امروزه شبکه اجتماعی اینستاگرام به یکی از شبکههای محبوب و دوست داشتنی بین مردم تبدیل شده است که حتی کسب و کارهای زیادی از این طریق امرار معاش میکنند ، خوب قاعدتا زمانی کسب و کاری به درآمد میرسد که دنبال کنندههای زیادی داشته باشد و جذب فالوور جزء موضوع ترند هر کسب و کاری است و تمامی دیجیتال مارکترها همواره دنبال استراتژیهایی هستند که بتوانند این موضوع را به بهترین نحو انجام بدهند. بر اساس تجربه معمولا جذب 1000 نفر اول در اینستاگرام دشواری بیشتری دارد زیرا زمانی که فالوورهای شما کم است مردم اعتماد کمتری خواهند داشت و این روند کمی طولانیتر میشود. در این سری از مقالات برتر آموز میخواهیم با شما راجع به موضوع چگونه 1000 نفر اول در اینستاگرام را جذب نماییم؟ صحبت کرده و نکات کاربردی را بیان نماییم. پس همراه ما باشید. در بخش آموزش اینستاگرام محتوای درجه یک و کاربردی برای شما قرار گرفته است تا با مطالعه آن به خوبی با این شبکه اجتماعی آشنا شوید.
در گذشته شاید نوشتن چنین محتوایی مسخره هم به نظر میرسید زیرا پیجها به راحتی میتوانستند فالوورهای خود را روزانه افزایش دهند اما امروزه به علت سختگیریهای اینستاگرام این کار کمی سختتذ و نیازمند دانش خاص شده است.
اینستاگرام اگر از پیج شما رفتار ربات گونهای مشاهده کند به سرعت شما را مسدود یا برای همیشه بلاک میکند. برای مثال در گذشته میتوانستیم تعداد زیادی را در طول روز فالوو یا آنفالو کنیم ولی این قانون امروزه برقرار نیست زیرا شما پس از فالو کردن یک تعداد مشخصی افراد در طول روز دیگر نمیتوانید این کار را انجام بدهید و از جانب اینستاگرام بلاک میشوید. اما در ادامه قرار است روشهای کاربردی زیادی را به شما آموزش بدهیم تا بتوانید 1000 نفر اول فالوورهای خود را به راحتی بدست بیاورید.
آنچه که شما در این مقاله میآموزید:
خوب در این مرحله قرار است که به آموزش جذب فالوور در اینستاگرام بپردازیم توصیه میشود نکات مهمی را که در کسب و کار شما قابل اجرا است را حتما یادداشت کرده و تمامی راهکارهای آن را اجرا نمایید تا بتوانید نتیجه مطلوبی را دریافت نمایید. در حالت کلی اگر به دنیای مارکتینگ و کسب و کار علاقه مندید در آموزش دیجیتال مارکتینگ میتوانید تمامی روشهای بازاریابی را آموزش ببینید.
پیج شما باید قابلیت و توانایی این را داشته باشید که 1000 تا فالوور واقعی را در مرحله اول کسب کند برای همین بهینه سازی پیج در مرحله اول توصیه میشود. حالا برای بهینه سازی پیج خود چه راهکارهایی را باید انجام بدهیم؟
Id اینستا خود را مناسب طراحی کنید. از گذاشتن اسمهای غیر مرتبط و عتجیب غریب پرهیز کنید. اگر برند دارید که برند شما میتواند نام صفحه شما بشود مانند کسب و کارهایی مثل دیجی کالا ، اسنپ ، برتر آموز و… که اکانتهای آنها به نام برندشان است و خوب مسلما کاربران با سرچ ساده برند میتوانند آنها را پیدا کنند. البته برای برندها معمولا افراد سودجو زیادی پیدا میشود تا از نام آنها سوء استفاده کنند که بهترین راه درخواست برای دریافت تیک آبی اینستاگرام میباشد که در مقاله تیک آبی اینستاگرام چیست؟ به خوبی راجع به نحوه دریافت آن صحبت کردیم.
Bio پیج شما نیز باید بهینه باشد. بیو مهم ترین بخش است که به کاربران اجازه میدهید خلاصهای از کسب و کار شما را بخوانند. برای همین پیشنهاد میشود حتما کلمه کلیدی اصلی پیج خود را در بیو قرار بدهید. برای مثال شما فروش وسایل آرایش دارید و یک سری کلمه کلیدی مهم نیز برای آن طراحی کردید که یک یا دو تا از مهم ترین آنها را در بیو ذکر کنید. این کار چه فایدهای دارد؟
خیلی از مواقع کاربر نام پیج شما را نمیشناسد و با سرچ کردن کلمات کلیدی به پیج شما میرسد بنابراین هدف ما این است که شما از این طریق هم جذب کاربر داشته باشید.
اگر شماره تماس مشخص و آدرس سایت دارید لطفا در قسمت بیو درج نمایید. وجود آدرس سایت و شماره تماس برای کاربرانی که قرار است از شما خرید کنند اعتماد سازی میکند بنابراین برای جلب اعتماد لازم است این کار را انجام بدهید. اگر برای کسب و کار خود سایت طراحی نکردید میتوانید در شروع کار از یک وبسایت وردپرسی که در بخش آموزش وردپرس راجع به آن صحبت کردیم استفاده نمایید.
یکی از مواردی که بسیار روی افزایش تعداد فالوور پیج تاثیر گذار میباشد ، تولید محتوای هدفمند میباشد. اگر تولید محتوای شما کاربردی باشد و قابلیت وایرال شدن داشته باشد ترافیک زیادی به سمت پیج شما هدایت میشود.
خوب حالا چگونه تولید محتوا انجام بدهیم؟ در درجه اول شما باید بدانید محتوایی که قرار است تولید کنید برای چه جامعه هدفی است ؟ و چه اشخاصی میخواهند با محتوا شما ارتباط برقرار کنند و نکته دوم این است که هدف از تولید محتوا چیست؟
اگر بتوانید این سوالات را به صورت کاربردی و درست پاسخ بدهید قطعا نتیجه بسیار خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت زیرا در مسیر تولید محتوای خود بهینه رفتار میکنید. متاسفانه بسیاری از پیجها هستند که اصلا بدون هدف تولید محتوا میکنند و در انتهای کار انتظار دارند که بهترین نتیجه را دریافت کنند.
اگر خودتان از پس تولید محتوای پیج بر نمیآیید میتوانید تولید کننده محتوا استخدام نمایید و یا اگر کسب و کار بزرگ هستید میتوانید یک تیم تولید محتوا تشکیل بدهید. اگر با تشکیل تیم محتوا آشنایی ندارید لطفا مقاله انتخاب اعضای تیم تولید محتوا را مطالعه نمایید.
شما از طریق اینستاگرام خود میتوانید متوجه شوید که چه زمانی کاربران شما بیشترین میزان فعالیت را دارند بنابراین توصیه میشود که حتما در پیک ترین تایم روز محتوا منتشر کنید تا بیشترین بازخورد را دریافت نمایید این کار باعث میشود تا حتی پیج شما به اکسپلور رفته و امتیاز خوبی را دریافت نمایید.
یکی از روشهای افزایش فالوور واقعی و حتی افزایش فروش این است که شما باید بتوانید برای تبلیغات پیج خود برنامه ریزی داشته باشید. درست است که تبلیغات برای شما هزینه بر خواهد بود و باید بودجه کافی برای این کار داشته باشید اما خوب این موضوع را د ر نظر بگیرید که اگر بتوانید فالوورهای خود را افزایش داده و به فروش برسید چند برابر این هزینه تبلیغات برای شما جبران میگردد. البته نیاز نیست که اصلا تبلیغات میلیونی روی پیج خود داشته باشید بلکه با هزینههای کمتری هم میتوان این کار را انجام داد.
برای اینکه بتوانید از تبلیغات پیج خود نتیجه بگیرید باید یک استراتژی تبلیغات داشته باشید. این استراتژی یعنی این که بر اساس بودجه خود یک تایم مثلا یک ماهه برنامه تبلیغات تعیین نمایید. البته که تبلیغات هم راهها و روشهای خود را دارد که اگر میخواهید از آن بالاترین بازخورد را دریافت نمایید باید به صورت اصولی پیش بروید. ما در مقاله راهنمای کامل تبلیغات در اینستاگرام به شما تمامی این موارد را به خوبی آموزش دادهایم.
بیشتر افراد علاقه دارند تا استوریها و هایلایتهای یک پیج را مشاهده کنند بنابراین پیشنهاد میشود که حتما یک هایلات مناسب طراحی نمایید. میتوانید یک کاور زیبا برای هر هایلایت خود در نظر بگیرید که با سر زدن به پینترست میتوانید ایدههای زیادی بگیرید.
حالا در هایلایتها چه چیزهایی را مطرح نماییم؟
اگر پیج فروشگاهی هستید میتوانید نحوه ثبت سفارش را در هایلایت توضیح نمایید تا کاربران زمانی که به صفحه شما برای بار اول مراجعه میکنند متوجه ثبت سفارش بشوند.
رضایت مشتری نیز یکی دیگر از هایلایتهای پر طرفدار است. زمانی که مشتریان شما از نحوه ارسال و کیفیت اجناس راضی باشند قطعا به شما فیدبک خوبی میدهند که میتوانید تمامی این موارد را ذخیره نمایید تا مشتریان جدید قبل از خرید اعتماد و اطمینان بیشتری داشته باشند.
حتی با استفاده از هایلایتها میتوانید محصولات خود را دسته بندی نمایید تا مشتریان با مشاهده این دسته بندیها هرچه سریعتر بتوانند خرید خود را انتخاب نمایند.
حتی یک هایلات هم به عنوان سوالات متداول میتوانید ایجاد کرده و سوالاتی که همواره کاربران از شما میپرسند را در قالب هایلایتها قرار دهید تا کاربران قبل از هر چیزی تمامی ابهام آنها برطرف گردد.
اگر در سایر شبکههای اجتماعی مانند توییتر ، تلگرام ، یوتیوب و… فعالیت دارید میتوانید لینک اینستاگرام خود را منتشر کرده و از سایر جامعه هدف و مشتریان خود بخواهید که شما را در اینستاگرام نیز دنبال کنند تا بتوانید فالوورهای واقعی دریافت نمایید.
هشتگها یکی از ابعاد مهم در شبکههای اجتماعی به خصوص اینستاگرام هستند. افراد زیادی وجود دارند که هشتگها را فالو میکنند تا پستهای مرتبط با هر هشتگ برای آنها ارسال شود بنابراین شما باید بتوانید از هشتگهای مرتبط استفاده کرده تا بتوانید افراد علاقه مند را به پیج خود اضافه نمایید. بدست آوردن فالوور فقط به معنای افزایش این عدد نیست بلکه باید این تعداد در پیج شما فعال باشند و با شما بیشترین تعامل را داشته باشند که هشتگهای دنبال کنندگانی با بیشترین تعامل را به شما تقدیم میکنند.
میتوانید لیستی از هشتگهای مرتبط را بررسی کرده و برای هر سری از پستهای خود هشتگ مناسب را درج نمایید. مهم ترین نکته در استفاده از این هشتگها این است که اصلا از هشتگهای نامرتبط استفاده نکنید ، زیرا به جای تاثیر مثبت تاثیر منفی روی کسب و کار شما خواهد داشت.
تعداد استفاده از هشتگها همیشه یک تعداد مشخصی است بنابراین استفاده بیش از حد آن نیز اصلا توصیه نمیشود.
یکی از ویژگیهای که معمولا کسب و کارها کمتر آن را رعایت میکنند این است که اصلا همکاران یا به اصطلاح رقبای خود را دنبال نمیکنند. سعی کنید همکارانی که در حوزه کاری شما مشغول به فعالیت هستند را پیدا کرده و حتی از آنها ایده برداری نمایید. فکر نکنید که با دنبال کردن همکاران خود اعتبار شما کاسته و یا مشتریان شما کم میشود. رعایت حد اعتدال داشته و حتی سعی کنید با کاربران آنها ارتباط برقرار نمایید.
سعی کنید در صورت امکان برای پست گذاشتن در پیج خود یک تم مشخصی را طراحی نمایید تا زمانی که کاربر صفحه شما را مشاهده میکند بتواند یک الگوی زیبا را مشاهده نماید. البته طراحی تم و رعایت کردن آن قطعا کار زمانبری برای شما خواهد شد ولی خیلی راحت میتوانید با انجام این کار دنبال کنندههای زیادی را بدست بیاورید. برای طراحی تم از برنامههای فتوشاپ میتوانید کمک بگیرید.
شما میتوانید با اکانت خود در پیجهای پربازدید کامنتهای ارزشمند و زیبا بگذارید و یا حتی نظر کارشناسانه بدهید و این باعث میشود تا کاربران زیادی حتی از طریق همین نظرها وارد پیج شما شده و شما را فالو کنند.
خرید فالوور ممنوع!!!!!
شاید برای بسیاری از افراد تمامی روشهای بالا مسخره باشد و با استفاده ار خرید فالور خیلی راحت حتی با پرداخت هزینه ناچیز این 1000 تا را به پیج خود اضافه کنند اما در نظر داشته باشید که شاید حتی الگوریتمهای اینستاگرام هم متوجه فالوور فیک نشود شما نیاز به تعامل با کاربران خود دارید و این تعامل است که باعث میشود شما به فروش برسید بنابراین وجود فالوورهای نمادین که تنها یک عدد هستند چه فایدهای برای شما خواهد داشت؟
بنابراین لطفا پیج خود را اصلا با فالوور فیک خراب نکنید و سعی کنید خیلی واقعی این کار را انجام بدهید!
سخن آخر:
سعی کردهایم به طور کامل راجع به موضوع چگونه 1000 نفر اول در اینستاگرام را جذب نماییم؟ صحبت کرده و نکات کاربردی زیادی را به شما که مطمئن هستیم نتیجه بخش هسا را معرفی نماییم.
امیدوارم با استفاده از تمامی این نکات بتوانید نتیجه مطلوب و دلخواه خود را دریافت نمایید. برای گرفتن فالوور باید صبر و حوصله کافی داشته باشید و اصلا نا امید نشوید. اگر پیج شما رشد کند شما چندین برابر زحمات خود را دریافت میکنید. اگر تجربهای در پرسش چگونه 1000 نفر اول در اینستاگرام را جذب نماییم؟ دارید و یا نکاتی جزء نکات بالا را میشناسید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموز به اشتراک بگذارید. اگر به جدیدترینهای اینستاگرام علاقه دارید میتوانید به روز ترین اخبار را در برتر آموز مشاهده نمایید. ممنون از توجه شما.
تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.
نظرات کاربران