هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
بهترین راه و روش برای افزایش درصد کنکور

افزایش درصد برای کنکور + دیگه نگران رتبه کنکورت نباش!

دسته بندی : تحصیلی
1401/12/05

با حذف شدن دروس عمومی و تاثیر مستقیم معدل دیگه دانش آموزان باید به دنبال افزایش درصد برای کنکور باشند، شما به عنوان دانش آموز بدون راهنمایی قطعا نمیتوانید از پس این موضوع بر بیایید، پس بهتره تا انتها همراه ما باشی که دیگه افزایش درصد برات دغدغه نباشه.

افزایش درصد برای کنکور یکی از معضلات مهم دانش آموزان در سال دوازدهم و البته بعد از کنکور( برای دانش آموزان پشت کنکوری) می‌باشد، توجه داشته باشید که افزایش درصد برای کنکور نیاز به زمان می‌باشد و البته تجربه دیگر افراد متخصص در این حوزه. هر 1 درصد کنکور در هر درس نیز برای انتخاب رشته شما در دانشگاه انتخابی مهم بوده و البته که باید به آن‌ها توجه کنید؛ قابل توجه است که کنکور سراسری هر درس معیار و ضرایب خاصی دارد و توجه داشتن به جامعه آماری شرکت کنندگان در این آزمون سراسری نیز قابل توجه است. ما در این مقاله از سایت برتر آموز قصد بر آن داریم که صفر تا صد افزایش درصد برای کنکور را برای شما شرح دهیم، توجه داشته باشید که در هر بخش نکات و پیشنهاداتی برای شما ارائه خواهد شد و قابل توجه است که شما از آن‌ها نت برداری کنید و در زمان مناسب آن‌ها را اجرا کنید.

ابتدایی‌ترین موضوع که به آن باید بپردازیم آن است که اصلاً درصد هر درس یعنی چه؟ مثلاً فلانی توی درس ریاضی 34 درصد جواب درست داشته و تونسته رتبه‌خوبی بیاره و…، برای درک بهتر شما از این موضوع باید به تعداد سؤالات هر درس آشنا باشید، درس ریاضی در رشته تجربی 30 سؤال  داشته است که از پایه دهم و یازدهم و دوازدهم این میزان سؤالات انتخاب شده‌اند، فرض کنید که شما فقط به 15 سؤال از ریاضی پاسخ داده‌اید و همگی آن‌ها نیز صحیح باشد، اکنون شما 50 درصد کسب کرده‌اید( نیمی از سؤالات را به‌درستی پاسخ داده‌اید) قابل توجه است که در کنکور موردی به نام نمره منفی نیز وجود دارد. به ازای هر سؤالی که اشتباه پاسخ داده‌اید درصدی از شما کم خواهد شد با توجه به این مورد نیز درصد شما به‌اصطلاح بالا پایین می‌شود.

اما نکته بسیار جالب و جذاب  در رابطه با آمار هستش، فرض کنید که توی درسی که اکثر بچه‌ها ضعف دارند( مثلاً ریاضی و یا فیزیک) شما بتونید درصد خوبی رو کسب کنید حالا بنظر خودتون چند نفر بین صدها هزار نفر عین شما پاسخ دادند؟ قطعاً تعداد کمی، پس میتونید استنباط کنید که رتبه شما را همان درصد دروس مربوطه جا به جا می‌کند؛ پس باید به افزایش درصد برای کنکور خیلی اهمیت بدید، با ما در ادامه همراه باش.

 

انتخاب بهترین آموزش برای افزایش درصد کنکور:

طی آماری که خود سازمان سنجش( برگزار کننده آزمون‌های سراسری این در هر رشته) اعلام کرد، اکثر رتبه برترها  و افرادی که توانستند در بهترین دانشگاه‌های ایران پذیرش شوند؛ دانش آموز مدارس سمپاد( تیزهوشان) و نمونه دولتی و غیردولتی و در آخر مدارس دولتی بوده‌اند؛ به این ترتیب خیلی توجه کنید؟ فرق مدارس دولتی و غیردولتی یا سمپاد در چیست؟ قطعاً در نوع آموزش و مقدار زمانی که گذاشته می‌شود، قابل توجه است که شما به‌عنوان یک دانش آموز می‌توانید برای افزایش درصد برای کنکور نیز بهترین آموزش‌ها را تهیه کنید.

به‌عنوان مثال آموزش فیزیک و آموزش شیمی دو آموزش برتر سایت ما می‌باشد؛ این آموزش‌ها با داشتن جزوه اختصاصی و با توجه به سطح دانش آموز طبقه بندی شده و قطعاً افزایش درصد را برای دانش آموز به ارمغان می‌آورد، یکی از نکات مهم و البته قابل توجه آن است که شما دانش آموزان پس از تهیه یک آموزش باید پشتیبان داشته باشید( یعنی فردی که بر مطالعه شما نظارت کند و از طرفی شیوه مطالعه صحیح را به شما آموزش دهد). بهتر است روش مطالعه زیست شناسی رتبه برتر ها  را مطالعه کنید( مخصوص دانش آموزان رشته تجربی)

چگونه افزایش درصد داشته باشیم؟

افزایش درصد برای کنکور به‌صورت کامل:

تا به الان با موضوعات ابتدایی و پیش نیاز آشنا شده‌اید و حال نوبت آن فرا رسیده است که به سراغ افزایش درصد برای کنکور برویم، باز هم تأکید می‌کنیم که لطفاً از تمامی این بخش‌ها استفاده کرده و نکته برداری مناسب داشته باشید:

  • داشتن انگیزه کافی برای شروع پر قدرت برای مطالعه: انسان‌ها باانگیزه و امید زندگی می‌کنند، شما برای اینکه در کنکور بتوانید موفق شوید قطعاً تداوم مطالعه نیاز خواهید داشت، کنکور پروسه طولانی مدت دارد و شما در این بین ممکن خسته بشوید و از طرفی ممکن است که بخواهید پا از پا بکشید در این بهتره به دنبال افزایش انگیزه برای خود باشید، پیشنهادی که ما به شما در این شرایط داریم آن است که از تأثیرگذارترین جملات انگیزشی به‌خوبی استفاده کنید. خسته شدن پس از مطالعه طولانی در روز و… قطعاً طبیعی است ولی چه چیزی سبب می‌شود که دانش آموز با این شرایط وقف پیدا کند؟ قطعاً هدف ارزشمند و میزان انگیزه آن برای رسیدن به هدف.

 

  • طبقه بندی کردن دروس با ضرایب بالا: قطعاً شما به‌عنوان دانش آموز کنکوری باید شناخت کافی از ضریب هر درس داشته باشید، برای درک بهتر شما از این بخش در قالب مثال شرح خواهیم داد. فرض کنید شما دانش آموز رشته تجربی هستید می‌خواهید شروع به مطالعه برای کنکور کنید از نان شب برای شما واجب‌تر آن است که طبقه بندی درسته داشته باشید. زیست شناسی ضریب 12 و شیمی ضریب 9 و ریاضی و فیزیک ضریب 7 و زمین شناسی ضریب 1 دارد، حال شما با دانستن این اطلاعات چه نتیجه ایی می‌گیرید؟ قطعاً که شما باید بیشتر تمرکز خودتان را روی درسی همانند شیمی و زیست شناسی بگذارید( نه تنها این دو درس)، شاید شما به این دو درس علاقه ایی نداشته باشید و یا آن که اصلاً ضعف‌های بزرگی در این درس‌ها دارید، شما باید به دنبال اصلاح باشید. کسانی در کنکور موفق هستند که عادت‌های بد مطالعه و روتین زندگی خود را اصطلاح کنند وگرنه که خودتان را از الان جزء بازنده‌ها بدانید.

 

  • انتخاب مباحث مورد علاقه طراحان کنکور: شاید شنیده باشید که طراح کنکور به فلان مبحث خیلی علاقه داره و هر سال داره ازش سؤال طرح میکنه و… لازمه افزایش درصد برای کنکور این بخش می‌باشد، پس بهتره که هوش و حواستون رو خوب جمع کنید. همیشه بنیادی‌ترین مسئله و به‌اصطلاح پایه ایی ترین بخش از کتاب‌ها مورد علاقه کنکور می‌باشد، به‌عنوان مثال در کتاب ریاضی سه سال خود مشاهده کرده‌اید که ممکن است مشاهده کرده باشید یک بخش هر ساله در کتاب سر فصلی به خود ارائه داده است، قابل توجه می‌باشد که این نوع از مباحث پایه بوده و مورد علاقه طراحان کنکور می‌باشد.( مثلاً در سه رشته ریاضی و تجربی و انسانی دانش آموزان با بخشی همانند تابع آشنا هستند، تابع یکی از پایه ایی ترین موضوعات کنکور بوده و هر ساله 4 الی 5 سؤال مستقیم به خود را اختصاص داده است؛ نکته جالب آن است که علاوه بر فصل مخصوص به خود در فصل‌های بعد نیز هم ترکیب خواهد شد، پس باید بشینی خوب این بخش‌های پایه رو بخونی و سمبل نکنی)

به‌عنوان یک دوست بهت پیشنهاد می‌کنم که بشینی ترکیبی خوندن فصل‌ها رو از هر پایه ایی که هستی یاد بگیری فرقی هم نمیکنه که دهم هست و یازدهم یا کنکوری.

افزایش درصد برای کنکور فقط با چند تکنیک ساده

نکته خیلی خیلی مهم: سؤالات کنکور در نظام جدید آموزشی از سال 97 به بعد به سمت مفهوم محور پیش رفته است، یعنی حفظ کردن فرمول و بخش‌های کتاب و… دیگه بدردت نمیخوره باید بتونی سؤال رو تحلیل کنی و اون رو دسته بندی و… درک کردن اشکال کتاب و استخراج نکته از اون ها از جمله موارد مهمی است که راز مطالعه رتبه برترها  تلقی میشه  که نمی‌خواهند شما بدونید.( در درسی مثل فیزیک شما باید بدونید که درک کردن سؤال از جمله آپشن های شما باشد، قطعاً برای درک بهتر مفهوم سؤال بهتر است که شکل بکشید؛ درک کردن سؤال و پیدا کردن متغیرها و مجهول‌ها مهم‌ترین وظیفه شما به‌عنوان یک دانش آموز کنکوری در دروسی محاسباتی می‌باشد)

  • انتخاب بهترین منبع با توجه به سطح خودتون: افزایش درصد برای کنکور تنها با کتب درسی امکان پذیر نخواهد بود؛ از طرفی شما باید کتاب‌های کمک درسی استفاده کنید اما چرا ما به شما این پیشنهاد را ارائه می‌دهیم؟ فرض کنید که شما می‌خواهید تمامی متن‌های کتاب را بخوانید و البته نکته از آن استخراج کنید، اما این موضوع علاوه بر مزایای خوبی که دارد زمانی زیادی را هم از شما اخذ خواهد کرد؛ در این بین وجود کتاب درسی شما را بسیار پیش خواهد انداخت به این دلیل که تمامی نکات استخراج شده است و تحلیل و تست‌هایی برای شما دانش آموزان در هر رشته جمع آوری شده است و فقط شما باید شروع به مطالعه کنید.

یکی از اشتباه‌ترین عادت‌های دانش آموزان است که فقط و فقط درس‌نامه کتاب‌های کمک درسی را مطالعه می‌کنند؛ قطعاً که این مورد تسلط شما را افزایش می‌دهد ولی کتاب درسی یکی از مهم‌ترین منابع برای کنکور سراسری است یعنی آن که طراح کنکور کتاب درسی را باز می‌کند و با توجه به آن سؤال طرح می‌کند؛ پس هر چقدر هم کتاب‌های جور واجور خوندی اخر سر برو سراغ کتاب درسی و دخلشو بیار.

 

  • افزایش ساعت مطالعه روزانه: دانش آموزان کنکوری به دو دسته دوازدهمی‌ها و البته پشت کنکوری‌ها تقسیم خواهند شد؛ افرادی که پشت کنکور هستند قطعاً که زمان آزادتری نسبت به دانش آموزان دارند( به این دلیل که دبیرستان نمی‌روند و قطعاً تایم بیشتری می‌توانند به مطالعه مستقیم ارائه بدهند)؛ در هر صورت اگر شما دانش آموز دوازدهم هستید و می‌خواهید که افزایش درصد برای کنکور داشته باشید بهتر است که روش افزایش ساعت مطالعه برای کنکور را به‌خوبی اجرا کنید. معیار اصلی برای مطالعه افرادی که دبیرستان می‌روند روزی 6 الی 8 ساعت و در روزه‌های تعطیل 10 الی 12 ساعت می‌باشد.

این ساعت مطالعه میانگینی بوده است و با توجه به مصاحبه رتبه برترهای کنکور در سه رشته تاپ ایران اندازه گیری شده است.

صفر تا صد مسیر افزایش درصد کنکور

  • تست زیادش خوبه: آیا مطالعه کردن مطلب کافی است؟ آیا صرفا مطالعه کامل افزایش درصد برای کنکور را برای شما به ارمغان می‌آورد؟ قطعاً که خیر، شما باید معیار برای آزمایش خود داشته باشید؛ تست در کتب درسی وجود ندارد و شما به‌عنوان کنکوری بهتر است که کتاب تست خریداری کنید؛ قطعاً که شما باید روزانه 150 تست آموزشی بزنید( تست آموزشی صرفا درصد گیری نیست؛ بلکه شما هر سؤالی که اشتباه پاسخ داده‌اید را باید تحلیل کرده و پاسخ درست آن را در کتاب خود یادداشت کنید و این موضوع لازمه یک دانش آموز کنکوری می‌باشد)

 

قیمت‌های نجومی کتاب‌های کمک درسی:

شاید شما به نرخ تورم در ایران توجه کرده باشید که در کنار افزایش قیمت ارزها کتاب‌های کمک درسی هم رشد قیمت چشمگیری داشته‌اند، در این بین دانش آموزان می‌توانند چند راهکار را در پیش بگیرند. ابتدا آن که از کتابخانه‌ها استفاده کنند( یعنی کارت عضویت کتابخانه را دریافت و کتاب‌هایی تحویل بگیرند و سر موعود بازگردانند) البته دانش آموزان می‌توانند از pdf کتاب‌ها نیز استفاده کنند؛ قطعاً که این مورد غیرقانونی خواهد بود.

پیشنهاد ما به شما آن است که حرفه ایی را فرا گرفته و در کنار مطالعه خود از آن درآمد کسب کنید، همانند آموزش فتوشاپ  و البته آموزش تولید محتوا که امروزه بازار کار خوبی دارد و پیش زمینه ایی برای درآمد مساعدی برای شما خواهد بود.

 

جمع بندی:

امیدوار هستیم از این مقاله از سایت برتر آموز نهایت بهره را کسب کرده و در صورت نیاز آن را برای دوستانتان به اشتراک بگذارید؛ انتهای مطلب بهتر است که چند نکته مهم را بازگو کنیم.

افزایش درصد برای کنکور فعالیتی یک ماهه و یا دو ماهه نیست بلکه شما باید در پروسه زمانی نسبتاً طولانی با روتین مناسب به آن دست یابید و انتظار نداشته باشید که سریعاً این موضوع برای شما رخ دهد، تست زنی و مطالعه پیوسته و داشتن خواب کافی و استفاده از زمان‌های خود از جمله عواملی مهم و تعیین کننده برای شما خواه بود.

پیشنهاد می‌شود در مطالعه کتب درسی هیچ کوتاهی نکنید، علاوه بر کتاب درسی می‌توانید کتاب کمک درسی نیز استفاده کنید، قابل توجه است که مطالعه کتاب‌های کمک درسی برای زمانی است که شما متن کتاب را خوانده‌اید و به آن مسلط هستید و حال نوبت آن است که بروید و با نکات و تست‌های جور واجور آن آشنا شوید.

نویسنده : سورنا بابایی

سورنا بابایی ( sorena babaie ) هستم ، علاقه مند به حوزه فناوری و سلامت (‌پزشكی ) و دانشجوی دوره تخصصی سئو و ديجتال ماركتينگ ، اميدوار هستم از تمامی مطالب منتشر شده از طرف بنده رضايت كامل و نهايت بهره را كسب كرده باشيد و بهتر است تمامی مطالب آموزنده را به دوستان عزيزمان منتقل كنيم .

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *