لندینگ پیج

لندینگ پیج چیست؟ نکات تجربی مهم + تکنیک های تاثیرگذار 2022

1400/09/18

لندینگ پیج یا صفحه فرود (Landing page)، که گاهاً صفحه مقصد (Destination page) نیز نامیده می شود، صفحه ای است که اصطلاحا کاربران بر روی آن فرود می آیند. لندینگ پیج یکی از موثرترین راهکارها برای پیشبرد استراتژی ها و در نهایت افزایش سود است.

لندینگ پیج یا صفحه فرود چیست؟

صفحه فرود اولین صفحه سایت شماست که کاربران پس از ورود مشاهده می کنند و می توان گفت که اگر سایت شما را یک خانه فرض کنیم، لندینگ پیج در خانه است. البته صفحه فرود تعاریف مختلفی دارد. برای مثال صفحه فرود در گوگل آنالیتیکس به هر صفحه ای گفته می شود که از طریق گوگل بازدید کسب کرده است. اما تعریف لندینگ پیج در بازاریابی آنلاین چیز دیگری است. صفحه فرود در بازاریابی اینترنتی صفحه ای است که کاربران از طریق راه های مختلف همچون تبلیغات، سئو، معرفی و دیگر راه ها به آن منتقل می شوند.

گاهی اوقات امکان دارد که صفحه اصلی هم یک صفحه فرود باشد، اما همیشه این اتفاق نمی افتد و صفحه اصلی همیشه لندینگ پیج نخواهد بود.

دلایل طراحی صفحه فرود

لندینگ پیج ها به دلایل بسیار مختلفی طراحی می شوند. اما ما مهم ترین موارد را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

صفحه فرود ارائه محصولات و خدمات

این نوع صفحات فرود به منظور ارائه خدمات و محصولات، پس از ورود کاربر طراحی شده اند و هنگامی که کاربر از طریق راه های مختلف همچون تبلیغات گوگل، تبلیغات کلیکی، بنری، کانال تلگرام، بیو اینستاگرام، کلیک بر روی بک لینک، معرفی و هر راه دیگر به سایت منتقل می شود، قبل از هر چیز این صفحه را خواهید دید. صفحه فرود معرفی محصولات و خدمات، شامل محصولات و خدماتی است که توسط سایت مقصد ارائه می شود.

صفحه فرود فروش ویژه

صفحات لندینگ پیج فروش ویژه، یکی از پرتعدادترین، رایج ترین و معمول ترین صفحات فرود هستند. این نوع صفحات معمولا به هنگام مناسبت های خاص ملی، مذهبی و جهانی مانند ماه رمضان، شب یلدا و بک فرایدی یا جمعه سیاه طراحی و ایجاد می شوند.

معمولا محصولات و خدمات هم آفر و تخفیف می خورند. تخفیف ها، از ۵% یا کمتر شروع شده و گاهاً تا ۵۰% و ۹۹% هم ادامه پیدا می کنند. پیشنهاد ما این است که اگر قصد دارید از این روش استفاده کنید، در استفاده از آن زیاده روی نکنید. بهتر است در طول سال ۳ یا ۴ بار از کمپین فروش ویژه استفاده کرده و از تخفیف های بالا استفاده کنید. به این صورت بازدهی کمپین بیشتر شده و سودآوری آن هم بیشتر خواهد شد.

لندینگ پیج دیجی کالا به مناسبت آغاز تابستان

صفحه فرود دریافت اطلاعات

این نوع لندینگ پیج ها به منظور دریافت اطلاعات کاربران طراحی می شوند. در این صفحات فرود یک فرم وجود دارد که اطلاعات کاربران را از آن دریافت می کند. از طریق این فرم ها می توانید اطلاعاتی همچون نام و نام خانوادگی، آدرس ایمیل، شماره تلفن همراه، ادرس محل سکونت، آدرس محل شرکت و هر چیزی شبیه به آن را دریافت نمایید.

سعی کنید ضروری ترین اطلاعات را از کاربران دریافت کنید چرا که در صورت وجود فیلدهای زیاد امکان دارد کاربر خسته شده و از پر کردن فرم صرف نظر کند. دریافت نام و شماره تماس و ایمیل کفایت می کند. اما اگر به اطلاعات بیشتری از کاربران نیاز دارید، پیشنهاد می شود تا از فرم های چند مرحله ای استفاده کنید. در فرم های چند مرحله ای، ابتدا از کاربر ضروری ترین اطلاعات همچون نام و نام و نام خانوادگی، ایمیل و شماره تلفن همراه درخواست می شود. پس از رد کردن مرحله اول، کاربر مرحله بعدی فرم را تماشا می کند و می بایست ادامه فرم را پر کند.

در این لندینگ پیج اطلاعات تماس (شماره تلفن همراه) درخواست می شود.

صفحه فرود نظرخواهی

در این نوع از لندینگ پیج ها از کاربر درخواست می شود تا نظر خود را در مورد محصولات، خدمات، کیفیت، پشتیبانی، زیرساخت ها، کارمندان و هر چیز دیگری که امکان دارد نظرخواهی کردن باعث بهبود شرایط شود اعلام کنند. با گوگل داکس، پرس آنلاین و فرم ها می توان چنین صفحه فرودی را ایجاد کرد.

این یک عکس، یک نمونه لندینگ نظرخواهی است.

صفحه فرود تست A/B

قبل از اینکه به معرفی صفحه فرود تست A/B بپردازیم، لازم است تا خود مبحث تست A/B را توضیح دهیم. این تست در واقع یک رفتار شناسی کاربران و مخاطبین است. در این نوع تست، کاربران را به دو دسته A و B تقسیم می کنند و در شرایط همسان، بر روی آن ها تست انجام می دهند. اما این کار به چه علت است؟ کسب و کارها با انجام دادن این نوع تست، متوجه می شوند که بهترین حالت ممکن برای اجرای استراتژی ها، برنامه ریزی ها و اجرای سایر کارها کدام مورد است. برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد تست A/B به زبان فارسی اینجا کلیک کنید.

لندینگ پیج تست A/B در واقع شامل دو نوع لندینگ پیج است که کاربران از طریق روش های مختلف همچون ایمیل مارکتینگ و تبلیغات کلیکی به سوی آن ها منتقل می شوند. سپس با رفتار شناسی و آنالیز رفتار کاربران به هنگام مواجهه با هر یک از صفحات فرود، تدابیر لازم را انجام می دهند.

دو لندینگ پیج طراحی شده و رفتارشناسی مخاطبین صورت می گیرد.

صفحه فرود معرفی

صفحه فرود معرفی همانطور که از نامش پیداست به معرفی محصولات، خدمات، تیم، شرکت و سایر موارد می پردازد.

عکس بالا بخشی از یک لندینگ پیج معرفی است.

هدف ایجاد صفحه فرود

اهداف صفحه فرود بسیار متفاوت است. ممکن است یک لندینگ پیج به منظور فروش بیشتر طراحی شده باشد و یک مورد صفحه فرود دیگر جهت دریافت و جمع آوری اطلاعات ایجاد شده باشد. بنابراین اهداف طراحان لندینگ پبج ها بسیار متفاوت است. به طور کلی می توان اهداف ساخت صفحه فرود را در موارد زیر خلاصه کرد.

  • معرفی شرکت، تیم، خدمات و محصولات
  • فروش بیشتر و افزایش سوددهی
  • دریافت اطلاعات کاربران به منظور مارکتینگ یا اعمال دیگر
  • تست A/B و رفتار شناسی کاربران

تعداد صفحه فرود

صفحات فرود تعداد خاصی ندارند و شما می توانید بنابر احتیاج، یک صفحه فرود تا بی نهایت صفحه فرود طراحی و ایجاد کنید.

رنگ شناسی در لندینگ پیج

رنگ ها در طراحی بسیار مهم بوده و اهمیت دارند. ما مجموعه ای از رنگ ها و نمادهایشان را در ادامه برای شما توضیح خواهیم داد.

رنگ قرمز: قدرت، انرژی، شور، اشتیاق، سرعت، توان، قدرت، عشق، تجاوز، آتش، خون، جنگ، خشونت، نیرومندی، جشن گرفتن، خوش شانسی، ایست، و خطر

رنگ زرد: خوشی، خوش بینی، شادی، خطر، طلوع خورشید، ایده آل، خیال پردازی، امید، تابستان، طلا، فریب، فلسفه، نادرستی، بزدلی، خیانت، حسادت، بیماری و گرما

رنگ سبز: طبیعت، محیط زیست، سلامت، خوش شانسی، نو شدن، جوانی، توان، بهار، سخاوت، زایندگی، بی تجربگی، حسادت، بدشانسی، شروع، علامت

رنگ آبی: صلح، هارمونی، وحدت، اعتماد، حقیقت، امنیت، اعتماد، محافظه کاری، دستور، آسمان، آب، سرما، تکنولوژی، پاکی، افسردگی، وفاداری، ابدیت، ثبات، مردانگی، و محافظت

رنگ بنفش: سلطانانه، اصالت، معنویت، تشریفات، راز، دگرگونی، خرد، و روشنگری

رنگ نارنجی: انرژی، بالانس، گرما، اشتیاق، سرزندگی، انبساط، و پاییز

رنگ طوسی: امنیت، قابلیت اعتماد، خرد، مالیخولیا، فروتنی، وقار، کمال، خوش فکری، عملکرد، دوران گذشته، و اندوه

رنگ قهوه ای: زمین، کاشانه، خانه، اعتبار، آسایش، پایداری، ثبات، سادگی، طبیعت، و پاییز

رنگ سفید:احترام، بکارت، نیستی، طهارت، صلح، فروتنی، دقت، بی گناهی، جوانی، تولد، زمستان، برف، نیکی، ازدواج، سرما، و بی باروری

رنگ مشکی: قدرت، کمال، آداب و رسوم، ظرافت، ثرفت، راز، ترس، شیطان، گمنامی، غم، عمق، روش، ناراحتی، ندامت، عصبانیت، زیر زمین، فنی، غصه، و مرگ

با استفاده از سایت htmlcolorcodes می توانید رنگ ها را به علاوه کد HTML و کد RGB مشاهده کرده و در صورت لزوم از آن ها استفاده کنید.

پلت رنگی

پلت رنگی، مجموعه رنگ هایی است که در طراحی به کار می روند. خیلی مهم است که از پلت رنگی استفاده کنید که به یکدیگر بخورند. برای مثال پلت رنگی آّبی و زرد، سیاه و زرد و سبز و بنفش به همدیگر می خورند و پلت رنگی زیبایی ایجاد می کنند. برای دریافت پلت های رنگی می توانید از سایت های colorhunt و coolors استفاده کنید.

سئو صفحه فرود

به منظور افزایش بازدهی می توانید صفحه فرود خود را سئو کنید. برای سئو کردن صفحه فرود می توانید کارهای زیر را انجام دهید.

  1. از کدها و قالب های حرفه ای و استاندارد که اصطلاحاً دارای کدهای تمیز هستند استفاده کنید.
  2. متن صفحه حداقل باید ۳۰۰ کلمه باشد. یک صفحه با محتوای کمتر از ۳۰۰ کلمه، برای گوگل مطلوب نیست و در نتیجه به خوبی سئو نخواهد شد.
  3. بر روی سئو داخلی لندینگ پیج کار کنید.
  4. بر روی سئو خارجی لندینگ پیج (خصوصا لینک بیلدینگ) کار کنید.

پلتفرم‌ های طراحی صفحه فرود

برای طراحی صفحه فرود، می بایست با زبان های برنامه نویسی تحت وب آشنایی داشته باشید. همچنین CMSهای زیادی همچون وردپرس و جوملا وجود دارند که می توانید لندینگ پیج خود را با آن ها طراحی کنید. همچنین پلتفرم هایی هم صرفا به منظور ایجاد صفحه فرود به وجود آمده اند مانند: Webflow ،Nauto، Industrial Strength Marketing اما نکته حائز اهمیت این است که ابزارها به زبان انگلیسی هستند و همچنین تعرفه های بالا دارند که علاوه بر قیمت بالا، نیازمند پرداخت ارزی است.

ویژگی های لندینگ پیج

در این بخش می خواهیم با هم بررسی کنیم که یک صفحه فرود عالی چه ویژگی هایی دارد؟

گزینه اول: تایتل و متادیسکریپشن

برای اینکه صفحه فرود شما خوب کلیک بخورد، لازم است تا تایتل و متادیسکریپشن جذابی داشته باشید. همچنین باید تایتل و متادیسکریپشن خود را برای نمایش در گوگل بهینه سازی کنید. البته همیشه لازم نیست تایتل و متادیسکریپسن را خیلی خوب بنویسید و این مورد برای کسانی است که قصد دارند از تبلیغات گوگل ادز استفاده داشته باشند.

برای اینکه تایتل و متادیسکریپشن را برای گوگل بهینه کنید باید تایتل کمتر از ۶۰ کاراکتر باشد و توضیحات متا نیز ۱۶۰ کاراکتر باشد. اگر بیشتر از این بنویسید کاربران با علامت سه نقطه یا همون ادامه دارد مواجه می شوند که وجهه خوبی ندارد و به علاوه کاربران نمی توانند کل متن رو بخوانند چون نمایش داده نمی شود. بهتر است که حدود را رعایت کنید و همیشه تایتل با ۶۰ کاراکتر و متادیسکریپشن ۱۶۰ کاراکتر باشد.

همچنین استفاده از مواردی مثل اعداد، سال، پارانتز، علامت سوال و تعجب و مواردی مثل این توصیه می شود و باعث می شود که جذابیت تایتل و متا بالا رفته و در نهایت بیشتر کلیک دریافت کند.

گزینه دوم: فاکتور سرعت

گزینه دومی که باعث می شود یه لندینگ پیج خوب داشته باشید فاکتور سرعت است. سرعت خیلی مهم است. هم در تجربه کاربری موثر است و هم در سئو، اگر که شما لندینگ پیج عالی هم داشته باشید اما سرعت خوب و مناسبی نداشته باشد، قبل از اینکه کاربر محتوای شما رو دیده، مشاهده و مطالعه کند صفحه را می بندد در نتیجه باید به سرعت اهمیت ویژه ای بدید. بهترین زمان برای باز شدن یک صفحه بین ۱ تا ۳ ثانیه است و اگر سرعت از این حدود بیشتر شود احتمال اینکه کاربر صفحه رو ببندد بالاتر می رود.

گزینه سوم: قرار دادن پل ارتباطی

بهتر است در همان اول صفحه مثل بالای صفحه یا در اسلایدر و متن اولیه با فونت بولد و درشت و رنگی که خیلی راحت تشخیص داده شود یک پل ارتباظی قرار دهید. بهتر است پل ارتباطی شماره تلفن باشد و همیشه هم یه شماره تلفن همراه قرار بدید تا تماس با شما راحت تر شود. همچنین بهتر است که شماره تلفن همراه یا ایمیل یا هر پل ارتباطی دیگه ای که قرار می دید قابل کلیک باشه تا کاربر بتونه خیلی راحت کلیک کنه و با شما تماس بگیره. مثلا می تونید با یک کد HTML شماره تلفنی رو که قرار می دید قابل کلیک کنید و خصوصا در موبایل کاربر می تونه خیلی راحت کلیک کنه و تماس بگیره. بهتر هست دو تا اکانت پیام رسان هم بسازید در واتس اپ و تلگرام تا تماس با شما راحت تر باشه

گزینه چهارم: قرار دادن توضیحات مفید و مختصر

شما هر چه قدر هم توضیحات قرار بدید به احتمال خیلی زیاد کاربران آن ها را مطالعه نمی کند و شما فقط صفحه را شلوغ کردید که این هم باعث سردرگمی کاربر می شود. توضیحات باید خیلی مختصر و مفید باشد و به علاوه با نشان دادن مزایای شما باعث شود که مخاطب ترغیب به تماس با شما شود.

مورد پنجم: کال تو اکشن

حتما و حتما یک کال تو اکشن در صفحه فرود خود قرار دهید و کاربر را ترغیب کنید که بر روی آن کلیک کند. برای مثال در یک صفحه فرود خارجی یک کال تو اکشن فوق خلاقانه بود. در این صفحه فرود گفته بود الان حدود دو دقیقه است که توی این صفحه هستید و دیگه باید حتما ازتون خواهش کنیم که بر روی دکمه تماس با ما کلیک کنید. اینطور باعث می شد که کاربر بر روی کال تو اکشن کلیک کرده و مراحل بعدی را طی کند.

اما یک کال تو اکشن چیست؟ کال تو اکشن یعنی “فراخوانی برای اقدام” حالا کال تو اکشن می تواند موضوعات زیر باشد.

  • درخواست ثبت اطلاعات
  • درخواست تماس
  • درخواست خرید
  • درخواست پیش خرید
  • درخواست عضویت
  • درخواست همکاری

گزینه ششم: تبلیغ نویسی

هر چند که مخاطبین به احتمال خیلی زیاد توضیحات را مطالعه نخواهند کرد اما بهتر است که از تبلیغ نویسی در صفحه فرود استفاده کنید. به هر حال کار از محکم کاری عیب نمی کند. یه راه بهتر هم این است که در بخشی از لندینگ پیج یک دکمه دانلود قرار داده و در قالب یک فایل ورد با کمک تبلیغ نویسی، محصولات و خدمات خود را معرفی کنید. اینطور هم کاربر یک فایل از شما دارد و هم با تبلیغ نویسی احتمال بازگشت کاربر به سایت و در نهایت خرید آن را به مقدار قابل توجهی افزایش می دهید.

تکنیک هفتم: خلوت بودن صفحه فرود

گزینه هفتمی که جا دارد راجع به آن صحبت کنیم این است که سعی کنید صفحه فرود خیلی شلوغ نباشد. بهتر است که از توضیحات طولانی و به درد نخور یا از فرایندهای طولانی پرهیز کنید. پرهیز از فرایندهای طولانی یعنی اینکه شما می خواهید یک فرم تماس قرار بدید و تعداد زیادی اطلاعات از کاربر دریافت کنید اما اگر یک فرم قرار بدید و در اون فقط دو اطلاعات از کاربر دریافت کنید بهتر است. در فیلد اول نام و نام خانوادگی را در یک فیلد قرار دهید، در فیلد بعدی هم شماره تماس را دریافت کنید. حتی می توانید قید دریافت نام را هم بزنید و فقط شماره تلفن را درخواست کنید. اینطور باعث می شود تا کاربر احساس خستگی نکند و احتمال پر کردن فرم بالاتر برود.

هشت: نمادهای اعتماد

هر چند که ما طرفدار نماد اعتماد و نماد ساماندهی و انجمن صنفی و سایر نمادها نیستم اما بهتر است صرفا در صفحه فرود که احتمالا کاربران با شما آشنایی ندارند و برای اولین بار یا بارهای اول کسب و کار شما رو مشاهده می کنند، از آن ها استفاده کنید. شما می توانید با استفاده از روش های خیلی متنوعی اعتماد کاربران را جلب کنید.

مثلا می توانید تبلیغ نویسی انجام بدید یا اینکه آدرس کسب و کار خود را قرار دهید. تلفن ثابت یا همراه قرار داده و یا اینکه پشتیبانی آنلاین یا پیام رسان ها و شبکه های اجتماعی قرار دهید. شما از طریق خود اینستاگرام هم می توانید اعتماد کاربران را خیلی خوب به دست بیارید و زیاد نیازی به نماد نیست اما هماونطور که گفتیم اگر صرفا در صفحه فرود استفاده کنید خوب است.

گزینه نهم: از عکس های فیک و بزرگ استفاده نکنید.

مورد نهم این است که به هیچ وجه از عکس های فیک و بزرگ و فتوشاپ شده استفاده نکنید. اگر می خواهید از عکس استفاده کنید بهتر است خودتان عکس بگیرید حتی با موبایل. جدیدا هم دوربین موبایل ها با دوربین های حرفه ای رقابت می کند و شما فقط نیاز دارید کمی عکاسی بلد باشید. بهتر است از پشت صحنه کار خود یا وقتی که دارید کار می کنید عکس بگیرید. اینکار ممکن است تاثیری حتی هزار برابر یه عکس فیک و فتوشاپ باشد. چون عکس هایی که فیک و فتوشاپ هستند، هیچگونه حس اعتماد و وابستگی ایجاد نمی کنن اما اگر خودتان از فضای کسب و کارتان عکس برداری کنید، حتی اگر کیفت آن پایین هم باشد تاثیر بیشتری داره و باعث ایجاد اعتماد خواهد شد.

گزینه دهم: پرهیز از قرار دادن از المنت های حرفه ای

گزینه دهمی که باید در موردش کمی بحث کنیم این است که اکیدا از قرار دادن المنت های حرفه ای در لندینگ پیج خودداری کنید چون امکان دارد یک کاربر به صفحه فرود شما هدایت شود و زیاد هم حرفه ای نباشد و بلد نباشد با آپشن های سایت کار کند در نتیجه به احتمال زیاد اطلاعاتی وارد نمی کند، تماسی نمیگیرد و یا محصولی خریداری نمی کند و صفحه را می بندد.

گزینه یازده: لینک به صفحات دیگر ممنوع

در صفحه فرود به هیچ صفحه دیگر لینک ندهید و حتی اگر امکانش بود فوتر را هم مخفی کنید. تنها لینک دادن چه داخلی و چه خارجی هنگامی مجاز است که سود شما در آن نهفته است. لینک دادن به صفحات داخلی و خارجی باعث می شود تا کاربر از صفحه فرود خارج شود و این اسلا خوب نیست. اگر می خواهید لینک بدهید لینک را طوری تنظیم کنید که در تب جدید باز شود تا حداقل پس از کلیک کاربر صفحه فرود فراموش نشود.

گزینه دوازدهم: همکاران و مشتریان

عکس برندهایی که با آن ها کار کرده اید را در بخش مشتریان قرار دهید. اینگونه سطح اعتماد بالاتر می رود. همچنین می توانید نظرات صوتی یا ویدئویی کاربران را به اشتراک بگذارید.

گزینه سیزدهم: از فونت بولد و بزرگ استفاده داشته باشید.

خصوصا متونی که فکر می کنید کاربر حتما باید آن ها را مطالعه کند یا اینکه ترغیب کننده است باید درشت و خوانا باشند. استفاده از رنگ هایی که کنتراست بالایی دارند هم می تواند در انتقال موفق پیام شما، سهیم باشند.

گزینه چهاردهم: استفاده از ابزارهای در دسترس

اگر نمی خواهید که کار طراحی لندینگ پیج را به طراح سایت بسپارید می توانید از ابزارهای موجود مانند سایت ساز وردپرس، جوملا یا دروپال استفاده کنید. همچنین ابزارهایی هم وجود دارند که به طور تخصصی برای ساخت صفحه فرود توسعه داده شده اند اما به دلایلی که در ادامه توضیح می دهیم استفاده از آن ها توصیه نمی شود. بهترین گزینه برای طراحی یک صفحه فرود با هزینه ارزان و کم دردسر، وردپرس است.

نکته پانزدهم: آزمایش را فراموش نکنید

شما باید همیشه آزمایشاتی را انحام دهید تا بفهمید که کاربران به چیزی علاقمندند، در چه زمانی بهتر خرید می کنند، بهترین راه تعامل با آن ها چیست و مواردی از این قبیل. همه چیزهایی که ذکر شد فقط با آزمایش مشخص می شوند. پس هیچ وقت آزمایش کردن را فراموش نکنید.

نکته شانزدهم: از اعداد، پارانتز، سال و مواردی مانند آن استفاده کنید

استفاده از اعداد، پارانتز، سال، درصد، آمار و ارقام، علامت سوال و تعجب، کلماتی همچون دقیق، جامع، ترسناک، واقعی و مواردی مانند این توصیه می شود و باعث می شود تا نظر کاربر به سمت متن جلب شود.

چند نمونه

آموزش (جامع) گوگل آنالیتیکس به صورت دقیق

رازهای مهم پیشگیری از چین و چروک صورت در سال ۲۰۲۰

مقاله بررسی دقیق آمار انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۶

مشارکت ۵۶% خریداران دیجی کالا در فستیوال شب یلدا

می بینیم که با کمی خلاقیت و مخلوط کردن واژه ها، علامت ها و سال می توانیم متون جذاب و چشمگیری بنویسیم.

مورد هفدهم: آمار مهم است!

آمار خیلی مهم است پس آن ها را از دست ندهید. با استفاده از ابزارهایی همچون گوگل آنالیتیکس، گوگل تگ منیجر، گوگل آنالیتیکس، الکسا (دقیق نیست)، وبگذر (دقیق نیست)، پرس لاین، فرم ساز ۷، گرویتی فرم و دیگر ابزارهای سنجش که عموم آنها با دقت و رایگان هستند (مثل ابزارهای گوگل) آمار وب سایت خود و صفحه فرودی که ایجاد کرده اید را بسنجید. می توانید از آمار به دست آمده که اتفاقا بسیار هم با اهمیت است، برای رشد استفاده کرد یا استراتژی های بعدی را بر اساس آن آمار تعیین کرد. برای سنجش آمار می توانید از ابزارهایی چون گوگل آنالیتیکس کمک بگیرید

نویسنده : بابک حیدریان

بابک حیدریان مهر. دانشجوی کارشناسی مترجمی زبان انگلیسی، محقق و متخصص SEO & Digital Marketing "زندگی ممکن است پُر از درد و رنج باشد، اما واکنشِ ماست که حرف آخر را می‌زند". فردیش نیچه

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

  1. توسعه گران آریاز

    خیلی عالی بود!
    خداقوت

  2. لاجیک شاپ

    ممنون از مطالب مفید و آموزنده که واقعا کاربردی هستند.