هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
کسب درآمد از پادکست

کسب درآمد از پادکست

دسته بندی : پادکست - کسب و کار
1401/02/10

کسب درآمد امروزه به یکی از موضوعات ترند در فضای اینترنت تبدیل شده است و افراد در تلاش هستند تا با توجه به توانایی خود به کسب درآمد بپردازند. شما میتوانید هر توانایی که دارید را گسترش داده و با استفاده از ابزار های موجود مانند شبکه های اجتماعی و یا سایت ها به فروش پرداخته و برای خود درآمد کسب کنید. یکی از راه و روش های کسب درآمد که امروزه ترند شده و کاربران زیادی به سمت آن جذب شده اند کسب درآمد ار پادکست میباشد. کسب درآمد از طریق پادکست هم نیاز به دانش و توانایی خاص خودش را دارد و اصلا به این صورت نیست که هرکس بتواند پادکست تولید کند. پس قرار است با یک دیگر به توضیح کسب درآمد از پادکست بپردازیم و راجب به راهکار های این روش کسب درآمد توضیحات لازم را بدهیم پس همراه برتر آموز باشید.

آنچه که شما در این مقاله می آموزید:

  • پادکست چیست؟
  • تولید پادکست چگونه است؟
  • وسایل مورد نیاز تولید پادکست چیست؟
  • روش کسب درآمد از پادکست
  • مزایای استفاده از پادکست چیست؟
  • چگونه با تولید پادکست به درآمد بالا برسیم؟

پادکست چیست؟

به مجموعه ای از محتوا ها و فایل های صوتی که توسط افراد تولید شده و در فضای اینترنت پخش میشود را پادکست میگویند. تولید کنندگان پادکست معمولا به صورت سریالی از این طریق محتوا تولید میکنند.(محتوای سریالی به محتوایی گفته میشود که به صورت چند قسمتی و یا چند بخشی منتشر میشود.) ساخت پادکست ها میتواند شامل موضوعات مختلف باشد و اصول و قانون خاصی برای آن وجود ندارد. تولید این محتوا میتواند به صورت گروهی و تک نفره نیز صورت بگیرد.

پیشنهاد میشود بهترین مشاغل برای افراد درونگرا و برونگرا را مطالعه نمایید.

تولید پادکست چگونه است؟

حالا که با مفهوم پادکست آشنا شدیم، میخواهیم بررسی کنیم که تولید پادکست چگونه است؟ همانوطر که در بالا هم به آن پرداختیم پادکست یک محتوای صوتی میباشد که درآن شخصی به نام گوینده قرار دارد که به توضیح و یا بررسی یک موضوع خاصی پرداخته صدای خود را ضبظ میکند و در قالب یک فایل صوتی به کاربران محترم ارائه میدهد. برای ارائه پادکست ها پلتفرم های مختلفی وجود دارد که شما میتوانید با آشنایی با این موارد و کارکردن در این پلتفرم ها به کسب درآمد بپردازید. یکی از این پلتفرم ها که در درآمدزایی میتوانید به شما کمک کند پلتفرم کست باکس میباشد که در ادامه راجب به آن صحبت خواهیم کرد.

وسایل مورد نیاز تولید پادکست چیست؟

سوالی که در این مرحله برای علاقه مندان تولی ککندگان محتوای صوتی پیش می آید این است که وسایل مورد نیاز تولید پادکست چیست؟ شما برای آغاز روند تولید محتوای صوتی و ادامه دادن آن به موارد زیر نیاز دارید:

میکروفن
کنترل پنل صوتی و رابط صوتی.
پاپ فیلتر
هدفون
نرم افزار ویرایش صوتی و نرم افزار ویرایش صدا مانند Audacity (رایگان).
استعداد صدا

نیازی نیست در همان مرحله اول تمامی موارد فوق را تهیه نمایید. شما در قسمت اول هم میتوانید با استفاده از گوشی تلفن همراه خود به تولید محتوای صوتی بپردازید.

روش کسب درآمد از پادکست

حالا به مبحث پر طرفدار روش کسب درآمد از پادکست رسیدیم. اگر شما هم تولید محتوای صوتی دارید حتما در ادامه همراه ما باشید.

کسب درآمد از طریق پلتفرم castbox

castbox یکی از پلتفرم های معروف و کاربردی محتوا های صوتی میباشد. در این اپلیکیشن فضای فروش محتوای صوتی (پادکست) فراهم است. این پادکست ها میتوانید پادکست کتاب ها اشد که امروزه طرفدار های زیادی را پیدا کرده است. اما متاسفانه از سال 98 امکان دسترسی به این پلتفرم در کشور ایران محدود شده است.

کسب درآمد از طریق پلتفرم انکر

انکر هم یکی از پلتفرم های خوب و کاربردی در زمینه کسب درآمد از پادکست ها میباشد.ثبت نام در این نرم افزار رایگان است. پس از ثبت نام در انکر میتوانید به فروش محصولات خود بپردازید. ویژگی خوب این اپلیکیشن این است که شما میتوانید در انکر به تولید پادکست و ادیت آن بپردازید. انکر در پلتفرم خود امکانی را فراهم کرده است که اگر شما پادکست های خود را به فروش نرساندید بتوانید درآمد داشته باشید بدین صورت که اگر در یک ماه میزان تبلیغاتی که میان پادکست‌های شما به صورت خودکار از طرف خود انکر قرار می‌گیرد، حدود 100 بار پخش شود، می‌توانید در پایان ماه مبلغی حدود 15 دلار دریافت نمایید.

تولید پادکست برای کسب و کار های مختلف

شما به عوان تولید کننده محتوای صوتعی میتوانید به صورت فریلنسر برای خود کار کنید. بدین صورت که کسب و کار های بزرگ زیادی وجود دارند که به نیروی تولید کننده پادکست برای کسب و کار خود نیاز دارند. شما میتوانید با این مجموعه ها برای تولید پادکست همکاری نمایید برای مثال درباره ی محولات و یا خدمات آنها توضح دهید فایل صوتی تهیه نماید. یا اگر کسب و کاری نیاز به تبلیغات دارد میتوایند به تهیه فایل صوتی و حتی تصویری برای این افراد بپردازید و درآمد خوبی را داشته باشید

خلق محصول با پادکست

یکی از روش هایی که امروزه ترفدار های مخصوص به خود را پیدا کرده است، پادکست های کتاب های معروف میباشد. خیلی از افراد وجود دارند  که علاقه بسیار زیادی به مطالعه کتاب دارند اما چون در طول روز زمان کافی برای مطالعه ندارند، به پادکست کتاب های مختلف رو می آورند. وقتی که این تقاضا از جانب مردم به وجود می آید، تولید کنندگان محتوای صوتی با تولید پادکست های کتاب ها این نیاز مردم را پاسخ میدهند و به خلق محصول کاربردی میپردازند. تا افراد بتوانند در هر مکانی که قرار دارند، مانند مترو و اتوبوس یا در ترافیک های طولانی و هنگام رانندگی کتاب مورد علاقه خود را توسط پادکست ها گوش دهند. امروزه کتاب های صوتی بیشتر از سایر روش های قدیمی مورد استقبال قرار گرفته است زیرا هم هزینه تهیه این کتاب ها کمتر است و دوما در هر مکانی میتوانید به کتاب مورد علاقتان گوش فرا دهید. پس اگر در زمینه تولید محتوای صوتی قوی عمکل میکنید خلق محصول میتواند برای شما گزینه مناسبی باشد.

ارائه خدمات از طریق محتوای صوتی

اگر کسب و کار شما به صورت مشاوره ای و یا آموزشی است میتوانید خدمات خود را به صورت ارائه پادکست ها پیش ببرید. به جای اینکه برای خدمات مشاوره ای یک سری متن تکراری برای افراد کپی کرده و ارسال نمایید میتوانید محتوای خود را به صورت صوتی ارسال نمایید تا بیشترین تاثیر را روی افراد داشته باشید و جامعه هدف شما بیشتر جذب محصولات و خدمات شما بشوند.

پیشنهاد میشود مقاله راهنمای مصاحبه آنلاین را مطالعه نمایید.

کسب درآمد پادکست

جذب اسپانسر برای پادکست ها 

میتوان گفت این روش کسب درآمد از پادکست محبوب‌ترین و  بهترین نوع و روش آن باشد. به خاط ر داشته باشید برای اینکه بتوانید یک اسپانسر خوب برای پادکست‌ هایتان جذب کنید ابتدا باید محتوای متنی قوی و کاربردی ای داشته باشید و سپس بر روی مهارت‌ها و استراتژ‌ی‌ های ضبط پادکست خود تمرکز کنید، ابزار های کاربردی و لازم تولید پادکست را تهیه نمایید. فن بیان قوی مهم ترین نکته در تولید پادکست ها میباشد. بیان شما باید طوری باشد که کاربر به آن جذب شده و مشتری ثابت پادکست های شما شود. البته از محتوای خوب هم نباید غافل شد که همگی این موارد مکمل های یک دیگر هستند.

کمک های مالی

بخش کمک های مالی معمولا به این گونه عمل میکند که شما پس از تولید محتوا و انتشار آن در فضای عمومی از کاربران میخواهید پس از گوش فرا دادن به محتوای صوتی و در صورتی که از محتوای آن راضی بودند و حس رصایت داشتند مبلغی را به عنوان کمک مالی به تولید کننده محتوا پرداخت کنند تا تولید کننده بتواند محتوا های باکیفیت تری را قرار دهد. این افراد بشه یوه کاملا مستقیم از شنونده ها درخواغست کمک مالی میکنند. دسته بعدی افرادی هستند که از طریق سایتی که دارند از مخاطبین خود می‌خواهند تا به منظور حمایت از هنرمندان و خالقین اثر پادکست ها هزینه‌ای را بپردازند.

هر تولید کننده محتوایی میتوانید روش ها و شیوه های مخصوص به خود را برای درآمد زایی داشته باشد اما مهم ترین نکته این است که شما باید بتوانید کاربران زیادی را از این طریق جذ ب کرده و تعداد بازدید های پادکست خود را افزایش دهید.

مزایای استفاده از پادکست چیست؟

راجب به روش های کسب درآمد از پادکست صحبت کردیم حالا میخواهیم بررسی کنیم که اصلا محتوای صوتی چه مزیت برتری نسبت به محتوای متنی دارد که بخواهیم در این زمینه فعالیت کنیم.

ایجاد رابطه عمیق با شنوندگان

در تولید محتوای متنی شما هرچه قدر هم موضوع را جذاب و زیبا بنویسید بار هم نمیتوانید صدر درصدی با مخاطبین رابطه عمیق برقرار کنید ولی در محتوای صوتی و پادکست ها اگر نحوه صحبت شما شیرین و بیان عالی داشته باشید میتوانید به نقطه رابطه عمیق با شنونده دسترسی داشته باشید که در این صورت مخاطبین وفادار زیادی را جذب میکنید ومیتوانید به درآمد های بالایی دسترسی داشته باشید.

رقبای کمتری در این زمینه وجود دارد.

اگر بخواهیم راجب به تولید محتوای متنی صحبت کنیم متوجه میشویم که بازار رقابتی در این زمینه به شدت داغ است و تولید کنندگان قدری در این زمینه در حال فعالیت هستند ولی در تولید محتوای صوتی رقبای کمتری وجود دارد که اگر کمی با کیفیت و مستمر و با برنامه ریزی کار کنید میتوانید به جایگاه خوبی شغلی و درآمد عالی دست پیدا کنید تنها کافیست دانش فنی خود را تقویت نمایید.

پیشنهاد میشود مقاله چگونه یک غریبه را به مشتری تبدیل کنیم؟ را مطالعه نمایید.

جامعه هدف در هر مکانی به شما دسترسی دارد.

یکی از نکات مثبت و کاربردی پادکست ها این است که جامعه هدف میتواند در هر مکانی از محتوای شما استفاده کند. افراد به جای گوش دادن به آهنگ میتوانند از پادکست ها استفاده کنند و از آن بهره ببرند.

چگونه با تولید پادکست به درآمد بالا برسیم؟

خوب از ابتدای موضوع ما داشتیم راجب به این مورد صحبت میکردیم که کسب درآمد از پادکست چگونه است در ادامه میخواهیم به بررسی استراتژی های کاربردی برای رسیدن به درآمد بالا از طریق پادکست را بپردازیم.

در تولید پادکست متخصص باشید!

موضوعی که شما را با سایر رقبا متمایز میسازد این است که شما تخصص لازم در کار خود را داشته باشید. سعی کنید در تولید پادکست به بالاترین دانش فنی ممکن برسید تا بتوانید جامعه هدف را به سمت خود جذب نمایید. به این نکته توجه داشته باشید که جامعه هدف در انتخاب پادکست های با کیفیت بسیار باهوش عمل میکنند و اگر محتوای شما از کیفیت لازم و کافی برخورددار نباشد نمیتوانید در میان رقبا فعالیت داشته باشید!

در تولید پادکست برنامه ریزی داشته باشید!

همانطور که در تولید محتوای متنی به افراد گفته میشود که طبق برنامه ریزی قبلی به انتشار محتوا بپردازند در تولید محتوای صوتی و پادکست هم همین روال برقرار است و شما باید طبق الگوریتم زمانی مشخصی به تولید محتوای پادکست بپردازید. اگر نظم و برنامه ریزی در تولید محتوا های خود داشته باشید دنبال کنندگان و کاربران بیشتری را میتوانید داشته باشید.

موضوعات جذاب انتخاب کنید!!

یکی ار مواردی که ممکن است تولید محتوای پادکست شما از بازدید کنندگان خوبی بهره مند نشود این است که شما موضوعات جذابی را انتخاب نمیکنید. قبل از ضبط پادکست ها به این نکته توجه داشته باشید  به سرچ و تحقیقی درباره ی موضوعات بپردازید تا بتوانید متنوع ترین و ترند ترین موضوعات را انتخاب نمایید.

سیستم ایمیل مارکتینگ داشته باشید!

با استفاده از بازاریابی ایمیل مارکتینگ میتوانید به جذب جامعه هدف برای پادکست های خود بپردارید به همبن منظور کافیست با ایمیل مارکتینگ آشنا باشید.بازاریابی ایمیلی یا ایمیل مارکتینگ در واقع به معنای ارسال پیام هدفمند برای جامعه هدف درست است. شما باید در ایمیل مارکتینگ یک راه تعامل با مشتری خود درست کنید.امروزه تمامی افراد برای اینکه بتوانند در شبکه های اجتماعی فعالیت کنند احتیاج به یک ایمیل برای ثبت نام دارند. پس تقریبا بیشتر افراد برای خود یک ایمیل شخصی دارند. طبق آمار و ارقام حدود ۳/۹ میلیارد نفر در دنیا از ایمیل استفاده می‌کنند .در حقیقت شما با یک بانک گسترده ای از افراد مواجه هستید ولی توجه داشته باشید که نزدیک ترین بانک ایمیلی را به کسب و کار خود انتخاب کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید. در همین راستا پیشنهاد میشود مقاله جلوگیری از اسپم شدن ایمیل ها را مطالعه نمایید تا راهکار های کاربردی را بدست آورید.

تبلیغات جذاب داشته باشید!

سعی کنید به صورت کسل کننده به بازاریابی نپردازید. شما باید با روش های مدرن و جدید افراد را به سمت کسب و کار خود جذب نمایید. به همین منظور پیشنهاد میشود مقاله انواع بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کرده و از راهکار های بازاریابی آن برای جذب کاربر استفاده نمایید.

سخن آخر

سعی کرده ایم به طور کامل درباره ی کسب درآمد از پادکست صحبت نماییم و نکات کاربردی و مهمی را در این زمینه بیان کنیم. اگر به تولید محتوای صوتی علاقه مندید پیشنهاد میشود همین امروز درباره ی این حرفه تحقیق نمایید تا بتوانید به دانش کافی دسترسی داشته باشد. اگر قبلا کار تولید پادکست را انجام میدادید و در این زمینه اطلاعات کافی دارید لطفا در قسمت کامنت تجربیات خود را با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید تا همه کاربران بتوانند از نظرات شما استفاده نمایند.شما میتوانید بهترین دوره های آموزشی در ایران همانند آموزش دیجیتال مارکتینگ ، آموزش سئو و… را در برتر آموز مطالعه نمایید. ممنون از توجه شما.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *