هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
مزیت های سئو برای کسب و کارهای کوچک برتر آموز

مزیت های سئو برای کسب و کارهای کوچک 2023

دسته بندی : سئو
1401/11/19

تمامی کسب و کارها همیشه به دنبال این هستند که بتونند به هدف نهایی خودشون سعی داشتن تعداد زیادی مشتری و درآمد بالا برسند ، خوب می‌دونیم که رسیدن به این هدف‌ها نیازمند تلاش مستمر در جهت درست است که خوب کسب و کارهای کوچک معمولا در این زمینه عقب می‌مونند ، خوب حالا برای این که این کسب و کارها هم بتوانند نتیجه خوبی را کسب کنند موضوع سئو مطرح می‌شود که خوب قرار است دراین مقاله به خوبی ارتباط بین سئو و کسب و کارهای کوچک را بررسی و اطلاعات خوبی را در برتر آموز مطرح کنیم. همراه ما باشید!

معمولا یکی از چالش‌های سئوکاران این است که مزیت های سئو برای کسب و کارهای کوچک را کارفرما توضیح بدهند.

در واقع بهینه سازی موتورهای جست و جو می‌تواند نقطه عطفی برای این کسب و کارها باشد.

برای این که بتوانید مزیت های سئو برای کسب و کارهای کوچک را بهتر درک کنید نیاز است تا روی مفهوم سئو مسلط باشید.

آموزش سئو محسن حبیبی راد هرچه را که نیاز است به شما آموزش می‌دهد پس حتما این محتوا را مطالعه نمایید.

این مقاله برای چه اشخاصی مفید است :

  1. افرادی که به تازگی کسب و کار خود را راه اندازی کرده‌اند.
  2. کسب و کارهای کوچکی که بودجه کافی ندارند.
  3. کسب و کارهایی کوچکی که پس از تایم زیادی هنوز درآمد ندارند.
  4. افرادی که پروژه سئو کسب و کارهای کوچک را دارند.
  5. و علاقمندان دلباخته دانش سئو!!

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت :

  • چرا سئو ؟؟
  • مزیت های سئو برای کسب و کارهای کوچک

چرا سئو ؟؟

اگر به گذشته نگاه کنیم متوجه می‌شویم که چه قدر اینترنت و هوش مصنوعی در زندگی ما تاثیرگزار بوده و قطعا در اینآینده این تاثیرات به بیشترین میزان خودش خواهد رسید.

برای این که بتونیک کسب درآمد داشته باشیم باید قدرت این رو داشته باشیم که ما هم کسب و کارمان مطابق با هوش مصنوعی و تکنولوژی پیش برود.

این بزرگترین علتی است که کسب و کارهای کوچک باید بتونند در این فضا رقابت کنند و بهترین ابزار رقابتی سئو است.

کسب و کارهای کوچک معمولا با کمبود بودجه روبرو هستند و خوب طبیعتا باید هزینه‌های خود را کاهش بدهند ، سئو یک ابزار رایگان در دسترس این کسب و کارها است که خوب همین مورد دلیلی کافی برای استفاده از آن می‌باشد.

مزیت های سئو برای کسب و کارهای کوچک

خوب به این مرحله رسیدیم که راجب به مزیت های سئو برای کسب و کارهای کوچک صحبت کنیم. اگر هنوز نتوستید کسب و کارتان را به هدف مورد نظر آن برسانید همراه ما باشید.

می‌توانید آگاهی از برند خوبی را بوجود بیاورید.

مهم‌ترین نکته‌ای که کسب و کارهای کوچک باید همیشه آن را رعایت کنند این است که برند سازی خوبی را داشته باشند. شما با برند سازی می‌توانید در ذهن مشتری جای بگیرید و تا انتهای قیف فروش با مشتریان حرکت نمایید.

زمانی می‌توانید ادعا کنید که به مرحله آگاهی از برند رسدید که بتوانید زمینه‌ای را فراهم نمایید که مخاطب از برند شما آگاه باید و همچنین روی برند شما تعصب داشته باشند.

آگاهی از برند برای کسب و کار شما اعتماد می‌آورد و اعتماد هم فروش بالا به همراه دارد.

پس شما به عنوان یک کسب و کار کوچک می‌توانید با آگاهی از برند به درآمد خوبی برسید.

حالا آگاهی از برند چه ارتباطی با سئو دارد؟

شما باید روی کلمه کلیدی برند خود رتبه خوبی را داشته باشید.

سئو کسب و کارهای کوچک برتر آموز

افزایش ترافیک ارگانیک برای سایت

نکته مهمی که سئو برای کسب و کارهای کوچک دارد این است که به صورت بهنیه ترافیک ارگانیک به سمت سایت هدایت می‌کند. شما باید بتوانید با روش‌های مختلف سئو برای کلمات کلیدی خود رتبه خوبی را کسب کنید.

این امکان برای شما فراهم می‌شود که کاربران بر حسب نیازی که به شما دارند کلمات کلیدی را سرچ و به سایت شما مراجعه کنند که خوب اگر فاکتورهای مهم را رعایت کرده باشید قطعا می‌توانید مشتری را جذب نمایید.

فاکتورهای مهم برای این که بتوانید از ترافیک ارگانیک بهترین نتیجه را داشته باشید به شرح زیر است :

سرعت سایت

قطعا هیچ کاربری زمان و حوصله کافی برای لود شدن سایت ندارد پس اگر سایت شما سرعت مناسبی ندارد حتما برای بهبود آن تلاش نمایید. به این دقت کنید که خرید امری احساسی است و کاربر در یک لحظه تصمیم می‌گیرد تا خرید کند و اگر نتوانید زمینه خرید را فزاهم کنید نمی‌توانید درآمد خوبی را داشته باشید. برای این که سرعت سایتتون رو بسنجید می‌تونید مقاله آموزش GTmetrix را مطالعه نمایید.

ریسپانسیو بودن سایت

اگر سایت شما نمای مناسبی در گوشی تلفن همراه نداشته باشد خوب طبیعتا نمی‌توانید کاربران را در سایت خود راضی نگه دارید زیرا سایت شما اصلا نمای خوبی در گوشی تلفن همراه ندارد و هیچکدام از آیکون‌ها به خوبی در جای خود قرار نمی‌گیرد.

ریسپانسیو بودن یکی از موارد بسیار مهمی است که در سئو گوگل هم تاثیر دارد پس این موضوع را جدی بگیرید!

سئو نسبتا کم هزینه است!

فرآیند سئو کردن برای کسب و کارها هزینه کمتری نسبت به تبلیغات دارد. معمولا کسب و کارهای کوچک با کمبود بودجه مواجه هستند و مجبورند هزینه‌های خود را بهینه مصرف کنند که خوب به این دسته سئو پیشنهاد می‌شود.

حالا شاید کنجکاو باشید که چرا ما داریم برای این کسب و کارهای کوچک سئو را پیشنهاد می‌کنیم؟

خوب اگر دانش سئویی خوبی داشته باشید می‌توانید به راحتی استراتژی سئو طراحی کرده و این عمل را به صورت رایگان برای کسب و کارها انجام بدهید. یک شخص سئو کار به خوبی آگاه است که در ابتدای کار با تولید محتوای منظم و لینک‌های شبکه اجتماعی می‌تواند تاثیر خوبی برای حضور در SERP داشته باشد به شرط این که باید رقبا را به خوبی بشناسد.

اما تبلیغات گوگل ادز از همان اول نیاز به هزینه دارد، یعنی شما باید پنل تبلیغاتی خود را n دلار شارژ کنید حالا نرخی را برای هر کلیک در نظر بگیرید. این که با تبلیغات هدفمند می‌توانید نتیجه خوبی را بدست بیاورید شکی نیست ولی نیازمند هزینه و بودجه کافی است. برای کسب اطلاعات بیشتر حتما مقاله سئو یا گوگل ادز؟ را مطالعه نمایید.

سعی کنید در یک زمینه ولی به صورت تخصصی کار کنید.

هر کسب و کاری قبل از این که استارت بخورد باید به خوبی رقبا و مشکلات در بازار کار را بررسی کند. برخی از حوزه‌ها رقبای بسیار قدری دارند که خوب طبیعتا رقابت کردن با این شرکت‌ها برای یک کسب و کار کوچک ممکن است سخت باشد و دیر به درآمد برسند. خوب طبیعتا اگر این کسب و کارهای کوچک دیر به درآمد برسند ممکن است تا مرز ورشکستگی نیز پیش بروند.

برای همین اگر در زمینه‌هایی کار می‌کنید که رقبای قوی دارید سعی کنید کار خود را تخصصی‌تر کنید. به اصطلاح نیچ مارکتینگ تشکیل بدهید.

برای مثال :

فرض کنید که می‌خواید تو زمینه فروش لپ تاپ فعالیت کنید که خوب می‌دونید در این زمینه رقبای خوبی دارید که جامعه هدف را به خودشان اختصاص دادند و فعالیت در این زمینه برای شما کمی دشوار است. برای این که بتوانید توجه جامعه هدف را بدست بیاورید ، تخصصی‌تر کار کنید. یعنی مثلا 10 لپ تاپ پرفروش برای برنامه نویس‌ها را موجود کنید و فقط در این زمینه فعالیت کنید. در واقع جامعه هدف شما از تمام افرادی که لپ تاپ نیاز دارند به برنامه نویسان که خوب تعداد کم‌تری دارند تغییر پیدا می‌‌کند.

با سئو کردن کلمات کلیدی نیچ مارکتینگ خوب طبیعتا سرچ‌های شما محدودتر می‌شود و می‌تواند نتیجه بهتری را در موتور جست و جوی گوگل بدست بیاورید.

به صورت محلی سئو کنید!

کسب و کارهای کوچک باید سعی کنند که تمام اطراف خود را از محصولات خود پوشش بدهند ، حالا یعنی چی ؟

قطعا بارها برای ما پیش آمده است که به یک کالایی نیاز داریم و ترجیحا دوست داریم زود بدست ما برسد و این در صورتی امکان‌پذیر است که کالا از اطراف برای ما ارسال بشود برای همین کلمه کلیدی خرید کالای X در شمال تهران را سرچ می‌کنیم و خوب طبعیتا این نفطه عطفی برای کسب و کارهای کوچک است که به صورت محلی کار کنند و درآمد داشته باشند.

برای همین حتما روی کلمات کلیدی محلی هم سئو انجام بدهید و سعی کنید رتبه خوبی را در گوگل داشته باشید.

سئو باعث می‌شود شما ایرادات فنی سایت خود را برطرف کنید!

در واقع مفهوم کلی سئو این است که به شما کمک می‌کند تا ترافیک ارگانیک به سمت سایت شما هدایت شود. خوب این ترافیک ارگانیک با طراحی سایت درست و کاربر پسند به مشتری بالفعل تبدیل می‌شوند.

حالا اگر طراحی سایت شما اصولی نباشد این ترافیک کاربران از سایت شما خارج می‌شوند و بانس ریت هم دریافت می‌کنید.

پس برای سئو هم که شما مجبور می‌شوید از طراح سایت خود بخواهید که روی ایرادات کار کرده و آن‌ها را برطرف نماید. اگر از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنید به خوبی می‌توانید با مطالعه آموزش وردپرس روی این مفاهیم مسلط بشوید.

سئو به بازاریابی شبکه‌های اجتماعی کسب و کارهای کوچک هم کمک می‌کند.

خوب طبیعتا اگر می‌خواهید فروش خوبی را داشته باشید علاوه بر سایت و سئو کردن باید در شبکه‌های اجتماعی به خصوص اینستاگرام مخاطبین خوبی را کسب کنید.

اصلا برخی از کسب و کارهای کوچک هستند که با تبادل کاربر بین شبکه اجتماعی و سایت درآمد کسب می‌کنند.

وجود شبکه اجتماعی درفرآیند سئو کردن شما بسیار مفید است زیرا همانطور که می‌دانید برای کسب رتبه بهتر به بک لینک نیاز دارید و چه لینکی بهتر از لینک رایگان و پرقدرت شبکه‌های اجتماعی ؟!

ما در آموزش اینستاگرام به به شما کمک کردیم که بتوانید پایه‌های اولیه کسب و کار کوچک خود را به خوبی تشکیل بدهید و به سئو سایت خود هم کمک نمایید.

باعث افزایش اعتماد بین کاربران می‌شود!

خوب طبیعتا رضایت کاربران برای گوگل از اهیمت بالایی برخورددار است و تمامی الگوریتم‌های گوگل با این هدف به وب سایت‌ها رتبه دهی می‌کنند بنابراین اگر سایتی در رتبه‌های برتر گوگل قرار می‌گیرد قطعا فاکتورهای مورد نظر را گوگل را داشته است و برای همین باعث افزایش اعتماد بین کاربران می‌شود.

البته که برای اعتماد سازی شما می‌توانید فاکتورهای دیگری را رعایت نمایید که با مطالعه مقاله راه‌های جلب اعتماد مشتری برای فروش می‌توانید به صورت موثری فعالیت نمایید.

با سئو شما یک فروشگاه 24 ساعته دارید!

اگر بتوانید کسب و کار خود را با استراتژی سئو جرو رتبه‌های برتر گوگل قرار بدهید حالا شما یک فروشگاه فعال و 24 ساعته دارید که می‌توانید در هر تایمی از روز و شب درآمد داشته باشید.

البته برای این که بتوانید نتیجه خوبی را بدست آورید نیاز به یک پشتیبانی آنلاین هم دارید که پیشنهاد می‌شود حتما از این مقوله استفاده نمایید.

سئو برای کسب و کارهای کوچک برتر آموز

سئو آمار و ارقام دقیقی را در اختیار شما قرار می‌دهد!

یکی از مزیت‌‌های خوب سئو این است که آمار و ارقام دقیقی از بازدید و ترافیک کاربران در اختیار شما قرار می‌دهد. با استفاده از ابزارهای گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول می‌توانید اطلاعات خیلی دقیق و کاربردی درباره رفتار هر یک از کاربران خود داشته باشید.

این دیتاها خیلی با ارزش هستند و تیم مارکتینگ با بررسی این موارد می‌توانند به خوبی استراتژی‌های برای افزایش فروش طراحی نمایند.

سئو نردبانی برای موفقیت کسب و کار شما است.

برای این که از بهنیه سازی موتورهای جست و جو نتیجه خوبی را کسب کنید باید صبر و حوصله کافی داشته باشید تا نتیجه نهایی را بدست بیاورید. بنابراین سئو مانند یک نردبان برای کسب و کارهای کوچک است که به صورت آهسته و پیوسته کسب و کارها را به سمت موفقیت هدایت می‌کند.

اگر طعم رتبه یک بودن در گوگل را چشیده باشید ، قطعا برای حفظ و بدست آوردن این جایگاه تلاش خواهید کرد.

سخن آخر :

در مقاله مزیت های سئو برای کسب و کارهای کوچک سعی کرده‌ایم به طور کامل به بررسی مهم‌ترین مزیت‌ها بپردازیم و کسب و کارهای کوچک را تشویق کنیم که قدم‌های محکمی در زمینه کاری خود داشته باشند.

اگر قصد راه‌اندازی یک کسب و کار را دارید الان وقت این کار است و لطفا فرآیند کاری خود را دیر شروع نکنید.

در ابتدای مسیر ممکن است که درآمد نداشته باشید اما اگر استراتژی سئو شما خوب باشد در سریع‌ترین زمان ممکن نتایج خوبی را کسب و خواهید کرد.

اگر شما کسب و کار کوچک دارید و یا تجربه‌ای در زمینه مزیت های سئو برای کسب و کارهای کوچک داشته‌اید لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید. ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *