هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
تبلیغ خلاقانه چیست؟ برتر آموز

تبلیغ خلاقانه چیست؟ آیا تبلیغ خلاقانه باعث فروش می‌شود؟

1401/09/19

اگر در فضای مارکتینگ کار کرده باشید می‌دانید که تبلیغات تاثیر بسزایی روی فروش مجموعه دارد. در واقع شما با چند تبلیغ هدفمند می‌توانید فضای خوبی را برای کسب و کار خود میان جامعه هدف ایجاد نمایید. تبلیغات انواع و اقسام مختلفی دارد ، بنابراین کسب و کارها با هر موضوع فعالیتی می‌توانند به خوبی تبلیغات مورد نیاز خود را انتخاب کنند. یکی از روش‌های تبلیغاتی که بسیاری از شما با آن آشنا هستید تبلیغات خلاقانه نام دارد که با انواع و اقسام روش‌های بازاریابی ترکیب شده و می‌تواند یک خروجی خیلی خوبی را بودجود بیاورد. اگر دوست دارید که درباره‌ی تبلیغات خلاقانه اطلاعات خوبی را بدست بیاورید ، پیشنهاد می‌شود حتما تا انتهای این مقاله همراه برتر آموز باشید.

یکی از مهم‌ترین پایه‌های رشد و ثبات کسب و کار شما مشتریان هستند که با مطالعه مقاله تبلیغ خلاقانه چیست؟ می‌توانید اطلاعات مفیدی را کسب نمایید.

تا به حال فکر کرده‌اید که تبلیغات تا چه میزانی می‌تواند روی فروش شما تاثیر گزار باشد؟

زمانی که با کارفرمایان راجب به تلایغات صحبت می‌کنیم اکثرا به خاطر هزینه اولیه نمی‌خواهند زیاد این کار را انجام بدهند اما شما به عنوان یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ وظیفه دارید تا فرآیند تبلیغات و فروش بیشتر را برای کارفرما توضیح بدهید.

پیشنهاد می‌شود حتما آموزش دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کرده و به خوبی روش‌های بازاریابی را یاد بگیرید.

اگر انواع بازاریابی در دیجیتال مارکتینگ را بلد باشید طبیعتا بیشتر می‌توانید روی تبلیغات در بازاریابی‌هیا مختلف مانور بدهید.

اگر مهارت کافی را داشته باشید می‌دانید که تبلیغات خلاقانه می‌تواند در انواع و اقسام روش‌های بازاریابی به خوبی پیاده سازی شود.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • تبلیغات خلاقانه چیست؟
  • ویژگی‌های تبلیغ خلاقانه چیست؟
  • مراحل طراحی تبلیغ خلاقانه چیست؟
  • معرفی نمونه تبلیغات خلاقانه جهت ایده پردازی

تبلیغات خلاقانه چیست؟

بهتر است قبل از هر توضیحاتی به توضیح مفهوم و معنای مهم تبلیغات خلاقانه چیست؟ بپردازیم. تبلیغات خلاق یکی از روش‌های هوشمند و تاثیر گزار برای جذب مشتری می‌باشد. در استراتژی تبلیغات خلاقانه معمولا یک تیم قوی که دانش خوبی روی تبیلغات و شناخت مشتری دارند فعالیت می‌کنند.

تبلیغات خلاقانه روشی فراتر از تبلیغات معمولی است و استراتژی تهیه می‌شود که در آن ذهن کاربر درگیر شده و توجه آن به تبلیغ شما جلب شود.

طبق آمار و ارقامی که دیجیتال مارکترها بدست آورند ، تبلیغات خلاقانه تاثیر گزاری بیشتری نسبت به تبلیغات به روش معمولی دارند.

تبلیغات خلاقانه باید طوری طراحی شود که تنها در فاصله زمانی 5 ثانیه نظر مشتری را جلب کند. اگر نتوانید تا این زمان نظر مشتری را جلب نمایید نمی‌توانید تاثیر گزاری خوبی را داشته باشید.

پس تبلیغ خلاقانه تبلیغی است که بیشتر از سایر تبلیغات دیگر روی ذهن مشتریان تاثیر بگذارد و در انتها فروش بیشتری را نسبت به سایر تبلیغات برای شما به همراه داشته باشد.

مهم‌ترین رکن در تبلیغات خلاقانه این است که اصلا نباید تبلیغ شما به دید کاربر یک تبلیغ به نظر برسد ، بلکه باید به صورت غیر مستقیم در قالب یک روش دیگری تبلیغات خود را نهایی کنید.

اکثر تبلیغات خلاقانه به روشی است که تا تایم زیادی در ذهن کاربر باقی می‌ماند.

ویژگی‌های تبلیغ خلاقانه چیست؟

حالا که با معنی و مفهوم تبلیغ خلاقانه آشنا شدیم بهتر است تا به ویژگی‌های آن بپردازیم ، شناخت این ویژگی‌ها دو تا نکته مثبت برای شما دارد:

اول این که می‌توانید تبلیغ‌های خلاقانه در اطراف خود را مشاهده و با این ویژگی‌ها بررسی نمایید.

دوم این که می‌توانید خودتان یک تبلیغ خلاقانه مطابق با این ویژگی‌ها طراحی نمایید.

تبلیغات خلاقانه برنامه ریزی دارند و منظم پیش می‌روند.

به طور کلی زمانی که راجب به تبلیغات صحبت می‌کنیم باید بتوانیم یک جدول زمانبندی خوبی داشته باشیم اما در تبلیغات خلاقانه شما باید بتوانید روی برنامه ریزی پیش بروید و حتما در این مورد برنامه ریزی داشته باشید.

یعنی این که شما باید به خوبی با زمان شروع تبلیغ و پایان آن آشنا باشید و اصلا نباید در این زمان اشتباه بکنید. این برنامه ریزی تنها شامل زمان اجرایی شدن تبلیغ نیست بلکه باید برای بودجه تبلیغ ، مکان برگزاری تبلیغات ، محتوای تبلیغ و…. برنامه ریزی دقیقی داشته باشید. اگر هر کدام از این موارد برنامه خوبی نداشته باشد مطمئنا روی کیفیت تبلیغ شما تاثیر گزار است.

تبلیغ باید محتوای جذاب داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که روی کیفیت مقاله تاثیر گزار است این است که شما باید محتوای جذابی را برای تبلیغ خود در نظر بگیرید. بهترین تبلیغات ، تبلیغاتی است که بهترین محتواها را دارند یعنی یک تیم تولید محتوای قوی پشت آن وجود دارد.

شما حتی اگر بهترین هزینه‌ها را هم داشته باشید اگر نتوانید محتوای خود طراحی کنید هرگز موفق نخواهید شد.

ایده‌های جذاب

تمامی تبلیغات هوشمند ، تبلیغاتی هستند که ایده‌های بسیار جذاب و کارآمدی دارند. در واقع با جرقه یک ایده خوب می‌توانید مخاطبین زیادی را به سمت خود هدایت نمایید. ایده شما باید در راستای هدف کسب و کارتان باشد ، تا بتوانید نتایج خوبی را بدست آورید.

بازاریابی چریکی یکی از روش‌های است که به راحتی با استفاده از آن می‌توانید به تبلیغات خلاقانه خود کمک نمایید. تنها کافیست این روش بازاریابی ا مطالعه کنید تا ایده‌هیا شما سمت و سو پیدا کند.

مراحل طراحی تبلیغ خلاقانه چیست؟

خوب تا به اینجای مقاله بسیاری از شما خوانندگان عزیز به طراحی یک تبلیغ خلاقانه علاقه‌مند شدید و دوست دارید که بتوانید این تبلیغ خلاقانه را طراحی نمایید. در این قسمت می‌خواهیم به معرفی تبلیغات خلاقانه برای شما بپردازیم و تا انتهای مقاله با چند تا از این تبلیغات معروف آشنا شوید.

باید به جمع آوری داده بپردازید.

اولین و مهم‌ترین قسمت این است که باید به جمع آوری اطلاعات بپردازید تا بتوانید قدم‌های اولیه طراحی را بردارید. این جمع آوری داده از چند روش مختلف می‌تواند انجام بشود اما مهم‌ترین نکته آن است که باید شناخت خوبی از جامعه هدف خود داشته باشید چون شما می‌خواهید در راستای جامعه هدف قدم بردارید و این افراد تحت تاثیر قرار بدهید.

این اطلاعات را می‌توانید از نتایج گوگل ، بررسی ابزارهای شناخت رقبا ، شبکه‌های اجتماعی و… بدست آورید.

می‌توانید در این مرحله به آنالیز رقبا هم بپردازید و سعی کنید ضعف‌های رقیب را متوجه بشوید تا از آن به عنوان مزیت در کار خودتان استفاده نمایید.

حتی پیشنهاد می‌شود که کمپین‌های تبلیقاتی رقبا را هم مورد بررسی قرار داده و سعی کنید از آنها استفاده نمایید.

مشخص کردن بودجه مالی

مهم‌ترین کار پس از جمع آوری اطلاعات این است که شما باید بودجه خود را مشخص کنید تا بتوانید براساس آن به طراحی تبلیغ بپردازید. عدم بررسی بودجه در این مرحله مشکلات زیادی را برای شما بوجود می‌آورد.

مثلا شما به طراحی یک تبلیغی می‌پردازید که چندصد میلیون هزینه دارد ولی اصلا تامین این بودجه برای کسب و کار امکان پذیر نیست و خیلی راحت یک پروژه شکست می‌خورد.

سعی کنید همیشه یک مقدار بیشتر از بودجه خودتان در نظر بگیرید تا بتوانید برای هزینه‌های غیر قابل پیش بینی فکری کرده باشید.

از پزداخت هزینه برای تبلیغات نگران نباشید زیرا اگر تبلیغات شما اصولی انجام شود چندین برابر هزینه‌ها از طریق سود فروش به شما باز می‌گردد.

اهداف تبلیغ خود را مشخص نمایید.

یکی از مهم‌ترین مراحل تبلیغات این است که باید هدف خود را از تبلیغ مشخص نماید تا بتوانید همگام با هدف پیش بروید. مثلا یک شرکت تنها می‌خواهد آگاهی از برند مجموعه خود را افزایش دهد ، پس تبلیغ باید جوری برنامه ریزی شود که برند بیشترین نشان را در آن داشته باشد و یا شرکتی می‌خواهد فروش خوبی را تجربه کند پس باید تبلیغ طوری طراحی شود که بیشترین میزان فروش را داشته باشد.

سئو هم دقیقا موضوعی که می‌تونه شما رو به این اهداف برسونه ولی خوب در سئو شما به زمان بیشتری نیاز دارید و نرخ بازگشت مشتری در تبلیغات کمتر است ولی پیشنهاد می‌شه که سئو رو هم همگام با تبلیغات پیش ببرید! برای کسب اطلاعات بیشتر آموزش سئو برتر آموز رو بخونید.

ایده پردازی کنید.

بعد از این که هدف تبلیغ خود را مشخص کردید باید سعی کنید در راستای آن ایده پردازی نمایید. گاهی اوقات تعداد ایده‌ها آنقدر زیاد است که باید آن را تفکیک کنید و بهترین آن را انتخاب کنید. سعی کنید که از ایده‌های برند دیگه کپی برداری نکنید زیرا مردم ایده کپی را سریع می‌فهمند و خوب این موضوع از اعتبار برند شما کم می‌کند.

با مطالعه مقالات و مجلات مختلف می‌توانید ایده‌های خوبی را بدست آورید.

خلاق باشید!

همانطور که از نام این تبلیغ پیداست شما باید خلاق باشید و برای این که متمایز به نظر برسید ایده‌های خلاقانه داشته باشید. اگر فکر می‌کنید که باید خلاقیت خود را پرورش بدهید حتما مقاله آموزش افزایش خلاقیت را مطالعه نمایید.

محل تبلیغات خود را مشخص کنید!

قطعا زمانیکه شما به طراحی و تدوین یک تبلیغات می‌پردازید ، نیاز دارید تا آن را در یک فضا و یا یک پلتفرم پیاده سازی نمایید. این فضا می‌تواند شبکه‌های اجتماعی و یا بیلبوردهای سطح شهر باشد. این که شما چه فضایی را انتخاب می‌کنید بستگی به بودجه شما و حتی مخاطبین جامعه هدف دارد.

تبلیغات در فضای  شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام ، توییر ، یوتیوب ، لینکدین و… از هزینه تبلیغات در بیلبوردهای سطح شهری طبیعتا بسیار کمتر است.

ولی خوب ممکن است برخی از جامعه هدف حضور پر رنگی در شبکه‌های اجتماعی نداشته باشند بنابراین شما باید در بیلبوردها ، تبلیغات تلویزیونی و…. این کار را انجام بدهید.

اگر در ابتدای کسب و کار خود هستید پیشنهاد می‌شود که از شبکه‌های اجتماعی شروع کرده و به سمت تبلیغاتی مانند بیلبورد و تبلیغات تلویزیونی بروید.

معرفی نمونه تبلیغات خلاقانه جهت ایده پردازی

حالا که به طور کامل با تبلیغات خلاقانه آشنا شدید نوبت به آن می‌رسد که چند نمونه از تبلیغات را برای نمونه مشاهده و مطالعه کنیم.قطعا یکسری از تبلیغات برای شما آشنا خواهد بود و در سطح شهر آن را مشاهده کرده‌اید.

تبلیغ ردبول (Red Bull) به کمک مخاطبین خودش!

این برند ، در ایده جالبی بریا تبلیغات خلاقانه خود از مردم خواست تا با نوشیدنی انرژی‌زا ردبول عکس‌های جذاب و خلاقانه بگیرند و با هشتگ مشخصی در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند. سپس این شرکت از این عکس‌ها در کمترین زمان و هزینه یک بنر طراحی کرد.

تبلیغ رد بول برتر آموز

تبلیغ خلاقانه بیمه دی

یکی از تبلیغات خلاقانه که برای شرکت‌های بیمه کاربرد دارد این است که باید خطر را به کاربر نشان دهید و خود را ناجی آن معرفی نمایید ، دقیقا مطابق تصویر زیر می‌توانید یک تبلیغ خلاقانه ایجاد نمایید.

تبلیغ خلاقانه شرکت بیمه دی

تبلیغات شرکت KFC

یکی از تبلیغات خلاقانه موفق مربوط به شرکت KFC می‌باشد که می‌خواهد با این تبلیغ نشان بدهد که مرغ سوخاری آن واقعا خالص است و از مرغ واقعی یعنی بدون استفاده مواد افزودنی دیگری استفاده می‌شود.

تبلیغ خلاقانه KFC برتر آموز

تبلیغ پوندز (POND’S)

پوندز یک برند معروف لوازم آرایشی‌ بهداشتی است که در طراحی بیلبوردهای تبلیغاتی‌اش دست به خلاقیت زده و کلیشه‌های طراحی بیلبورد را کنار گذاشته است.

این برند با طراحی بیلبوردی شبیه به پوست انسان و مردی که داخل منافذ پوست را تمیز می‌کند، توضیح دقیق و نوآورانه‌ای از نحوهٔ عملکرد محصول‌شان بر روی پوست ارائه می‌دهد.

تبلیغ پوندز (POND’S) برتر آموز

تبلیغ هاینز (Heinz)

یکی از تبلیغات خلاقانه خوشمزه و دلنشین ، تبلیغات برند سس کچاپ هاینز است. این برند برای نشان‌دادن تازه و طبیعی‌بودن سس کچاپ به کار می‌رود که در آن ورقه‌های گوجه این سس را تشکیل می‌دهند.

هاینز با شعار «GROWN, NOT MADE» (ساخته نشده ، سبز شده!) و انتخاب تصویری که خودش به‌تنهایی با آدم حرف می‌زند، ایده خلاقانه‌اش را به بهترین شکل اجرا کرد.

تبلیغ هاینز (Heinz) برتر آموز

تبلیغ شرکت کاله

یکی از تبلیغات جذاب ایرانی مربوط به شرکت کاله می‌باشد که به زیبایی در بیلبور به تصویر کشیده شده است.

تبلیغ خلاقانه کاله برتر آموز

سخن آخر:

در مقاله تبلیغ خلاقانه چیست؟ سعی کرده‌ایم به طور کامل به بررسی این موضوع بپردازیم و نکات کاربردی را بیان نماییم. یشنهاد می‌شود که اگر تا به الان از تبلیغ خلاقانه استفاده نکرده‌اید ، سعی کنید استراتژی طراحی یک تبلیغ خلاقانه را طراحی نمایید. اگر بودجه تبلیغات بیلبوردی را ندارید می‌توانید به راحتی این کار را در شبکه‌های مجازی با هزینه پایین‌تر انجام بدهید.

می‌توانید نمونه‌های زیادی از این تبلیغات را مشاهده و از آن ایده بگیرید. اگر به خوبی با مفهوم پرسش تبلیغ خلاقانه چیست؟ آشنا هستید و اطلاعات خوبی در این زمینه دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *