هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

ورود | ثبت نام
گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟ برتر آموز

گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟

دسته بندی : کسب و کار آنلاین
1402/03/22

یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که ما تولید کنندگان محتوا همیشه با آن روبرو هستیم این است که باید محتوایی با کیفیت و دقیق تولید کنیم تا هم برای کاربر کاربردی باشد و هم الگوریتم‌های گوگل را قانع کند. سوالی که همیشه وجود داشته این است که اصلا گوگل از کجا متوجه میشه که الان این محتوا خوبه و یا کیفیت نداره!! قطعا سیستم گوگل برای این کار الگوریتم‌های خیلی خوب و قوی رو طراحی کرده ولی برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه همراه من و برتر آموز باشید.

گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟ سوالی مهم که قرار است به خوبی این موضوع را بررسی کنیم.

تولید محتوا در هر کسب و کاری آنقدر موضوع مهمی است که در شرکت‌های بزرگ معمول برای تولید محتوا یک تیم خیلی قوی را تشکیل می‌دهند.

در واقع تولید محتوا پلی بین شما و کاربر است که گوگل به خوبی روی این پل نظارت دارد.

در آموزش تولید محتوا ما سعی کرده‌ایم به خوبی تمام ترفندها و نکات را آموزش بدهیم.

آنچه که شما در این مقاله خواهید آموخت:

  • از نظر گوگل کیفیت برای محتوا یعنی چی؟
  • گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟
  • محتوای بی‌کیفیت را چی کار کنیم؟

از نظر گوگل کیفیت برای محتوا یعنی چی؟

در طول فرآیند تولید محتوا ما تولید کنندگان محتوای خوبی را مشاهده می‌کنیم که علی رغم تلاش زیاد برای تهیه محتوا یخوب ولی رتبه مناسبی را از گوگل نمی‌گیرند. نقطه مشترک اشتباه این افراد دقیقا اینجاست که نمی‌دانند گوگل به چه چیزی را به طور مستقیم می‌خواهد. در ادامه بررسی می‌کنیم که کیفیت از نظر الگوریتم‌های گوگل یعنی چی؟

گوگل محتوای تازه می‌خواهد.

یکی از مهم‌ترین مواردی که باعث می‌شود محتوای شما رتبه خوبی را داخل گوگل کسب نکند این است که الگوریتم‌ها محتواها را قبول نمی‌کنند و قبلا این محتوا توسط نویسنده‌ی دیگری در سایت‌های دیگری منتشر شده است.

در واقع شما خودتون رو جای کاربر بزارید ، وقتی دنبال یک موضوع داخل گوگل هستید انتظار دارید که حداقل در 5 تا سایت ، 5 عدد محتوای متفاوت مشاهده کنید تا اطلاعات خوبی بدست بیاورید. خوب وقتی که گوگل میبینه تمامی محتواهای سایت‌ها کپی هستند معلومه که نمی‌تونید امتیاز خوبی را داخل SERP بگیرید.

خوب چگونه محتوای تازه و جدید تولید کنیم؟

تیم تولید محتوای شما باید راجب به جدیدترین موضوعات در حوزه کاری همیشه تحقیق کند تا به محض خبر و اتفاق جدید یک مقاله خیلی خوبی را داخل سایت منتشر کند. ما همیشه در موضوع سئو آنالیز رقبا را مهم‌ترین موضوع می‌دانیم. شما باید رقبای خارجی مانند سایت‌های انگلیسی هم پیدا کنید معمولا جدیدترین اخبار به زبلان انگلیسی منتشر می‌شود و شما با ترجمه این مقالات می‌توانید جدیدترین محتوای فارسی را داشته باشید!

البته که متاسفانه در برخی از وبسایت‌ها ما شاهد این هستیم که مقالات جدید را منتشر می‌کنند اما چون سرعت ایندکس این صفحات بسیار پایین است دیگر سایت‌ها با محتوای کپی در رتبه بهتری هم قرار می‌گیرند. برای حل این موضوع حتما مقاله افزایش سرعت ایندکس صفحات سایت را مطالعه نمایید.

و این که با مطالعه مقاله کاربردی چگونه محتوا تولید کنیم؟ می‌توانید دید وسیعی برای پیدا کردم جدیدترین و ترندترین موضوعات مرتبط به کسب و کار خود داشته باشید.

برای محتوا لینک طبیعی ایجاد کنید!

بک لینک یکی از مواردی است که با استفاده از آن گوگل متوجه اهمیت یک مقاله یا کلمه کلیدی می‌شود.

برای این که کیفیت مقاله خود را بالا ببرید تا امتیاز بسیار خوبی دریافت کنید برای محتوا لینک طبیعی ایجاد کنید.

دقت کنید که این لینک سازی باید کاملا طبیعی باشد و از خرید بک لینک بی کیفیت کاملا دوری کنید.

مثلا یکی از ساده‌ترین روش‌ها این است که از شبکه‌های اجتماعی به مقاله سایت خود لینک بدهید و از کاربران شبکه اجتماعی دعوت کنید محتوای شما را مطالعه نمایند.

برای این که کیفیت محتوای خود را خیلی بیشتر افزایش بدهید حتما می‌توانید از رپورتاژ آگهی هم استفاده کنید.

از لینک سازی داخلی هم غافل نشوید.

لینک سازی داخلی یک زنجیره خوبی بین محتواهای سایت شما ایجاد می‌کند و شاید برای شما هم جالب باشد که خزنده‌های گوگل هم می‌توانند از طریق همین لینک سازی داخلی بین صفحات شما حرکت کرده و صفحات جدید را ایندکس نمایند.

کیفیت لینک خارجی بسیار مهم است.

فکر نکنید که می‌توانید لینک محتوای خود را در هر وبسایتی قرار بدید و یا از سایت‌های دیگه خواهش کنید تا لینک شما را قرار بدهند. به کیفیت لینک سازی خارجی خود خیلی اهمیت بدهید. اگر لینک سایت شما داخل سایت‌های اسپم قرار بگیرد نه تنها امتیاز مثبت دریافت نمی‌کنید حتی در برخی از موارد ممکن است سایت را تا مرز پنالتی گوگل هم پیش ببرید.

آموزش گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟ برتر آموز

از کاربران بخواهید که برای شما کامنت بگذارند!

یکی از مهم‌ترین مسائلی که گوکل به آن توجه می‌کند این است که رضایت کاربران از یک سایت بسیار بالاتر باشد. زمانی که کاربر زمان می‌گذارد و برای شما کامنت می‌گذارد یعنی یک تعامل قوی با شما دارد.

گوگل به این موضوع خیلی توجه می‌کند برای همین لطفا از کاربران خود بخواهید برای محصولات ، خدمات و… شما نظر درج نماید. حتی نظرات کاربران هم اگر منفی بود لطفا داخل سایت درج کنید.

اگر در فضای مارکتینگ کار کرده باشید می‌دانید که کامنت مارکتینگ یکی از مهم‌ترین مواردی است که می‌توانید از آن امتیاز مهمی را دریافت نمایید.

سئو محتوایی باید رعایت شده باشد!

معمولا تمامی تولید کنندگان محتوا به اصول سئو مسلط نیستند و اگر تو هم جزو محتوا نویس‌هایی هستی که اطلاعات کمی در مورد سئو داری با آموزش سئو برتر آموز می‌تونی یک تولید کننده محتوا و مسلط به قوانین سئو بشی!

بعد از این که تولید کننده محتوا ، محتوا را به شما تحویل می‌دهد لطفا به کمک سئوکار تمامی نکات مهم سئو محتوا را پیاده سازی کنید. محتواهای بسیار خوب و درجه یکی داخل صفحات 4 و 5 گوگل وجود دارند و چون اصلا سئو محتوا روی آن‌ها رعایت نشده رتبه خوبی ندارند.

نکاتی مانند لینک سازی داخلی و خارجی ، چگالی کلمات کلیدی ، استفاده درست از هدینگ‌ها و….. خیلی اهمیت دارد.

گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟

خوب حالا فرض کنید که شما الان تعدادی محتوا از قبل داخل سایت خود قرار دادید و می‌خواهید بررسی کنید که گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟

ما در قسمت بالاتر به مهم‌ترین موارد با کیفیت از نظر گوگل اشاره کردیم و در ادامه مطلب هم برخی دیگر از موارد را بیان خواهیم کرد.

سرعت سایت شما خیلی پایین باشد.

بله درست خوندید! سرعت سایت ، این موضوع حتی روی کیفیت محتوای وبسایت شما هم تاثیر گذار است. پس همین الان حتما داخل سایت GT-metrix سرعت سایت خود را اندازه بگیرید و به محض مشاهده هر اروری حتما به پشتیبانی سایت پیام بدهید.

حالا چرا سرعت سایت روی کیفیت محتوا تاثیر دارد؟

کاربر وقتی وارد سایت شما می‌شود تا محتوایی را مطالعه نماید باید در کمترین زمان سایت شما به طور کامل برای کاربر لود بشود و اگر این اتفاق نیفتد خوب کاربر یا باید تایم زیادی منتظر لود باشد و یا سایت را ترک می‌کند.

خزنده‌های گوگل هم باید تایم زیادی منتظر لود شدن سایت شما باشند و شاید یکی از دلایلی که محتوای شما خیلی دیر توسط گوگل ایندکس می‎‌شود این است که سایت شما سرعت پایینی دارد و ربات‌ها نمی‌توانند وارد سایت بشوند.

چگونه سرعت سایت را افزایش بدهیم؟

  1. از یک سرویس هاستینگ با کیفیت استفاده کنید تا زمان لود شدن سایت شما کاهش پیدا نماید. حتی در مورد انتخاب سرور هم می‌توانید با پشتیبانی هاست در تماس باشید تا بهترین و با کیفیت‌ترین سرویس‌ها به شما معرفی گردد.
  2. اگر سایت شما از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کند ، افزونه Wp-Rocket یکی از معروف‌ترین پلاگین‌ها برای افزایش سرعت سایت است. البته که توجه داشته باشید یکی از عوامل اصلی کاهش سرعت سایت درج تعدادی زیادی افزونه داخل سایت است.
  3. عکس‌های شما باید حجم مناسبی را داشته باشید. معمولا حجم عکس را تا جایی کاهش بدهید که از کیفیت آن کم نشود.

کاربر به محض ورود از سایت خارج می‌شود!

زمانی که عدد بانس ریت شما بسیار بالاست این نشانه‌ی خوبی برای الگوریتم‌های گوگل نیست. بالا بودن عدد بانس ریت به این معنی است که کاربر به محض ورود به سایت بدون هیچ حرکتی سریع سایت را ترک کرده است.

خوب این ترک سایت می‌تواند عوامل مختلفی را داشته باشد اما مهم‌ترین دلیل این است که کاربر از محتوای سایت شما راضی نبوده است که این هم به دو عامل بستگی دارد :

یا محتوای شما عینا از سایت‌های دیگر کپی برداری بوده و کاربر علاقه‌ای به مطالعه مطلب تکراری ندارد.

دوم این که اصلا محتوای سایت شما با موضوع کاملا متفاوت است و کاربر پاسخ سوال خود را پیدا نکرده است.

عدد بانس ریت از داخل گوگل آنالیتیکس قابل مشاهده است. اگر این عدد بالا بود به دنبال حل مشکل باشید.

اشتباهات املایی دارید!

لطفا پس از این که مقاله را داخل گوگل منتشر می‌کنید ، چندین بار از لحاظ نگارشی و املایی آن را بررسی کنید. این که کاربر در حال مطالعه یک مقاله است اما مداوم با غلط املایی مواجه می‌شود اصلا درست نیست و حتی باعث می‌شود که کاربر از مطالعه ادامه مقاله هم منصرف شود.

البته که الگوریتم‌های گوگل هم هنوز در زبان فارسی به خوبی نمی‌توانند اشتباهات املایی را تشخیص بدهند اما به این معنی نیست که اصلا متوجه اشتباهات نباشند اما اگر محتوای انگلیسی تولید می‌کنید آگاه باشید که الگوریتم‌ها به خوبی روی این مورد مسلط هستند.

تعداد لینک‌های داخلی و خارجی ارجاع داده شده.

زمانی که محتوای شما اصولی باشد و از کیفیت خوبی برخورددار باشد ، وبسایت‌های زیادی به شما بک لینک می‌دهند و حتی شما با لینک سازی خارجی در شبکه‌های اجتماعی هم می‌توانید بک لینک ایجاد گنید.

در مورد لینک‌های داخلی هم زمانی که شما اصلا به محتوای خود لینک داخلی ارسال نمی‌کنید خوب طبیعتا یعنی این که محتوای شما کاربردی نبوده و الگوریتم‌های گوگل این موضوع را به عنوان بی‌کیفیت بودن محتوا تشخیص می‌دهند.

پس حتما توسط لینک سازی داخلی یک زنجیره‌ی محکمی داخل محتواهی بلاگ و محصولات خود ایجاد کنید و با این کار اهمیت این محتواها را به گوگل نشان بدهید.

محتوا ربات گونه باشد!

اگر محتوای سایت شما به گونه‌ای باشد که چندتا کلمه صرفا در کنار هم قرار بگیرند و معنی خاصی نداشته باشند گوگل آن را ربات‌گونه تشخیص می‌دهد

این یعنی محتوای شما کیفیت ندارد.

معمولا سئوکارها برای این که کاملا مطابق گوگل فعالیت کنند از محتوای ربات گونه استفاده می‌کنند و کلمات کلیدی را در کنار هم قرار می‌دهند که این مورد نادرست است.

تولید محتوای با کیفیت برتر آموز

محتوای بی‌کیفیت را چی کار کنیم؟

اولین کاری که همین الان باید در سایت خود چک کنید این است که با توجه به موارد بالا محتواهای بی‌کیفیت را در سایت تشخیص بدید و تمامی این محتواها باید اصلاح بشوند.

هیچ موقع نزارید یک محتوای بی‌کیفیت داخل سایت شما باقی بماند.

هر تایمی که کاربر و یا الگوریتم‌های گوگل به محتوای بی‌کیفیت شما مراجعه کنند قطعا امتیار منفی دریافت می‌کنید.

اولین راهکار هنگام مواجه شدن با محتوای بی‌کیفیت این است که آن را اصلاح کنید.

سعی نکنید که لینک محتوا را پاک کنید بلکه با جایگذاری یک آن با یک محتوای عالی ، یک آپدیت خفن به گوگل ارائه بدهید.

اگر هنوز نمی‌دانید که آپدیت محتوا چه تاثیری مثبت روی سئو و سایت دارد حتما مقاله بروزرسانی محتوا چه تاثیری روی سئو سایت دارد؟ را مطالعه نمایید.

آپدیت و بروزرسانی محتواهای گذشته به اندازه درج یک محتوای تازه از اهمیت خیلی بالایی برخورددار است.

می‌توانید در برنامه تولید محتوای خود حتما بخش آپدیت مقالات گذشته هم قرار بدهید و از الگوریتم‌‌ها بخواهید تا دوباره سایت شما را ایندکس نمایند.

سخن آخر :

سعی کرده‌ایم در مقاله گوگل چگونه محتوای بی کیفیت را تشخیص می دهد؟ به خوبی به شما نحوه تشخیص گوگل را آموزش بدهیم.

مهم‌ترین نکته این است که شما باید به خوبی اطلاعات کافی از نحوه تولید محتوا اصولی داشته باشید.

اگر تا الان فکر می‌کردید که اصلا تولید محتوا چندان اهمیتی ندارد و با کپی از سایت‌های رقیب بلاگ تولید می‌کردید همین حالا با یک آگهی استخدام یک تولید کننده محتوا حرفه‌ای داشته باشید.

در حوزه کاری خودتون به صورت تخصصی محتوای آموزشی تولید کنید این کار خیلی روی نرخ بازگشت مشتری برای شما تاثیرگذار است.

و در آخر اگر تجربه‌ای در زمینه تولید محتوای بی‌کیفیت دارید و اگر سابت شما توسط گوگل برای محتوای بی‌ارزش جریمه شده لطفا در قسمت کامنت با دوستان برتر آموزی به اشتراک بگذارید.

ممنون از توجه شما به برتر آموز.

نویسنده : تارا محمدزاده

تارا محمدزاده هستم دانشجوی کارشناسی ارشد هوش مصنوعی. در زمینه سئو ، تولید محتوا و دیجیتال مارکتینگ فعالیت میکنم. سابقه کاری در زمینه تولید محتوا و سئو موضوعات فناوری ، دیجیتال و... دارم. خوشحالم که از نوشته های من استفاده می کنید.

نظرات کاربران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *