هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
سئو کلاه خاکستری چیست؟ برتر آموز

سئو کلاه خاکستری چیست؟ تکنیک‌های رتبه گیری در گوگل 2023

دسته بندی : سئو
1401/10/22

ما سئوکارها همیشه دنبال این هستیم که بتونیم در کمترین زمان بهترین نتیجه را بگیریم و یا به جای انجام دادن یک فرآیند طولانی یک تکنیک کوتاهی را انجام بدهیم. البته برای گوگل عزیز امیدوارم سوء تفاهم پیش نیاید ، چون ما نمی‌خواهیم بر خلاف سئو کلاه سفید عمل کنیم ، بلکه قرار است تکنیک‌های سئو را به روشی بهتر عملی کنیم. اگر این تکنیک‌ها را بلد باشید می‌توانید در پروژه‌های خود بسیار موفق‌تر عمل کنید و همین مورد باعث رضایت کارفرما از شما خواهد شد. پس اگر شما هم همیشه دوست دارید تا جدید‌ترین تکنیک‌ها را بلد باشید همراه من و برتر آموز باشید.

سئو کلاه خاکستری چیست؟ پرسشی مهم که ما همواره به دنبال آن هستیم بهترین نکات را برای آن به شما آموزش بدهیم.

در حالت کلی سئو یا بهنیه سازی سایت برای موتورهای جست و جو عملی نیست که در زمان سریع نتیجه بگیرید.

بلکه برای این که نتیجه خوبی دریافت نمایید باید صبر و حوصله کافی برای این کار داشته باشید.

البته یکسری از راهکارها هست که باعث می‌شود شما در بازه زمان سرعتری به نتیجه دلخواه برسید.

برای این که تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری را بیان کنیم باید با دانش و مغهوم سئو به خوبی آشنا باشید و اگر فکر می‌کنید اطلاعات شما کافی نیست با مطالعه آموزش سئو می‌توانید به یادگیری خود کمک نمایید.

قلم و کاغذ کنار دستتون باشه چون می‌خوام جدیدترین تکنیک‌هایی رتبه بگیر رو معرفی کنم!!

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت :

  • سئو کلاه خاکستری چیست؟
  • مزایای سئو کلاه خاکستری چیست؟
  • تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری چیست؟

خاکستری ، رنگی میان مشکی و سفید است و این یعنی سئو کلاه خاکستری جایگاهی میان سئو کلاه سفید و کلاه سیاه دارد. حالا یعنی چی؟

در مفهوم سئو کلاه سفید شما دقیقا تمامی قوانین و دستورالعمل‌های گوگل را به صورت دقیق و مو به مو انجام می‌دادید تا رتبه بگیرید و توسط الگوریتم‌های دوست داشتنی جریمه نشوید. که خوب طبیعتا شاید رنگ موهایتان مانند کلاه سفید بشود ولی هنوز در SERP قرار نگیرید.

بر عکس در سئو کلاه مشکی با تبر به ریشه سایتتون می‌زدید و تمامی روش‌های زود رتبه بگیری که گوگل منع کرده بود را انجام می‌دادید و سر یک هفته پنالتی می‌شدید. روزگار سایتتون دقیقا مثل کلاه سیاه می‌شد.

حالا این سئو کلاه خاکستری نه به سفیدی اولی عمل می‌کنه و نه به سیاهی دومی !! یعنی به صورت میانه رو بین الگوریتم‌ها در حال حرکت است تا توسط الگوریتم‌ها جریمه نشه و سریع‌تر از سئو کلاه سفید رتبه بگیرد.

شما در سئو کلاه خاکستری هیچ‌گاه کار غیر قانونی انجام نمی‌دید بنابراین ما قرار نیست کار خلافی را آموزش بدهیم.

حالا این یعنی چی ؟

شما قراره یک سری تکنیک‌های سئو کلاه سیاه یاد بگیرید که هنوز گوگل اونارو شناسایی نکرده و مثل سئو کلاه سفید به اون رتبه می‌دهد.

مزایای سئو کلاه خاکستری چیست؟

اگر با خواندن اطلاعات بالا هنوز قانع نشدید که از سئو کلاه خاکستری استفاده کنید در این قسمت می‌خواهیم به بررسی مزایای مهم آن بپردازیم.

سئو کلاه خاکستری زودتر به شما نتیجه می‌دهد!

اگر واقع بین باشیم فرآیند سئو به طور کلی فرآیندی زمان‌بر است یعنی شما با توجه به موضوع کسب و کار حداقل بازه زمانی 6 تا 9 ماهه را برای موفقیت باید در نظر بگیرید. حالا با سئو کلاه خاکستری می‌توانید این بازه زمانی را خیلی کوتاه‌تر کنید و سریع‌تر نتیجه دلخواه خود را بگیرید!

با سئو کلاه خاکستری پنالتی نخواهید شد!

شاید به تا الان این موضوع ذهن شما را مشغول کرده باشد که خوب شما با سئو کلاه خاکستری جریمه خواهید شد اما اصلا مقصود ما این نیست ، شما قرار است یک سری تکنیک‌های جدید را روی سایت خود پیاده سازی کنید که گوگل هنوز برای آن قوانینی در نظر نگرفته و همچنین این تکنیک‌ها باعث رشد کسب و کارتان می‌شود.

البته که مرز خیلی باریکی بین سئو کلاه خاکستری و سئو کلاه سیاه وجود دارد که اگر قوانین را به درستی انجام ندهید ، گوگل توصیه می‌کند از سئو کلاه سیاه پیروی می‌کنید و خیلی زود جریمه خواهید شد. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید مقاله چرا گوگل برخی از ویسایت‌ها را جریمه می‌کند؟ را مطالعه نمایید.

تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری چیست؟

خوب حالا به مهم‌ترین قسمت مقاله یعنی بررسی تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری چیست؟ می‌پردازیم. در طول این مقاله به این نکته توجه داشته باشید که تمامی تیترها و قواعد را باید به صورت درست انجام بدهید تا عملیات سئو شما نتیجه بخش باشد.

البته که پیشنهاد می‌شود در استراتژی سئو خود از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری و کلاه سفید تواما با هم استفاده کنید.

راهکارهای سئو کلاه خاکستری برتر آموز

1. دامنه‌های قدیمی را پیدا کنید.

دامنه‌های قیدیمی بسیار معتبری وجود دارد که عدد DA آن‌ها بسیار بالاست و همچنین Spam Score پایینی دارند اما به دلایل مختلف توسط صاحبین اصلی آن‌ها کنار گذاشته شده‌اند. شما باید بتوانید این دامنه‌های قدیمی را پیدا نمایید.

سپس بررسی کنید که قبلا روی این دامنه چه وبسایتی بوده است و اگر از نظر معنی با وبسایت شما شبیه است آن را خریداری نمایید. بر روی این دامنه یک تعداد صفحه با محتوای خوب ایجاد نمایید سپس روی کلمات کلیدی اصلی به سایت خود لینک بدهید.

در واقع شما با این کار دارید یک بک لینک قوی برای سایت خود ایجاد می‌کنید که ارزش بسیار بالایی دارد.

فقط مهم‌ترین نکته این است که گذشته دامنه را بررسی نمایید تا توسط الگوریتم‌های گوگل جریمه نشده باشد چون در این صورت لینک گرفتن از این وبسایت‌ها تاثیر منفی برای سیات فعلی شما خواهد داشت.

سایت https://archive.org/ یک مرجع معتبر برای بررس یگذشته دامنه می‌باشد که با بررسی آن می‌توانید داده‌های بسیار دقیقی را بدست آورید.

با استفاده از سایت MOZ اطلاعات دقیقی از DA / PA / SPAM SCORE سایت بدست آورید.

2. در شبکه‌های اجتماعی با چندین اکانت فعالیت داشته باشید!

اگر در زمینه سئو کهنه کار و قدیمی باشید قطعا می‌دانید که هیچ فعالیتی جای لینک سازی در شبکه‌های اجتماعی را برای شما نخواهد گرفت و همیشه توصیه این است که در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای سئو سایتتان فعال باشید. خوب حالا به جای این‌که از یک شبکه و یک اکانت فعالیت کنیم ، برای این کار چندین اکانت داشته باشیم.

عضویت در شبکه‌های اجتماعی رایگان است و بک لینک گرفتن از آنها نیز بدون هزینه است ، خوب حالا چرا بیشتر بک لینک نگیریم؟؟؟

مثلا در شبکه اجتماعی اینستاگرام به جای 1 اکانت 5 تا اکانت داشته باشیم و از هر این 5 اکانت به سایت لینک بدهیم. می‌دانیم که لینک سازی شبکه‌های اجتماعی جزو قواعد سئو کلاه سفید است و ما فقط به شما می‌گوییم که امتیاز این کار را برای سکب و کارتان چند برابر کنید و به جای یک اکانت با چند اکانت این کار را انجام بدهید.

در آموزش اینستاگرام برتر آموز به خوبی راجب به این موارد و نحوه لینک گذاشتن صحبت کرده‌ایم.

البته اگر نمی‌توانید چندین شبکه اجتماعی را کنترل کنید می‌توانید از دوستان خود بخواهید به طور پیوسته لینکی از سایت شما را در شبکه‌های خود منتشر کنند تا تاثیر آن را متوجه بشوید.

در حالت کلی از این ابزارهای رایگان تا جایی که می‌توانید استفاده نمایید مطمئن باشید تاثیرات مثبت زیادی برای کسب و کار شما خواهد داشت.

3. اجازه بدهید افراد برای محتواهای شما کامنت بگذارند!

قطعا با تعجب زیاد سایت‌هایی را دیدم که بعد از مطالعه مقاله اصلا محلی برای درج کامنت در آن‌ها وجود نداشت. خوب این موضوع بسیار عجیب است زیرا شما از همین کامنت گذاشتن کاربران در جهت بهبود سئو سایت خود می‌توانید استفاده نمایید.

اگر در زمینه مارکتینگ فعالیت داشته باشید قطعا می‌دانید که این موضوع همان کامنت مارکتینگ است.

زمانی‌که در یک یا چندتا از محتواهای شما به طور پیوسته نظر کاربران بسیار زیاد باشد خوب مسلما گوگل متوجه می‌شود که این محتوا برای کاربران مناسب بوده و شما رتبه خوبی را کسب می‌کنید.

گوگل همواره به دنبال این موضوع است که محتواهای شما به طور دائم آپدیت شود خوب مسلما افراد با کامنت گذاشتن در محتواهای شما باعث آپدیت شدن آن صفحه می‌شوند.

سوالی که الان بوجود می‌آید این است که ما می‌دانیم کامنت مارکتینگ همیشه موثر است ، سئو کلاه خاکستری در این مفهوم چه جایی دارد؟

خوب شما باید از اطرافیان خود بخواهید با ایمیل‌های مختلف روی محتواهای مورد نظر کامنت با معنا و مناسب بگذارند.

آیا این کار اشکالی ندارد؟

خیر!!

اگر به صورت طبیعی این کار را انجام بدهید گوگل متوجه آن نخواهد شد و شما امتیاز مثبت این موضوع را دریافت خواهید کرد.

4. آیکون اشتراک در شبکه‌های اجتماعی را فعال نمایید.

تمامی محتواهای سایت شما باید دارای آیکون اشتراک در شبکه‌های اجتماعی باشد. این شبکه‌های اجتماعی می‌تواند شامل تلگرام ، توییتر ، اینستاگرام و…. باشد.

خوب به صورت طبیعی ممکن است درصد کمی از کاربران شما به صورت خودجوش این کار را انجام بدهند.

در این حالت شما باید از اطرافیان خود بخواهید تا محتوای شما را درست از این طریق در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارند.

اگر این کار را به صورت طبیعی انجام بدهید گوگل اصلا متوجه آن نخواهد شد و تاثیر مثبتی برای شما خواهد داشت.

سئو کلاه خاکستری برتر آموز

5. رپورتاژ آگهی منتشر نمایید!

خوب تهیه رپورتاژ آگهی و یا خرید بک لینک یکی از موارد بسیار مهم در رتبه گیری است اما مرز انجام دادن آن بسیار باریک است زیرا اگر بی‌دقتی داشته باشید سئو کلاه سیاه معرفی می‌شوید.

گوگل در حالت کلی بک لینک گرفتن را توصیه کرده است اما گفته که نباید بک لینک خریداری نمایید و تمامی لینک سازی‌های شما باید طبیعی باشد در غیر این صورت سئو کلاه سیاه هستید و جریمه خواهید شد.

ما برای شما لیستی از مواردی که می‌توانید بک لینک رایگان بدست آورید را تهیه کرده‌ایم ولی الان قصد داریم تا با یک روش دیگر بک لینک بگیریم.

گاهی اوقات در برخی از کسب و کارها آنقدر رقابت بر روی کلمات کلیدی بالاست که با انجام راهکارهای معمولی نمی‌توان رتبه خوبی گرفت بنابراین حالا باید با روش‌های دیگری بک لینک بگیریم که آن‌هم خرید رپورتاژ آگهی است.

از سایت‌های خبری مهم باید بتوانید رپورتاژ آگهی بخرید . یک محتوای دو یا سه هزار کلمه‌ای تولید کنید و روی کلمات کلیدی پر رقابت و اصلی به سایت خود لینک بدهید این دقیقا همان نکته‌ای است که به آن سئو کلاه خاکستری می‌گوییم.

البته که یکسری از سایت‌ها است و شما می‌توانید در آن رپورتاژ آگهی رایگان ایجاد کنید که بررسی آن خالی از لطف نیست!

6. تغییر ظاهر وبسایت

یکی از کارهایی که سئوکاران برای رتبه گرفتن در حیطه سئو کلاه خاکستری انجام می‌دهند این است که تلاش می‌کنند تا ظاهر سایت خود را با کد نویسی تغییر بدهند و از گوگل بخواهند تا سایت را دوباره بررسی کنند.

در این حالت گوگل دوباره با ربات‌های خود به سراغ این وبسایت‌ها می‌آید و برای بار دیگر آن‌ها را بررسی خواهد کرد.

البته که ابن حالت بیشتر برای وب سایت‌هایی که تک صفحه‌ای هستند پیشنهاد بسیار خوبی است.

7. سایت‌های رقیب را می‌توانید تهدید کنید!!

البته که اصلا منظور ما این نیست که بخواهید سایت‌های رقیب را از آن خود کنید بلکه می‌توانید از وب سایت خود به سایت‌های رقیب لینک بدهید و این کار را تا زمانی ادامه بدهید که صفحه سایت شما رتبه خوبی را کسب کرد و بازدید بالایی گرفت.

حالا به رقیب خود ایمیل بدهید و بگویید که اگر می‌خواهد لینک بیشتری دریافت کند باید هزینه‌ای را به شما برای بک لینک پرداخت نماید!!

8. تعدادی کمی بک لینک بخرید!

در حالت کلی خرید بک لینک جزو تکنیک‌های سئو کلاه سیاه است و گوگل به محض مشاهده این مورد وب سایت را جریمه سختی خواهد کرد. اما اگر شما برای سایت خوب تعداد کمی بک لینک خریداری کنید گوگل متوجه این موضوع نخواهد شد.

حالا یعنی چی؟

سایت‌های نوپا و تازه تاسیس را در نظر بگیرید که سئوکار برای آن 3000 تا لینک خرید کرده است. خوب این رفتار ، یک حرکت غیر طبیعی برای گوگل است زیرا محال است برای یک سایت تازه کار 3000 تا بک لینک داشته باشیم. تازه این قسمت خوب ماجراست!!! قسمت بد اینجاست که این لینک‌ها تایم دار هستند و بعد از مثلا 6 ماه تمامی این 3000 تا لینک پاک می‌شود و طبیعتا گوگل کاملا متوجه غیر طبیعی بودن این رفتار می‌شود.

ولی شما می‌توانید در مرحله اول از طریق شبکه‌های اجتماعی لینک سازی طبیعی و سالمی داشته باشید سپس برای کسب نتایج بهتر مثلا حدود 10 الی 20 عدد بک لینک بخرید!

البته توجه داشته باشید که این بک لینک‌ها از سایت‌های معتبر باشد تا اثر منفی برای وب سایت شما نداشته باشد.

حالا شما می‌توانید در بازه زمانی مثلا 6 ماهه 30 عدد بک لینک طبیعی برای سایت خود ایجاد کنید تا در اثر پاک شدن لینک‌های خریداری شده گوگل متوجه خرید لینک از شما نشود و شما بتوانید امتیاز خوبی را دریافت نمایید.

9. دریافت لینک از خیریه‌ها

یکی از تکنیک های سئو کلاه خاکستری برای دریافت لینک از خیریه این است که یک دکمه پرداخت به یک نهاد خیریه در سایت خود قرار می‌دهید حالا از سازمان خیریه میخواهید که در سایت خود برای تائید به سایت شما یک لینک به آن بدهد.

در این حالت شما یک تبادل لینک داشتید که گوگل آن را سالم می‌داند و می‌توانید از آن امتیاز کسب نمایید.

سخن آخر :

در مقاله سئو کلاه خاکستری چیست؟ سعی کرده‌ایم به طور کامل به بررسی سئو خاکستری بپردازیم و نکات خوبی را به شما بیان نماییم. مهم‌ترین نکته در این مقاله این است که تمامی روش‌ها را با دقت انجام بدهید تا از سئو کلاه سیاه دوری نمایید.

اگر تجربه‌ای در زمینه سئو کلاه خاکستری چیست؟ دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  1. pouya

    همین تکنیک هارو تو سایت fulseo زدم نمیدونی چه نتیجه ای گرفتم.عالی بود عالی.البته همه این مطالب توی سایت همون محتوای دوره هست.یعنی اگر هر کسی دوره رو فهمیده باشه دیگه به هیچی نیازی نداره.

    1. جواد فرازمند

      سلام پویا جان
      قوربون شما:) خوشحالیم که دوره مفید بوده
      اسم سایتتم گفتیا:) نظرت تایید شد