هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
نکات کلیدی برای بهبود سئو سایت

نکات کلیدی برای بهبود سئو سایت + نکات کاربردی 2022

دسته بندی : سئو
1400/10/16

بیشتر وب مستر ها و متخصص های سئو همواره در تلاش هستند تا بتوانند جایگاه خوبی برای وبسایت های خود دریافت کنند. این افراد با تکیه بر دانش سئویی خود می خواهند کلمات کلیدی مهمی را به صفحه اول گوگل برسانند. اما متاسفانه در برخی از موارد تمامی چک لیست ها طبق نظر و استراتژی شما پیش نمی رود و شما مجبور هستید که یک سری نکات طلایی را برای پیش برد کارتان به کار ببرید. برتر آموز اینجاست تا این نکات کلیدی و طلایی را به شما آموزش دهد. پس اگر به نکات کلیدی برای بهبود سئو سایت نیاز دارید با ما همراه باشید:

خیلی اوقات استراتژی سئو شما نیاز به یک تلنگر دارد تا به موفقیت برسد. اینجا تمامی این تلنگر ها و نکات جمع آوری شده و قرار است به شما کمک کند.

قبل از شروع هر چیز اگر به سئو علاقه مند هستید حتما آموزش سئو محسن حبیبی راد را مطالعه نمایید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

نکات کلیدی برای بهبود سئو سایت

نکات کلیدی برای بهبود سئو سایت

در این بخش به توضیح چند نکته کلیدی مهم می پردازیم، ممکن است این نکات به نظر شما ساده برسد ولی با تمرکز روی صحیح انجام دادن هر کدام می توانید نتیجه دلخواه خود را بگیرید.

1.محتوا پادشاه است.

بله درست شنیدید در سئو محتوا پادشاه است و از اهمیت بالایی برخورددار است . گاهی اوقات شما با نوشتن یک محتوای یونیک و تازه بدون بک لینک می توانید در گوگل رتبه بگیرید. یعنی داشتن محتوای مناسب می تواند به شما کمک کند تا بتوانید رتبه خوبی را بگیرید.

محتوای شما باید از کیفیت خوبی برخورد دار باشد و مهم ترین نکته این است که کپی برداری نکنید و محتوای تازه بنویسید. اگر محتوای شما کپی باشد الگوریتم های گوگل به سادگی این مورد را تشخیص میدهند و امتیاز منفی برای شما در نظر میگیرند.

حداقل محتوای مورد نیاز و قابل توجه گوگل 300 کلمه است پس حتما این نکته را رعایت نمایید. در نوشتن محتوا نکات مربوط به محتوا نویسی هم رعایت نمایید. برای مثال چگالی کلمات کلیدی، زیر عنوان ها (هدینگ ها)، کوتاه بودن پاراگراف ها و…. باید حتما رعایت گردد.

اگر سایت شما نویسنده های متعددی دارد حتما یک نویسنده ارشد انتخاب نمایید تا به امور و محتوا های نویسندگان واقف باشد و رسیدگی کند که تمامی محتوا ها مطابق طبق اصول انجام گردد.

اگر از منابع رسمی در نوشتن محتوای سایت خود استفاده میکنید، حتما در انتهای سایت خود از منابع نام ببرید زیرا این مورد یکی از معیار های مهم محتوا نویسی گوگل است.

محتوا نویسی برای سئو

2. در انتخاب کلمه کلیدی دقت کنید.

انتخاب درست کلمه های کلیدی مهمترین قدم در پروژه سئو شما است، اگر شما قدم اول را آگاهانه و درست بردارید در انتها می توانید نتیجه خوبی را کسب کنید. طبق تجربه در اکثر پروژه های سئویی که به شکست منتهی می شود، کلمات کلیدی نادرستی را انتخاب کرده بودند که اصلا این کلمات جایگاه سرچ داخل گوگل نداست.

از ابزار های مناسب مانند، Google trends، KWfinder، MOZ، Ahref و…. میتوانید برای تحقیق کلمات کلیدی استفاده کنید. حتما یک فایل اکسل درست کنید و در آن به مقابسه کلملت بپردازید تا در انتها بتوانید بهترین کلمات را برگزینید.

در واقع کار اصلی کلمات کلیدی این است که به موتور های جست و جو نشان دهد محتوای صفحه وبسایت شما درباره چیست. پس در انتخاب کلمه کلیدی زمان بیشتری را اختصاص دهید تا بهترین کلمه را انتخاب کنید.

اگر حوزه تخصصی وبسایت شما رقبای زیادی دارد میتوانید از کلمات کلیدی طولانی یا Long tail استفاده نمایید.

3. سئوی داخلی یا On page Seo داشته باشید.

شما باید بتوانید در سایت خود سئوی داخلی را به نحو احسن اجرا نمایید. لینک سازی های داخل سایت به درستی انجام شده باشد، لینک خراب و 404 نداشته باشید. باید بتوانید یک زنجیره لینک سازی داخلی موفقی را داخل سایت خود اجرا نمایید.

عکس های سایت شما باید بهینه باشد، کیفیت عکس ها باید بهینه و با فرمت JPG باشد .

در محتوا نویسی حتما از تصاویر استفاده کنید و تمامی تصاویر خود را بهینه کنید.

حتما در سایت خود از H1 یک بار استفاده نمایید که آن هم باید عنوان سایت شما باشید.

در استفاده از بقیه هدینگ ها قانون خاصی وجود ندارد و می توانید بنابر نیاز استفاده نمایید.

حتما در alt عکس ها یا متن جایگزین از کلمه کلیدی مرتبط صفحه سایت خود استفاده نمایید.

4. از لینک سازی خارجی با بک لینک استفاده نمایید.

از بک لینک ها در سئو سایت خود حتما استفاده نمایید. بک لینک سازی یک ویژگی بسیار مهم در سئو سایت است. مهم ترین نکته این است که در لینک سازی خارجی لینک نخرید، این لینک ها اعتبار دارد و به محض اینکه تایم لینک سازی خارجی تمام شود، لینک شما حذف شده و گوگل متوجه این قضیه شده و برای شما امتیاز منفی در نظر می گیرید.

لینک سازی خارجی خود را طبیعی انحام دهید، میتوانید در انجمن ها و فروم ها شرکت کنید و در شبکه های اجتماعی لینک خود را قرار دهید.

با استفاده از کامنت مارکتینگ در سایت های معتبر دیگر لینک سازی خارجی داشته باشید.

پیشنهاد می شود مقاله کامنت مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید.

حتما سعی کنید در سایت های معتبر لینک سازی با کیفیتی را داشته باشید زیرا برای گوگل مهم است که از چه سایتی به شما لینک داده میشود.

اگر میخواهید در مورد بک لینک ها اطلاعات بیشتری را کسب نمایید پیشنهاد میشود حتما مقاله مفید بک لینک چیست؟ را مطالعه نمایید.

تحقیق کلمات کلیدی

5. سرعت سایت خود را افزایش دهید.

یکی از معیار های اساسی گوگل که در سال های گذشته اهمیت بالایی پیدا کرده است و همواره هم جزو فاکتور های مهم گوگل است سرعت سایت است. کاربران نباید تایم زیادی را معطل باشند تا سایت شما باز شود، این کار از حوصله کاربران خارج است و برای شما افزایش نرخ پرش را به همراه می آورد. اگر در مورد بانس ریت اطلاعاتی ندارید حتما مقاله نرخ پرش یا بانس ریت چیست؟ را مطالعه نمایید.

میانگین بارگزاری سایت شما برای کاربران باید حدود 3 ثانیه باشد. اگر تایم بارگزاری سایت شما بیش از این مقدار باشد عدد نرخ پرش شما افزایش می یابد و این به ضرر سئو سایت شما خواهد بود. گوگل در بیانیه ای اعلام کرده است که میخواهد این زمان 3 ثانیه راه به زمان کمتری ارتقا دهد و حتی به نیم ثانیه هم برسد. پس باید روی افزایش سرعت سایت خود کار کنید.

برای این کار به راحتی می توانید افزونه های زیادی را از مخزن وردپرس دانلود کنید و از آنها استفاده نمایید. برای مثال افزونه WP-Rocket گزینه مناسبی برای افزایش سرعت سایت می باشد.

برای اینکه سرعت سایت خود را کاهش دهید میتوانید از روش های زیادی استفاده کنید ولی مهم ترین آنها باید بتوانید کد های CSS و Java Script سایت خود را فشرده کنید. این کد ها برای لود شدن به زمان زیادی نیاز دارند شما با فشرده سازی این کد ها میتوانید سرعت سایت خود را به سرعت کاهش دهید.

عکس های سایت خود را بهینه کنید و حجم عکس های خود را به کمتر از 150 کیلو بایت برسانید. از طریق نرم افزار فتوشاپ بدون کم شدن رزولوشن میتوانید این کار را انجام دهید و اگر با فتوشاپ آشنایی ندارید از ابزار های آنلاین کاهش ححم عکس استفاده نمایید.

از هاستینگ معتبری استفاده نمایید و هاست مناسب با حجم سایت خود استفاده نمایید تا با ارور های 500 مواجه نشوید. اگر راجب به ارور های گوگل آشنایی ندارید پیشنهاد میشود حتما مقاله انواع ارور های گوگل به چه معناست؟ را مطالعه نمایید.

از CDN هم برای بهبود سرعت سایت میتوانید استفاده کنید. ابر آروان یکی از ارائه دهنده های این سرویس میباشد. اگر با CDN ها آشنا نیستید مقاله CDN چیست؟ را مطالعه نمایید.

با ادامه مقاله نکات کلیدی برای بهبود سئو سایت همراه برتر آموز باشید.

6. امنیت سایت مهم است.

یکی از ویژگی هایی که گوگل اخیرا به آن توجه کرده است، امنیت سایت میباشد. برای گوگل مهم است بدانید که شما آیا به اطلاعات کاربران خود اهمیت میدهید با خیر. آیا برای شما مهم است اطلاعات کاربران و مشتری ها حفظ شود یا خیر. اگر این فاکتور ها را رعایت کنید امتیاز های مثبتی از جانب گوگل دریافت می کنید و در سایت ها رتبه میگیرید.

برای مثال حتما سعی کنید از پروتکل های امنیتی HTTPS یا گواهینامه SSL استفاده کنید. میتوانید افزونه های امنیتی زیادی را در سایت خود نصب نمایید.

سایت خود را باید همواره آپدیت نگه دارید. آخرین و به روز ترین بکاپ های سایت خود را باید حتما داشته باشید و از ورود IP های مشکوک جلوگیری کنید.

پیشنهاد میشود مقاله چگونه از هک شدن سایت جلوگیری کنیم؟ را مطالعه نمایید و حتما نکات را در سایت های خود اعمال کنید.

7. سایت شما طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو باید داشته باشد.

همانطور که همه ی شما به آن آگاه هستید امروزه بیش از 80 درصد سرچ ها توسط گوشی های موبایل انجام میشود و کاربران توسط تلفن همراه وارد سایت شما می شوند. برای اینکه کاربر با شما در سایت تعامل بگیرد باید سایت شما کاملا مطابق ویژگی های گوشی همراه کاربر طراحی شده باشد. یعنی نوشته ها درهم نباشد، چیدمان سایت به هم نریزد، المان ها کاملا سر جای خود باشد، عکس ها خیلی بزرگ و یا خیلی کوچک نمایش داده نشود. همگی مواردی هستند که با رعایت آنها شما طراحی واکنش گرا با ریسپانسیو انجام داده اید.

این طراحی واکنش گرا یا ریسپانسیو برای گوگل اهمیت بالایی دارد، زیرا متوجه میشود که شما برای کاربر ارزش قائل هستید یا خیر!!!

پیشنهاد میشود حتما مقاله ریسپانسیو چیست؟ را مطالعه نمایید.

8. طراحی سایت شما باید متناسب با تجربه و رابط کاربری باشد.

کاربر پس از ورود به سایت شما باید احساس خوشایند داشته باشد، باید تمامی چیدمان المان ها بر طبق سلیقه کاربر باشد به طوریکه کاربران مشتاق باشند در سایت شما حرکت کنند. برای اینکه سلیقه کاربران خود را متوجه شوید و مطابق با آن عمل کنید پیشنهاد میشود حتما مقاله تست A/B در دیجیتال مارکتینگ چیست؟ را مطالعه نمایید.

طراحی سایت مطابق میل کاربر یکی از مواردی است که گوگل اخیرا به آن پرداخته است و برای آن امتیاز در نظر میگیرید.

چک لیست سئو

چک لیست سئو

9. قدرت شبکه های اجتماعی را دست کم نگیرید.

جتی اگر سایت شما در بهنرین وضعیت و حالت ممکن است اما سعی کنید که از شبکه های اجتماعی برای معرفی سایت خود استفاده کنید. امروزه بیشتر انسان ها با گوشی موبایل خود سر و کار دارند و تفریبا 2/3 تایم خود را در شبکه های اجتماعی می گذرانند پس این شبکه های اجتماعی بستر مناسبی برای فراهم میکند تا از لینک سازی خارجی آن استفاده کنید، کاربر جذب کنید و به گوگل اهمیت سایت خود را نشان دهید.

پیشنهاد میشود حتما مقاله بازاریابی شبکه های اجتماعی چیست؟ را مطالعه نمایید.

10. با کاربران تعامل خود را بالا ببرید و اعتماد سازی کنید.

مهم ترین نکته این است که بتوانید اعتماد کاربران را جذب کنید، گوگل پس از مشاهده این اعتماد و اطمینان برای شما امتیاز مناسبی را در نظر میگیرد. برای افزابش تعامل حتما از دکمه های Call to action  استفاده کنید برای این کار میتوانید به صورت اصولی از پاپ آپ ها استفاده نمایید.

برای اعتماد سازی هم میتوانید شرکت های بزرگ و کوچکی که با آنها همکاری داشتید را معرفی و به آنها نمونه کار نمایش دهید. اگر کسب و کار شما B2B است خیلی راحت با نمونه کار های گذشته می توانید اعتماد سازی داشته باشید. پیشنهاد میشود مقاله بازاریابی B2B چیست؟ را مطالعه نمایید.

پیشنهاد میشود بعد از خواندن این مقاله، حتما روش های مفید برای بهبود سایت در موتورهای جستجو را مطالعه نمایید.

سخن آخر :

سعی کرده ایم به طور کامل به توضیح نکات کلیدی برای بهبود سئو سایت بپردازیم. تمام نکان کاربردی را بیان کنیم. هدف ما از این مقاله این بود که اگر پروژه شما در حال شکست است فقط با رعایت چند نکته بتوایند اوضاع سایت خود را بهبود ببخشید. اگر به دیجیتال مارکتینگ هم علاقه مندید می توانید مقاله نکات طلایی دیجیتال مارکتینگ را مطالعه نمایید.

اگر در این زمینه تجربه ای دارید لطفا در قسمت کامنت به اشتراک بگذارید. ممنون از اینکه همراه برتر آموز بوده اید.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *