هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
اهمیت و مزایای صفحه اول گوگل چیست؟ برتر آموز

اهمیت و مزایای صفحه اول گوگل چیست؟

دسته بندی : سئو
1401/10/08

 تا حالا به این فکر کردی که چرا در هر کسب و کار اینترنتی همه افراد تلاش می‌کنند تا در صفحه اول گوگل باشند؟ می‌دونستی که این صفحه اول بودن چه مزایایی دارد و یا باید چه هزینه‌هایی برای صفحه اول ماندن خرج کنی؟ یا شما هم طبق عادت مانند سایر افراد تنها این جمله را تکرار می‌کنید ولی اصلا مزایا و علت آن را نمی‌دانید. روزانه با کارفرمایان زیادی ملاقات می‌کنیم که همگی فقط می‌خواهند صفحه اول باشند بدون آنکه چه مزایا و معایبی برای آنها به همراه دارد همگی یک جمله یکسان می‌گویند. در این مقاله ما در کنار شما هستیم تا به طور کلی راجب به مزایای دیده شدن در صفحه اول گوگل صحبت کنیم و بررسی کنیم که چرا تمامی کسب و کارها برای رتبه‌های برتر گوگل می‌جنگند. همراه من و برتر آموز باشید.

صفحه اول گوگل جایی است که کسب و کارهای زیادی برای موفقیت در آن در حال تلاش هستند. این افراد پاسخ به سوال اهمیت و مزایای صفحه اول گوگل چیست؟ را به خوبی می‌دانند.

در هر کسب و کاری با هر هدفی همیشه داشتن مشتریان و خریداران وفادار کاملا هدف مطلوبی می‌باشد.

حضور برند و وب سایت شما در صفحه اول گوگل قطعا شما را به هدف خود چندین پله نزدیک‌تر می‌کند.

لازمه‌ی تمام این موارد این است که شما به خوبی با مفهوم سئو آشنا و اطلاعات کافی راجب به آن داشته باشد ، ما قبل از خواندن این مقاله به شما آموزش سئو فوق حرفه‌ای محسن حبیبی رادس را پیشنهاد می‌کنیم که با مطالعه آن هرچه بهتر می‌توانید به مفاهیم زیر تسلط داشته باشید.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • اهمیت و مزایای صفحه اول گوگل چیست؟
  • چگونه می‌توان در صفحه اول گوگل قرار گرفت؟

اهمیت و مزایای صفحه اول گوگل چیست؟

گوگل یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین موتورهای جست و جو در حال حاضر در تمام دنیا است که روزانه میلیون‌ها کاربر در آن در حال سرچ و جست و جو هستند و از طرفی میلیون‌ها محتوا نیز در آن در حال آپدیت شدن است.اگر سئو کار باشید می‌دانید که گوگل برای رضایت کاربران خود هر کاری را انجام می‌دهد ، صدها الگوریتم و آپدیت‌های مختلف در گوگل وجود دارد تا نتایج را ارگانیزه‌تر به کاربران نمایش بدهید.

پس به خوبی واضح است این موتور جست و جو وب‌ سایتی را انتخاب می‌کند که بیشترین شباهت به نیاز کاربر را دارد و آن را به عنوان نتایج برتر نمایش می‌دهد.

هرچه وب سایت شما به قوانین گوگل و سئو کلاه سفید نزدیک‌تر باشد شما ترافیک بالایی از کاربران را خواهید داشت.

هر یک کاربری که وارد سایت شما می‌شود می‌تواند برای شما یک مشتری به شمار بیاید.

طبق آمار و ارقام بیش از نصف کلیک‌ها در در گوگل مربوط به نتایج اول تا سوم گوگل است و اگر بخواهیم روی این موضوع دقیق بشویم حتی درصد ترافیک لینک اول گوگل با دوم متفاوت است!

فرض کن می‌خوای زبان انگلیسی یاد بگیری و یا یک مقاله در این زمینه بخونی! قطعا با سرچ عبارت آموزش زبان انگلیسی در گوگل با نتایج SERP روبرو می‌شوی! غالب افراد با کلیک بر روی 3 تا نتیجه اول سعی می‌کنند که به جواب حود برسند و اگر این سه سایت اول نیازشون را برطرف نکرد به بقیه نتایج SERP سر می‌زنند. امااااا درصد خیلی کمی به صفحه دوم گوگل مراجعه می‌کنند.

همین موضوع دلیلی محکمی برای این است که به اهمیت و مزایای صفحه اول گوگل پی ببریم!

ضرب المثل قدیمی هست که می‌گه حتی اگر یک کسی را در صفحه دوم گوگل قایم کنی هیچگاه هیچکس آن را پیدا نخواهد کرد!!

فروش شما بیشتر می‌شود!

این که شما همواره در SERP گوگل قرار بگیرید باعث می‌شود تا هرگاه کاربر به محصول و خدمات شما نیاز پیدا کند تنها با یک سرچ ساده روی سایت شما کلیک کرده و محصول شما را خریداری نماید. البته که باید به این نکته توجه داشته باشید برای این که کاربر از سایت شما خرید انجام دهد باید فاکتورهای زیادی را مورد بررسی قرار دهید .( مواردی مانند سرعت سایت ، ریسپانسیو بدون آن ، طراحی رابط کاربری …)

آشنایی با برند!

این که برند شما جزو SERP گوگل باشد شما می‌توانید اعتماد کاربران و مشتریان را به خوبی جلب نمایید و از طریق همین جلب اعتماد فروش محصول و یا خدمات داشته باشید. گاهی اوقات همین نکات ساده می‌تواند برای شما موفقیت به همراه داشته باشد.

افزایش ترافیک سایت

وقتی که جزو ده سایت برتر صفحه اول گوگل باشید کاربران با هر سرچ می‌توانند وارد سایت شما شوند و این یعنی ترافیک سایت شما افزایش پیدا می‌کند که اگر فضای مارکتینگ خوبی داشته باشید می‌توانید از این ترافیک سایت به خوبی استفاده نمایید و فروش خوبی را تجربه کنید.

افزایش تعامل کاربران!

برخی از سایت‌ها هستند که خودشان منبع تبلیغی برای سایت‌های دیگر هستند. این سایت‌ها اگر روی کلمات کلیدی زیادی جزو SERP گوگل قرار بگیرند باعث می‌شود که کاربران زیادی وارد سایت شده و به تعامل ببپردازند ، همین تعامل باعث می‌شود که تبلیغاتی که دارند با رضایت بیشتری انجام شود و در نتیجه بتوانند تبلیغات بیشتری دریافت کنند.

داشتن تبلیغت بیشتر یعنی درآمد بیشتر!

چگونه می‌توان در صفحه اول گوگل قرار گرفت؟

پس از این که کمی با اهمیت مزایای صفحه اول گوگل آشنا شدیم حال نوبت به آن می‌رسد که بررسی کنیم چگونه می‌توانیم در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

برای این کار باید به دو اصل سئو و تبلیغات آشنا باشیم که در ادامه مفصل آن را بررسی خواهیم کرد:

داشتن رتبه برتر در گوگل برتر آموز

یا تبلیغات به راحتی در صفحه اول قرار بگیر!

یکی از مواردی که شما به راحتی با استفاده از آن می‌توانید در SERP گوگل قرار بگیرید تبلیغاتی کلیکی یا تبلیغات به صورت Ad است.

در این نوع تبلیغات شما باید کلمات کلیدی مورد نظر خود را انتخاب و سپس بررسی نمایید. طبق تحقیقاتی که با ابزارهای مختلف انجام دادید باید چند تا از بهترین و پرکاربردترین آن‌ها را انتخاب نمایید.

سپس به سراغ شرکت‌های واسط ارائه دهنده خدمات تبلیغاتی گوگل بروید. متاسفانه به دلیل تحریم‌ها شما نمی‌توانید به صورت مستقیم با گوگل ارتباط داشته باشید اما شرکت‌های واسط این کار را برای شما به خوبی انجام می‌دهند.

طبق خواسته شما شرکت یک نرخی را اعلام می‌کند. برای مثال زمانی که کاربر کلمه آموزش زبان آلمانی را سرچ می‌کند شما به واسطه تبلیغات گوگل در  SERP قرار می‌گیرید و کنار اسم سایت شما عبارت Ad قرار می‌گیرد ، این یعنی کاربر متوجه می‌شود شما با تبلیغات در این جایگاه قرار گرفته‌اید. طبق همین اگر کاربر روی لینک شما کلیک کند مبلغ n دلار از بودجه شما کم می‌شود و این موضوع تا زمانی ادامه پیدا می‌کند که بودجه شما کسر شود.

این‌ که مبلغ هر کلیک به چه میزان است و شما چه مقدار بودجه باید داشته باشید را می‌توانید از سایت مورد نظر بپرسید.

برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می‌شود مقاله آموزش تبلیغات کلیکی را مطالعه نمایید.

معایب تبلیغات کلیکی چیست ؟

خوب در ادامه می‌خواهیم بررسی نماییم که این تبلیغات کلیکی چه معایبی برای کسب و کارها دارد:

تبلیغات کلیکی نیاز به بودجه کافی و خوبی دارد ، بنابراین اگر بودجه کافی برای این کار ندارید تبلیغاتی کلیکی به شما توصیه نمی‌شود چون برای این که نتیجه خوبی از تبلیغات بگیرید باید به صورت پیوسته و با برنامه ریزی خوبی این کار را انجام بدهید که خوب مسلما این کار نیازمند بودجه خوبی است.

رتبه شما با تبلیغات کلیکی پایا نیست. یعنی هر زمان که پول داشته باشید می‌توانید در SERP قرار بگیرید و به محض تمام شدن بودجه دیگر شما به رتبه خودتان باز می‌گردید.

ممکن است تبلیغات کلیکی شما توسط رقبا با شکست مواجه شود. یعنی چی؟ در برخی از کلمات و کسب و کارها برخی از سایت‌ها اگر رتبه اول با دوم آنها جا به جا شود ضررهای  میلیونی خواهند داشت بنابراین اصلا به تبلیغات کلیکی اجازه فعالیت نمی‌دهند و خودشان با کلیک‌های مکرر روی سایت باعث می‌شود تبلیغات Ad سایت مورد نظر به اتمام برسد که خوب یعنی بودجه شما الکی به اتمام رسیده است.

ممکن است در تایمی که تبلیغات کلیکی دارید میزان سرچ کاربران روی کلمه مورد نظر کاهش پیدا کند. یعنی چی ؟ مثلا شما فروشنده لباس هستید و 25 ماه تبلیغات کلیکی روی کلمه مورد نظر رفته‌اید ولی اصلا بازخورد خوبی نگرفته‌اید. خوب شاید جامعه هدف شما هنوز حقوق خود را نگرفته‌اند و هنوز نمی‌خواهند لباس بخرند که خوب این یعنی قدم اول شکست برای تبلیغات شما.

مزایای تبلیغات کلیکی چیست؟

در تبلیغات کلیکی شما هر لحظه و هرجا تنها با پرداخت مبلغی پول می‌توانید جزو SERP قرار بگیرید. دیگر نیاز نیست که تایم زیادی منتظر سئو کردن یک کلمه باشید.

تبلیغات کلیکی می‌تواند درمورد کلمات کلیدی مختلف جایگاه شما را در SERP قرار دهد تا بر اساس آن متوجه بشوید که آیا با این کلمه ترافیک خوبی به سایت شما هدایت می‌شود یا خیر!

می‌توانید در کمپین‌ها و مناسبت‌های خاص از تبلیغات کلیکی استفاده نمایید و در SERP قرار بگیرید.

تبلیغات کلیکی نیازی به دانش خاصی ندارد و اکثر شرکت‌های واسط تبلیغاتی شما را در تمامی زمینه‌ها راهنمایی می‌کنند.

با سئو برای همیشه جایگاه خود را در SERP تثبیت نمایید!

یکی دیگر از مواردی که با استفاده از آن می‌توانید در صفحه اول گوگل قرار بگیرید ، سئو یا بهینه سازی سایت برای موتورهای جست و جو است. سئو به مجموعه فعالیت‌هایی گفته می‌شود که شما با انجام آن می‌توانید طبق نظر الگوریتم‌های گوگل رفتار کرده و رتبه خوبی را دریافت نمایید.

سئو فرآیندی است که شما باید آن را به صورت آهسته و پیوسته انجام بدید ، معمولا سئو کاران یک چک لیست سئو دارند که مطابق با آن هر روزه یک سری از فعالیت‌ها مانند ( لینک سازی و تولید محتوا ) را انجام می‌دهند. دانش سئو ممکن است در بازه زمانی 6 تا 9 ماهه تازه به شما نتیجه بدهد برای همین باید در این زمینه صبور باشید.

استراتژی سئو مفهومی است که شما با استفاده از آن می‌توانید در زمینه سئو کردن سایت خود به خوبی عمل کنید.

مهم‌ترین نکاتی که برای سئو کردن سایت خود باید در نظر بگیرید ، این است که در زمینه لینک سازی و تولید محتوا به خوبی عمل کنید. البته که این دو فاکتور زمانی پاسخگو است که کلمات کلیدی مناسبی را برای سایت خود انتخاب کرده باشید.

انتخاب درست کلمات کلیدی سایت آنقدر اهمیت دارد که پیشنهاد می‌شود برای کسب اطلاعات بیشتر حتما مقاله اشتباهات رایج در انتخاب کلمه کلیدی سایت را مطالعه نمایید.

استراتژی تولید محتوا و لینک سازی باید به صورت پیوسته انجام بشود. حتما برای تولید محتوا از قسمت بلاگ سایت خود کمک بگیرید و لینک سازی داخلی بین محتواها و محصولات سایت خود ایجاد نمایید.

برای تولید لینک خارجی بهترین راهکار این است که از شبکه‌های اجتماعی کمک بگیرید . این شبکه‌ها به صورت رایگان می‌توانند برای شما لینک سازی با کیفیتی ایجاد نمایند.

افزایش ترافیک سایت برتر آموز

معایب سئو چیست؟

سئو دانشی است که اگر بخواهد به شما نتیجه بدهد باید صبور باشید. بنابراین این طولانی بودن باعث می‌شود تا افراد زیادی از دانش سئو صرف نظر کنند.

سئو کردن سایت نیازمند دانش است که شما بدون یادگیری این دانش نمی‌توانید خودتان سئو سایت را انجام بدهید و باید از افراد متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

مزایای سئو چیست؟

با استفاده از سئو می‌توانید جایگاه رتبه خود را تثبیت کنید یعنی برای همیشه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید.

سئو به نسبت تبلیغات هزینه کمتری برای شما خواهد داشت بنابراین با هزینه کمتر در serp قرار بگیرید.

البته که ما در مقاله‌ای جامع و کامل این دو دانش را به خوبی به شما شرح دادیم که با مطالعه سئو یا گوگل ادز؟ می‌توانید اطلاعات خوبی را راجع به آن بدست آورید.

سخن آخر :

در مقاله اهمیت و مزایای صفحه اول گوگل چیست؟ سعی کرده‌ایم به طور کامل به شما آموزش خوبی درباره این موضوع بدهیم به طوری که تمامی سوالات احتمالی شما برطرف شده باشد.

مهم‌ترین نکته این است که باید سعی کنید با چینش استراتژی درستی سایت خود را روی کلمات کلیدی مهم جزو SERP قرار بدهید ، افرادی که طعم رتبه یک و دو گوگل را چشیده باشند به خوبی معنی فروش بیشتر و افزایش ترافیک سایت را درک می‌کنند.

اگر تجربه‌ای در زمینه اهمیت و مزایای صفحه اول گوگل چیست؟ دارید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشترک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *