هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
افزایش فروش سایت فروشگاهی

15  تکنیک برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/06/01

امروزه با رشد تکنولوژی و افزایش سرعت اینترنت شما کم­تر کسی را پیدا می­‌کنید که با خرید اینترنتی آشنایی نداشته باشد. از این رو ما در این مقاله در سایت برتر آموز قرار است با شما در مورد 15 تکنیک برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم. به یاد داشته باشید، با توجه به فروش بالای فروشگاه­‌های اینترنتی و مزیت­‌های فوق العاده آن نسبت به فروشگاه­‌های آفلاین، همه مردم تمایل به ورود در این حوزه دارند . این موضوع به این منزله است که رقابت در این حوزه شدید است و شما باید به تمامی نکاتی که ما به شما عرض می­‌کنیم، با دقت توجه کنید و نکات مهم آن را نیز یاد داشت کنید.

شما باید این نکات را همان­گونه که به شما می‌­گوییم استفاده کنید و با استمرار به نتیجه مورد نظر خود برسید. اگر یک تکنیک به شما یک نتیجه خارج از تصور شما داد ( نتایج مثبت انفجاری ) ، به این معنی است که این تکنیک، یک تکنیک کوتاه مدتی بوده و شما بواسطه همین یک تکنیک نمی­‌توانید، رشد فروش تضمینی داشته باشید و در بازه زمانی طولانی شما به میانگین فروش سابق خود باز خواهید گشت. اگر شما در حوزه وب و فروش آنلاین یا بهتر است بگویم بازاریابی آنلاین تخصص و زمان کافی ندارید، بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر برون سپاری کنید. چرا که شما با این کار هم به دیگران یک سود معقول رسانده‌­اید، هم زمان بیشتری دارید برای تعریف سیاست‌­های کلان مجموعه خود. همچنین شما می توانید از دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و سعی کنید دانش خود را در این زمینه به روز کنید و از آن در کسب و کار خود استفاده کنید.

روش های موثر در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

  1. سئو سایت خود را بهبود ببخشید

اگر بخواهیم برای سایت شما یک نکته، کاربردی و جامع آموزش دهیم قطعا بهبود سئو سایت است. چرا که سئو به منزله نشان دادن شما در نتایج برتر است. جالب است بدانید که چیزی در حدود 76 درصد از کل فروش اینترنتی از 4 سایت اول در نتایج گوگل می­‌باشد. این موضوع به این منزله است که شما برای افزایش شانس فروش خود نیاز دارید که در گام اول به صفحه اول گوگل دست پیدا کنید و در گام بعدی به نتایج بالاتر گوگل دست پیدا کنید. این موضوع بدون توجه به سئو سایت شما امکان پذیر نیست، اگر بخواهیم به گونه‌­ای ساده‌­تر سئو سایت را برای شما توضیح دهیم سئو سایت به این منزله است که موتورهای جستجوی گوگل از بین تمامی رقبا شما، شما را زودتر به کاربر در انتظار خرید نشان دهد، این موضوع قطعا می­‌تواند فروش شما را متحول کند.

یکی از نکاتی که در مباحث سئو سایت از اهمیت بالایی برخوردار است، لینک سازی خارجی وب­سایت فروشگاهی شما است.  شما باید لینک سازی خارجی سایت خود یا به اصطلاح رپورتاژ نویسی خود را به صورت اصولی و با توجه به نکات ریز آن انجام دهید. چرا که معمولا رپورتاژ نویسی برای شما مستلزم هزینه است، اگر شما آن را به درستی انجام ندهید، می­‌تواند به کل هزینه تبلیغات و برندینگ شما ضربه بزند. به جهت اهیت این موضوع ما در مجموعه آموزشی برترآموز اقدام به طراحی یک دوره کاربردی، مفید و خلاصه کرده‌­ایم. شما می‌­توانید با مراجعه به بخش محصولات و استفاده از « آموزش رپوتاژ آگهی » هم لینک سازی خارجی خود را تقویت کنید و هم سئو سایت خود را به صورت کاربردی بهبود ببخشید.

2. تولید محتوای قوی و کاربردی داشته باشید

یکی از مهم­ترین مواردی که می‌­تواند منجر به افزایش فروش شما شود، تولید محتوای قوی و کاربر پسند است. اگر شما بخواید فروش مناسب داشته باشید باید محتوایی تولید کنید که مخاطب شما را به سمت خود جذب کند. متاسفانه برخی از سایت‌­های فروشگاهی محتوایی که تولید می‌­کنند فقط در مورد مدح ستایش خودشان است و این موضوع به این منزله است که شما به مخاطب خود هیچ اهمیتی نمی‌­دهید. در نتیجه مخاطب نیز به شما اهمیتی نمی‌­دهد. برای اینکه بدانید چه نوع محتوایی مناسب سایت شما است و چگونه باید بنویسید، مقاله و دوره آموزشی آموزش تولید محتوا را از دست ندهید.

تولید محتوای اصولی برای فروش بیشتر

شما ممکن است که یک سئو سایت قوی داشته باشید و مخاطب به فروشگاه اینترنتی شما هدایت شود. اما او از شما فقط برای مقایسه قیمت کالا و یا خواندن  نظرات استفاده می­کند ولاغیر. شما برای اینکه یک محتوای کاربردی و عالی تولید کنید، بهتر است که با هرم بازاریابی محتوا آشنایی داشته باشید، از این رو به شما توصیه می­‌کنم برای درک بهتر و اصولی تر این موضوع  از مقاله « هرم بازاریابی محتوا » استفاده کنید. شما بواسطه هرم بازاریابی محتوا می‌­توانید به صورت زمان بندی شده برای کانال‌­های ارتباطی مختلف خود تولید محتوای هدفمند و کاربر پسند داشته باشید. در این صورت کاربران شما به مبلغان شما تبدیل خواند شد.

3. کال تو اکشن کاربردی طراحی کنید

شما برای افزایش فروش، فروشگاه اینترنتی خود نیاز دارید که برای کاربر خود زمانی که مشغول دیدن کردن از سایت فروشگاهی شما است، یک محرک طراحی کنید. محرکی که مسیر، یک طرفه ارتباطی شما را تبدیل به مسیر دو طرفه کند و از طرفی به شما کمک با کاربر خود ی ارتباط موثر داشته باشید و به این واسطه شما می‌­توانید فروش مناسب و قابل توجه نیز داشته باشید. در صورتی که شما بتوانید مخاطب خود را، به اپراتور­ها و یا محتوای تعریف شده به جهت فروش محصولات و خدمات خود وصل کنید، تقریبا نیمی از راه رفته‌­اید و نیم دیگر راه شما داشتن محصول با کیفیت با شرایط مناسب و قیمت مناسب است. در صورتی که شما به اطلاع بیشتر راجب این موضوع علاقه دارید می­توانید از مقاله « فراخوان عمل یا Call To Action چیست » استفاده کنید.

4.     مخاطب هدف خود را شناسایی کنید

زمانی که شما یک فروشگاه اینترنتی راه­ اندازی می‌­کنید، این موضوع به این منزله است که شما به بی­نهایت مشتری دسترسی دارید، اما سوال اصلی ما این است که آیا شما می‌­­توانید تمام این مشتریان را راضی نگه دارید؟ قطعا نه، چرا که شما برای جذب یک مخاطب باید یک محتوای ساختارمند شخصی سازی شده برای او طراحی و تولید کنید. این محتوا ممکن است برای شخصی دیگر با فرهنگ و تفکر متفاوت به نوعی دفع کننده باشد. از این رو تولید محتوای متناقض نه تنها برای شما مفید نیست بلکه برای شما مضر نیز می‌­باشد. شما باید برای طراحی یک بوم کسب و کار می­‌توانید مخاطب هدف خود را مشخص کنید. سپس بهتر است، تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با تولید محتوای هدفمند برای مخاطب هدف خود او را به فروشگاه اینرنتی خود جذب کنید. شما با این کار نرخ تبدیل خود را به صورت قابل توجه­ای بالا خواهی برد.

5. شرایط پرداخت اطمینان بخش ایجاد کنید

یکی از چالش­‌هایی که هر خریداری با آن همیشه مشغول است، نحوه پرداخت است. چرا که ما به سبب اطلاعات پایینی که نسبت به این موضوع داریم معمولا اندکی اعتماد کردن برای ما سخت است. از طرفی به دلیل شنیدن اخبار مختلف در مورد فیشینگ اطلاعات کارت بانکی دوستان و اطرفیان ما تمام تلاش خود را به کار می‌­گیریم تا خرید های خود را با پرداخت درب منزل انجام ندهیم. این امکان تقریبا برای هر سایتی و با هر محصولی مقدور است. شما اگر اندکی راجب پرداخت درب منزل تحقیق کنید، متوجه می‌­شوید که فعال کردن این خدمت کار سخت و پیچیده‌­ای نیست. اما سوال اصلی این است که سایت‌­های مختلف به آن توجه‌­ای نمی‌­کنند؟

شما اگر می­‌خواهید فروش فروشگاه اینترنتی خود را رشد دهید اندکی به سایت‌­هایی توجه کنید که خدمات مناسب ارائه می­‌دهند و فروش بالایی دارند، مانند دیجی کالا. دقت کنید دیجی کالا نه نتها پرداخت درب منزل را برای شما فراهم کرده است، خرید اقساطی را نیز برای شما در نظر دارد. حال قصد ما این نیست که برای مشتری خرید اقساطی در نظر بگیرید. اما ایده گرفتن از رقبا کاری است که بسیار می‌تواند در فروش شما تاثیرگذار باشد.

پرداخت امن برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی

6. از تصاویر با کیفیت و جزئیات استفاده کنید

اگر شما می­خواهید نظر کاربران را به سمت فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید، بهتر است که از عکس‌­های با کیفیت و با جزئیات استفاده کنید. متاسفانه برخی از سایت­‌هایی که گلایه از فروش دارند، زمانی که به بررسی سایت­ آن­‌ها مشغول می‌­شویم، متوجه می‌­شویم که آن‌ها از عکس مناسبی برای محصول خود استفاده نمی‌­کنند.

البته این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید، عکس­‌های شما نباید ادیت فراوان داشته باشند، به حدی که ماهیت محصول شما را پنهان کند و باعث شود که تفاوت زیادی بین محصول شما و تصاویر ادیت شده وجود داشته باشد.

شما باید تعادل را رعایت کنید و از عکس با کیفیت و با ابعاد تعریف شده و از زوایای مختلف در سایت خود ثبت کنید. عکس با کیفیت باعث می­‌شود که مشتری دید درست ­تری نسبت به محصول شما داشته باشد و در نتیجه فرآیند اعتماد سازی بسیار ساده‌­تر و با کیفیت‌تر خواهد بود. استفاده از عکس­‌های با کیفیت به اندازه­‌ای اهمیت دارد که اکثر شرکت‌­های بزرگ و کوچک برای محصولات خود اتاق عکاسی حرفه‌­ای و با تجهیزات به روز دارند، چرا که این شرکت‌­ها به اهمیت این موضوع پی برده‌اند.

7. از شبکه­‌های اجتماعی استفاده کنید

شما به عنوان کسی که سایت فروشگاهی دارید باید تمام سعی خود را به کار گیرید تا به مخاطبین احتمالی خود در دیگر کانال‌­های ارتباطی نیز دسترسی پیدا کنید. به این منظور می­‌توانید از شبکه­‌های اجتماعی استفاده کنید. زمانی که شما به فکر طراحی کمپین­‌های تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی خود هستید می‌­توانید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از بلاگر­هایی که سابقه درخشانی دارند استفاده کنید. این موضوع زمانی قابل توجه و حائز اهمیت است که شما می‌­توانید به بواسط تبلیغات درست و اصولی در فضای درست به مخاطبین بیشتر دست پیدا کنید. شما برای افزایش فروش خود نیاز به مخاطب جدید دارید و این مخاطب را می­‌توانید از شبکه‌های اجتماعی بدست بیاورید.

زمانی که از تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌­های اجتماعی استفاده می­‌کنید، حتما از لندینگ پیج‌­های جذاب و درست استفاده کنید. شما بواسطه مسیر دهی مناسب به تبلیغات خود می­توانید بازدهی خود را به صورت قابل توجه‌ای افزایش دهید. برای اینکه یک لندینگ پیج مناسب داشته باشید باید با اصول آن آشنا شوید، توصیه ما به شما این است که محتوای صفحه لندینگ پیج را از دست ندهید.

8. اعتماد مشتری را جلب کنید

یکی از مهم­‌ترین و قابل توجه ترین بخش‌­هایی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما وجود نشانه­‌هایی برای جلب اعتماد مشتری است. به عنوان مثال شما باید تمام راه­‌های ارتباطی خود را با مشتری ذکر کنید وسعی کنید حدالمقدور آدرس خود را نیز برای مشتری به نمایش بگذارید. شما می­­‌توانید از مشتریان خود درخواست کنید که تجربه خود را از خرید خود در بخش نظرات سایت شما به ثبت کنند، یک کامنت رضایت محصول بیش از ده­‌ها مقاله راجب اون محصول برای شما سودآورتر است، چرا که شما بواسطه آن اعتماد مشتری را بدست می­‌آورید.

بهتر است که فضای مجازی قوی داشته باشید، که مراحل مختلف بسته بندی و ارسال محصولات را به صورت روزانه برای شما به نمایش بگذارد. از طرفی وجود یک چهره به عنوان نماینده برند شما می­‌تواند به صورت قابل توجه‌­ای رشد شما را تضمین کند. شما باید از تمام روش­‌هایی که اعتماد مشتری را به خود را جلب می­‌کند، استفاده کنید؛ چرا که شما با این کار کسب و کار خود را متحول خواهید کرد و فروش خود را آسانسوری رشد خواهید داد.

9. از  ابزارهای نوین بازاریابی آنلاین استفاده کنید

متاسفانه در کشور ما به ابزارهای نوین بازاریابی آنلاین توجه کافی نمی­‌شود و می­‌توان گفت به نوعی تفکر افراد به سمت بازاریابی سنتی است. به عنوان مثال شما نمی­‌توانید با پخش تراکت به تبلیغ محصولات فروشگاه اینترنتی خود بپردازید. شما باید درباره ابزار نوین تبلیغات آنلاین تحقیق کنید و با بررسی بیشتر به این نتیجه برسید که کدام یک از آن­ها مناسب شما هستند. به عنوان مثال شما می‌­توانید ار گوگل ادموب استفاده کنید. یک ابزار تبلیغات آنلاین با سیستم گزارش­‌دهی فوق‌العاده قوی که می­‌تواند رشد شما را به صورت تساعدی افزایش دهد، همچنین شما می‌­توانید به صورت مستر آن­را به بهینه کنید. با توجه به این که شناخت این ابزار کاربردی نیازمند ساعت­‌ها بحث و بررسی است؛ به شما توصیه می­‌کنم که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و با استفاده از مقاله « گوگل ادموب چیست » شناخت خود را نسبت به این ابزار کاربردی بیشتر کنید. البته ابزارهای بازاریابی آنلاین محدود به گوگل ادموب نیست و شما می‌­توانید با اندکی تحقیق به چندین ابزار مختلف با بازدهی­‌های مختلف دست پیدا کنید.

10.  پیشنهادات جذاب به مشتری‌­های خود ارائه دهید

شما برای افزایش فروش، فروشگاه اینترنتی خود باید همیشه پلن‌­های تخفیف جذابی برای مشتری داشته باشید. چرا که شما بواسطه این روش می‌­توانید با استفاده از احساسات مخاطب فروش خود را تقویت کنید. سعی کنید با قرعه کشی و برگزاری مسابقاتی مخاطب خود را به سمت تعامل بیشتر با خود سوق دهید. همیشه همه چیز تبلیغات نیست گاها شما می­‌توانید با برگزاری مسابقاتی روی تبلیغاته خود افراد حساب کنید.

سعی کنید با برگزاری چالش­‌هایی محصولات خود را بیشتر بولد کنید، به عنوان مثال یکی از مسابقات و چالش‌­هایی که می­‌شود از آن استفاده کرد. ارسال ویدیوئی تحت عنوان 5 دلیل مهم برای استفاده از محصولات شما باشد. شما به ویدیویی که بیشتر میزان وایرال شدن و پخش را داشته باشد یک هدیه نفیس می­‌دهید. شما با این کار هم به تبلیغات مناسب دست پیدا کردید و هم محصولات خود را بیشتر بولد نموده‌­اید. شما در این بخش با خلاقیت خود می‌­توانید به رشد فروش و افزایش ورودی موثر دست پیدا کنید.

ارائه پیشنهاد جذاب برای افزایش فروش

11. به اصل کمیابی توجه کنید

معمولا فروشندگان بسیاری در حوزه­‌های مختلف محصولات و خدمات خود را با استفاده از تکنیک کم­یابی به فروش می­‌رسانند. شما نیز در طراحی سایت خود می‌­توانید از این موقعیت استفاده کنید. به عنوان مثال می‌­توانید موجودی کالای خود را به گونه‌­ای تعریف کنید که پس از خرید یک یا دو نفر به حالت عدم موجودی و یا در حال تامین کالا در بیاید و یا تعداد کالای خود را همیشه روی مرز یک عدد مشخص مانند یک نگه دارید.

می­‌توانید یک پیام هشدار نیز برای آن تعین کنید. شما با توجه به مشاوران تیم بازاریابی و نوع محصولی که به فروش می‌رسانید، می‌­توانید این موضوع را شخصی سازی کنید و از آن استفاده کنید. البته به این موضوع توجه کنید که شما باید به گونه‌­ای این استراتژی را طراحی کنید که به سیستم تامین کالای شما در نظر مشتری آسیبی وارد نشود.

12.  از اعداد شکسته استفاده کنید

یکی از تکنیک­‌های فروشی که معمولا همه­‌ی فروشگاه­‌های بزرگ و کسب و کارهای مطرح از آن استفاده می­‌کنند، استفاده از قیمت گذاری اعداد شکسته است. شما باید اعداد را به نحوی تعین کنید که یک مرتبه کاهشی عددی داشته باشد. به عنوان مثال من فروشنده مبل هستم و محصول من قیمت 27 میلیون تومان دارد، استفاده از استراتژی اعداد شکسته به شما می‌­گوید که قیمت خود را به جای 27 میلیون تومان به قیمت 26.995.000 تومان تغیر دهید شما با این کار یک میلیون تومان در نظر مشتری قیمت را کاهش داده‌­اید. ذهن ما معمولا به نحوی طراحی شده است که بیشتر به عدد بزرگ و واحد اصلی توجه می­‌کند. از طرفی سعی کنید قیمت خود را به تومان بیان کنید و همچنین صفرهای اضافی آن را نیز حذف کنید.

13. برای مشتریان وفادرا خود یک پلن تشویقی تعریف کنید

یکی از بهترین کارهایی که می‌­توانید به عنوان راهکاری برای افزایش فروش، فروشگاه اینترنتی خود از آن استفاده کنید. افزایش تعداد مشتریان وفادار شما است. مشتری وفادار شما فقط از شما در بازه­‌های زمانی مختلف خرید نمی‌­کند، بلکه شما را به دوستان و اطرافیان خود نیز معرفی می‌­کند. این موضوع به این جهت حائز اهمیت است که یک فرد بی­طرف در فروش شما به تبلیغ شما می‌­پردازد و برای شنونده این موضوع قابل قبول تر است. شما باید برنامه ریزی داشته باشید که بتوانید تعداد مشتریان وفادار خود را در مرحله اول حفظ کنید و در مرحله بعدی تعداد آن­ها را افزایش دهید. به عنوان مثال یکی از طرح­‌هایی که شما برای افزایش تعداد مشتریان وفادار خود می­‌توانید انجام دهید؛ تعین یک سیستم امتیازدهی است که شما بواسطه آن می‌­توانید، برای خرید مشتریان وفادار خود و همچنین معرفی مشتری جدید به سایت شما امتیازاتی در نظر بگیرید و در آخر به آن­ها هدیه­‌ای ارزشمند و یا تخفیفی قابل توجه ارائه دهید. شما می­‌توانید با توجه به سیستم تبلیغاتی خود نیز این موضوع را تبلیغ کنید تا دیگران نیز به این کار تشویق شوند.

14. سیستم پشتیبانی حرفه­ای تربیت کنید

یکی از مواردی که امروزه در فروشگاه‌­های اینترنتی ما متاسفانه جایگاه مناسبی ندارد، پشتیبانی وب­سایت است. امروزه برخی از کارفرماها به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینه­‌ها هستند و به اشتباه این بخش که از مهم­ترین بخش­‌های افزایش فروش فروشگاه اینترنتی می­‌باشد را با بودجه کم طراحی و راه اندازی می­‌کنند. شما باید علاوه­ بر اینکه نیروی پشتیبانی  با قدرت بیان بالا، آشنا با تکنیک­‌های مذاکره‌­ای و به روز استخدام می‌کنید، به طور مکرر نیز برای آموزش آنها برنامه­‌هایی داشته باشید تا زمانی که شخصی به این واحد مراجعه می­‌کند. حتما بواسطه مشاور­هایی که دریافت می‌­کند، خرید انجام دهد. نیروی پشتیبانی شما علاوه شناخت دقیق محصولات شما باید محصولات رقبا شما را نیز به خوبی بشناسد، تار در صورت نیاز بتواند به نقد آن­ها مشغول شود.

15. سعی کنید اطلاعات کاربران خود را ثبت کنید

اگر شما می­خواهید که به مشتریان با پتانسیل خرید بالا دسترسی داشته باشید باید مشخصات کسانی که به وب­سایت شما مراجعه می‌­کنند را به نحوی ثبت کنید. شما برای انجام این کار می­‌توانید در مراحل مختلف خرید برای مشتری کال تو اکشن­‌هایی تعریف کنید. مرحله بعد این است که شما اطلاعات بدست آمده را در اختیار تیم پشتیبانی قرار دهید تا با آن‌­ها تماس بگیرند و آن­‌ها را متقاعد به یک خرید با کیفیت و ارزشمند کنند. در این مرحله بسیار مهم است که از یک تیم قوی برای پیگیری این موارد استفاده کنید. شما برای اینکه بتوانید اطلاعات ارتباطی مشتری را بدست بیاورید نیاز است که به او یک ارزش افزوده ارائه دهید که این موضوع با توجه به نوع کسب و کار شما می­‌تواند متفاوت باشد. اگر شما در وب­سایت خود خدمات ویژه‌­ای به صورت رایگان ارائه می­‌دهید، می‌­توانید در این بخش نیز از یک فیلتر ورودی استفاده کنید و اطلاعات ارتباطی  مشتریان خود را نیز بدست آورید.

سخن پایانی

در این مقاله سعی کردیم روش‌های مهم در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی را با یکدیگر بررسی کنیم. در نظر داشته باشید تمامی این روش‌ها نیاز به فکر و ایده پردازی بیشتر برای انجام کار دارد. چنانچه سوالی درباره هر کدام از این روش‌ها دارید، خوشحال خواهیم شد تا آن را از قسمت کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع ترین زمان ممکن آن را پاسخ دهیم.

نویسنده : امیر شادان پور

امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. مریم یزدانی

    عالی بود استفاده کردم ایده های خوبی برایدفروش ارائه دادین
    تشکر

    1. امیر شادان پور

      سلام مریم عزیز
      خوشحالم که این مقاله رو دوست داشتید

  2. آلاله

    ممنون از نکات خوبتون و ممنون تر از اینکه سرراست گفتید؛ سایت های کمی واضح توضیح میدن واقعا، مثلا من تا به حال فقط آموزش های سرراست و کاربردی سایت آسازون سراغ داشتم ولی خوب الان سایت شما هم به لیستم اضافه شد:)

    1. محسن حبیبی راد

      خدارووو شکر که مورد قبولتون بود این محتوا دوست عزیزم