امروزه با رشد تکنولوژی و افزایش سرعت اینترنت شما کمتر کسی را پیدا میکنید که با خرید اینترنتی آشنایی نداشته باشد. از این رو ما در این مقاله در سایت برتر آموز قرار است با شما در مورد 15 تکنیک برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی صحبت کنیم. به یاد داشته باشید، با توجه به فروش بالای فروشگاههای اینترنتی و مزیتهای فوق العاده آن نسبت به فروشگاههای آفلاین، همه مردم تمایل به ورود در این حوزه دارند . این موضوع به این منزله است که رقابت در این حوزه شدید است و شما باید به تمامی نکاتی که ما به شما عرض میکنیم، با دقت توجه کنید و نکات مهم آن را نیز یاد داشت کنید.
شما باید این نکات را همانگونه که به شما میگوییم استفاده کنید و با استمرار به نتیجه مورد نظر خود برسید. اگر یک تکنیک به شما یک نتیجه خارج از تصور شما داد ( نتایج مثبت انفجاری ) ، به این معنی است که این تکنیک، یک تکنیک کوتاه مدتی بوده و شما بواسطه همین یک تکنیک نمیتوانید، رشد فروش تضمینی داشته باشید و در بازه زمانی طولانی شما به میانگین فروش سابق خود باز خواهید گشت. اگر شما در حوزه وب و فروش آنلاین یا بهتر است بگویم بازاریابی آنلاین تخصص و زمان کافی ندارید، بهتر است برای گرفتن نتیجه بهتر برون سپاری کنید. چرا که شما با این کار هم به دیگران یک سود معقول رساندهاید، هم زمان بیشتری دارید برای تعریف سیاستهای کلان مجموعه خود. همچنین شما می توانید از دوره آموزش دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید و سعی کنید دانش خود را در این زمینه به روز کنید و از آن در کسب و کار خود استفاده کنید.
اگر بخواهیم برای سایت شما یک نکته، کاربردی و جامع آموزش دهیم قطعا بهبود سئو سایت است. چرا که سئو به منزله نشان دادن شما در نتایج برتر است. جالب است بدانید که چیزی در حدود 76 درصد از کل فروش اینترنتی از 4 سایت اول در نتایج گوگل میباشد. این موضوع به این منزله است که شما برای افزایش شانس فروش خود نیاز دارید که در گام اول به صفحه اول گوگل دست پیدا کنید و در گام بعدی به نتایج بالاتر گوگل دست پیدا کنید. این موضوع بدون توجه به سئو سایت شما امکان پذیر نیست، اگر بخواهیم به گونهای سادهتر سئو سایت را برای شما توضیح دهیم سئو سایت به این منزله است که موتورهای جستجوی گوگل از بین تمامی رقبا شما، شما را زودتر به کاربر در انتظار خرید نشان دهد، این موضوع قطعا میتواند فروش شما را متحول کند.
یکی از نکاتی که در مباحث سئو سایت از اهمیت بالایی برخوردار است، لینک سازی خارجی وبسایت فروشگاهی شما است. شما باید لینک سازی خارجی سایت خود یا به اصطلاح رپورتاژ نویسی خود را به صورت اصولی و با توجه به نکات ریز آن انجام دهید. چرا که معمولا رپورتاژ نویسی برای شما مستلزم هزینه است، اگر شما آن را به درستی انجام ندهید، میتواند به کل هزینه تبلیغات و برندینگ شما ضربه بزند. به جهت اهیت این موضوع ما در مجموعه آموزشی برترآموز اقدام به طراحی یک دوره کاربردی، مفید و خلاصه کردهایم. شما میتوانید با مراجعه به بخش محصولات و استفاده از « آموزش رپوتاژ آگهی » هم لینک سازی خارجی خود را تقویت کنید و هم سئو سایت خود را به صورت کاربردی بهبود ببخشید.
یکی از مهمترین مواردی که میتواند منجر به افزایش فروش شما شود، تولید محتوای قوی و کاربر پسند است. اگر شما بخواید فروش مناسب داشته باشید باید محتوایی تولید کنید که مخاطب شما را به سمت خود جذب کند. متاسفانه برخی از سایتهای فروشگاهی محتوایی که تولید میکنند فقط در مورد مدح ستایش خودشان است و این موضوع به این منزله است که شما به مخاطب خود هیچ اهمیتی نمیدهید. در نتیجه مخاطب نیز به شما اهمیتی نمیدهد. برای اینکه بدانید چه نوع محتوایی مناسب سایت شما است و چگونه باید بنویسید، مقاله و دوره آموزشی آموزش تولید محتوا را از دست ندهید.
شما ممکن است که یک سئو سایت قوی داشته باشید و مخاطب به فروشگاه اینترنتی شما هدایت شود. اما او از شما فقط برای مقایسه قیمت کالا و یا خواندن نظرات استفاده میکند ولاغیر. شما برای اینکه یک محتوای کاربردی و عالی تولید کنید، بهتر است که با هرم بازاریابی محتوا آشنایی داشته باشید، از این رو به شما توصیه میکنم برای درک بهتر و اصولی تر این موضوع از مقاله « هرم بازاریابی محتوا » استفاده کنید. شما بواسطه هرم بازاریابی محتوا میتوانید به صورت زمان بندی شده برای کانالهای ارتباطی مختلف خود تولید محتوای هدفمند و کاربر پسند داشته باشید. در این صورت کاربران شما به مبلغان شما تبدیل خواند شد.
شما برای افزایش فروش، فروشگاه اینترنتی خود نیاز دارید که برای کاربر خود زمانی که مشغول دیدن کردن از سایت فروشگاهی شما است، یک محرک طراحی کنید. محرکی که مسیر، یک طرفه ارتباطی شما را تبدیل به مسیر دو طرفه کند و از طرفی به شما کمک با کاربر خود ی ارتباط موثر داشته باشید و به این واسطه شما میتوانید فروش مناسب و قابل توجه نیز داشته باشید. در صورتی که شما بتوانید مخاطب خود را، به اپراتورها و یا محتوای تعریف شده به جهت فروش محصولات و خدمات خود وصل کنید، تقریبا نیمی از راه رفتهاید و نیم دیگر راه شما داشتن محصول با کیفیت با شرایط مناسب و قیمت مناسب است. در صورتی که شما به اطلاع بیشتر راجب این موضوع علاقه دارید میتوانید از مقاله « فراخوان عمل یا Call To Action چیست » استفاده کنید.
زمانی که شما یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی میکنید، این موضوع به این منزله است که شما به بینهایت مشتری دسترسی دارید، اما سوال اصلی ما این است که آیا شما میتوانید تمام این مشتریان را راضی نگه دارید؟ قطعا نه، چرا که شما برای جذب یک مخاطب باید یک محتوای ساختارمند شخصی سازی شده برای او طراحی و تولید کنید. این محتوا ممکن است برای شخصی دیگر با فرهنگ و تفکر متفاوت به نوعی دفع کننده باشد. از این رو تولید محتوای متناقض نه تنها برای شما مفید نیست بلکه برای شما مضر نیز میباشد. شما باید برای طراحی یک بوم کسب و کار میتوانید مخاطب هدف خود را مشخص کنید. سپس بهتر است، تمام تلاش خود را به کار گیرید تا با تولید محتوای هدفمند برای مخاطب هدف خود او را به فروشگاه اینرنتی خود جذب کنید. شما با این کار نرخ تبدیل خود را به صورت قابل توجهای بالا خواهی برد.
یکی از چالشهایی که هر خریداری با آن همیشه مشغول است، نحوه پرداخت است. چرا که ما به سبب اطلاعات پایینی که نسبت به این موضوع داریم معمولا اندکی اعتماد کردن برای ما سخت است. از طرفی به دلیل شنیدن اخبار مختلف در مورد فیشینگ اطلاعات کارت بانکی دوستان و اطرفیان ما تمام تلاش خود را به کار میگیریم تا خرید های خود را با پرداخت درب منزل انجام ندهیم. این امکان تقریبا برای هر سایتی و با هر محصولی مقدور است. شما اگر اندکی راجب پرداخت درب منزل تحقیق کنید، متوجه میشوید که فعال کردن این خدمت کار سخت و پیچیدهای نیست. اما سوال اصلی این است که سایتهای مختلف به آن توجهای نمیکنند؟
شما اگر میخواهید فروش فروشگاه اینترنتی خود را رشد دهید اندکی به سایتهایی توجه کنید که خدمات مناسب ارائه میدهند و فروش بالایی دارند، مانند دیجی کالا. دقت کنید دیجی کالا نه نتها پرداخت درب منزل را برای شما فراهم کرده است، خرید اقساطی را نیز برای شما در نظر دارد. حال قصد ما این نیست که برای مشتری خرید اقساطی در نظر بگیرید. اما ایده گرفتن از رقبا کاری است که بسیار میتواند در فروش شما تاثیرگذار باشد.
اگر شما میخواهید نظر کاربران را به سمت فروشگاه اینترنتی خود جذب کنید، بهتر است که از عکسهای با کیفیت و با جزئیات استفاده کنید. متاسفانه برخی از سایتهایی که گلایه از فروش دارند، زمانی که به بررسی سایت آنها مشغول میشویم، متوجه میشویم که آنها از عکس مناسبی برای محصول خود استفاده نمیکنند.
البته این موضوع را نیز مدنظر قرار دهید، عکسهای شما نباید ادیت فراوان داشته باشند، به حدی که ماهیت محصول شما را پنهان کند و باعث شود که تفاوت زیادی بین محصول شما و تصاویر ادیت شده وجود داشته باشد.
شما باید تعادل را رعایت کنید و از عکس با کیفیت و با ابعاد تعریف شده و از زوایای مختلف در سایت خود ثبت کنید. عکس با کیفیت باعث میشود که مشتری دید درست تری نسبت به محصول شما داشته باشد و در نتیجه فرآیند اعتماد سازی بسیار سادهتر و با کیفیتتر خواهد بود. استفاده از عکسهای با کیفیت به اندازهای اهمیت دارد که اکثر شرکتهای بزرگ و کوچک برای محصولات خود اتاق عکاسی حرفهای و با تجهیزات به روز دارند، چرا که این شرکتها به اهمیت این موضوع پی بردهاند.
شما به عنوان کسی که سایت فروشگاهی دارید باید تمام سعی خود را به کار گیرید تا به مخاطبین احتمالی خود در دیگر کانالهای ارتباطی نیز دسترسی پیدا کنید. به این منظور میتوانید از شبکههای اجتماعی استفاده کنید. زمانی که شما به فکر طراحی کمپینهای تبلیغاتی برای فروشگاه اینترنتی خود هستید میتوانید تمام تلاش خود را به کار گیرید تا از بلاگرهایی که سابقه درخشانی دارند استفاده کنید. این موضوع زمانی قابل توجه و حائز اهمیت است که شما میتوانید به بواسط تبلیغات درست و اصولی در فضای درست به مخاطبین بیشتر دست پیدا کنید. شما برای افزایش فروش خود نیاز به مخاطب جدید دارید و این مخاطب را میتوانید از شبکههای اجتماعی بدست بیاورید.
زمانی که از تبلیغات در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی استفاده میکنید، حتما از لندینگ پیجهای جذاب و درست استفاده کنید. شما بواسطه مسیر دهی مناسب به تبلیغات خود میتوانید بازدهی خود را به صورت قابل توجهای افزایش دهید. برای اینکه یک لندینگ پیج مناسب داشته باشید باید با اصول آن آشنا شوید، توصیه ما به شما این است که محتوای صفحه لندینگ پیج را از دست ندهید.
یکی از مهمترین و قابل توجه ترین بخشهایی برای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی شما وجود نشانههایی برای جلب اعتماد مشتری است. به عنوان مثال شما باید تمام راههای ارتباطی خود را با مشتری ذکر کنید وسعی کنید حدالمقدور آدرس خود را نیز برای مشتری به نمایش بگذارید. شما میتوانید از مشتریان خود درخواست کنید که تجربه خود را از خرید خود در بخش نظرات سایت شما به ثبت کنند، یک کامنت رضایت محصول بیش از دهها مقاله راجب اون محصول برای شما سودآورتر است، چرا که شما بواسطه آن اعتماد مشتری را بدست میآورید.
بهتر است که فضای مجازی قوی داشته باشید، که مراحل مختلف بسته بندی و ارسال محصولات را به صورت روزانه برای شما به نمایش بگذارد. از طرفی وجود یک چهره به عنوان نماینده برند شما میتواند به صورت قابل توجهای رشد شما را تضمین کند. شما باید از تمام روشهایی که اعتماد مشتری را به خود را جلب میکند، استفاده کنید؛ چرا که شما با این کار کسب و کار خود را متحول خواهید کرد و فروش خود را آسانسوری رشد خواهید داد.
متاسفانه در کشور ما به ابزارهای نوین بازاریابی آنلاین توجه کافی نمیشود و میتوان گفت به نوعی تفکر افراد به سمت بازاریابی سنتی است. به عنوان مثال شما نمیتوانید با پخش تراکت به تبلیغ محصولات فروشگاه اینترنتی خود بپردازید. شما باید درباره ابزار نوین تبلیغات آنلاین تحقیق کنید و با بررسی بیشتر به این نتیجه برسید که کدام یک از آنها مناسب شما هستند. به عنوان مثال شما میتوانید ار گوگل ادموب استفاده کنید. یک ابزار تبلیغات آنلاین با سیستم گزارشدهی فوقالعاده قوی که میتواند رشد شما را به صورت تساعدی افزایش دهد، همچنین شما میتوانید به صورت مستر آنرا به بهینه کنید. با توجه به این که شناخت این ابزار کاربردی نیازمند ساعتها بحث و بررسی است؛ به شما توصیه میکنم که به بخش مقالات سایت برترآموز مراجعه کنید و با استفاده از مقاله « گوگل ادموب چیست » شناخت خود را نسبت به این ابزار کاربردی بیشتر کنید. البته ابزارهای بازاریابی آنلاین محدود به گوگل ادموب نیست و شما میتوانید با اندکی تحقیق به چندین ابزار مختلف با بازدهیهای مختلف دست پیدا کنید.
شما برای افزایش فروش، فروشگاه اینترنتی خود باید همیشه پلنهای تخفیف جذابی برای مشتری داشته باشید. چرا که شما بواسطه این روش میتوانید با استفاده از احساسات مخاطب فروش خود را تقویت کنید. سعی کنید با قرعه کشی و برگزاری مسابقاتی مخاطب خود را به سمت تعامل بیشتر با خود سوق دهید. همیشه همه چیز تبلیغات نیست گاها شما میتوانید با برگزاری مسابقاتی روی تبلیغاته خود افراد حساب کنید.
سعی کنید با برگزاری چالشهایی محصولات خود را بیشتر بولد کنید، به عنوان مثال یکی از مسابقات و چالشهایی که میشود از آن استفاده کرد. ارسال ویدیوئی تحت عنوان 5 دلیل مهم برای استفاده از محصولات شما باشد. شما به ویدیویی که بیشتر میزان وایرال شدن و پخش را داشته باشد یک هدیه نفیس میدهید. شما با این کار هم به تبلیغات مناسب دست پیدا کردید و هم محصولات خود را بیشتر بولد نمودهاید. شما در این بخش با خلاقیت خود میتوانید به رشد فروش و افزایش ورودی موثر دست پیدا کنید.
معمولا فروشندگان بسیاری در حوزههای مختلف محصولات و خدمات خود را با استفاده از تکنیک کمیابی به فروش میرسانند. شما نیز در طراحی سایت خود میتوانید از این موقعیت استفاده کنید. به عنوان مثال میتوانید موجودی کالای خود را به گونهای تعریف کنید که پس از خرید یک یا دو نفر به حالت عدم موجودی و یا در حال تامین کالا در بیاید و یا تعداد کالای خود را همیشه روی مرز یک عدد مشخص مانند یک نگه دارید.
میتوانید یک پیام هشدار نیز برای آن تعین کنید. شما با توجه به مشاوران تیم بازاریابی و نوع محصولی که به فروش میرسانید، میتوانید این موضوع را شخصی سازی کنید و از آن استفاده کنید. البته به این موضوع توجه کنید که شما باید به گونهای این استراتژی را طراحی کنید که به سیستم تامین کالای شما در نظر مشتری آسیبی وارد نشود.
یکی از تکنیکهای فروشی که معمولا همهی فروشگاههای بزرگ و کسب و کارهای مطرح از آن استفاده میکنند، استفاده از قیمت گذاری اعداد شکسته است. شما باید اعداد را به نحوی تعین کنید که یک مرتبه کاهشی عددی داشته باشد. به عنوان مثال من فروشنده مبل هستم و محصول من قیمت 27 میلیون تومان دارد، استفاده از استراتژی اعداد شکسته به شما میگوید که قیمت خود را به جای 27 میلیون تومان به قیمت 26.995.000 تومان تغیر دهید شما با این کار یک میلیون تومان در نظر مشتری قیمت را کاهش دادهاید. ذهن ما معمولا به نحوی طراحی شده است که بیشتر به عدد بزرگ و واحد اصلی توجه میکند. از طرفی سعی کنید قیمت خود را به تومان بیان کنید و همچنین صفرهای اضافی آن را نیز حذف کنید.
یکی از بهترین کارهایی که میتوانید به عنوان راهکاری برای افزایش فروش، فروشگاه اینترنتی خود از آن استفاده کنید. افزایش تعداد مشتریان وفادار شما است. مشتری وفادار شما فقط از شما در بازههای زمانی مختلف خرید نمیکند، بلکه شما را به دوستان و اطرافیان خود نیز معرفی میکند. این موضوع به این جهت حائز اهمیت است که یک فرد بیطرف در فروش شما به تبلیغ شما میپردازد و برای شنونده این موضوع قابل قبول تر است. شما باید برنامه ریزی داشته باشید که بتوانید تعداد مشتریان وفادار خود را در مرحله اول حفظ کنید و در مرحله بعدی تعداد آنها را افزایش دهید. به عنوان مثال یکی از طرحهایی که شما برای افزایش تعداد مشتریان وفادار خود میتوانید انجام دهید؛ تعین یک سیستم امتیازدهی است که شما بواسطه آن میتوانید، برای خرید مشتریان وفادار خود و همچنین معرفی مشتری جدید به سایت شما امتیازاتی در نظر بگیرید و در آخر به آنها هدیهای ارزشمند و یا تخفیفی قابل توجه ارائه دهید. شما میتوانید با توجه به سیستم تبلیغاتی خود نیز این موضوع را تبلیغ کنید تا دیگران نیز به این کار تشویق شوند.
یکی از مواردی که امروزه در فروشگاههای اینترنتی ما متاسفانه جایگاه مناسبی ندارد، پشتیبانی وبسایت است. امروزه برخی از کارفرماها به دنبال راهکارهایی برای کاهش هزینهها هستند و به اشتباه این بخش که از مهمترین بخشهای افزایش فروش فروشگاه اینترنتی میباشد را با بودجه کم طراحی و راه اندازی میکنند. شما باید علاوه بر اینکه نیروی پشتیبانی با قدرت بیان بالا، آشنا با تکنیکهای مذاکرهای و به روز استخدام میکنید، به طور مکرر نیز برای آموزش آنها برنامههایی داشته باشید تا زمانی که شخصی به این واحد مراجعه میکند. حتما بواسطه مشاورهایی که دریافت میکند، خرید انجام دهد. نیروی پشتیبانی شما علاوه شناخت دقیق محصولات شما باید محصولات رقبا شما را نیز به خوبی بشناسد، تار در صورت نیاز بتواند به نقد آنها مشغول شود.
اگر شما میخواهید که به مشتریان با پتانسیل خرید بالا دسترسی داشته باشید باید مشخصات کسانی که به وبسایت شما مراجعه میکنند را به نحوی ثبت کنید. شما برای انجام این کار میتوانید در مراحل مختلف خرید برای مشتری کال تو اکشنهایی تعریف کنید. مرحله بعد این است که شما اطلاعات بدست آمده را در اختیار تیم پشتیبانی قرار دهید تا با آنها تماس بگیرند و آنها را متقاعد به یک خرید با کیفیت و ارزشمند کنند. در این مرحله بسیار مهم است که از یک تیم قوی برای پیگیری این موارد استفاده کنید. شما برای اینکه بتوانید اطلاعات ارتباطی مشتری را بدست بیاورید نیاز است که به او یک ارزش افزوده ارائه دهید که این موضوع با توجه به نوع کسب و کار شما میتواند متفاوت باشد. اگر شما در وبسایت خود خدمات ویژهای به صورت رایگان ارائه میدهید، میتوانید در این بخش نیز از یک فیلتر ورودی استفاده کنید و اطلاعات ارتباطی مشتریان خود را نیز بدست آورید.
در این مقاله سعی کردیم روشهای مهم در افزایش فروش فروشگاه اینترنتی را با یکدیگر بررسی کنیم. در نظر داشته باشید تمامی این روشها نیاز به فکر و ایده پردازی بیشتر برای انجام کار دارد. چنانچه سوالی درباره هر کدام از این روشها دارید، خوشحال خواهیم شد تا آن را از قسمت کامنتها با ما به اشتراک بگذارید تا در سریع ترین زمان ممکن آن را پاسخ دهیم.
امیر شادان پور 😎 متخصص تولید محتوا « Content Marketing »و رپورتاژ نویسی پژوهشگر حوزه سئو و علاقه مند به تولید محتوای کاربردی و سئو شده، علاقه مند به حوزه تکنولوژی و دیجیتال مارکتینگ توانایی تولید محتوای تخصصی و ترجمه زبان انگلیسی مشغول همکاری با برترآموز😏
عالی بود استفاده کردم ایده های خوبی برایدفروش ارائه دادین
تشکر
سلام مریم عزیز
خوشحالم که این مقاله رو دوست داشتید
ممنون از نکات خوبتون و ممنون تر از اینکه سرراست گفتید؛ سایت های کمی واضح توضیح میدن واقعا، مثلا من تا به حال فقط آموزش های سرراست و کاربردی سایت آسازون سراغ داشتم ولی خوب الان سایت شما هم به لیستم اضافه شد:)
خدارووو شکر که مورد قبولتون بود این محتوا دوست عزیزم