت رضایت برای شما پیام بگذارند و این پیام‌ها را در بخش هایلایت قرار بدهید. دقت نمایید که اگر این کار را انجام بدهید از یک تایمی به بعد دیگر مشتری‌ها به صورت خودجوش برای رضایت کالا از شما تشکر خواهند کرد.

8. اگر وبسایت دارید لینک سایت خود در Bio اضافه کنید.

اگر شما وبسایت دارید باید در قسمت Bio پروفایل خود حتما آدرس سایت را قرار بدهید و یا در استوری‌های خود لینک مستقیم خرید از محصولات را بگذارید اگر مشتری از سایت شما هم خرید نکند و از دایرکت ثبت سفارش انجام دهد باز هم روی اعتماد سازی کاربر بسیار تاثیر گذار است. گاهس اوقات کاربران نیاز دارند تا یک آدرس و یا شماره تلفن جهت اعتماد از شما ببیند که صفحه درباره ما و تماس با ما برای این کار بسیار موثر است. پیشنهاد می‌شود مقاله معرفی درگاه پرداخت برای فروشگاه‌های اینستاگرامی را مطالعه نمایید.

9. فعالیت مستمر در اینستاگرام داشته باشید!

معمولا کسب و کارها به دنبال صفحه‌ای در اینستاگرلم می‌روند که فعالیت دائم و مستمر داشته باشند. اینکه شما سالی دو بار پست بگذارید قطعا هم نباید انتظار فروش بالا و جذب مخاطب داشته باشید. سعی کنید برای اینستاگرام خود برنامه زمانبندی درج محتوا قرار دهید و در تایم‌های مشخصی پست گذاری نمایید این کار باعث می‌شود تا کاربر در زمان‌های مشخصی به صفحه شما سر بزند و محتواهای شما را مطالعه نماید.

10. در کپشن‌های خود از CTA استفاده نمایید!

با استفاده از فراخوان دعوت به عمل (CTA) در کپشن‌ها از مخاطبین خود بخواهید پست شما را لایک ، ذخیره ، درج کامنت و یا با دوستان خود به اشتراک بگذارند. همچنین برای افزایش ترافیک وب‌سایت ، جمع‌آوری اطلاعات بیشتر در مورد مخاطبان خود یا حتی جذب مخاطب در یک شبکه اجتماعی دیگر می‌توانید از آن استفاده کنید. با استفاده مؤثر از CTA در کپشن خود، می‌توانید مشتریان بیشتری از اینستاگرام به دست آورید و با مخاطبان خود ارتباط بهتری برقرار کنید. البته سعی کنید که محتوای جذاب ایجاد نمایید تا کاربر به طور خودآگاه بخواهد شما را لایک و به اشتراک بگذارد.

11. محتوای ویروسی تهیه نمایید!

خیلی از مواقع در اینستاگرام مشاهده کرده‌اید که یک پست یا محتوا تا به چه میزان وایرا می‌شود و تمامی افراد آن را به اشتراک می‌گذارند. بنابراین سع یکنید که پستی را منتشر کنید تا قابلیت وایرال شدن داشته باشد. شما با وایرال شدن می‌توانید بدون صرف هزینه خاصی تعداد زیادی مشتری و کاربر به دست بیاورید.

12. از محتوای تولید شده توسط کاربر هم استفاده نمایید!

خیلی از مواقع در برخی از کسب و کارها کاربران یکسری محتوا برای کسب و کار درست می‌کنند و ا زطریق تگ گردن و ارسال دایرکت می‌خواهند آن را به کسب و کار مربوطه نمایش بدهند. به اشتراک گذاشتن محتوای تولید شده توسط کاربر ، باعث می‌شود مخاطبان شما به یک مشتری وفادار تبدیل شوند. با این کار آن‌ها احساس می‌کنند به برند شما مرتبط هستند و خود را جزئی از کسب و کار شما می‌دانند.

روش‌های کسب درآمد از اینستاگرام برتر آموز

سخن آخر :

سعی کرده‌ایم به طور کامل و کاربردی راجب به موضوع جذب مشتری در اینستاگرام صحبت کرده و راه و روش‌های مفیدی را به شما معرفی نماییم. در واقع شما باید اینستاگرام خود را تبدیل به فضایی کنید که کاربران تا به محصول و یا خدماتی احتیاج داشتند سریع به شما مراجعه کنند. اگر تا به الان برای کسب و کار خود پیج شخصی نساخته‌اید همین الان وقت آن رسیده است که استارت پیج خود را بزنید و از ویژگی‌های منحصر بفرد آن استفاده کنید. این پلتفرم رایگان می‌توانید برای شما پول ساز ترین ابزار باشد فقط باید صبور باشید و تمامی نکات را با دقت انجام بدهید. اگر تجربه‌ای در این زمنیه دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموز به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *