هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
مراحل تقویت برند برتر آموز

مراحل تقویت برند ( چگونه برند خود را پرورش دهیم؟)

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/09/23

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های بازاریابی که در شرکت‌های بزرگ و کوچک قابل مشاهده می‌باشد این است که همگی سعی می‌کنند تا بتوانند برند سازی خوبی را داشته باشند. تا به حال چند بار قصد داشتید محصولی را خریداری کنید و تنها به نام برند اکتفا کردید؟ این یعنی اون شرکت برند سازی قوی در ذهن شما داشته است.برند سازی آنقدر مهم است که هر دیجیتال مارکتری سعی می‌کند در کنار فروش اجناس و محصولات به برند سازی هم بپردازد. اگر برند شما در ذهن مشتری جای بگیرد دیگر می‌توانید فروش خوبی را تجربه کنید. برند سازی خوب وفاداری مشتری را نیز به همراه دارد. اگر مجموعه شما برند دارد ولی اصلا تا به الان هیچ فعالیتی برای آن انجام نداده‌اید در ادامه همراه من و برتر آموز باشید.

مراحل تقویت برند جزو مهم‌ترین موضوعاتی است که امروز ما می‌خواهیم به توضیح آن بپردازیم.

پیش نیاز این مقاله این است که شما باید نام برند مجموعه خود را انتخاب کرده و سپس به دنبال مراحل تقویت آن باشید. بنابراین پیشنهاد می‌شود مقاله راهنمای انتخاب برند را مطالعه نمایید.

داشتن یک برند خوب کمک می‌کند تا از رقبا پیشی بگیرید و در صنعت خود به خوبی فعالیت داشته باشید.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • برند چیست؟
  • مراحل تقویت برند چیست؟

برند چیست؟

اسم برند یعنی نامی که شما برای محصولات و کسب و کار خود قرار می‌دهید و افراد با این نام کسب و کار شما را می‌شناسند ، انتخاب اسم برند آنقدر اهمیت دارد که شرکت‌های زیادی وجود دارند تا در این زمینه به شما راهنمایی ارائه کنند.

نام برند شما باید شباهتی به کار و فعالیت شما داشته باشد تا افراد با به یادآوردن آن محصولات شما را به خاطر بیاورند.

برای این کار می‌توانید از دیجیتال مارکتر خود کمک بگیرید ، تا مراحل را به خوبی طی نمایید.

مراحل تقویت برند چیست؟

در این بخش رسیدیم به مهم‌ترین قسمت مقاله یعنی مراحل تقویت برند. ما می‌خواهیم در کنار هم به بررسی روش‌های تقویت برند بپردازیم. شما با انجام مراحل زیر می‌توانید برند خود را تقویت کنید و جایگاه آن را میان کاربران خود افزایش دهید.

مخاطبین خود را باید بشناسید.

حتما در این زمینه باید بتوانید شناخت خوبی از مخاطبین خود داشته باشید ، در حالت کلی شناخت از مخاطبین تاثیر زیادی روی فرآیند کاری و فروش شما دارد و نه تنها برای تقویت برند بلکه باید برای تمامی مراحل سعی کند تا مخاطبین خود را به خوبی بشناسید.

اگر حجم مخاطبین شما بالاست با تهیه پرسونای مشتری می‌توانید روند خوبی را داشته باشید.

این که شناخت خوبی از جامعه هدف داشته باشید باعث می‌شود که بدانید از کدام مسیر برای تقویت برند تلاش نمایید.

یکی از مراحل شناخت مخاطبین شناخت نیازهای آنان است که درست در این مرحله می‌توانید با معرفی برند خود ، آن را ناجی و حلال نیاز مخاطبین معرفی نمایید و به همین صورت یک قدم محکمی برای تقویت برند برداشته اید. به همین منظور پیشنهاد می‌شود مقاله روش‌های تشخیص درک و نیاز مشتری را مطالعه نمایید.

رقبا را به خوبی شناسایی کنید.

به طور کلی زمانی‌که در فضای مارکتینگ قدم می‌زنید باید به خوبی با آنالیز رقبا آشنا باشید . در هر مرحله‌ای که می‌خواهیدئ قدم بردارید باید با رقبای آن به خوبی آشنا باشید و اگر می‌خواهید موفق باشید باید بتوانید فرآیندی بهتر از رقبا داشته باشید.

این کار را به خوبی می‌توانید به تیم مارکتینگ خود بسپارید و نتایج را از آن‌ها تحویل بگیرید. اگر تحلیل رقبا را بلد نیستید پیشنهاد می‌شود حتما مقاله تحلیل و آنالیز رقبا در کسب و کار را مطالعه نمایید.

حتما روی سئو برند خود کار کنید.

یکی از مواردی که متاسفانه افراد زیاد به آن اهمیت نمی‌دهند این است که اصلا به سئو برند خود کاری ندارند ، اولین مرحله برای این که برند خود را به جامعه هدف بشناسید این است که باید در گوگل رتبه خوبی را کسب کنید و برند شما ایندکس صفحات برتر باشد.

سئو به عبارت کلی یعنی این که گوگل شما را ببیند ، این یعنی جامعه هدف با یک سرچ ساده نام برند شما را بشناسند. حتما یک سایت درست کرده و روی نام برند به عنوان یک کلمه کلیدی کار کنید.

بهتر است که برای برند خود یک لندینگ پیج درست نمایید ، سپس در این لندینگ از تاریخچه برند خو.د صحبت نمایید. صحبت از تاریخچه برند بسیار روی افراد تاثیر مثبتی می‌گذارد و اگر انتخاب نام برند شما داستان جالبی دارد حتما آن را از طرق محتوا در اختیار مخاطبین خود قرار بدهید.

برند هویت شما است پس نیاز است تا هویت خود را معرفی نمایید. برای این که در این زمینه به خوبی عمل نمایید ، پیشنهاد می‌شود آموزش سئو حرفه‌ای محسن حبیبی راد را مطالعه نمایید.

معرفی برند های معتبر برتر آموز

لوگو جذابی را برای برند خود انتخاب کنید.

همین الان به برند محبوب خود فکر کنید با فکر کردن به این برند قطعا تصویر و لوگو آن را به خاطر می‌آورید. بنابراین حتما توصیه می‌شود که پس از انتخاب برند به کمک یک طراح تصویر زیبایی برای لوگو آن طراحی نمایید.

این لوگو باید به یاد ماندنی باشد تا بتوانید بیشترین تاثیر گزاری را روی آن داشته باشید.

سعی کنید که تصویر لوگو با کار شما مرتبط باشد و از طراحی لوگوهای بی ربط بپرهیزید.

از روانشناسی رنگ در لوگو خود کمک بگیرید!

ظاهر لوگوی برند شما باید بیشترین میزان تاثیر گزاری را روی مشتری داشته باشد. جدا از طراحی منحصر بقرد و زیبا که قدم اولیه این کار می‌باشد شما باید رنگ زیبایی را برای لوگو برند خود در نظر بگیرید.

هر رنگی در دل خود داستان متفاوتی را دارد و باید رنگی را انتخاب نمایید که بیشترین شباهت به داستان لوگو شما دارد.

برای مثال :

رنگ آبی حس اطمینان و اعتماد را نشان می‌دهد و گاهی اوقات به محبوب‌ترین و پرمعنی‌ترین رنگ تبدیل می‌شود.
بنفش یکی از رنگ‌های مورد علاقه اکثر افراد است، با خلاقیت و خوش بینی همراه است و حتی رنگ سلطنتی محسوب می‌شود.
قرمز رنگ اشتیاق، هیجان و جسارت را به همراه مفهومی متضاد مانند خطر به ذهن می‌آورد.
سبز اغلب مفاهیمی مانند رشد، سلامت و ایمنی را نشان می‌دهد.
رنگ زرد با گرما، روشنایی و خوش‌بینی همراه است.
سیاه و سفید هر دو برای انتقال اعتماد به نفس و سادگی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

البته که داستان روانشناسی رنگ‌ها تنها به این چند جمله محدود نمی‌شود و برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله راهنمای جامعه روانشناسی رنگ‌ها را مطالعه نمایید.

اگر به برندهای بزرگ توجه کنید متوجه ی‌شوید که هرکدام رنگی را به خود اختصاص دادند و با آن شناخته می‌شوند ، برای مثال وقتی به ایرانسل فکر می‌کنید رنگ زرد برای شما تداعی می‌شود و یا زمانی که به دیجی کالا فکر می‌کنید رنگ قرمز در خاطر شما است.

برای برند خود یک شعار در نظر بگیرید!

تمامی برندهای قوی در سراسر دنیا طبق یک شعار و قانونی پیش می‌روند و همین شعار سازمانی موجب متمایز شدن آن‌ها می‌شود. بنابراین پس از انتخاب نام برند باید بتوانید روش شعار سازمانی خود تمرکز داشته باشید.

داشتن این شعار باعث محبوبیت بیشتر شما در ذهن مشتری می‌شود. برای مثال برخی از کارخانه‌های کاغذ سازی در سراسر دنیا هستند که بدون قطع درختان کاغذ تهیه می‌کنند و خوب همین حفاظت از محیط زیست شعار خوبی برای آنان می‌شود.

دفت کنید که باید همواره در طول مسیر کاری خود به شعار گفته شده عمل کنید وگرنه تبلیغ منفی برای برند شما خواهد داشت.

همیشه باید معتبر و منحصر بفرد باشید.!

زمانی که یک کاربر نام برند شما را به خاطر می‌آورد باید به یک مجموعه منحصر بفرد و برند معتبری فکر کند ، بنابراین این وظیفه شماست تا با فعالیت‌هایی که انجام می‌دهید بتوانید این حس را در ذهن مشتری بوجود بیاورید.

همچنین اصلا نباید از برند و یا شرکت دیگری کپی برداری کنید ، محتوای برند شما همواره باید یونیک باشد و با کپی برداری دید نامناسبی در ذهن مخاطبین خود ایجاد می‌کنید.

حضور گسترده در شبکه‌های اجتماعی فراموش نشود!

یکی از موارد بسیار مهم که حتی برندهای بسیار برجسته هم به آن توجه دارند این است که شبکه‌های اجتماعی قوی دارند و در این شبکه بهترین و بیشترین تعامل را با مخاطبین خود برقرار می‌کنند.

اولین و مهم‌ترین کار این است که با شناختی که از مخاطبین خود بدست آوردید باید شبکه‌های اجتماعی را انتخاب نمایید که در آن مخاطبین شما بیشترین میزان مشارکت در آن را دارند.

توصیه می‌شود که بیش از یک شبکه اجتماعی برای هویت برند خود استفاده نمایید و به تولید محتوا بپردازید.

باید سعی کنید شبکه اجتماعی خود را طوری طراحی کنید تا کاربر با ورود به پروفایل هویت برند را متوجه بشود این یعنی اینکه تصویری از برند و یا نامی از آن باید ذکر نمایید.

شبکه اجتماعی اینستاگرام امروزه جزو شبکه‌هایی است که بیشترین مخاطبین را در خود جای داده است که در کنار آن می‌توانید از توییتر ، یوتیوب ، لینکدین و… استفاده نمایید.

البته مهم‌ترین نکته این است که تمامی شبکه‌های اجتماعی شما باید همگام و همپارچه با یک دیگر باشد.

به همین منظور پیشنهاد می‌شود آموزش اینستاگرام برتر آموز را مطالعه نمایید تا اطلاعات خوب و کاربردی را بدست آورید.

پرورش برند برتر آموز

روی نام برند در شبکه‌های اجتماعی تبلیغات کنید!

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی یکی از راه‌های موثر برای جذب مشتری و فروش محصولات است. البته که برای تبلیغات باید بودجه کافی داشته باشید اما اگر در ابتدای مسیر هستید می‌توانید با تبلیغات محدود شروع کنید.

می‌توانید به جای تمرکز روش تبلیغ محصولات در مرحله‌های نخست به تمرکز روی برند بپردازید و برند خود را تبلیغ کنید.

مثلا شما فروشنده محصولات آرایشی برند X هستید ، به جای این که برای ریمل و سایه چشم تبلیغات کنید بهتره که اسم برندتون رو معرفی کنید و بگید اگه محصولات آرایشی نیاز دارند برند X بهترین و با کیفیت‌تریه ، در این جا شما به جای معرفی محصول خاص به معرفی برند پرداختید.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه پیشنهاد می‌شود مقاله راهنمای تبلیغات در اینستاگرام را مطالعه نمایید.

اگر محصول ارسالی دارید سعی کنید نامی از برند در آن وجود داشته باشد!

قطعا شما تا به الان چندین بار از شرکت دیجی کالا خرید انجام داده‌اید ، دیجی کالا به خوبی می‌داند که باید روی برند خود تمرکز داشته باشد به همبن منظور تمامی جعبه‌های پستی ارسالی آن با نام دیجی کالا ارسال می‌شود و این باعث می‌شود که نام برند بار دیگر در ذهن شما تداعی شود و این یعنی یک گام برای تقویت نام برند.

بنابراین اگر فروشگاه اینترنتی هستید سعی کنید یک نشانی از خودتان هنگام ارسال کالا به جا بگذارید. می‌توانید پاکت‌های پستی را با لوگو خود طراحی نمایید و یا لیبل برند خود را روی آن قرار دهید.

آموزش بدهید تا در ذهن افراد باقی بمانید!

شما در هر حوزه‌ای که کار می‌کنید حتما یکسری موارد وجود دارد که آن را به افراد آموزش بدهید ، با آموزش رایگان این موضوعات می‌توانید برند خود را تثبیت کنید. می‌توانید از بخش بلاگ سایت خود استفاده نمایید و یا این کار را در شبکه‌های اجتماععی قرار دهید.

با این کار می‌توانید هم در حوزه برند سازی و هم در زمینه فروش به خوبی فعالیت نمایید.

چگونه برند خود را پرورش دهیم ؟ برتر آموز

مشتری وفادار جذب نمایید!

مشتریان وفادار بهترین نقاط قوت برای برند سازی و تقویت برند شما می‌باشند ، این افراد به خاطر این که از محصولات و خدمات شما راضی هستند سعی می‌کنند تا هم خودشان و هم اطرافیان از محصولات و خدمات شما استفاده کنند و این موضوع یعنی برگ برنده در هر کسب و کاری!!

با کیفیت خود در سرویس‌های ارائه دهنده به مشتری و محصولات مرغوب به راحتی می‌توانید مشتریان وفادار زیادی را جذب نمایید.

سخن آخر:

سعی کرده‌ایم در مقاله مراحل تقویت برند به خوبی راجب به تقویت برند و اهمیت آن در کسب و کارها صحبت کنیم. مهم‌ترین نکته در این مقاله این است که شما در مرحله اول باید بتوانید برند خود را به خوبی و مطابق با تمامی استاندارها انتخاب نمایید ، حال باید آن را در زمینه کاری خود پرورش بدهید و به یک قطب در کار خود تبدیل بشوید.

اگر به اهمیت برند سازی پی برده باشید تمامی مراحل را با دقت انجام می‌دهید زیرا می‌دانید برند سازی چه نتایج خوبی را برای شما به همراه خواهد داشت.

اگر در این زمینه اطلاعات کافی ندارید حتما از افراد ماهر کمک بگیرید و در آخر اگر در زمینه مراحل تقویت برند فعالیت کرده‌اید و یا تجربه خاصی دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *