هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام چیست و چگونه انجام می شود؟

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1401/06/25

تبلیغات اسپانسری چیست؟ این نوع تبلیغات جز تبلیغات هدفمند در اینستاگرام است. قبل از اینکه شروع کنیم، بهتر است مقدمه را با محتوای اسپانسری شروع کنیم تا نسبت به آن آگاهی داشته باشید.

محتوای اسپانسری چیست؟

محتوای حمایت‌شده، محتوای ممتازی است که اسپانسر برای ایجاد و توزیع آن به ناشر پول می‌دهد. این یک نوع تبلیغات بومی است که با محتوای اطراف یک صفحه وب سازگار است. به عبارت دیگر، محتوای حمایت‌شده تبلیغی است که به نظر می‌رسد قرار است وجود داشته باشد – به جای یک تبلیغ تهاجمی، برای یک پلتفرم مناسب است.

چرا محتوای اسپانسری یک شکل محبوب بازاریابی است؟

  • محتوای حمایت‌شده با قرار دادن آن در کنار سایر مواردی که بیننده از آن لذت می‌برد، باعث می‌شود نام تجاری شما معتبر و قابل اعتماد باشد.
  • محتوای اسپانسری به جای ایجاد اختلال در آن به تجربه کاربر اضافه می کند
  • استفاده از رسانه های پولی قبلی اغلب مزاحم است. محتوای حمایت‌شده یکی از معدود روش‌هایی است که می‌توان بدون ایجاد وقفه در افراد، هزینه‌های قرار گرفتن در معرض دید را پرداخت کرد
  • محتوای حمایت‌شده به ۱ قالب یا نوع رسانه محدود نمی‌شود
  • محتوای اسپانسری دو طرف سودمند است. یک تولید کننده محتوا (با مخاطب) بودجه دریافت می کند و یک سازنده محصول (که برای جذب مشتری به مخاطب نیاز دارد) یک مخاطب جذب می کند.

محتوای حمایت‌شده در اصل آن ساده است:

دو برند یک مشارکت محتوای حمایت‌شده را تشکیل می‌دهند – تبلیغ‌کننده برای محتوا هزینه می‌پردازد و برند دیگری، تأثیرگذار رسانه‌های اجتماعی یا ناشر آن را به اشتراک می‌گذارد.

در واقع، محتوای اسپانسری به قدری ساده است که بیش از 100 سال است که وجود دارد و با سریال های تلویزیونی شروع شد. در دهه 1920، رادیو پادشاه بود. ایستگاه‌های رادیویی برنامه‌های سریالی ایجاد کردند که داستان‌هایی شبیه پادکست‌های جنایی واقعی امروزی را روایت می‌کردند. در آن زمان، مانند اکنون، تولید محتوا می‌توانست گران باشد. بنابراین ایستگاه‌های رادیویی برای حمایت مالی به تولیدکنندگان کالاهای خانگی مراجعه کردند.

Procter & Gamble اولین شرکتی بود که موافقت کرد و شروع به بازاریابی مواد شوینده صابون لباسشویی خود، Oxydol، از طریق رادیو کرد. همانطور که نمایش ها به محبوبیت تبدیل شدند، آنها با تبلیغ کنندگانی که از هر قسمت حمایت مالی می کردند مرتبط شدند و در نتیجه نام “سابون اپرا” را گرفتند. امروزه محتوای حمایت‌شده در ده‌ها کانال در طیف گسترده‌ای از اشکال وجود دارد. رسانه‌های اجتماعی، پادکست‌ها، مقالات، اخبار تلویزیونی و (البته) رادیو خوب، انتخاب‌های محبوبی برای محتوای حمایت‌شده مدرن هستند.

3 نکته که باید در مورد محتوای اسپانسری بدانید

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

محتوای اسپانسری همیشه با چشم انداز دیجیتال در حال تکامل است. با ظهور راه‌های جدید برای مصرف محتوا، می‌توانید شرط ببندید که محتوای حمایت‌شده دنبال خواهد شد. از آنجایی که همیشه در حال تغییر است، بسیاری از تعاریف محتوای اسپانسری کامل یا جامع نیستند. هنگام تعریف محتوای اسپانسری ، 3 جنبه وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  1. تفاوت بین محتوای اسپانسری و تبلیغات بومی چیست؟
  2. فرمت های محتوای محتوای اسپانسری
  3. محتوای اسپانسری مانند سایر محتوای موجود در فید است

1. تفاوت محتوای اسپانسری با تبلیغات بومی چیست؟

تفاوت بین محتوای اسپانسری و تبلیغات بومی در این است که محتوای اسپانسری نوعی تبلیغات بومی است که مخصوص مشارکت اسپانسری بین دو برند است. این تفاوت شبیه ضرب المثل “همه مربع ها مستطیل هستند اما همه مستطیل ها مربع نیستند” است.

همه محتواهای اسپانسری تبلیغات بومی هستند، اما همه تبلیغات بومی محتوای اسپانسری نیستند. تفاوت این است که محتوای اسپانسری فقط همین است – محتوا. این یک ویدیو یا عکس یا مقاله است که شبیه هر ویدیو، عکس یا مقاله دیگری در صفحه است.

تبلیغات بومی چیست؟

به گفته موسسه تبلیغاتی بومی  “تبلیغات بومی تبلیغاتی است که در آن تبلیغ با شکل، احساس و عملکرد محتوای رسانه ای که در آن ظاهر می شود مطابقت دارد.” نه تبلیغات بومی و نه محتوای اسپانسری مخرب نیستند. هم تبلیغات بومی و هم محتوای اسپانسری در یک صفحه وب طبیعی به نظر می رسند.

این (بیشتر) برای همه تبلیغات بومی صادق است، و اداره تبلیغات تعاملی (IAB) تبلیغات بومی را اینگونه تعریف می کند: «تبلیغات پولی که به قدری با محتوای صفحه منسجم هستند، در طراحی ادغام می شوند و با رفتار پلتفرم سازگار هستند که بیننده به سادگی احساس می کند به آنها تعلق دارند.»

طبق IAB شش نوع تبلیغات بومی وجود دارد:

  1. تبلیغات درون فید → (اسپانسری)
  2. تبلیغات جستجوی پولی
  3. ویجت های توصیه محتوا
  4. لیست های تبلیغ شده
  5. در آگهی با واحدهای عنصر بومی
  6. تبلیغات سفارشی

بیشتر تبلیغات بومی شامل موارد زیر است:

  • عنوان
  • شرح کوتاه یا قطعه کپی
  • عکس
  • تطبیق فونت ها، رنگ ها، تم های وب سایت

محتوای اسپانسری جایی در فضای بین محتوای برند و تبلیغات بومی قرار دارد. تکه‌هایی از هر دو را به اشتراک می‌گذارد، اما متعلق به خودش است.

2. قالب های محتوای محتوای اسپانسری

محتوای اسپانسری از رسانه های اجتماعی رایج است. هر پلتفرم رسانه اجتماعی شکل یا نوع جدیدی از محتوا را ارائه می دهد. هر پلتفرم اجتماعی مخاطبان زیادی از کاربران روزانه دارد. این باعث می شود فید اجتماعی برای پست های اسپانسری مناسب باشد.

یک مطالعه در سال 2018 توسط موسسه بازاریابی محتوا نشان می دهد:

  • رسانه‌های اجتماعی در صدر فهرست روش‌های پولی که بازاریابان B2C برای توزیع محتوا استفاده می‌کنند، قرار دارند
  • از 68 درصد پاسخ دهندگانی که از روش های پولی استفاده می کنند، از هر چهار نفر (77 درصد) سه نفر از محتوای اسپانسری در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.
  • 33 درصد از پاسخ دهندگان از محتوای اسپانسری در وب سایت هایی غیر از وب سایت خود استفاده کردندتبلیغات بومی در حال افزایش است و محتوای اسپانسری و هزینه های اجتماعی به سرعت در حال گسترش است.

پست اسپانسر شده در اینستاگرام چیست؟

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام

پست اسپانسر شده یک گزینه تبلیغاتی است که اینستاگرام به مشاغلی که می خواهند محصولات و خدمات خود را در پلتفرم خود تبلیغ کنند، ارائه می دهد. در حالی که می‌توانید انواع مختلفی از تبلیغات را در مدیر تبلیغات اینستاگرام ایجاد کنید، بسیاری از بازاریابان با استفاده از پست‌های حمایت‌شده شروع می‌کنند زیرا این گزینه به آنها اجازه می‌دهد به سادگی برای تبلیغ یک پست ارگانیک که از قبل در صفحه‌شان وجود دارد، پول پرداخت کنند. پست ارگانیک به پست منتشر شده ای اطلاق می شود که یک شرکت برای آن در اینستاگرام پولی پرداخت نکرده است.

اغلب، اگر یک پست ارگانیک عملکرد خوبی داشته باشد و میزان مشارکت قابل توجهی را دریافت کند، بازاریابان تصمیم می گیرند آن را به یک پست اسپانسری تبدیل کنند تا به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند. برای انجام این کار، آنها مقدار مشخصی پول را به تبلیغ پست اختصاص می‌دهند و انتخاب می‌کنند که چه نوع افرادی را می‌خواهند آن را ببینند. این به آنها کمک می کند تا به مخاطبان بیشتری از مشتریان بالقوه که ممکن است علاقه مند به درگیر شدن با محتوای آنها باشند دسترسی پیدا کنند. برندها همچنین می‌توانند با اینفلوئنسرها برای حمایت از پست‌های ارگانیکی که در حساب‌های اینستاگرام خود ارسال می‌کنند، شریک شوند. این می تواند به برندها کمک کند تا به دنبال کنندگان اینفلوئنسرها دسترسی پیدا کنند و دامنه آنها را گسترش دهند.

چه کسانی از پست های اسپانسری در اینستاگرام استفاده می کنند؟

هر برندی که دارای حساب تجاری در اینستاگرام باشد می تواند از پست های اسپانسری استفاده کند. شرکت ها معمولاً از یک مدیر رسانه های اجتماعی یا بازاریاب دیجیتال برای اجرای تبلیغات در این پلتفرم استفاده می کنند. آنها همچنین ممکن است استراتژی بازاریابی خود را به شخص ثالثی مانند یک آژانس بازاریابی دیجیتال یا یک متخصص بازاریابی آزاد برون سپاری کنند. اینفلوئنسرها همچنین ممکن است با برندها برای ایجاد پست های اسپانسری در حساب های خود شریک شوند.

دلایل اسپانسری پست ها در اینستاگرام

دلیل اصلی حمایت بازاریابان از پست‌ها در اینستاگرام، دستیابی به مشتریان جدید از طریق تبلیغ محصولات یا خدمات خاص است. پست های اسپانسری ابزاری عالی برای کمک به کسب و کارها برای افزایش فروش و ادامه رشد هستند. دلایل دیگری که ممکن است برای حمایت از یک پست در اینستاگرام انتخاب کنید عبارتند از:

  • آگاهی از برند را افزایش دهید

  • دنبال کنندگان جدید به دست آورید

  • تعامل پست را افزایش دهید

  • ترافیک وب سایت را بیشتر کنید

  • افزایش درآمد

  • بهبود بازگشت سرمایه (ROI)

2 نوع پست اسپانسری در اینستاگرام

در حالی که انواع مختلفی از تبلیغات وجود دارد که می توانید از آنها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود در اینستاگرام استفاده کنید، دو نوع اصلی از پست های اسپانسری وجود دارد. در اینجا محبوب ترین انواع پست های اسپانسری آورده شده است:

1. پست های تبلیغاتی پولی

برندها از این نوع پست های اسپانسری برای تبلیغ پست های ارگانیک از قبل موجود با پرداخت هزینه برای افزایش دسترسی و تعامل مخاطبان خود استفاده می کنند. این پست‌ها شبیه به سایر انواع تبلیغات اینستاگرامی هستند که ممکن است در فید اصلی این پلتفرم مشاهده کنید. تفاوت اصلی این است که یک پست تبلیغاتی پولی به عنوان یک پست ارگانیک شروع می شود، در حالی که بازاریابان انواع دیگری از تبلیغات را در مدیر تبلیغات اینستاگرام تنها با هدف استفاده از آنها برای بازاریابی ایجاد می کنند. همچنین این پست‌ها نسبت به سایر انواع تبلیغات اینستاگرامی معتبرتر به نظر می‌رسند.

2. پست های اسپانسری توسط برند

اگر شرکت‌ها بخواهند به یک اینفلوئنسر پول بدهند تا از طرف آن‌ها درباره محصولات یا خدماتشان پست کند، ممکن است از پست‌های حمایت‌شده توسط برند استفاده کنند. اینفلوئنسر یک کاربر رسانه اجتماعی است که فالوور اینستاگرام زیادی دارد و تعامل بسیار خوبی دارد. با پرداخت پول به اینفلوئنسرها برای ارسال پست در مورد برند خود، می توانید به دنبال کنندگان آنها دسترسی پیدا کنید و احتمال خرید محصولات یا خدمات شما را افزایش دهید.

برای مثال، ممکن است به یک اینفلوئنسر پول بپردازید تا لباس شرکت شما را در یک پست اینستاگرام بپوشد و دسته اینستاگرام خود را در نظرات تگ کنید. اینفلوئنسرها معمولاً از هشتگ هایی مانند #ad یا #sponsoredpost در عنوان پست خود استفاده می کنند تا نشان دهند که این یک تبلیغ پولی است. میزان هزینه هر اینفلوئنسر برای هر پست ممکن است بسته به تعداد فالوورهایی که دارد و میانگین نرخ تعامل پست آنها متفاوت باشد.

نحوه راه اندازی تبلیغات اسپانسری در اینستاگرام

تبلیغات اسپانسری اینستاگرام چیست؟

در اینجا چند مرحله وجود دارد که می توانید برای ایجاد یک پست اسپانسری در اینستاگرام دنبال کنید:

1. نوع پست اسپانسری را انتخاب کنید

با تعیین اینکه آیا باید یک پست تبلیغاتی پولی ایجاد کنید یا به یک اینفلوئنسر پرداخت کنید تا یک پست اسپانسری توسط برند برای شما ایجاد کند، شروع کنید. در حالی که بسیاری از بازاریابان از هر دوی این روش ها برای ایجاد یک استراتژی بازاریابی قوی استفاده می کنند، چندین فاکتور وجود دارد که ممکن است بخواهید در نظر بگیرید تا به شما کمک کند انتخاب کنید کدام یک برای کمپین شما مناسب است. ایجاد یک انتخاب تبلیغاتی پولی اغلب سریعتر و کم هزینه تر است. اگر قبلاً یک پست ارگانیک دارید که عملکرد خوبی در حساب شما دارد، می توانید از این روش استفاده کنید.

تماس با اینفلوئنسرها برای ایجاد پست های اسپانسری توسط برند برای شما می تواند زمان بیشتری داشته باشد و بسته به میزان محبوبیت اینفلوئنسرهای آنلاین ممکن است قیمت آن متفاوت باشد. در حالی که اینفلوئنسرهای کوچک ممکن است با ایجاد پست های اسپانسری توسط برند در ازای محصولات رایگان موافقت کنند، دیگران ممکن است صدها یا حتی هزاران دلار هزینه کنند. با این حال، همکاری با اینفلوئنسرهای خاص که متناسب با برند شما هستند، می تواند بازگشت سرمایه قابل توجهی داشته باشد و به شما کمک کند به مشتریان ایده آل خود برسید.

2. هدف تبلیغاتی خود را مشخص کنید

در مرحله بعد، هدف تبلیغاتی خود را مشخص کنید. اگر قصد دارید یک پست تبلیغاتی پولی ایجاد کنید، می‌توانید پست اینستاگرام ارگانیکی را که می‌خواهید تبلیغ کنید باز کنید و روی دکمه آبی رنگ “Boost Post” که در زیر آن ظاهر می‌شود کلیک کنید. با این کار صفحه ای باز می شود که به شما امکان می دهد هدفی را برای کمپین تبلیغاتی خود انتخاب کنید. شما می توانید انتخاب کنید که بازدیدهای پروفایل اینستاگرام خود را افزایش دهید، ترافیک بیشتری را به وب سایت خود ارسال کنید یا کاربران را تشویق کنید که برای شما پیام های مستقیم ارسال کنند. روی دایره کنار هدف انتخابی خود کلیک کنید و سپس روی دکمه آبی رنگ «بعدی» در دکمه صفحه کلیک کنید.

اگر قصد دارید از یک اینفلوئنسر بخواهید که یک پست تحت حمایت برند برای شما ایجاد کند، در نظر داشته باشید که آیا مایلید افراد بیشتری را برای تبلیغ برند خود جذب کنید یا در پستی که آنها ایجاد می کنند مشارکت داشته باشید. این می تواند به شما کمک کند انتظارات خود را با اینفلوئنسرهای بالقوه ارتباط برقرار کنید و اطمینان حاصل کنید که معیارهای مناسب را دنبال می کنند تا بتوانید تعیین کنید که آیا کمپین شما موفق است یا خیر.

3. مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید

مشخص کنید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند. می‌توانید داده‌های مربوط به مشتریان فعلی‌تان را بررسی کنید تا شباهت‌ها را مشخص کنید یا فهرستی از افرادی ایجاد کنید که می‌توانند بیشترین سود را از استفاده از محصولات یا خدمات شما ببرند. روی جمعیت‌شناسی کلیدی مانند سن، منطقه جغرافیایی، جنسیت، عنوان شغلی و سطح درآمد تمرکز کنید. سپس در نظر بگیرید که مشتریان ایده آل شما چه نوع علایق یا سرگرمی هایی مشترک دارند. به عنوان مثال، اگر لوازم جانبی مد می فروشید، مشتریان شما ممکن است از خرید و خواندن مجلات مد لذت ببرند. وقتی مشتری ایده آل شما را شناسایی کردید، از این اطلاعات برای ایجاد مخاطب برای پست اسپانسری خود استفاده کنید.

اگر در حال ایجاد یک پست تبلیغاتی پولی هستید، هنگامی که در صفحه “انتخاب مخاطب هدف” از شما خواسته شد، روی دکمه “Create Your Own” کلیک کنید. سپس به صورت دستی گزینه های هدف خود را وارد کنید. همچنین اگر می‌خواهید اینستاگرام پست تبلیغاتی پولی شما را به کاربرانی که مانند فالوورهای فعلی شما هستند، نشان دهد، می‌توانید روی گزینه هدف‌گیری خودکار کلیک کنید. اگر می خواهید یک اینفلوئنسر یک پست تحت حمایت برند ایجاد کند، از لیست علایق و سرگرمی های خود برای جستجوی هشتگ های محبوب در اینستاگرام استفاده کنید. این می تواند به شما کمک کند تأثیرگذارانی را که در مورد محتوای مشابه پست می کنند شناسایی کنید.

4. بودجه تبلیغاتی خود را تعیین کنید

بعد، بودجه تبلیغاتی خود را تعیین کنید. اگر قصد دارید یک پست تبلیغاتی پولی ایجاد کنید، می توانید هنگام تقویت پست خود، بودجه خود را در صفحه “بودجه و مدت زمان” تنظیم کنید. تعیین کنید که چقدر راحت در روز هزینه می کنید و چه مدت می خواهید کمپین خود را اجرا کنید. اینستاگرام کل بودجه را در بالای این صفحه نمایش می دهد. همچنین می‌توانید میزان دسترسی تخمینی خود را بر اساس بودجه خود مشاهده کنید. این به‌عنوان محدوده‌ای زیر بودجه کل شما ظاهر می‌شود تا به شما نشان دهد تقریباً چند نفر ممکن است پست تبلیغاتی شما را ببینند.

اگر قصد دارید یک اینفلوئنسر پستی با حمایت نام تجاری برای شرکت شما ایجاد کند، محدوده ای را ایجاد کنید که مایل به خرج کردن آن هستید. در حالی که برخی از اینفلوئنسرهای جدید ممکن است از پذیرش محصولات رایگان در ازای خدمات خود راحت باشند، اینفلوئنسرهای با تجربه تر اغلب نرخ های حق بیمه را دریافت می کنند. لیست اینفلوئنسرهای بالقوه خود را بررسی کنید تا ببینید آیا اطلاعات قیمتی در بیو اینستاگرام یا وب سایت خود دارند یا خیر. اینفلوئنسرها معمولاً بسته به تعداد فالوورهایشان، برای هر پست مقدار مشخصی دریافت می کنند.

در اینجا چند نمونه از مبلغی که یک اینفلوئنسر ممکن است برای هر پست دریافت کند آورده شده است:

  • 25000 تا 50000 دنبال کننده: 800 تا 1500 دلار برای هر پست

  • 50000 تا 100000 دنبال کننده: 1500 تا 2000 دلار برای هر پست

  • 100000 تا 150000 دنبال کننده: 2000 تا 6000 دلار برای هر پست

  • 250000 تا 1000000 فالوور: 6000 تا 10000 دلار برای هر پست

  • بیش از 1,000,000 دنبال کننده: 10,000 دلار به ازای هر پست

5. پست اسپانسری خود را قرار دهید

اگر در حال ایجاد یک آگهی تبلیغاتی پولی هستید، مطمئن شوید که خلاقیت، هدف، مخاطبان، بودجه و مدت زمان تبلیغ خود را در صفحه «بازبینی آگهی خود» بررسی کرده اید. اگر این اولین پست اسپانسری‌ای است که در حساب خود ایجاد می کنید، اینستاگرام ممکن است از شما بخواهد که روش پرداخت جدیدی را آپلود کنید. هنگامی که برای قرار دادن پست اسپانسری خود آماده شدید، روی دکمه آبی “تقویت پست” در پایین صفحه کلیک کنید. ممکن است اینستاگرام تا 24 ساعت طول بکشد تا تبلیغ شما را بررسی و تأیید کند، اما پس از اجرا، می‌توانید هر زمان خواستید آن را متوقف کنید.

اگر قصد دارید یک اینفلوئنسر پستی با حمایت نام تجاری برای شما ایجاد کند، با ارسال یک پیام مستقیم به آنها در اینستاگرام بفرستید یا از طریق وب سایت آنها با آنها تماس بگیرید. برخی از اطلاعات پس زمینه در مورد نام تجاری خود، محصولات یا خدماتی که ارائه می دهید، مخاطبان هدف شما، اهداف خود برای کمپین و چرا فکر می کنید مناسب هستند را به اشتراک بگذارید. اگر آنها علاقه مند به همکاری با یکدیگر هستند، می توانید در مورد هزینه، بازه زمانی، تعداد پست ها و سایر جزئیات کلیدی مذاکره کنید تا مطمئن شوید پستی که ایجاد می کنند با دیدگاه شما مطابقت دارد.

6. پیشرفت خود را دنبال کنید

هنگامی که پست اسپانسری شما پخش شد، پیشرفت آن را پیگیری کنید تا مشخص شود که آیا کمپین بازاریابی شما موفق است یا خیر. اگر یک تبلیغ پولی ایجاد کرده اید، می توانید با کلیک روی آن، عملکرد آن را در اپلیکیشن اینستاگرام مشاهده کنید. نتایجی که می بینید ممکن است بسته به هدفی که هنگام ایجاد پست خود انتخاب کرده اید متفاوت باشد.

اگر با یک اینفلوئنسر کار می‌کنید، به‌روزرسانی‌های منظم و اسکرین شات‌هایی از عملکرد پست بخواهید. در پایان کمپین، همچنین می‌توانید گزارشی درخواست کنید که تعداد افراد پست و تعداد تعامل‌هایی که دریافت کرده است را مستند کند. این می تواند به شما کمک کند بازگشت سرمایه خود را ارزیابی کنید و کمپین های تبلیغاتی آینده خود را برای بهبود نتایج خود در طول زمان بهینه کنید.

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *