هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
روش های افزایش بازدید سایت

روش های افزایش بازدید سایت تضمینی

1400/12/03

همواره دیجیتال مارکتر ها و متخصصین سئو به دنبال این هستند که بتوانند بازدید های خوبی را برای سایت بدست آورند و جامعه هدف را به سمت سایت هدایت کنند تا با انجام راهکار هایی در ابتدا این جامعه هدف به مشتری بالقوه و سپس به مشتری بالفعل تبدیل گردد. تمامی کسب و کار ها با هر هدفی که دارند در انتها قصد دارند تا مشتری و جامعه هدف کسب کنند، برای افزایش بازدید سایت هر روشی را انجام می دهند تا در انتها بتوانند نتیجه خوبی را کسب کنند. امروز من در برتر آموز قصد دارم روش های افزایش بازدید سایت تضمینی را به شما آموزش دهم تا به صورت اصولی و بدون انجام دادن بلک سئو بتوانید بازدید کننده های واقعی و پر بازده جذب نمایید. پس با برتر آموز همراه باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • افزایش بازدید سایت یعنی چی؟
  • آیا افزایش رتبه سایت به افزایش بازدید سایت کمک میکند؟
  • روش های افزایش بازدید سایت واقعی
  • آمار بازدید سایت را چگونه بررسی کنیم؟

افزایش بازدید سایت یعنی چی؟

در ابتدا میخواهیم به توضیح این معقوله بپردازیم که اصلا افزایش بازدید سایت یعنی چی؟ . در هر کسب و کاری کارفرما در ابتدا میخواهد یک سایت برای فروش و یا معرفی راه اندازی نماید. پس اینکه پروژه راه اندازی سایت با موفقیت سپری شد کارفرما دنبال این است که از این سایت جذب مخاطب داشته باشد تا در قیف فروش قرار گیرد. اگر با قیف فروش آشنایی ندارید در ابتدا توضیح مختصری را از آن داریم تا در ادامه درباره ی بازدید سایت صحبت کنیم:

مرحله اول قیف فروش Brand Awareness یا آگاهی از برند نام دارد. شما باید با بازاریابی محتوا ، چه متنی چه ویدیویی به جامعه هدف مرتبط با کسب و کار برند خود را معرفی کنید. مرحله اول قیف مرحله ریزش شماست در این قسمت شما شاهد ریزش زیادی خواهید بود. مرحله بعدی  Consideration یا جذب مخاطب نام دارد. افرادی که در این مرحله کتار شما هستند اگر روش های اصولی بازاریابی داشته باشید میتوانید همگی را به مشتری بالفعل تبدیل کنید.

اگر این افراد از شما خرید انجام دهند وارد مرحله Acquisition یا جذب مشتری میشود. مرحله بعدی ریتنشن مارکتینگ است یعنی کاربر در یک فاصله زمانی دوباره از شما خرید انجام دهد. مرحله بعدی Loyalty یا وفاداری گفته میشود. در این قسمت مشتری کسب و کار شما را درک کرده و شما را به عنوان یک برندی که برایش مفید هستید در نظر دارد.

Brand Awarenes-Consideration -Acquisition  –Retention -Loyalty 

حال بازدید سایت یا ترافیک یعنی تعداد کاربرانی که وارد سایت شما شده یک بازدید محسوب میشوند ولی توجه داشته باشید که اگر یک کاربر 20 با وارد سایت شما شود باز هم یک بازدید محسوب میشود و نه 20 بار مگر اینکه هر بار IP کاربر تغییر کند تا در بازدید یونیک نمایش داده شود. به این نکته توجه کنید که ربات ها هم می توانند برای شما یک بازدید محسوب شوند و ترافیک سایت شما را افزایش دهند. اکثر وب مستر ها برای اینکه کارفرما را به عدد بازدید بالا برسانند از ربات ها برای افرایش بازدید سایت استفاده می کنند ، اما در واقع بازدید سایت مهم نیست و بازدید کننده های واقعی مهم هستند زیرا بازدیدکننده های واقعی در نهایت شما را هدف دلخواه می رسانند و نرخ تبدیل برای شما به شمار میرود. پس با این نکته متوجه شدیم که ما به دنبال افزایش بازدید نیستیم بلکه افزایش بازدید واقعی برای ما مهم است. نکته جالب تر این است که برخی از سایت ها کلا دسترسی ربات ها را به سایت خود میبندد و میخواهند بازدید یونیک داشته باشند اما مسئله مهم این است که الگوریتم های مختلف گوگل که به سایت شما سر میزنند هم یک ربات محسوب میشوند و بازدید برای شما به شمار می آیند و با بستن دسترسی ربات ها عملا دسترسی گوگل را به وبسایت خود قطع کرده اید و نمیتوانید در رتبه کسب نمایید. اما برخی دیگر از ربات ها ممکن است بدافزار هایی باشند که به سایت شما وارد میشوند تا درصورت پیدا کردن نقاط ضعف سایت شما را هک کنند، شما باید همواره امنیت سایت خود را تامین کنید و اقدامات لازم را نسبت به جلوگیری تخریب سایتتان توسط این ربات ها را فراهم کرده باشید تا مشکلی پیش نیاید. اگر در مورد امنیت وبسایت آشنایی ندارید پیشنهاد میشود در ابتدا مقاله چگونه از هک شدن سایت جلوگیری کنیم؟ را مطالعه نمایید.

افزایش بازدید سایت

آیا افزایش رتبه سایت به افزایش بازدید سایت کمک میکند؟

میان افزایش رتبه سایت و افزایش بازدید سایت می توان گفت که رابطه مستقیم وجود دارد و طبیعتا اگر سایت شما جزو SERP گوگل و جزو 3 تا سایت برتر قرار گیرد از طریق وردی های گوگل می توانید ترافیک خوبی را جذب کنید. اما جذب ترافیک کاربران تنها به اینکه شما رتبه بالایی داشته باشید محدود نمیشود و راه کارهای دیگری هم وجود دارد که اگر شما حتی در رتبه های پایین تر هم باشید معمولا میتوانید بازدید واقعی خوبی را دریافت کنید.

روش های افزایش بازدید سایت واقعی

در این قسمت نوبت به آن رسیده است که درباره ی روش های افزایش بازدید سایت صحبت کنیم. شما میتوانید با رعایت یک یا چند مورد به صورت صحیح و اصولی بازدید سایت خود را به صورت چشمگیری افزایش دهید و کاربران خوبی را کسب کنید. پس در ادامه با برتر آموز همراه باشید.

بازدید های طبیعی از سرچ در موتور های جست و جو

همانطور که در قسمت بالاهم توضیح دادیم شما میتوانید از سرچ کاربران در موتور خای جست و جو بازدید واقعی و ارگانیک کسب کنید. به منظور این کار شما باید در گوگل از رتبه خوبی برخورددار باشید. برای اینکه جزو SERP گوگل باشید باید فرآیند سئویی خوبی را روی سایت خود داشته باشید. از لحاظ انتخاب کلمه کلیدی، لینک سازی داخلی و خارجی، تولید محتوا ، رپورتاژ آگهی، فعالیت در شبکه های اجتماعی و… به خوبی عمل کنید و به عبارتی ساده تر یک کمپین سئو خوبی را چیده باشید. برای این کار می توانید آموزش سئو فوق حرفه ای محسن حبیبی راد را مطالعه کنید. حتما از یک دیجیتال مارکتر یا کارشناس سئو جهت بهبود بخشیدن به رتبه سایت خود استفاده نمایید تا بتوانید ورودی های خوبی را از موتور های جست و جو جذب نمایید. پس حتما کسب رتبه در موتور جست و جو رو جدی بگیرید که یکی از مزایای خوب آن کسب ورودی و جامعه هدف است. جامعه هدفی که به جای آنکه شما دنبال آنها بدوید، آنها شما را برای رفع نیاز انتخاب کردند که این نکته بسیار ارزشمند است.

بازید از طریق لینک های خارجی

در سئو در قسمت لینک سازی های خارجی که از اهمیت بالایی برخورددار هم است شما میتوانید باز هم ورودی کسب نمایید. اگر لینک سایت خود را در سایت های دیگر قرار دهید و یا رپورتاژ آکهی بروید هم امتیاز بک لینک سئو می گیرید هم باعث میسود کاربران زیادی شما را پیدا کرده و با کلیک بر روی لینک سایتتان به سایت شما سر بزنند و ورودی های جدیدی را جذب نمایید. البته به این نکته هم توجه داشته باشید که معمولا بازدید های طبیعی از جانب گوگل از اهمیت بالایی برخورددار تر است زیرا کاربران مستقیم و بدون واسطه بر اساس رتبه بندی به شما دسترسی پیدا کرده اند، پس حتما برای کسب رتبه بهتری در گوگل باید بهینه سازی موتور های جست و جو را آغاز کنید.

بازدید از طریق تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی یا همان pay per click به تبلیغاتی گفته میشود که شما به ازای هر کلیک هزینه تبلیغات پرداخت می کنید. در این روش شما یک بودجه مثلا n هزار تومانی را در نظر می گیرید. سرویس های ارائه دهنده تبلیغات کلیکی بنر تبلیغاتی شما را به جامعه هدف نشان می دهند. در صورتی که این کاربران روی بنر شما کلیک کنند این سرویس های ارائه دهنده تبلیغات به ازای هر کلیک از بودجه n هزار تونمانی شما هزینه کم می کنند.

شما از طرف این تبلیغات کلیکی میتوانید جامعه هدف درستی را به سمت سایت خود هدایت کنید و بازدید کننده های خوبی را کسب نمایید.

مزیت سرویس های کلیکی این است که کاربر با میل خودش روی تبلیغات شما کلیک میکند و وارد محتوای سایت شما میشود. نوع دیگری از تبلیغات کلیکی، تبلیغات کلیکی برای گوگل است . بدین صورت که شما یک مبلغی را تعیین می کنید و آن را به گوگل می دهید، گوگل برای پراخت شما ، لینک سایت شما را روی کلمه کلیدی دلخواه صفحه اول قرار می دهد و به محض اینکه کاربران روی شما کلیک کنند یک هزینه از بودجه شما کم شده و شما این هزینه را به گوگل پرداخت میکنید. البته این کار را نمی توانید مستقیم انجام دهید و باید با سرویس های ارائه دهنده خدمات ایرانی به صورت واسطه با گوگل ارتباط برقرار کنید.

بازدید به وسیله افیلیت مارکتینگ

در سیستم همکاری در فروش شما به مشتریان خود یک لینک اختصاصی می دهید تا از آن طریق بتوانند برای خود درآمد کسب کنند. وقتی مشتریان برای شما به تبلیغ میپردازند و کاربران را تشویق میکنند تا وارد سایت شما شوند و از شما خرید انجام دهند در واقع شما بازدید از طریق افیلیت مارکتینگ یبا سیستم همکاری در فروش را یه سمت سایت خود هدایت می کنید. یک روش هم یکی از روش های مفید برای جذب ترافیک سایت است زیرا شما کاربران واقعی را به سمت سایت خود هدایت می کنید.

بازدید به وسیله شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی عبارتی نام آشنا در فضای دیجیتال مارکتینگ که اهمیت آن برای هر وب مستر و هر کسب و کاری امروزه روشن است. شما می توانید با قرار دادن لینک سایت خود در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، یوتیوب، لینکدین و… هم از خاصیت و امتیاز بک لینک استفاده کنید و هم بازدید کننده های خوبی را به سمت سایت خود هدایت کنید. شرکت ها و برند های نام آشنا بزرگی در شبکه های اجتماعی وجود دارند که با دنبال کننده های زیادی هم دارند و این تعداد دنبال کننده را به سمت وبسایت خود هدایت می کنند تا ترافیک وب سایت هم افزایش پیدا کنند. مثلا در اینستاگرام در مورد محصول تولید lحتوای ویدیویی و متنی انجام می دهند و هنگام ثبت سفارش و خرید کاربر را به سمت سایت هدایت می کنند. به طور کلی امروزه بازاریابی شبکه های اجتماعی و سئو و دیجیتال مارکتینگ در هم تنیده هستند و در کنار هم کامل میشوند. خیلی از کسب و کار ها که شبکه اجتماعی قوی ای ندارند و نمی توانند از شبکه اجتماعی کاربر به سایت خود هدایت کنند از اینفلوئنسر مارکتینگ کمک میگیرند و با تبلیغات کاربران را به سایت خود راهنمایی می کنند.

بازدید به وسیله بازاریابی ایمیلی

شما میتوایند با چیدن استراتژی درست بازاریابی ایمیلی و ارسال آن به جامعه هدف ، جامعه هدف را تشویق نمایید تا بر روی لینک سایت شما در ایمیل کلیک کنند و از این طریق بتوانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید. معمولا زمانی که در تخفیف هستید و یا پیشنهاد ویژه ای برای فروش دارید بازاریابی ایمیلی بهترین گزینه برای شما خواهد بود تا با صرف هزینه کمی بتوانید ترافیک واقعی جذب نمایید. ایمیل مارکتینگ یکی از شیوه ها و روش های مفید در دیجیتال مارکتینگ هست که همیشه برای کسب وکار ها سودمنده اما برخی کسب و کارها معتقدند که دیگر این روش پاسخگو نیست و حجم زیادی از کاربر را از دست می دهند.

طراحی سایت ریسپانسیو

طراحی ریسپانسیو یا همان واکنش گرا از اهمیت بالایی برخورددار است و گوگل هم به آن اهمیت می دهد. زیرا امروزه یکی از فاکتور های اساسی و مهم ریسپانسیو بودن سایت است چون بیشتر از 80 درصد سرچ های گوگلی را کاربران موبایلی ره خود اختصاص می دهند و اگر سایت شما برای انواع دستگاه گوشی های موبایل درست طراحی نشده باشد درصد زیادی از کاربران را از دست می دهید، یعنی علاوه بر اینکه کاربری را جذب نمی کنید کاربر های هدایت شده به سایت هم دور میکنید که امتیاز منفی برای شما به همراه دارد.

بازدید ترافیک کاربران

سرعت سایت خود را افزایش دهید.

سرعت هم یکی از فاگکتور های اساسی و مهم در گوگل است . همچنین سرعت سایت روی جذب کاربران هم تاثیر میگذارد. اگر سرعت لود سایت شکا بسیار کند باشد و زمان زیادی سپری شود تا سایت باز شود شما از جانب گوگل امتیاز منفی خواهید گرفت و اینکه کاربری را به سمت سایت خود جذب نمیکنید زیرا همه کاربران پس از طولانی شدن لودینگ سایت شما را ترک خواهند کرد.

آمار بازدید سایت را چگونه بررسی کنیم؟

پس از اینکه کارهای بالا را انجام داده اید حال نوبت به این میرسد که بتوانید آمار بازدید کنند واقعی سایت خود را تشخیص دهید و آن را تحلیل و برنامه ریزی کنید. گوگل آنالیتیکس بهترین و کارآمدترین ابزار برای مشاهده آمار بازدید کنندگان سایت شما این که آمار دقیقی را در اختیار می گذارد.

سخن آخر :

سعی کرده ایم به طور کامل به توضیح روش های افزایش بازدید سایت بپردازیم و نکات کاربردی را در این زمینه به شما توضیح دهیم. می توانید از طریق انجام این روش ها بازدید کننده های سایت خود را افزایش دهید و فروش خوبی را تجربه کنید. اگر در زمینه روش های افزایش بازدید سایت تجربه ای دارید یا قبلا از روش های بالا اسفاده کرده اید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *