بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ( بهترین ابزار های کاربردی 2021)

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ (بهترین ابزار های کاربردی 2021)

1400/08/10

امروزه اهمیت دیجیتال مارکتینگ و تبلیغات آنلاین در هر کسب و کاری مشخص است و این شغل توانسته جایگاه خوبی را کسب کند. اگر شما صاحب برند، فروشگاه و کسب و کار آنلاین هستید به خوبی میدانید که با بازاریابی آنلاین و تبلیغات میتوانید جایگاه خوبی را در میان مشتریان خود کسب کنید. برای موفقیت در این زمینه باید متخصص و مدیر دیجیتال مارکتینگ ماهری را انتخاب نمایید. دیجیتال مارکتینگ همراه با ابزار های کاربردی آن به صورت مکمل یکدیگر هستند. یعنی اگر شما متخصص مارکتینگ هستید قطعا بدون استفاده از ابزار های مرتبط نمیتوانید استراتژی های خود را بچینید، پس به ابزار های کاربردی نیاز دارید. ابزار های دیجیتال مارکتنیگ به قدری زیاد و گسترده هستند که نمیتوان همه ی ابزارها را تست و بررسی کرد ولی برترآموز برای شما مهم ترین و کاربردی ترین ابزار ها را دسته بندی کرده است پس در ادامه با مقاله بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ همراه باشید.

اگر قصد یادگیری در زمینه آموزش دیجیتال مارکتینگ را دارید ، برتر آموز در خدمت شماست.

در حالت کلی دیجیتال مارکتینگ به بازاریابی های زیر تقسیم میشود.

  1. بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)
  2. بازاریابی شبکه­‌‌‌‌‌ های اجتماعی (Social Media Marketing)
  3. بازاریابی پیامکی (SMS Marketing)
  4. بازاریابی موبایلی (Mobile Marketing)
  5. بازاریابی محتوایی (Content Marketing)

برای اینکه در هرکدام از بازاریابی ها موفق شوید باید ابزار های متناسب با هرکدام را به خوبی بشناسید و کاربرد آن را بلد باشید پس با بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ همراه باشید.

ایمیل مارکتینگ

ابزار بازاریابی ایمیلی (Email Marketing)

ایمیل مارکتینگ یکی از مهم ترین قسمت های دیجیتال مارکتینگ است و یک دیجیتال مارکتر باید به خوبی با این استراتژی آشنا باشد. در این مرحله تعدادی ابزار برای ایمیل مارکتینگ نقد و بررسی خواهد شد.

Mailchimp

میل چیمپ یکی از بهترین ابزار های ایمیل مارکتینگ است. شما با این ابزار میتوانید ایمیل های خود را مدیریت کنید و برای ارسال ایمیل های خود کمپین بدون فیلترهای اسپم طراحی کنید.

این پلتفرم این امکان را به شما میدهد به صورت رایگان ایمیل های تبلیغاتی خود را برای مشتریان ارسال نمایید. یکی از ویژگی های مثبت این پلتفرم آن است که تجزیه و تحلیل های زیادی را برای شما در دسترس قرار میدهد. شما میتوانید با این ابزار تصاویر، محتوا، ویدیو برای کاربران خود ارسال نمایید.

Emma

این پلتفرم مخفف کلمه Email Marketimg است. emma نیز یکی از ابزار های خوب و مفید برای ایمیل مارکتینگ به شمار میرود. در واقع این پلتفرم خود از ابزارهایی تشکیل شده است که میتوانید با استفاده از آنها تعامل خود را با کاربران بیشتر کنید. یکی از ویژگی های این پلتفرم این است که به شما امکان تست A/B را میدهد. اگر در این باره اطلاعاتی ندارید پیشنهاد میکنم مقاله تست A/B در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید. emma ابزاری مانند  بلوک های محتوای پویا را دارد، شما با ابن ابزار میتوانید پیام های شخصی سازی شده و پیام های مختلفی را به مشتریان خود ارسال کنید.

Marketo

این پلتفرم یک ابزار کامل برای دیجیتال مارکتینگ است از این رو برای بازاریابی ایمیلی نیز میتوانید از این سیستم استفاده کنید.

Benchmark Email

یکی دیگر از ابزار های عالی برای بازاریابی ایمیلی بنچمارک است. شما با این ابزار میتوانید از ویژگی بلوک های محتوای پویا استفاده کنید و تجربه فروش خود را افزایش دهید. خیلی از دیجیتال مارکتر ها این ابزار را به عنوان رقیبی برای میل چیمپ معرفی می نمایند.

Constant Contact

از این نرم افزار میتوانید به مدت 60 روز به صورت رایگان استفاده کنید. شما با این پلتفرم میتوانید کمپین های بازاریابی ایمیلی طراحی کنید. اگر نسخه پولی این نرم افزار را خریداری کنید ، یک سرویس ارسال ایمیل نامحدود در اختیار شما خواهد بود. از ویژگی های مثبت این نرم افزار میتوان به این اشاره کرد که شما میتوانید، مشاهده کنید که طرح شما در دسکتاپ و یا تلفن همراه چگونه نمایش داده میشود. تمامی تم های این برنامه رسپانسیو هستند. چون امروزه 80 درصد تعاملات کاربران با گوشی موبایل است رسپانسیو بودن طرح به تجربه کاربری شما کمک زیادی خواهد کرد.

این نرم افزار گزارش کاملی از میزان موفق بودن ایمیل در زمینه های دریافت ایمیل، باز شدن آن و کلیک خوردن ارائه میدهد و حتی میتوانید عملکرد کمپین های ایمیلی خود را مقایسه نمایید.

hatchbuck

این پلتفرم به تازگی ابزاری را برای بازاریابی ایمیلی اضافه کرده است. با این ابزار نیز میتوانید کمپین های بازاریابی ایمیلی طراحی کنید.

Campaign Monitor

این پلتفرم نیز یکی از ابزار های مفید برای ایمیل مارکتینگ به شمار میرود. این ابزار علاوه بر داشتن بلوک های محتوای پویا ، شخصی سازی ایمیل، ، طراحی های قالب زیادی برای ارسال ایمیل در اختیار کاربر قرار می دهد. شما میتوانید با این ابزار از تست A/B نیز استفاده نمایید. Campaign Monitor خیلی راحت با گوگل آنالیتیکس تلفیق میشود.

GetResponse

از ویژگی های مثبت این پلتفرم میتوان به ارسال خودکار ایمیل ها ،ارائه گزارش و تحلیل کمپین ها، رسپانسیو بودن و ایجاد صفحات لندینگ اشاره کرد. طرح های مختلف این ابزار به سه دسته Email ، Pro و Max تقسیم می شود.

Sender

پلتفرم سندر یک ابزار بسبار خوب برای ارسال ایمیل است. با Sender میتوانید کاربران خود را مدیریت نمایید و یک کمپین تبلیغاتی ایجاد کنید و اما نکته مهم اینجاست که زمانی که لیست ایمیل شما به عدد چندین هزار نفر نرسد، نیازی نیست برای استفاده از قابلیت های sender پولی پرداخت کنید.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

ابزار بازاریابی شبکه­‌‌‌‌‌ های اجتماعی (Social Media Marketing)

امروزه شبکه ها اجتماعی به یک ابزار قدرتمند برای دیجیتال مارکتر ها تبدیل شده است. هر برند و هر کسب و کاری با شبکه های اجتماعی به فروش و جذب مخاطب خود کمک کرده است، زیرا شبکه های اجتماعی یک پلتفرم جدانشدنی از عموم مردم است. لازمه ی تمام این موارد آشنایی با ابزار های کاربردی برای کنترل شبکه های اجتماعی است. با این ابزار ها به راحتی کمپین طراحی کنید و اطلاع رسانی های عمومی روی شبکه های اجتماعی قرار دهید.

Buffer

اگر با شبکه های اجتماعی سر و کار داشته باشید اسم این ابزار به گوش شما خورده است. یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین ابزار های شبکه اجتماعی ابزار بافر است. با این ابزار میتوانید به راحتی در تمام شبکه های اجتماعی (اینستاگرام، فیسبوک، لینکدین و…) پیام ارسال کنید. این ابزار ویرایشگر تصویر را درون خود دارد. همچنین میتوانید پست های خود را آماده و ذخیره سازی کنید تا در تایم مناسب آن را انتشار دهید. در نسخه رایگان میتوانید حداکثر 3 شبکه اجتماعی را روی تنظیمات خود قرار دهید.

گوگل پلاس ، فیسبوک ، تویتر، لیندکین ، اینستاگرام و پینتراست شبکه های پیشفرض بافر است. اگر شما نسخه غیررایگان بافر را نصب کنید تا 50 تا شبکه اجتماعی را روی پنل خود میتوانید مدیریت نمایید. یکی از ویژگی های مثبت نسخه غیررایگان این است که میتوانید بافر را به بخش بلاگ سایت خود متصل کنید و زمان بندی انتشار پست ها را در اختیارش قرار دهید تا در تایم مشخص شده پست ها منتشر شود.

HootSuite

این پلتفرم نیز یکی از بهترین ابزار های برای شبکه های اجتماعی است. شما با HootSuite میتوانید چند شبکه اجتماعی را روی پنلتان داشته باشید و آن ها را مدیریت کنید.هدف اصلی هوت‌سوییت خودکارسازی پست‌گذاری، مانیتورینگ و افزایش بازدهی است. از ویژگی های دیگر HootSuite به موارد زیر میتوان اشاره کرد :

  • ارسال مستقیم به پروفایل های شبکه های اجتماعی
  • ارسال محتوا به صورت دقیق و برنامه ریزی شده
  • امکان تجزیه و تحلیل

ابزار بازاریابی پیامکی (SMS Marketing):

بازاریابی پبامکی نیز یکی از روش های کم هزینه اما پربازده دیجیتال مارکتینگ است. اگر با این بازاریابی آشنایی ندارید پیشنهاد میکنم حتما مقاله راهنمای جامع بازاریابی پیامکی را مطالعه نمایید. اکثر دیجیتال مارکتر ها از این بازاریابی برای ایجاد نرخ تعامل با مشتری استفاده میکنند. یکی مهم ترین نکات در این نوع بازاریابی انتخاب پنل پیامکی درست و کارآمد است. در ادامه چند نمونه پنل اسمس خارجی و ایرانی را بررسی خواهیم کرد.

ملی پیامک

از طریق این سرویس میتوانید در مدت زمان کوتاهی حجم زیادی از پیامک را به کاربران خود ارسال نمایید. از ویژگی های مثبت این پنل میتوان به تعرفه‌های مناسب، پشتیبانی خوب و گارانتی بازگشت وجه اشاره کرد. این پنل به شما قابلیت دریافت گزارش دقیق از پیامک ها را میدهند. با ملی پیامک گزارش دقیق تحویل به گیرنده را خواهید داشت. میتوانید از بانک شماره های خود پنل اسمس برای کمپین های خود استفاده کنید. این بانک بر اساس سن ، جنسیت، منطقه سکونت و…. تفکیک شده است.

موبایل مانکی(mobile monkey)

این یک پلتفرم خارجی برای ارسال بازاریابی پیامکی است. با این پلتفرم نیز میتوانید از ویژگی های منحصر بفردی بهره ببرید.

 در ادامه با بهترین ابزار های دیجیتال مارکتینگ همراه باشید.

ابزار های آنالیز سایت و تحلیل رقبا

یکی از مهم ترین بخش ها برای دیجیتال مارکتینگ آنالیز سایت و تحلیل رقبا است. دیجیتال مارکتر ها با داده های آنالیز سایت و تحلیل رقبا سعی در بهبود بخشیدن به نقاط ضعف و کاستی های خود میکنند. شناختن این ابزار ها برای هر شخصی که در حوزه مارکتنیگ فعالیت میکند و دارای کسب و کار هست از اهمیت بالایی برخورددار است. در ادامه تعدادی از مهم ترین و کاربردی ترین ابزار های آنالیز وبسایت ها را معرفی خواهیم کرد.

گوگل آنالیتیکس

گوگل آنالیتیکس (Google Analytics)

گوگل آنالیتیکس یکی از مهم ترین ابزار های آنالیز سایت برای هر دیجیتال مارکتر است. در دنیای مارکتینگ و بازاریابی حتما باید باید با گوگل آنالیتیکس آشنایی داشته باشید زیرا این ابزار داده های فوق العاده ارزشمندی به شما ارائه میدهد.

گوگل آنالیتیکس یک ابزار برای گزارش ترافیک سایت و صفحات است که این گزارشات را به صورت آمار و ارقام نموداری و جدولی به کاربر ارائه میدهد. یک متخصص دیجیتال مارکتینگ حتما به آمار و ارقام ترافیک سایت برای چیدن استراتژی های مختلف نیاز دارد برای همین این پلتفرم به عنوان کلیدی ترین ابزار معرفی میشود و یادگیری آن برای دیجیتال مارکتر ها ضرورت دارد.

از طریف این پلتفرم داده هایی همچون عملکرد بازاریابی شبکه های اجتماعی ، ترافیک ورودی به سایت از سمت شبکه های اجتماعی، نظارت بر عملکرد تولیدکنندگان محتوا و…. را بدست آورید.

الکسا (Alexa)

یکی دیگر از ابزار های مهم برای آنالیز رقبا و آنالیز سایت خودمان الکسا است. از نسخه رایگان این پلتفرم میتوانید از امکانات منحصر بفردی استفاده کنید.

نسخه رایگان الکسا امکاناتی نظیر بهترین کلمات کلیدی سایت ، رتبه جهانی و کشوری سایت ،Bounce rate ، آمار ترافیک وب سایت ، مشاهده سایت‌های مشابه یک دامنه ، متوسط زمان ماندن در صفحه در اختیار شما قرار میدهد. اگر میخواهید از امکانات آنالیز سئو الکسا استفاده کنید باید نسخه غیر رایگان آن را تهیه کنید.

اگر میخواهید با الکسا آشنا شوید پیشنهاد میشود کاهش رتبه الکسا سایت شگردهای مخفی | الکسا چیست؟ را مطالعه نمایید.

سیمیلار وب (Similarweb)

سیمیلار وب نیز یک پلتفرم آنلاین برای آنالیز سایت و اپلیکیشن ها یه شمار میرود. این پلتفرم را میتوان یکی از ابزار های مفید برای دیجیتال مارکتینگ حساب کرد که شامل دو نسخه رایگان و غیر رایگان میشود.

سیمیلار وب برای بررسی رقبا و تحلیل دامنه ها کاربرد دارد. در مقاسه با الکسا این ابزار آمار و ارقام صحیح تری را ارائه میدهد. با استفاده از این ابزار امکاناتی نظیر Bounce rate ،تعداد یوزرهای فعال ،میزان بازدید سایت، ترافیک ورودی سایت، کلمات کلیدی سایت را بدست آوردید.

شما در این ابزار میتوانید وب سایت خودتان و وب سایت رقیب را معرفی کنید سپس تمام آمارها در قالب یک مقایسه به شما نمایش میدهد.

اگر در زمینه اپ مارکتینگ فعالیت دارید و یا برای کسب و کار خود اپلیکیشن طراحی کردید اسن پلتفرم برای شما یسار مفید خواهد بود.

سمروش (Semrush)

سمروش نیز یک ابزار مفید برای آنالیز و تحلیل است که همانند ابزار های دیگر در دو نسخه رایگان و غیر رایگان ارائه میشود. نسخه غیر رایگان این ابزار اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار میدهد اما با نسخه رایگان نیز میتوانید یکسری از آمار و ارقام را داشته باشید .

متخصصین سئو با این ابزار بیشتر آشنایی داررند اما با توجه به آمار و ارقامی که از ترافیک سایت ارائه میدهد، دانستن آن برای دیجیتال مارکتر ها خالی از لطف نیست.

این سرویس امکاناتی نظیر آنالیز دامنه و کلمه های کلیدی، امکان آگاه شدن از تبلیغات کلیکی رقبا ،بک لینک های سایت، آمار ترافیک سایت ،سرچ ماهیانه و میزان سختی کلمات کلیدی را در اختیار شما قرار میدهد.

hotjar (هات جار )

ابزار هات جار برای رصد و درک رفتار کاربران کاربرد دارد. به عبارتی به با استفاده از این ابزار متوجه خواهید شد که کاربران شما پس از ورود به سایت در ابتدا به کدام بخش ها مراجعه میکنند، با جمع آوری این داده ها شما متوجه خواهید شد که کاربران بیشتر به دنبال چه چیزی هستند و کدام بخش ها محبوب تر است. مثلا بخش های پر کلیک در صفحه، حرکات موس و میزان اسکرول کاربران را نشان میدهد.

یکی از ویژگی های منحصر بفرد هات جار این است که با استفاده از قیف فروش به شما نشان میدهد که کاربران در کدام مسیر از خرید خود منصرف شدند. شما با این آمار میتوانید مشکلات این بخش ها را برطرف نمایید و به افزایش فروش خود کمک کنید.

اگر میخواهید از این ابزار استفاده کنید ولی کار با آن را بلد نیستید به مقاله راهنمای جامع ابزار هات جار (Hotjar) کنید و با دقت مطالعه نمایید.

ابزارهای تست سرعت وبسایت

یکی از بخش های مهم و پرچالش امروزه برای هر کسب و کاری بخش سرعت وبسایت است. یکی از معیار های اساسی گوگل برای رتبه دهی به سایت ها سرعت قابل قبول وبسایت است.شما با سایت پر ساعت همواره رضایت تجربه کاری را به همراه دارید و این مورد مورد برای گوگل اهمیت دارد. دیجیتال مارکتر ها و متخصصین سئو باید همواره در تلاش باشند که سرعت وبسایت خود را افزایش دهندو در این راستا به یکسری از ابزار ها برای تست سرعت وبسایت نیاز است . در ادامه میخواهیم چند تا از مهم ترین و ترند ترین ابزار ها را بررسی کنیم.

ابزار تست سرعت سایت

جی تی متریکس (GT Metrix)

یکی از بهترین و محبوب ترین ابزار های جهت تشخیص سرعت سایت ابزار GT metrix است. این پلتفرم با آنالیز سایت شما ، از بین حروف A تا F بر اساس بیشترین سرعت و کمترین سرعت امتیاز بندی می کند.

نحوه امتیاز دادن جی تی متریکس به سایت شما بر اساس لود صفحه نخست وبسایت، بهینه بودن عکس ها ( از بارگزاری عکس ها بیشتر از حجم 120 کیلوبایت بپرهیزید زیرا رابطه مستقیمی با کاهش سرعت سایت شما دارد)، بهینه بودن کد های Css و JQuery  و… است. با رعایت کردن هر کدام از موارد فوق شما میتوانید یک امتیاز مثبت از GT Metrix برای افزایش سرعت سایت خود بگیرید.

یکی از ویژگی های خوب این ابزار این است که با آمار و ارقام و نمودار به شما نشان میدهد که کدام بخش های سایت بهینه نیست و سرعت زیادی را برای بارگزاری میگیرد. شما با تحلیل این بخش ها میتوانید آن را بهبود دهید.

در نسخه رایگان می‌توانید تا ۲۰ بار در روز درخواست گزارش سرعت وبسایت کنید.

 Google Pagespeed insights

همانطور که گفته شد سرعت سایت به قدری برای گوگل اهیمت دارد که یک پلتفرم از طرف گوگل برای تست سرعت معرفی شده است.

 Google Pagespeed insights یک ابزار کاربردی برای تست سرعت سایت است. این ابزار شاخص‌های مختلفی را در نظر می‌گیرد که بیشترشان روی سرعت و روند بارگذاری سایت متمرکز هستند. این پلتفرم به برای رتبه بندی رعت سات شما امتیازی از 100 میدهد و شما باید تلاش کنید تا سرعت سایت را به عدد 100 برسانید.

اگر مایل به دانستن ترفند های دیجیتال مارکتینگ هستید مطالعه این مقاله را به شما پیشنهاد میکنیم.

ابزارهای کوتاه‌کننده‌ی لینک

همانطور که میدانیم قرار دادن لینک های طولانی از لحاظ UX چهره نامناسبی را به کاربر نشان میدهد. به خصوص زمانی که URL شما فارسی باشد لینک شما بسیار طولانی خواهد بود. با استفاده از یکسری ابزار ها میتوانید به راحتی این لینک ها را کوتاه کنید.

بیتلی (bitly)

در نسخه رایگان بیتلی میتوانید 50 لینک کوتاه بسازید . این لینک ها را در شبکه های اجتماعی قرار دهید.

ابزار های تبلیغات کلیکی

هر برند و هر کسب و کاری برای معرفی خود به جامعه هدف به تبلیغات هدفمند نیاز دارد. دیجیتال مارکتر ها همیشه در تلاش اند بهترین استراتژی های موجود را برای تبلیغات برنامه ریزی کنند. یک نوع از این تبلیغات که بسیار پربازده و هدفمند است تبلیغات کلیکی نام دارد. در ادامه چند ابزار ایرانی و خارجی را برای این منظور معرفی مینماییم.

گوگل ادز (Google ads)

بدون شک سرویس گوگل ادز یکی از بهنرین ها برای تبلیغات کلیلکی وبسایت شما است. این سرویس ها در ازای دریافت هزینه ای از شما ، سایت شما را در SERP گوگل قرار داده و کلمه Ad را کنار سایتتان نمایش میدهند. و به ازای ورود هر کاربر به سایت شما ، از شما هزینه دریافت میشود. شما میتوانید سرویس های گوگل ادز را از سایت های داخلی درخواست نمایید.

یکتانت (Yektanet)

یکتانت یکی از سروی های داخلی که در زمینه تبلیغات کلیکی است که با استراتژی هایی که دارد بسیار قوی کار میکند. قطعا هر دیجیتال مارکتری به یک پنل برای تبلیغات تحت وب احتیاج دارد. یکتانت با تنوع تبلیغاتی کلیکی گزینه مناسبی برای هر کسب و کاری است. یکتانت سه نوع تبلیغ کلیکی ارائه می‌دهد: تبلیغات همسان، تبلیغات استاندارد عادی و کمپین‌های محصول (که در واقع یک نوع ریتارگتینگ است.)

تبلیغات همسان همان تبلیغاتی هستند که شما تحت عنوان مطالبی از سراسر وب مشاهده میکنید که بسیار پر بازده هستند.

ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین

یکی از مسائلی که امروزه از جانب طراحی تجربه کاربری به آن توجه میشود ابزار چت آنلاین است. وقتی کاربر وارد سایت شما میشود باید حس کند که اگر سوال یا مشکلی پیش بیاد یک راهنما در کنار خود دارد. وجود یک پشتیبان آنلاین تجربه کاربری خوبی را برای مشتری رقم میزند. در ادامه به معرفی چند نمونه ابزار پشتیبانی و چت آنلاین میپردازیم.

کریسپ (Crisp)

کریسپ یک ابزار چت آنلاین برای سایت های اینترنتی است. این ابزار کاملا با سیستم مدیریت محتوا وردپرس سازگاری دارد و به صورت افزونه نیز میتواند آن را نصب نمایید. این ابزار با طراحی رابط کاربر قابل قبول در گوشه سایت شما برای چت آنلاین قرار میگیرد. امکانات اولیه این ابزار رایگان است. همچنین با کریسب میتواند تعداد کاربران آنلاین سایت خود را مشاهده کنید.

رایچت (Raychat)

رایچت یک سروی گفت و گوی آنلاین ایرانی است که میتوانید از آن استفاده کنید. رایچت با داشتن اپلیکیشن این امکان را به شما میدهد چت آنلاین سایت خود را همواره روی گوشی موبایل مدیریت کنید. بسته اولیه رایچت با یکسری امکانات محدود رایگان است اما برای امکانات بیشتر باید نسخه غیر رایگان را نصب کنید.

سخن آخر :

در این مقاله سعی کرده ایم بهترین و کاربردی ترین ابزار های دنیای دیجیتال مارکتینگ را معرفی کنیم. تعداد این ابزار های خیلی زیاد هستند اما شما باید بهترین ابزار را با توجه به کسب و کارتان پیدا کرده و از آن استفاده نمایید. سعی کنید برای هرکدام از بخش های بازاریابی از یک ابزار استفاده کنید.اگر تجربه ای از استفاده هر کدام ابزار ها را داشته اید لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه تا اینجا با برترآموز همراه بودید.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *